Bedwantsen groeiend probleem

30-08-2013 19:22 65 berichten
De bedwants is bezig met een opmars in ons land. Verdelgingsbedrijven hebben het steeds drukker met het bestrijden van de parasieten, die Nederlanders vaak meenemen van vakantie.

Jan Willem van der Hoeven, klantadviseur van de bestrijdingsbedrijf Lagerwey zegt dat het de laatste vier a vijf maanden stormloopt wat betreft bedwantsmeldingen. “We zijn de beestjes momenteel continu aan het bestrijden. Ik kom regelmatig thuis bij huilende klanten die niet meer weten wat ze moeten doen.”

Hoewel de bestrijding van de parasieten erg kostbaar is, vinden de mensen ze zo vreselijk dat ze geen probleem hebben met het bedrag. “Bij ander ongedierte moet ik soms onderhandelen over een behandeling die 500 euro kost. Dit is veel duurder, maar mensen roepen meteen: ‘doe maar’.

Volgens Jan kunnen mensen wel iets doen om te voorkomen dat ze bedwantsen in huis krijgen: “na de vakantie koffers niet mee naar binnen nemen. Was buiten in vuilniszakken doen. Meteen in de wasmachine en zoveel mogelijk ook in de droger. Koffer inspuiten met ongediertespray en zo lang mogelijk in de zon laten staan.”

Steef Swart uit Deventer en zijn gezin hebben al sinds begin dit jaar last van de parasieten en ze zijn niet de enigen. Een bestrijdingsbedrijf is ingezet om de strijd aan te gaan tegen bloedzuigende insecten en het gezin Swarts hoopt er vrijdag voor eens en altijd vanaf te komen.

Het bestrijden heeft heel wat voeten in de aarde. Het huis van het gezin moet namelijk 2,5 dag verwarmd worden tot zo’n 55-57°C. Om dit te bewerkstelligen is de woning van het gezin in zijn geheel ingepakt.

Ik word hier echt helemaal onpasselijk van. Al een jaar of twee geleden hoorde ik al dat het een groot probleem in Amerika aan het worden was, omdat veel soldaten ze meenemen uit Irak en Afghanistan, maar ze verspreiden zich nu echt overal.

Ik krab mij achter de oren en meer plaatsen op mijn lijf beginnen om aandacht te vragen.

Er is blijkbaar nog geen spuitbus tegen die beesten te koop.
Alle reacties Link kopieren

Brrrrrr
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik saluut je Bureaulamp. Ik denk dat ik op een bankje in het park zou gaan slapen.
Mijn dank is enorm Mali.

Dank je, nu weet ik dat niet op vakantie kunnen ook voordelen heeft
OHHHH Ik ga in oktober naar Turkije, stoomreiniger in de koffer, vliegenstrips mee.

Waarom moest ik nu juist deze topic aanklikken, weer te nieuwsgierig.

Ik weet nu dat ik alles eerst moet nakijken, getvergetver.
quote:Cateautje schreef op 30 augustus 2013 @ 20:00:

Mijn dank is enorm Mali.

Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Die stoomreiniger is natuurlijk wel heet, maar ook vochtig en ik vraag me af of dat ding eigenlijk wel zo'n goed plan is.

Misschien blazen met een goede föhn? En dan een gewone hè, niet zo eentje om verf af te krabben, want dan brand je alles plat.
quote:Cateautje schreef op 30 augustus 2013 @ 19:56:

In Amerika willen ze weer aan de DDT hoor ik net in die link van 2 vandaag, van Enn.

Dat is geen goed nieuws

Misschien een leuke uitdaging voor de landbouw hogeschool Wageningen om een met een effectieve milieuvriendelijke oplossing te komen.
Hoe zit dat trouwens met buren. Ik heb er heel veel die 6 weken afreizen naar overal en nergens. Zouden die beesten migreren naar mijn huus?

Oh mèn, denk het wel.
quote:Cateautje schreef op 30 augustus 2013 @ 20:04:

Die stoomreiniger is natuurlijk wel heet, maar ook vochtig en ik vraag me af of dat ding eigenlijk wel zo'n goed plan is.

Misschien blazen met een goede föhn? En dan een gewone hè, niet zo eentje om verf af te krabben, want dan brand je alles plat.

Mwah, die reiniger heeft 5,5 bar stoomdruk... Dan zijn ze wel dood, toch? Toch?

Maar ik lees dat ze dan overal zitten, muren, kasten, etc. Dus ik zou ook zo'n vliegenstrip meenemen om het bed te barricaderen nadat het matras e.d. 'gestoomd' is
quote:Diztel schreef op 30 augustus 2013 @ 20:10:

[...]

Dat is geen goed nieuws

Misschien een leuke uitdaging voor de landbouw hogeschool Wageningen om een met een effectieve milieuvriendelijke oplossing te komen.Ja, ik weet het. Die troep is nauwelijks afbreekbaar en het moord en ook heel lang op los.
quote:lemoos2 schreef op 30 augustus 2013 @ 20:11:

[...]

Maar ik lees dat ze dan overal zitten, muren, kasten, etc. Dus ik zou ook zo'n vliegenstrip meenemen om het bed te barricaderen nadat het matras e.d. 'gestoomd' isNeem dan je kleding voor de volgende dag mee in bed. Of liever, je hele koffer!

[...]

Maar ik lees dat ze dan overal zitten, muren, kasten, etc. Dus ik zou ook zo'n vliegenstrip meenemen om het bed te barricaderen nadat het matras e.d. 'gestoomd' isJe kan ze toch opstofzuigen en dan de stofzak in de fik?
Ik ben al zo'n doos die geen kleding meezeult. Ik koop ter plekke goedkope meuk en laat het ook achter. Reiskleding breng ik naar lokale stomerij en gaat weer aan op terugreis.

Koffer sowieso al van die hardplastic dingen, enkel in garage openmaken en insprayen. (Moeder met smetvrees, die stak doodleuk koffers en rugzakken een nachtje of twee in de vrieskist)
Daarom zeggen ze in de VS:

goodnight sleep tight don't let the bedbugs bite.

Brrrrrrrrr.
Oh, getver

Zoon en ik zijn 2 weken geleden terug gekomen van vakantie uit Turkije. Door dit topic heb ik ineens overal jeuk en denk ik bij ieder zwart dingetje dat het zo'n vies beest is..... Pissebedden hebben we hier regelmatig, maar worden nu grondig aan onderzoek onderworpen om zeker te weten dat het niet zo'n bloedzuigend monster is....Jak!
Hier nog een ervaringsdeskundige. Een aantal weken geleden ben ik helemaal lekgebeten in een hostel bij onze zuiderburen. Meer dan 100 beten en een gekmakende jeuk, ik kon wel janken van frustratie!

Ik ben er inmiddels redelijk op gerust dat ik ze niet mee naar huis heb genomen, maar voor de zekerheid heb ik beddengoed e.d. wel in de kookwas gedaan.

Nu ik erover schrijf krijg ik spontaan weer jeuk!
quote:Cateautje schreef op 30 augustus 2013 @ 20:00:

Mijn dank is enorm Mali.

+1

Waarom heb ik dit topic geopend ik heb er spontaan jeuk van gekregen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:yolcu schreef op 30 augustus 2013 @ 20:27:

Hier nog een ervaringsdeskundige. Een aantal weken geleden ben ik helemaal lekgebeten in een hostel bij onze zuiderburen. Meer dan 100 beten en een gekmakende jeuk, ik kon wel janken van frustratie!

Ik ben er inmiddels redelijk op gerust dat ik ze niet mee naar huis heb genomen, maar voor de zekerheid heb ik beddengoed e.d. wel in de kookwas gedaan.

Nu ik erover schrijf krijg ik spontaan weer jeuk!

Ik wilde je bijna een kroel geven, maar in plaats daarvan een bloemetje als troost.

Ik hoop echt van harte dat je 'schoon' thuis bent gekomen.
Sorry ladies, ik ben vreselijk lodderig geworden van dit kriebelige topic.

Het was maar een bar grapje Yolcu.
quote:Cateautje schreef op 30 augustus 2013 @ 20:31:

[...]

Ik wilde je bijna een kroel geven, maar in plaats daarvan een bloemetje als troost.

Ik hoop echt van harte dat je 'schoon' thuis bent gekomen. Ik ook! Ik check elke dag m'n lakens, maar niks gevonden. Ik had beten met 'uitgesteld effect', kreeg er pas na bijna een week last van. Dat maakt nogal onzeker!
ik krijg ook spontaan jeuk van dit topic en nu ben ik bang dat ik ook bedwantsen heb *gruwel*. Ben niet op vakantie geweest en heb ook geen vakantieplannen. Enne die plaatjes zijn
Als ik in een hotel kom, check ik altijd het matras voor bedbugs. Als ik naar Amerika ga, check ik deze website: http://www.bedbugregistry.com/

Ik krijg hier gigantisch veel jeuk van... Ook als mijn kinderen weer eens luizencontrole op school hebben. Vind het idee gewoon zo ranzig!

[...]

Maar ik lees dat ze dan overal zitten, muren, kasten, etc. Dus ik zou ook zo'n vliegenstrip meenemen om het bed te barricaderen nadat het matras e.d. 'gestoomd' isWhahahaha, ben jij mijn tweelingzus?
quote:yolcu schreef op 30 augustus 2013 @ 20:49:

[...]

Ik ook! Ik check elke dag m'n lakens, maar niks gevonden. Ik had beten met 'uitgesteld effect', kreeg er pas na bijna een week last van. Dat maakt nogal onzeker!Ja ,die onzekerheid ken ik. Ik heb muizen gehad en ook nadat ze weg waren, had ik nog 'spookmuizen' rondlopen. Dat waren gewoon huisgeluiden, maar het voelde niet goed. Dus ik snap het. Denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven