Mode & Beauty alle pijlers

Beschadigd haar ( Net elastiek )

31-08-2013 03:10 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallloooo heb nog een vraag..

Heb dus afgelopen maanden heel vaak mn haar gekleurd van donker naar licht steeds..

Ik heb van mezelf gekruld haar maar door al het verven lijkt t wel alsof mijn krullen weg zijn, heb meer een slag nu en sommige delen willen niet meer krullen zoals t was.. Ook als ik mijn haren bv kam dan rekt mijn haar uit net een elastiek.

Wat kan ik doen? Om mijn krullen terug te krijgen? En dat elastiek effect kwijt te raken?
Dat elastiek effect kwijtraken? Dus je hebt liever dat het meteen afbreekt als er wat spanning op komt te staan?

En voor wat betreft je krullen, haar is raar spul. Ik krijg altijd m'n krullen terug door het te laten knippen. Naarmate het dan weer langer wordt verdwijnen ze weer.

Was je haar gewoon niet te vaak, en voorlopig geen chemicaliën erin, wie weet wat er dan gebeurt!
Ga naar de kapper.
Stop met je haren verven, of heb je het al echt nodig ivm grijze haren?

Ik ben 8 maanden geleden ook gestopt met haren verven en nu is mijn haar echt zoveel mooier en gezonder dan toen ik t kleurde!
Komt wel goed, schatje!
Laat inderdaad een stuk van je haar afknippen.

En wat betreft dat elastiekeffect: kam je je haar terwijl het nat is? Dan is dat elastiekeffect erger, bovendien is het slecht voor je haar om het te kammen als het nat is.
Lala krullen kam je juist alleen als het nat is, onder de douche, met conditioner in. Anders niet.

TO ga naar de kapper en laat je daar adviseren.
Haren knippen!!

Je hebt zeer beschadigd haar en je punten zijn waarschijnlijk zo droog dat ze niet meer krullen.

En geen troep meer erin smeren want daaf wordt het niet beter van.
There is only one way to avoid criticism: do nothing, say nothing, and be nothing.
Je haar is zoals sommige kappers dat noemen nu gewoon 'snot'. Kapotgeverft, niets meer aan te doen. Haar is dood, je kan het niet reanimeren ofzo.
Stuk eraf knippen en pure kokosolie als haarmasker gebruiken.
Ik denk dat het maximaal haalbare is om te proberen het op je hoofd te houden. Ik zou even naar de kapperswinkel gaan voor professioneel advies.
quote:jongemama20 schreef op 31 augustus 2013 @ 07:26:

Stop met je haren verven, of heb je het al echt nodig ivm grijze haren?

Ik ben 8 maanden geleden ook gestopt met haren verven en nu is mijn haar echt zoveel mooier en gezonder dan toen ik t kleurde!Oh, hier ben ik het mee eens. Zelfs een heel lichte spoeling kan je haar al voorgoed verkloten; afhankelijk van je kwaliteit haar. Fijn haar is zó overleden als je schubben eenmaal poreus zijn (door peroxide bijvoorbeeld).
Helaas, dat krijg je niet meer goed. Ik heb het zelf ook eens gehad, na teveel kleurbehandelingen Enzo. Enigste mogelijkheid is afknippen en het eruit laten groeien. Jammer maar helaas.
Mij is hetzelfde gebeurd begin dit jaar. Ik ben toen gaan wassen met keratine shampoo en heb mijn haar na een week of drie elastiek, gesteild met een chi tang met chi olie. Toen was het elastiek effect weg en heb er slechts 1 cm af laten knippen.

Het zou kunnen dat het jou helpt. Anders kun je een keratine behandeling door de kapper laten doen.

Niet gelijk gaan knippen; als je normaal redelijk sterk haar hebt dam overleeft het dit ook wel. Succes ermee!
Because it says so in the book!
quote:HermioneGranger schreef op 31 augustus 2013 @ 11:47:

Mij is hetzelfde gebeurd begin dit jaar. Ik ben toen gaan wassen met keratine shampoo en heb mijn haar na een week of drie elastiek, gesteild met een chi tang met chi olie. Toen was het elastiek effect weg en heb er slechts 1 cm af laten knippen.

Het zou kunnen dat het jou helpt. Anders kun je een keratine behandeling door de kapper laten doen.

Niet gelijk gaan knippen; als je normaal redelijk sterk haar hebt dam overleeft het dit ook wel. Succes ermee!

Maar met een keratine behandeling worden je haren toch steil? Wil namelijk mijn krullen ( wat er van over is ) niet kwijt.. En wat voor keratine shampoo gebruik je?

Heb echt van alles geprobeerd; Haal mijn shampoos bij de kapper ( schwarzkopf en lóreal maar er is niks veranderd:(
Ben ook al bij de kapper geweest voor de puntjes te laten knippen en zij vertelde mij dat ik veel haarmaskers moet gebruiken want knippen heeft geen zin aangezien dan alles eraf moet!

Alleen na zoveel maanden maskers enz te gebruiken nog geen verschil
Het zal denk ik toch het enige middel zijn op dit moment. Laat je de haarmaskers ook een hele nacht inwerken? Met nog folie en een handdoek zodat het goed kan 'intrekken'?

Heb ook wel eens een jaar zo mijn haar moeten 'plakken' met cremespoeling en maskers. En iedere dag maar opsteken. Het alternatief (millimeteren) zag ik niet zitten. Dan maar lelijk saai haar .
quote:lemoos2 schreef op 31 augustus 2013 @ 17:01:

Het zal denk ik toch het enige middel zijn op dit moment. Laat je de haarmaskers ook een hele nacht inwerken? Met nog folie en een handdoek zodat het goed kan 'intrekken'?

Heb ook wel eens een jaar zo mijn haar moeten 'plakken' met cremespoeling en maskers. En iedere dag maar opsteken. Het alternatief (millimeteren) zag ik niet zitten. Dan maar lelijk saai haar .

Ja wel eens heel de nacht in gelaten maar ook niet vaak..

Soms krijg ik wel een neiging om het zo kort te knippen pfff..

Nee toch maar niet dus maar geduld hebben
Ik gebruik goldwell, beige fles met rode dop.

Je krullen komen dan hopelijk terug. Ik heb geen krullen wel een slag die ook terug is nu.

Chi tang & olie, echt. Duur, maar heb je jarenlang plezier van. Een treatment zal bijna even duur zijn schat ik.

Liever steiler lang haar dan kort neem ik aan?
Because it says so in the book!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven