alleen thuis

29-08-2013 21:56 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden is er bij ons in de schuur ingebroken en zijn er 2 fietsen gestolen. De sleutels zaten er nog in.. Daar hebben we nu wel van geleerd, altijd fiets op slot, en altijd de poort goed dicht.

Nu ben ik alleen thuis (zusje en ouders op vakantie) en net zag ik buiten het licht aan gaan. We hebben licht dat automatisch aangaat als je langs de deur loopt.

De katten kunnen het niet zijn die zijn al binnen. Ik hoorde net ook gedompte stemmen en ben snel naar boven gegaan. Ik vraag me af of ik me dit indenk. Ik durf niet te kijken, ben een angsthaas!
Ze weten nu dat er iemand thuis is, dus ze zijn nu wel weg.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Precies.... maar als je bang bent ben je niet snel overtuigd dat ze weg zijn hè? Vandaar de suggestie om met de buren te gaan kijken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
@yagmar

Nee natuurlijk niet maar dat ze wel horen dat ik vermoed dat er daar iemand is!

Maar ik snap dat ze daar niet op antwoorden! Eerder wegrennen ofzo?

@enn

Ik riep net, "Ik bel de politie jullie moeten afblijven van onze spullen ja! Dus als je daar bent, ik weet dat je daar zit!"
Goed!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bel toch de politie even. Kunnen ze een rondje tuin doen.
Was gewoon een kennis die iets had geleend en dat terug kwam brengen... vertelt morgen in geuren en kleuren aan je ouders wat je tegen hem riep...

Woon je in een enorme villa in de rimboe of gewoon in een rijtjeshuis?
Ach arme toch.. wat vervelend dat je bang bent.

Ik ben zelf niet zo snel bang, dus zou ook gewoon buiten een kijkje gaan nemen. Ik denk dat je ze afgeschrikt hebt hoor.

Maar wel een verstandig idee om de buurman (oid) te bellen, om even te inspecteren. Dan weet je zeker dat er niemand meer is, en weet de buurman gelijk dat er wat aan de hand was.
Ik zou voor de zekerheid toch even een buur/vriend/familielid/kennis bellen. Erg vervelend dat je bang bent.

Kunnen het geen voorbijgangers zijn? Hier gaan er ook wel eens lampen aan als je over de stoep loopt.

Succes to, en als je het er echt niet op hebt bel je de politie.
Bel 112 joh, voor zulke dingen mag dat, voor hetzelfde geld willen ze alleen over de schutting heen en halen een huis in de buurt compleet leeg.
112 is als elke seconde telt. Als je eerst tijd hebt om een topic te openen is dat niet het geval. Voor de politie kan je gewoon 0900-8844 bellen.
Zeg maar Spijker.
Topic is bijna een uur geleden geopend. Inmiddels zouden ze of weg moeten zijn met de buit, of zonder.. Of er was niemand.

@to, houd je ons op de hoogte? Want ik zit nu met smart te wachten op de (happy) ending van dit verhaal....
Spijker, 112 mag je ook bellen als het nu ineens serieus is/wordt/zou kunnen zijn. Daar zit geen tijdslimiet aan hoor.
ja hier in de buurt 'adverteertt' de politie juist dat je 112 moet bellen bij verdachte situaties
Hoe is het afgelopen TO? Heb je de buren gebeld?
Waarschijnlijk was het gewoon zo'n kutkat van de buren. Daarom heb ik geen bewegingscensor, maar buitenverlichting die op licht/donker reageert. Veel relaxter.
Ja Nien, want katten staan erom bekend dat ze fluisteren...

TO, hebben ze je ontvoerd?
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
quote:blue_yoshi schreef op 29 augustus 2013 @ 23:31:

Ja Nien, want katten staan erom bekend dat ze fluisteren...

quote:AmyS schreef op 29 augustus 2013 @ 23:23:

ja hier in de buurt 'adverteertt' de politie juist dat je 112 moet bellen bij verdachte situaties

Haha, dat denk ik niet.

Je mag echt geen 112 bellen, omdat je denkt dat er inbrekers ergens zijn. Wat misschien helemaal niet zo is. Je moet dan gewoon het landelijke politienummer bellen hoor.

Als je nou oog in oog komt te staan met de inbreker, of je weet dat ze in je huis zijn, dat je dan 112 belt, óke dat zou nog kunnen. Maar niet als je iets verdenkt, wat niet eens zeker is.

Verder, Succes TO! Je kan niet meer doen dan afwachten
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Als je bang bent om alleen thuis te zijn, waarom A. ben je dan alleen thuis en B. heb je het nummer van je buren (stoere buurman) niet bij de hand??

Moeten we hem al bellen?
Wished, to mag echt wel 112 bellen. Want ook bij een vermoeden van een misdrijf (dus "misschien breekt er iemand in") mag, sterker nog, moet je zelfs bellen. Of moet iedereen maar wachten tot de inbreker binnen staat?? Ooit gehoord van poging tot?? Dus.

Het algemene nummer 0900-8844 is voor vragen aan de wijkagent bijvoorbeeld. Oftewel, alle niet spoedeisende zaken. En het idee hebben dat er inbrekers rondlopen is zeker wel spoedeisend. Enne... bij 112 krijg je altijd een meldkamer die beoordeelt of politie met spoed moet komen of iets langzamer rijdt. Maar dit is zeker wel 112 waardig.
Het licht spring bij ons buiten ook wel eens aan (wonen vrijstaand) maar dan loop er een kat of er vliegt wat voor langs. Als ik alleen thuis ben vind ik dat ook wel eng lijken! We hebben gelukkig beveiligingsluiken dat ik het soms niet eens zie.

& als je alleen thuis bent hoor je alles! Hoor deuren open gaan (achterburen) maar klinkt dan net of bet bij mij is. Je let dan (ongemerkt) overal op. Zolang TO gewoon licht in huis had, stond er vast niemand in de tuin, inbrekers komen niet op een huis af waar licht brand. Of het moet al een sensor zijn die automatisch elke avond aanspringt (als mensen op vakantie zijn) en ze dat door hebben! Maar dan nog ze breken liever niet in als ze in het volle licht staan

Dacht ook keer dat ik wat hoorde toen mijn ouders weg waren, en als je gaat luisteren hoor je nog meer! Ik was zo bang dat ik niet eens naar de wc durfde, uiteindelijk snel gegaan, volgende ochtend was er niks te zien ben van mezelf een angsthaas dus ga niet meteen de politie bellen. Onze kat bonkt wel eens tegen de deur, onze hond toen deed dat ook wel eens, klonk wel eng
Heb trouwens paar jaar terug met een hamer naast mijn bed geslapen en een bus deo (in de ogen spuiten haha) we hebben voor niemand wonen, achter ziet niemand wat bij ons, en buren waren op vakantie! En in onze straat was er al paar keer ingebroken.. Nu mijn buren thuis zijn als ik alleen ben, vind ik het niet meer zo eng. Geen hamer meer nodig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven