Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer terug van weggeweest!

Even er lekker uit geweest :D

(wat een werk heb je ervan als je weer thuis bent....)

Ben nu 5kg in totaal gegroeid!!! Op vakantie niet echt erop gelet.

Dus de rem gaat er nu weer wat op!

Naam: We waren zo goed als uit over een meisjes naam. Die gaat weer terug in de doos. Wie weet mogen we deze nog eens gebruiken!

We zijn nu aan het kijken voor een leuke jongens naam. Want die hadden we nog niet. Wel een aardig rijtje. Maar DE naam zat er tot nu toe niet bij. En meestal moet ik even over een naam nadenken/wennen.

Bevallen: In mijn dossier staat thuis. Maar vriendlief heeft liever ziekenhuis. Ik heb nog even... en ook op het moment zelf kan ik nog zeggen wat ik wil.

Buik groeit ook goed!! (dus miss niet gek die 5kg erbij) Heb gewoonlijk een normaal tot slank postuur. Alleen zit er ook boven de heupen een stukje erbij....:( Voor de rest groeit hij mooi naar voren. Kreeg op vakantie al vragen :D

's Morgens voelt mijn buik soms wat pijnlijk. Alsof ik de dag ervoor flink buikspieren getraind heb. Zal wel banden/groei pijn zijn.

En overdag heb ik soms ook steken. Links en rechts afwisselend. Soort zijsteek. Duurt even en is daarna weg.

Sproet: Mooi he zo'n 20 weken echo!! Ik heb er echt van genoten (nadat ik wist dat alles goed was)

MissVis: Welkom hier! Spannend zeg, vooral door wat je hebt mee (moeten) gemaakt.

Ik hoop dat alles goed mag gaan en je kan genieten van je zwangerschap!!

Bn: Hoe is het nu???

Heb ook een tijdje gehad dat ik snel vol zat.

Nu kan ik wel weer eten als daarvoor.

Denk dat het ook iets van maagzuur of zoiets was.

Probeer iig rustig te blijven.

En je kan altijd je VK bellen ook al zit je in het buitenland!!

Druppel: Weet je waar je placenta ligt? Hier ligt hij rechts achter. Hierdoor voel je hem eerder.

Ik kon het kindje ook al voelen met 15 week. Af en toe een brubbel.

Voor die ik niet genoemd heb!
Hoi dames,

nou we hadden een goede echo. Nu dus 9 weken en 5 dagen en ik loop dus exact op schema. Ik mag op 19 sept voor de termijnecho komen en paar dagen daarna naar gyn voor bespreken van de bloeduitslagen. We gaan er gewoon vanuit dat alles goed is. Ik ben voor nu gezet op 8 april 2014. Maar dat kan nog wijzigen. Zo grappig om te zien dat mini-me al aan het bewegen was. Verder groeit mijn buik al flink. Niet dat mijn broeken niet meer dicht kunnen maar wel al zichtbaar.

Verder word ik steeds blijer van het zwanger zijn, de tijd van kop in het zand steken is echt voorbij en de tijd van vertrouwen dat het allemaal goed gaat is aangebroken, geeft wel echt veel rust

@Sproetje gefeliciteerd. En wat leuk een jongen

@Jamaz die obstipatie heb ik ook ontzettend veel last van. Ik eet maar veel fruit en verder veel vezels en verder bedenk ik dat het er gewoon bij hoort.

@GUO ipv SEO zijn er meer van jullie die een GUO krijgen ipv een SEO bij 20 weken? Ik krijg die namelijk omdat ik vanwege ni*erpro*blemen een high risk ben geworden. Krijg je meer controles en echo's en dus een GUO. Voor mij zal de wachttijd tussen de termijnecho en de volgende echo geen 4 weken zijn maar maar 2 weken en dat steeds dus dat is wel fijn. Maar een pretecho willen we zeker laten maken als we verder zijn.

Nou dames fijn weekend nog en geniet er van
@nena fijn zeg een goede echo! Ook fijn dat je kindje mooi gegroeid was!

@kroes volgens mij is 5 kg wel aardig normaal hoor rond de 22 week. Ik ben nu 4 kg aangekomen (incl. 2 weken vakantie!). Vond het wel aardig netjes. Ben alleen aangekomen aan de voorkant (buik/borsten). Verder niet. Zolang het kindje het maar goed doet, toch?

Hoe is het met de rest? Ik moet morgen weer aan het werk na 3,5 week vakantie... Geen zin in. Gelukkig over 4 week weer anderhalve week vakantie vanwege onze bruiloft.
Nina: Gefeliciteerd met de goede echo!!! Bijzonder om te zien he!!!

Hopelijk kan je er nu wat van genieten.

Wanneer gaan jullie het vertellen aan familie?

Sproet: Ik ga niet afvallen hoor. Maar wel even weer er wat om denken. Hier ook alleen aangekomen op buik, borsten en op de heupen.

Sterkte morgen op je werk!!!
Ik ben weer in het land!

Ga morgen ook maar weer eens op de weegschaal staan. Ben benieuwd.

Heb een goede bieding gedaan op n kinderwagen en bod os geaccepteerd dus gaan morgen kijken!

Ben de rest van de week nog vrij, lekkee hoor.

Had t niet erg gevonden nog heeel lang vrij te zijn.

Ach ff doorbijten en dan verlof. Heb wel van de periode voor mn vakantie geleerd. Ben toen echt over mn grenzen gegaan en heb daar erg last van gehad.

Werk te vaak op 1 gezet en dat ga ik nu ff anders doen!

Sproetje, succes morgen maar weer.

Nina: Gefeliciteerd met n mooie echo!

Ben vandaag trouwens precies 20 weken en hebben de 16de de 20wk echo.

We willen weten wat t word en willen dat vervolgens met de wereld delen dus jullie uiteraard ook.

Ben zo benieuwd!
En Ohja... dat gekke gedoe waardoor ik in paniek raakte was zeer waarschijnlijk iets met maagzuur.

Heb er sindsdien veel last van, s nachts wordt ik er vaak wakker van. Irritant zeg!
BN: Probeer iets van Rennies of Antagel (vloeibaar) te gebruiken.

En op internet zijn er nog tal van andere tip's!

Hopelijk heb je er iets aan! Lijkt me erg on-prettig!!
Hier alles goed.

Mini is afgelopen vrijdag ook weer door de APK gekomen. De buikpijn schijnt door het groeien van bm te komen en zal waarschijnlijk nog even duren. Bm is al over de helft tussen schaambeen en navel.

Ik heb magnesium tabletten gekregen om makkelijker naar de wc te kunnen. En we hebben het hartje even gehoord, smeltttttt!

Alle bloeduitslagen waren ook goed.

@kroes

Placenta ligt ook achter. Ik denk ook echt af en toe mini te voelen. Maar nog niet dagelijks.

@nena

Fijn dat alles goed was en dat je ook al plaats neemt op de roze of blauwe wolk. Wel naar van nie*rprobleem, maar die extra echo's zijn dan wel weer prettig.

@BN

Dat wordt Rennies inslaan...
@kilo's nou ik heb nu al een ramprelatie met de weegschalen in het ziekenhuis waar je met schoenen en kleren aan op moet gaan staan nadat je natuurlijk ontbeten etc etc heb, lijkt net of ik nu al 5 kilo aan ben gekomen. Nou is dat natuurlijk niet maar zo lijkt het dan. Dus ik ben benieuwd als ik 16 weken ben, of ik dan ook netjes op dit getal blijf staan.

@maagzuur had een vriendin van mij ook extreem veel last van en die kon er echt bijna niets meer door eten. Bij haar hielpen rennies niet maar Graviscon (of hoe schijf je dat) weer wel, had ze met liters ingekocht.

Ja ni*erpr*blemen zijn niet fijn maar ach ik weet dat ik het heb en dan is het gewoon zo, met 1 nier kun je ook gewoon zwanger zijn alleen zijn de controles vaker. En ik mag iedere keer zeggen dat er bij mij altijd eiwit in urine zit dus dat dit geen verkeerd teken is maar wel als het veel zou stijgen.

@Druppel wat fijn dat mini weer door de APK is gekomen en ik kan me voorstellen dat luisteren naar het hartje een smeltmomentje is.

@vertellen wij willen het op het werk en aan vrienden en verre familie vertellen na de termijnecho.

Moeten jullie er trouwens ook 's nachts zo vaak uit om te plassen, ik moet echt 2 keer per nacht.

Nou dames werk ze en sproetje voor jou even een extra sterkte met je eerste werkdag
Veelvuldig plassen? Check!
Sinds ik zwanger ben moet ik er elke nacht iig 1x uit. Daarvoor bijna NOOIT!!!

Druppel: fijn dat mini weer goed gekeurd is! Leuk he even hartje luisteren!!!

BN; Nog gefeli met het behalen van de 20w!!!
Hallo dames.

alles goed met iedereen? Ik hoop het wel.

Hier gaat alles prima. Ik heb trouwens twee nachten geleden zo vreemd gedroomd en lopen slaapwandelen. Ik deed dat als kind ook wel eens maar dat is echt heel lang geleden. Gelukkig ging ik alleen naar de toilet en weer terug naar bed maar ik was echt niet wakker want bleef raar dromen over meetafstanden (afgeleid van de tijd 0:15 uur) die ik te kort kwam en pennywafels die ik moest inpakken....dus uiteindelijk mezelf gedwongen om wakkeer te worden. En toen was het 0.20 uur en wilde ik weer naar de toilet, vond mijn vriend maar vreemd want ik was toch net geweest....dat kwam mij niet bekend voor maar uiteindelijk hoefde ik ook echt niet. Maar gelukkig vannacht weer normaal geslapen.

Nog een week en dan hebben we de termijnecho. Ben erg benieuwd maar het voelt nog steeds prima.

@Jamaz en Missvis hoe is het bij jullie? Last van kwaaltjes?

Dikke knuff Nena
Hè nena, grappig dat dromen en slaapwandelen, heb nog niet gewandeld maar droom ook enorm vreemd en veel....echt zo'n onlogische dromen!

Ik moest net wel ff heel hard lachen om mijn gereserveerde plek in tabel Hier nog steeds struisvogeltje aan t spelen al kan ik er niet echt onderuit door die enorme moeheid, Pffff ..... Ergens wel goed natuurlijk!!! Verder valt t wel mee (licht misselijk soms en dizzy, wat obstipatie :( en enorm pijnlijke boobies)

Bruine afscheiding is nu weg , nog een kleine week tot de echo....
Goeie morgen ladies,

@dromen

Hier ook de meest vreemde dromen. En ze voelen ook levensecht aan. Soms is dat leuk , maar soms ook totaal niet!

@kwaaltjes

Die zijn hier grotendeels voorbij, energie is stuk beter. Borsten zijn nog wel groot, maar doen geen zeer meer. Misselijk is voorbij al is eetlust nog steeds niet terug.

Alleen vaak plassen blijft. En af en toe een steekje in mijn buik.

Afgelopen week hebben we ook de eerste pretecho gehad. Zo leuk om even niet-medisch in mijn buik te spieken! Alleen omdat Mini op zijn/haar buikje ligt was het gezichtje niet goed te zien. Daardoor heeft de echoscopiste toch geprobeerd om snoetje met 3D in beeld te krijgen, dat was niet echt gelukt, maar wel duidelijk zichtbaar dat Mini met twee armpjes achter het hoofdje lag te loungen. Er werd lekker druk gesparteld en nogmaals bevestigd dat placenta helemaal aan de achterkant ligt, dus het zal niet heel lang meer duren voor ik Mini met zekerheid ga voelen.

Over 3 weken hebben we de 20 weken echo en in november nog een keer een pretecho, dan wel officieel met 3/4D
Hoi meiden, wat is het hier rustig zeg! Hoe is het met iedereen?

Hier alles goed! Heb al wat kleertjes gekocht en de kinderwagen is besteld (gekregen van mijn moeder, super blij mee!) een joolz day earth met alles erop en eraan.

Vind het wel jammer dat ik nog 18 weken moet wachten tot ik weet hoe ie eruit ziet...!

@jamaz succes deze week! Mijn duimen draaien!

@bn spannend ook voor jou! Hoop dat alles goed is!

@druppel pretecho gehad dus! Wilde je nu ook het geslacht weten? Of konden ze dat ook niet zien?

@missvis hoe is het met jou?

@rest zwaai! Tot gauw!
Sproet: oh de wagen krijg je ook echt wanneer hij geboren is! Is eigenlijk ook wel leuk! (maar snap je wel)

Van de week mag je weer hartje luisteren!

BN: Spannend!!! Duim voor je! Willen jullie ook weten wat het wordt?

Jamaz: Hoe is het nu? Nogsteeds zwangere klachten? Ik duim ook voor jou dat dinsdag alles goed is!!!!

Voor hier, geen bericht = goed bericht. Weinig nieuws.... saai he!
Ik heb ook even weinig te melden..

Morgen idd echo, we willen weten wat t wordt! Zin in hoor

Wij hebben vd week via marktplaats onze Stokke gekocht. 1e echte aankoop, leuk hoor!

Jullie horen morgen weer van me!

Liefs
Even snel een zwaai van mij. Hier gaat alles ook z'n gangetje rondom zwangerschap. Wel nog veel misselijk maar wel nog steeds zonder overgeven. Gewoon zeurderige misselijkheid.

Verder verheug ik mij erg op de pretecho aanstaande dinsdag! ben zo benieuwd of ze het geslacht zien. Ik ben dan 15+2.

Wel wordt ik een beetje moe van de reacties om mij heen over mijn zwangerschap. Ze vinden het een vreemde/onhandige timing. Kan daar echt boos om worden, een zwangerschap valt niet te plannen (zoals wij maar al te goed weten!). Tja, we zijn inderdaad net geëmigreerd, en ik zit hier voorlopig nog 7 weken met de kinderen tot vriend over kan komen. Maakt toch verder niet uit. Hij is hier nu tot zaterdag. Heerlijk het gezinnetje weer bij elkaar.

Wij hebben 15 maanden op deze zwangerschap mogen wachten en genieten er van.
BN: veel plezier morgen bij de echo. Spannend zeg.
Nee hier lekker geen geslacht!

Had ook gezegd dat ik het niet wilde weten en de echoscopiste was nogal verrast. Ze zat in eerste instantie wel gelijk aan de achterkant, maar zocht gauw naar het koppie.

Mini bleek later mijn keuze volledig te respecteren en had keurig de beentjes bij elkaar. Er was dus ook niks te zien, hihi
Druppel: Heb er bij jou verrassing van gemaakt! Vergeten we het niet hier!

Gr Kroes
Hoi meiden,

Goed te lezen dat t allemaal goed gaat!

Bn succes met de echo!

Hier vannacht ook weer een "levensechte" droom. Over een uitgebreid onderzoek bij vk met echo etc, was uiteindelijk allemaal goed maar duurde even en gebeurde van alles...gek wakker worden!

We hebben volgende week do controle bij vk, vind het wel heel lang duren hoor...:$

Over e

Wij hebben t weekend een kamertje gekocht! Wilden eigenlijk nog wel even wachten tot 20wkn maar kwam nu zo uit...super blij mee

Hier verder ook iedere nacht naar t toilet!

Beetje ego post maar zijn jullie weer op de hoogte ;)

Groetjes!
Moppie: Zolang je het kindje zelf nog niet voelt duurt de tijd tussen de controles wel lang he!

Leuk dat jullie een kamertje gekocht hebben!

Wij waren er ook vroeg bij. Deze kwam ook op ons pad. En nog steeds blij mee!!
Hele mooie, bijzondere echo gehad!

Ik ga zorgen voor een beetje afwisseling, het is een meisje!

Later meer
@bn ik neem aan dat je echo goed was? Bijzonder he?!

En wat leuk een meisje! Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven