Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poeh, das voor je zus wel weer even ene klap BN..

Maar ja, that's life! Anderen mensen hun leven gaat ook gewoon door.

Hier straks weer controle bij de vk.
Tabel:

Weer iedereen een weekie opgeschoven.

Ook de dinsdag dames direct meegenomen.

Nena: jij deze week eerste echo??

Gr Kroes
Veel succes Kroes!

Dat zal wel even slikken zijn voor je zus BN. Hopelijk is het zwangerworden nu goed besmettelijk voor haar
@Jamaz van harte gefeliciteerd en de angst is bij ons allemaal bekend.

Deze week heb ik inderdaad de eerste echo. Spannend maar het voelt nog altijd goed. Ik laat het jullie natuurlijk meteen weten.

@papadag nena-man wil wel een papadag nemen voor de rest wachten we eerst de komende weken af.

@visje fijn dat alles goed is en dat je weer vooruit bent gezet, bijna de 12 weken grens voorbij

Nou meiden ik ga weer snel verder met werken
Hier zijn we weer goed gekeurd! Over 4 week weer.
Ik ga over een uurtje de lucht in! Zal als t lukt af en toe ff spieken.

Tot over 12 dagen in ieder geval!

Groetjes
Fijne vakantie! Geniet er van
Fijne vakantie BN!

Jamaz hoe gaat het?

Sorry dat ik zo weinig schrijf. Hier drukke periode en weinig met zwangerschap bezig.

Ben wel sinds twee weken heel misselijk. Vreemd want nu 12+3. Gelukkig niet overgeven maar zeurderige misselijkheid. Eten staat mij ook erg tegen. Herken het wel van vorige zwangerschap.
Ja we hebben de eerste echo gehad en deze was helemaal goed! Een kloppend hartje en echt als een hoofdje, armpje en beentjes in aanleg. Zo blij ermee. Ben nu officieel 8 weken en 2 dagen. Eind volgende week weer een echo en nu bij de gyn, want dit was de laatste bij de ferti arts. Het echte genieten kan nu beginnen. Zijn er echt zo blij mee
Ow Nena wat ben ik blij voor je!!!!

Ik zag trouwens ook je berichtje bij 'verboden voor', ik begrijp je blijdschap, maar kan me heel goed voorstellen dat een dergelijke post daar ook pijn doet voor de achterblijvers.... Ik vond het altijd vreselijk als er jubelend zwangerschapsnieuws gedropt werd.

Maar jubel hier gerust lekker verder!
Gefeliciteerd Nena!!

Super hè, zo'n echo. Ik was ook op slag verliefd
Nena! Gefeliciteerd!!! Zal direct een hartje in het tabel plaatsen!!

Mooi om te zien he!!! En zo bijzonder!!!

Hier morgen (avond) de 20w echo!! Spannend!

Visje: Neem je tijd! Met 2 kids is het zo wie zo anders denk ik.

Jammer dat je misselijk bent. Maar zo te horen is het wel te doen. Al heb je vast liever ander!! Maar je schiet ook al lekker op!
Spannend Kroes!!

Ik ga voor je duimen morgen!
Nena, gefeliciteerd, wat n geruststelling!!! Zoooowwww fijn...

Kroes, spannend !

Hier een beetje tussen hoop en vrees, tussen n zwangere en een "negeerder" in... Heb veel kwaaltjes wel, al dan niet in lichte mate, vooral heel moe, alleen durf me nog niet als zwangere te bestempelen voordat ik weet dat t nu goed zit. Heb ook al bijna een week bruin bloedverlies, niet leuk maar anders dan afwachten kun je niet ....

Hoe zijn jullie deze periode doorgekomen?

Moet VK nog bellen, MvM start ik vrijdag mee (ben dan 6wkn)
Jamaz: Oh vervelend zeg dat bruin bloed verlies. Heb toen wel af en toe wat bruinig/roze slijm gehad.

Maar zoals je weet pas bij helder rood en stolsels aan de bel trekken.

Tsjah, en verder afwachten beetje zorgen dat je wat bezig bent.

Dus je hebt de MvM test wel al gehad? Sloeg die wat goed uit?

Hier was het heel snel een knal streep! Dat gaf me toen een erg gerust gevoel! (helaas mocht ik om andere redenen niet meedoen)
@Jamaz

Ik deed dat door inderdaad zoveel mogelijk de 'negeermodus' aan te nemen. En vooral maar veel afleiding te zoeken. Gelukkig was het ook een erg drukke periode.

Wel had ik gelijk weer een 9 maanden dagboekje gekocht en besteedde hier op zaterdag even een half uurtje aan.

Pas met de eerste echo rond 8 weken en het zien kloppen van het hartje kwam het besef een beetje. En vervolgens richting de tweede echo met 10 weken nam de angst dat het alsnog mis was gegaan weer toe. Pas toen die ook positief was zijn we de eerste dingetjes gaan kopen. (en drupman heel enthousiast gelijk het kamertje geschilderd!!!)

Het is pas de laastste anderhalve week (na echo voor nekplooimeting en goede uitslag van conbinatie test) dat ik echt op mijn roze/blauwe wolkje ben gaan zitten.

In de afgelopen periode ben ik wel flink beroerd geweest, maar dat was juist een fijne bevestiging. Ook alle regeldingen zijn we pas na 3e echo gaan doen.

Nu is het wachten op de 20 weken echo begin oktober. Omdat dit zooooo lang duurt, als je eerst iedere 2 weken een echo had, gaan we wel over een kleine 2 weken voor een pretecho, zonder geslachtsbepaling!
@nena super zeg! Gefeliciteerd!

@kroes spannend! Ik duim voor een goede afloop (mag je van je vriend aan ons wel vertellen wat het wordt?)

@jamaz wat naar dat bruine verlies! Hoe ik de eerste weken ben doorgekomen? Gedachten op negeerstand en veel afleiding zoeken. Vervelend is het he, dat je na en miskraam de eerste weken nie kan genieten (tenminste, dat had ik). Vooral veel van je afschrijven hier helpt ook!

@bn fijne vakantie! Gefeliciteerd met je zus!

@ hier vakantie bijna voorbij... gister voor het eerst (het was eigenlijk per ongeluk) onze baby aan de buitenkant gevoeld!

Vriend kwam ook meteen voelen, maar toen deed ie het niet meer...
Ik vertelde laatst aan mijn vriend over het schema van Uitgerekend Jan '14 (jullie zouden het voor de grap eens moeten bekijken)

Toen zei hij: "maar daar op de viva mag je het ook niet vertellen!"

Maar er vanuit gaande dat ik jullie niet ken vind hij het wel oke. Maar verder aan niemand vertellen he dames!

Aan de buitenkant voel ik en mijn vriend al even de baby.

Steeds vaker als we samen 's avonds tv kijken legt hij zijn hand op mijn buik. En praat soms ook (helaas dom) tegen de baby.

Kindje voel ik vooral rechts en onder mijn navel.

Sproet jammer dat je vakantie bijna ten einde is. Hier gaat hij bijna beginnen!!
@druppel ik begrijp je opmerking. Ik wilde alleen laten weten dat alles goed was verder niets, was ook niet van plan daar verder in te breken, behalve als er weer zwangere zijn

@Jamaz het gevoel van zwanger en negeren is zo bekend. Gisterenavond ook pas eindelijk echt het gevoel we worden papa en mama. Ik hoop dat bruine afscheiding snel afneemt. Ik kan me je zorgen zo goed voorstellen. Ik begin nu langzaam (heel langzaam) meer vertrouwen te krijgen dat het echt goed is. Inderdaad veel hier van je afschrijven helpt goed, we herkennen het gevoel allemaal.

@Visje ja inderdaad meteen verliefd. Zo mooi om te zien dat het al een klein mensje is. En wat zijn we blij met het kloppende hartje, verder hersentjes en ruggengraat gezien. En oh ja het begin van de armpjes en beentjes

@BN fijne vakantie

@Sproetje oh echt gevoeld, leuk man!

Verder voel ik me trouwens vandaag echt flink misselijk, is zeker normaal dat dat na 8 weken erger wordt?!? Nou het is voor het goede doel maar een fijn gevoel is anders.
Ik was juist misselijk tot 8 week.

Dus daar is geen pijl in te trekken!
Dames ik kom jullie vertellen dat wij een goede echo gehad hebben. Wat mooi en bijzonder! Zelfs niertjes, maagje, blaas en hartkleppen konden we zien. We kregen een stuk of 7 foto's waarvan 2 3d

Helaas werkte hij niet helemaal mee. We konden het gezichtje iet goed zien. Doordat het heel laag lag en met gezicht in placenta. Later draaide het wel iets en konden we een kant van het gezichtje zien. We krijgen dus een zoon!
Gefeliciteerd Kroes! Is dat ook wat jullie zelf dachten?

Groetjes
Nee, we dachten beiden een meisje.

Maar zijn ook met een jongen zeker blij!!

Nu je het weer gezien hebt en weet wat het is denk je bij elk schopje toch weer anders als hiervoor.

Je weet nu een beetje wie er kriebelt in je buik. En dat het goed gaat!
@kroes wat fijn zeg dat alles goed is! En wat leuk, een jongen (moest ook bijna wel als je kijkt naar de tabel van januari!)
Wat leuk kroes!

Statistisch gezien wordt onze kansop meisje ook steeds groter. Veel februari jongens al.... Nog een maandje of 6 en dan weten we het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven