Dode vlieg maden?

31-08-2013 13:14 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke wellicht een beetje een vieze vraag, maar heeft een dode vlieg altijd maden?

Ik weet namelijk niet HOE in godsnaam ik het voor elkaar heb gekregen maar ik deed net mijn tas open en daar zat een dode vlieg in (??) mijn collegaatjes moesten heel hard lachen en ik eigenlijk ook wel een beetje ondanks dat het best vies is, maar een collega zei dat een dode vlieg super vies is omdat daar altijd maden in zitten/uitkomen. Ik dacht die maakt gewoon grapje, maar ze was bloed serieus...?
Net andersom toch: uit maden komen vliegen....
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Het dilemma van de vlieg en de made.
Uit de vlieg komen eitjes, uit de eitjes komen made en de made veranderen weer in vliegen.
...

Een made wordt een vlieg. Oftewel, toen de vlieg nog geen vlieg was en niet vloog, was hij een tijdje made. Tot hij vleugeltjes kreeg en de naam vlieg mocht dragen. Een dode vlieg droogt gewoon uit tot er niks meer van over is. Er komen geen maden uit.

Als je nu een dood diertje ergens hebt liggen, bijvoorbeeld een muis, dan komen daar vliegen op af. De vliegen leggen eitjes in het lijkje van de muis en dat worden maden. Totdat het karkas op is. Dan zijn ze genoeg gevoed en worden ze vlieg.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:Cateautje schreef op 31 augustus 2013 @ 13:18:

Het dilemma van de vlieg en de made.Ja want wat was we nou eerder?
quote:iloveyouthemost schreef op 31 augustus 2013 @ 13:21:

Uit de vlieg komen eitjes, uit de eitjes komen made en de made veranderen weer in vliegen.Er komen alleen eitjes uit de vlieg als hij leeft. Niet als hij aan een wisse tassendood is overleden.
Loupje....
Nou, dat weet ik niet hoor. Ik maak de plek waar ik een vlieg heb doodgemept altijd extra goed schoon om te voorkomen dat zijn eitjes door het hele huis komen. Ik zou dus geen risico nemen en die tas heel goed ontsmetten.
quote:adorabull schreef op 31 augustus 2013 @ 13:24:

[...]

Er komen alleen eitjes uit de vlieg als hij leeft. Niet als hij aan een wisse tassendood is overleden. Haha ja dat bedoelde ik ook
quote:Cateautje schreef op 31 augustus 2013 @ 13:18:

Het dilemma van de vlieg en de made.Is dat net zo'n dilemma als dat van de kip en het ei?
Ik zou me niet zo druk maken. Het vaatwastablet op eet debacle heb je ook overleefd. En maden vallen over het algemeen niet zo heel snel mensen aan. Alleen als je ze tergt. Of er in gaat prikken. Dan groeperen ze zich. Ze hebben een lokroep, onhoorbaar voor ons mensen, maar in nood gillen ze dus heel hoog en komen ze uit alle hoeken en gaten om je aan te vallen. Maar weinigen kunnen zo'n aanval navertellen.
Wat Adorabull zegt is waar.....alleen: bijna niemand weet het!!!
Ik vrees dat je zo zelf veranderd in een vlieg.

Die vlieg in de handtas is namelijk een bekend probleem.

Het is geen normale dode vlieg maar een soort zombie die jou in een vlieg laat veranderen zodra je hem hebt gezien.
quote:betjebig schreef op 31 augustus 2013 @ 13:27:

Nou, dat weet ik niet hoor. Ik maak de plek waar ik een vlieg heb doodgemept altijd extra goed schoon om te voorkomen dat zijn eitjes door het hele huis komen. Ik zou dus geen risico nemen en die tas heel goed ontsmetten.Haha dat gaat me iets te ver hoorrr
quote:Splinter_ schreef op 31 augustus 2013 @ 13:31:

[...]

Is dat net zo'n dilemma als dat van de kip en het ei? Hoe heet een vlieg zonder vleugels?
In geval van nood de tas ontsmetten. Een liter kokend water in de tas gieten en daar een afwastablet bij doen en laten oplossen. Tas dicht, goed schudden en omkiepen in de gootsteen. Niet daarna in een dronken bui aan je tas gaan likken! Soms lost het blokje niet helemaal op en zijn we weer af bij je topic van vorige week
quote:adorabull schreef op 31 augustus 2013 @ 13:53:

In geval van nood de tas ontsmetten. Een liter kokend water in de tas gieten en daar een afwastablet bij doen en laten oplossen. Tas dicht, goed schudden en omkiepen in de gootsteen. Niet daarna in een dronken bui aan je tas gaan likken! Soms lost het blokje niet helemaal op en zijn we weer af bij je topic van vorige week hahaha, die vind ik wel goed
quote:Cateautje schreef op 31 augustus 2013 @ 13:50:

[...]

Hoe heet een vlieg zonder vleugels?Geeen idee. Vertel maar.
Is die collega net zo erg als dat jij bent met overal het ergste van (be)denken?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Splinter_ schreef op 31 augustus 2013 @ 13:54:

[...]

Geeen idee. Vertel maar.

Een loop.

quote:Cateautje schreef op 31 augustus 2013 @ 13:57:

[...]

Een loop.

En als ie EN geen vleugels heeft EN een pootje mist een Hink

Mist ie alle pootjes dan heet ie meestal 'dood'.
quote:adorabull schreef op 31 augustus 2013 @ 14:02:

[...]

En als ie EN geen vleugels heeft EN een pootje mist een Hink

Mist ie alle pootjes dan heet ie meestal 'dood'.

Ik krijg de slappe lach van die ongein.

Zo flauw.
Ach dit soort onderwerpen en vragen maken het forum toch alleen maar hilarisch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven