Werk & Studie alle pijlers

huilebalk

30-08-2013 15:51 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Afgelopen Juni had ik mijn laatste stagedag bij een kdv. Ik heb het daar erg naar mijn zin gehad. Op mijn laatste dag moest ik huilen omdat ik altijd moeite heb met afscheid nemen (bijna alle collega's hebben dat gezien en mij getroost). Nu schaam ik mij daar erg voor en zeker omdat ik vanochtend van mijn school te horen heb gekregen, dat mijn oude stageplaats ook dit jaar weer mijn stageplaats is. Wat voor reacties kan ik verwachten en hoe moet ik volgende week reageren op mijn eerste stagedag?
Gewoon weer lekker daar gaan werken. Ik zou zelf niet teveel helpen herinneren aan je eerdere afscheid. Het maakt toch ook niet uit dat je hebt gehuild?
Gewoon blij zijn dat je daar weer terug komt?

Ik zou er een soort grapje over maken. Zoiets als: "ja jongens ik heb zo gehuild dat ik hier wegging dat ik dacht, ik kom lekker weer terug".
Ik denk dat iedereen het alweer vergeten is. Of ze vonden het wel aardig dat je het bij hun zo prettig vond dat je er zelfs van moest huilen.

Dus je gaat gewoon weer lekker beginnen.
Is niet iets om je over te schamen. Je had het er blijkbaar heel erg naar je zin.

Als je weer gaat, dan gewoon iedereen groeten, zeggen dat je blij bent weer terug te zijn, beetje kletsen over iedereens vakantie, en misschien wat lekkers meebrengen voor bij de koffie of lunch.
quote:streepjescode schreef op vrijdag 30 augustus 2013 15:53 Gewoon weer lekker daar gaan werken. Ik zou zelf niet teveel helpen herinneren aan je eerdere afscheid. Het maakt toch ook niet uit dat je huilt?Dit dus eigenlijk
Ligt eraan hoe erg de huilbui was. Als je een paar traantjes moest wegpinken, is het niet zo'n ramp, dat overkomt iedereen wel eens bij een afscheid. Als je echter een complete watersnood hebt veroorzaakt vanwege je tranen en snikkend en overstuur moest worden afgevoerd, vind ik het een ander verhaal, dan kan ik me voorstellen dat ze het wellicht wat overdreven hebben gevonden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Daar hoef je je niet voor te schamen, joh! Waarschijnlijk vonden ze het heel leuk om te merken dat je het zo jammer vond om weg te gaan!

Op je eerste dag gewoon zeggen en/of laten merken dat je blij bent dat je er weer bent. Niets zeggen over de tranen bij je afscheid.
Jij herinnert je dat huilen nog als iets wat veel indruk op je gemaakt heeft, omdat je je ervoor schaamt.

Maar die collega's denken daar waarschijnlijk nauwelijks meer aan.

En bovendien zijn het volwassen mensen; die zullen daar over het algemeen echt niet vervelend over gaan doen.

En het is ook niet zo erg. Je schrijft dat je het er erg naar je zin had.

Dan is het niet vreemd dat je er emotioneel van wordt als je weggaat.

Het lijkt me alleen maar fijn dat je daar weer naartoe mag.

Je kunt ook gewoon op je eerste dag zeggen dat je het leuk vindt dat je er weer stage mag lopen, omdat je het zo naar je zin hebt gehad.
Bedankt voor jullie reacties!

Jullie hebben denk ik wel gelijk. Misschien heb ik het in mn hoofd allemaal wat erger gemaakt dan dat het is. Ik heb ook veel zin om daar weer te gaan werken! Dus ik ga niet meer denken aan die tranen, maar aan de leuke tijd die ik daar ongetwijfeld weer ga krijgen.
Liever een stagiaire die huilend vertrekt, dan een die zichzelf huilend naar ons moet slepen .

Gewoon weer lekker beginnen.
quote:ikbendusik schreef op 30 augustus 2013 @ 16:01:

Dus ik ga niet meer denken aan die tranen, maar aan de leuke tijd die ik daar ongetwijfeld weer ga krijgen.

Nee, ik zou maar gaan denken aan de kindertraantjes die je gaat drogen...

En de lachjes die dan weer verschijnen natuurlijk
quote:lemoos2 schreef op 30 augustus 2013 @ 16:04:

Liever een stagiaire die huilend vertrekt, dan een die zichzelf huilend naar ons moet slepen .

Gewoon weer lekker beginnen.
Niets om je over te schamen, het toont juist hoe gevoelig je bent.

Daar mag je trots op zijn!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik denk dat iedereen extra blij voor je is dat je weer terug mag komen omdat je zo moest huilen de vorige keer

Veel plezier!
Oh meid, ik ben ook zo'n emotioneel incontinente doos hoor. Huilen toen kinderen naar de kleuterklas gingen, huilen bij afscheid kdv, ik huil zelfs bij de Merci reclame. Ik zit er niet zo mee.
Bij ons op het werk janken we de hele dag door. Niks om je voor te schamen!
@tantejo @starshine

Ik ben dus niet de enige
Ik ben ook superslecht in het nemen van afscheid. Afgelopen woensdag nog, dat was toevallig mijn laatste stagedag. Ik kon mijn tranen bij het weggaan uit het gebouw ook maar nauwelijks bedwingen. Thuis maar even laten komen ;)!!
Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow!
Ik ben leerkracht op een basisschool en heb heel wat tranen gezien bij collega's die afscheid namen.

Maak je er niet druk om.
Je hoeft je niet te schamen en je ook geen zorgen te maken.

Ze weten al dat je het er naar je zin had.

Op maandag zeg je iedereen enthousiast gedag en ga je lekker aan de slag.

Veel plezier. Geniet ervan.
quote:pejeka schreef op 30 augustus 2013 @ 15:54:

Ligt eraan hoe erg de huilbui was. Als je een paar traantjes moest wegpinken, is het niet zo'n ramp, dat overkomt iedereen wel eens bij een afscheid. Als je echter een complete watersnood hebt veroorzaakt vanwege je tranen en snikkend en overstuur moest worden afgevoerd, vind ik het een ander verhaal, dan kan ik me voorstellen dat ze het wellicht wat overdreven hebben gevonden.Het neigde helaas wel een beetje naar een watersnood. Maargoed t is gebeyrd en ik kan het niet meer terug draaien. Ik ga er volgende week gewoon naartoe en hoop dat ze er niets over zeggen.
Komt goed hoor. Gewoon met volle moed en enthousiasme naar je stageplek gaan. Leuk toch dat deze fijne stageplaats weer je nieuwe stageplaats wordt! Geniet ervan.
ik ben er zeker van dat ze er niets over zullen zeggen!

er worden wel meer traantjes gelaten op zo'n kdv, denk ik, zowel door ouders als door kindjes als door medewerkers.

niet druk om maken & veel plezier tijdens je stage!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven