Bedwantsen groeiend probleem

30-08-2013 19:22 65 berichten
De bedwants is bezig met een opmars in ons land. Verdelgingsbedrijven hebben het steeds drukker met het bestrijden van de parasieten, die Nederlanders vaak meenemen van vakantie.

Jan Willem van der Hoeven, klantadviseur van de bestrijdingsbedrijf Lagerwey zegt dat het de laatste vier a vijf maanden stormloopt wat betreft bedwantsmeldingen. “We zijn de beestjes momenteel continu aan het bestrijden. Ik kom regelmatig thuis bij huilende klanten die niet meer weten wat ze moeten doen.”

Hoewel de bestrijding van de parasieten erg kostbaar is, vinden de mensen ze zo vreselijk dat ze geen probleem hebben met het bedrag. “Bij ander ongedierte moet ik soms onderhandelen over een behandeling die 500 euro kost. Dit is veel duurder, maar mensen roepen meteen: ‘doe maar’.

Volgens Jan kunnen mensen wel iets doen om te voorkomen dat ze bedwantsen in huis krijgen: “na de vakantie koffers niet mee naar binnen nemen. Was buiten in vuilniszakken doen. Meteen in de wasmachine en zoveel mogelijk ook in de droger. Koffer inspuiten met ongediertespray en zo lang mogelijk in de zon laten staan.”

Steef Swart uit Deventer en zijn gezin hebben al sinds begin dit jaar last van de parasieten en ze zijn niet de enigen. Een bestrijdingsbedrijf is ingezet om de strijd aan te gaan tegen bloedzuigende insecten en het gezin Swarts hoopt er vrijdag voor eens en altijd vanaf te komen.

Het bestrijden heeft heel wat voeten in de aarde. Het huis van het gezin moet namelijk 2,5 dag verwarmd worden tot zo’n 55-57°C. Om dit te bewerkstelligen is de woning van het gezin in zijn geheel ingepakt.

Ik word hier echt helemaal onpasselijk van. Al een jaar of twee geleden hoorde ik al dat het een groot probleem in Amerika aan het worden was, omdat veel soldaten ze meenemen uit Irak en Afghanistan, maar ze verspreiden zich nu echt overal.

Ik krab mij achter de oren en meer plaatsen op mijn lijf beginnen om aandacht te vragen.

Er is blijkbaar nog geen spuitbus tegen die beesten te koop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eydis_ schreef op 30 augustus 2013 @ 20:55:

Als ik in een hotel kom, check ik altijd het matras voor bedbugs. Als ik naar Amerika ga, check ik deze website: http://www.bedbugregistry.com/

Ik krijg hier gigantisch veel jeuk van... Ook als mijn kinderen weer eens luizencontrole op school hebben. Vind het idee gewoon zo ranzig!

Ik ook. En ik check mijn bed en de kamer voor ik mijn koffer uitpak.

Ben 1x ergens wakker geworden met meer dan 50 beter op mijn lijf in 1 nacht. Vreselijk...

quote:lemoos2 schreef op 30 augustus 2013 @ 20:17:

Ik ben al zo'n doos die geen kleding meezeult. Ik koop ter plekke goedkope meuk en laat het ook achter. Reiskleding breng ik naar lokale stomerij en gaat weer aan op terugreis.

Koffer sowieso al van die hardplastic dingen, enkel in garage openmaken en insprayen. (Moeder met smetvrees, die stak doodleuk koffers en rugzakken een nachtje of twee in de vrieskist)Helaas: de vriezer werkt niet met bedbugs...
Oh vreselijk, had dit in australie, op de boot waar ik een maand werkte en woonde. Werd er gek van. Midden in de nacht paranoia wakker worden omdat ik ze gewoon voelde buiten. Dan maar met matras en al naar buiten.

Zat ook helemaal onder de bulten, en tegen de klanten maar zeggen dat het muggebulten waren. Afgrijselijk. Elk nieuw hostel waar ik kwam grote bed inspectie. En toch weer een keer in een hostel waar ze wel waren. Toen ook al mijn kleren in de droger, en de backpack in de zon. Daarna nooit meer last van gehad gelukkig, maar wat een jeuk en paranoia!
Oooo, die verhalen! Ik kan mij die paranoia wel levendig voorstellen!

Sinds dit topic de zolder geïnspecteerd, vlooienband in stofzuigerzak en hond weer een pipet frontline in zijn nek gedruppeld.

Dat die beesten niet doodgaan in de vriezer, wat zijn dat voor mutanten? Mini uitvoering van de kakkerlak? Gadver.

(Overigens was mijn moeder bang voor vlooien, teken, luizen en nog iets waarvan ik mij de naam niet meer kan herinneren. Bij thuiskomst werden wij als kinderen eerst bij oma gedropt, en ging moeders het huis schoonmaken en sprayen. Er mocht eens een vlo door trillingen van onze voetstappen uit zijn eitje springen of zoiets ).
quote:Enn schreef op 30 augustus 2013 @ 19:41:

In onder andere Bulgarije en Servië werden bladeren van de kidneyboon-plant rond het bed gelegd. Deze bladeren hebben kleine stekeltjes, waardoor bedwantsen die naar hun prooi toe wilden vast kwamen te zitten. Vervolgens werden de bladeren verbrand om de wantsen te doden.

http://www.ad.nl/ad/nl/45 ... en-tegen-bedwantsen.dhtml

Dit is heel wat goedkoper, dan de methode van de bestrijder op TV.

Die kwam op duizenden euro's.

Brrrrr, en Brrrrr in de portemonnee.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Cateautje schreef op 30 augustus 2013 @ 20:56:

[...]

Ja ,die onzekerheid ken ik. Ik heb muizen gehad en ook nadat ze weg waren, had ik nog 'spookmuizen' rondlopen. Dat waren gewoon huisgeluiden, maar het voelde niet goed. Dus ik snap het. Denk ik.Oh, tell me about it! Muizen zijn mijn grootste fobie. Dat vond ik ook het engste aan reizen Ik heb een keer een giftige spin in mijn bed gevonden zonder een moment bang te zijn, maar muizen kunnen me helemaal hysterisch krijgen! Gek eigenlijk, hoe angst werkt...
Hier ervaring helaas. Tijdens mijn laatste reis in de VS letterlijk lek gebeten. Vooral de laatste twee nachten waren traumatisch. Bulten ter grootte. Van een tennisbal. Moest met een allergische reactie het vliegtuig in. Daar wer het erger en na een wandelingetje omdat ik gek werd van de jeuk ben ik bij de nooduitgang onderuit gegaan. Piloten hebben boven de oceaan met een arts op Schiphol gebeld en op zijn haar advies heb ik iets gekregen om de reactie tegen te gaan. Rest van de vlucht op een stoel alleen knockout geweest.

Je snapt dat ik die beesten niet in mijn eigen bed wilde hebben en heb inderdaad de tips gevolg die in de OP staan.
Waar zit de any-key?
Ik ben eigenlijk verbaasd dat ze een tijd niet in West Europa voorkwamen.. Ze zijn zo hardnekkig als kakkerlakken (en ja ieuw! vieze gore beesten zijn dat). Ik ga het in de gaten houden!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik heb een tijd in de VS gewoond en ken de gruwelverhalen. Een collega had ze gekregen nadat ze haar meubels een tijdje in een opslag had gehad. Dat was echt een drama. Dus sindsdien inspecteer ik altijd de hotelkamer. En ik check -voor ik een hotel boek- of er meldingen van bedbugs zijn in de bedbugregistry die al eerder werd genoemd.
Ow wat vreselijk.. Ik check eigenlijk nooit als ik een kamer binnen kom ... Maar vanaf nu dus wel. Ik wist wel dat ze in de US er heel veel last van hebben, maar daar ben ik al tijden niet geweest.
Pfff sinds het zien van een docu 2 jaar geleden heb ik ook onwijs de kriebels. Deze beesten wil ik ÉCHT mijn huis niet in hebben. Jakkes! Nog liever vlooien!
Oooh dat plaatje van mali30. Ik krijg er vast een nachtmerrie van ;).

Ik heb een keer een documentaire gezien op sbs 6 over bedwantsen... je komt lastig van die krengen af.

Goede tip van het checken van de matrassen. Eigenlijk nooit gedaan (niet dat ik zo vaak op vakantie ga)!
Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow!

Bedwantsen, tijgermuggen....

Ik slaap vannacht niet.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik heb me een jeuk gehad vannacht
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Mali echt?

Heb het idee gelukkig af kunnen schudden, maar heb gisteravond wel de hele avond zitten krabben.
Dit is wel een gedachte waar ik mee in slaap viel.

We zagen die foto's waarbij het zo vreselijk uit de hand is gelopen, bedden met enorm veel wantsen, eitjes en schilfers.

Hebben die mensen geen stofzuiger?

Liggen ze er tussen?

Hoe kan dat zo ver komen, is dan mijn vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven