Mode & Beauty alle pijlers

Bestelling internet

06-09-2013 19:19 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag. Ik heb van de week iets besteld bij een postorderbedrijf. In de bevestiging staat dat ik het pakketje vandaag kan verwachten. Ik ben de hele dag thuis geweest, hoefde nergens heen, maar er is niets bezorgd. Dus ik wacht morgen af. Maar de postbodes zijn bij ons behoorlijk makkelijk, Ze geven rustig zo'n pakketje af bij de buren of verderop in de straat zonder bij de geadresseerde een briefje in de brievenbus te doen. Nu heb ik deze bestelling via i-deal betaald. Stel nou dat de postbode het pakketje bij iemand anders afgeeft en diegene houdt dat. Hoe gaat dat dan verder? Ik heb dan nl niets ontvangen maar wel betaald.
Dan heb je pech denk ik
Nee hoor siouxx, ik kreeg gewoon mijn geld terug.
Heb je geen track&trace code gekregen om je bestelling te volgen?
quote:bootje_op_de_golven schreef op 06 september 2013 @ 19:29:

Nee hoor siouxx, ik kreeg gewoon mijn geld terug.Dat is goeie service zeg!
Gewoon even afwachten op morgen. Is het er maandag niet dan maar even bellen.

Ligt het bij de buren dan zullen die toch ook wel even langs komen om het af te geven als jij van het weekend er zelf niet om komt?
quote:Siouxx schreef op 06 september 2013 @ 19:34:

[...]

Dat is goeie service zeg!Volgens mij zijn ze dat zelfs verplicht als ze niet kunnen aantonen dat het bij jou bezorgd is, maar ik weet het niet zeker, ga even zoeken naar een bron.
Ik vond dit:

Wanneer het gaat om professionele verkopers (bv. webwinkels) die leveren aan consumenten, dan is de wet duidelijk: verzending is voor risico van de verkoper (art. 7:11 BW). Komt het product niet aan, dan moet de verkoper het nog een keer versturen. Hij draagt het risico en moet dus ook de kosten voor herverzending dragen. En de bewijslast dat het pakket wel is aangekomen, ligt bij hem als verkoper.
OK, maar hoe wordt dat bewezen dan? Je hoeft nooit iets te tekenen voor ontvangst.
Wie bezorgt het? Er zijn bedrijven die tot 21u 's avonds bezorgen.
Beautyfly dan moet de verkoper aangetekend verzenen dan hebben ze bewijs. Doen ze dat niet, lopen ze een risico.
quote:beautyfly schreef op 06 september 2013 @ 20:25:

OK, maar hoe wordt dat bewezen dan? Je hoeft nooit iets te tekenen voor ontvangst.

Bij ons wel.

En de buurman/vrouw ook als ze het aannemen,en briefje in de brievenbus.

En via tracking nummer kan je zien dat het op een ander nummer is afgeleverd.
Neckermann adverteert er zelfs mee dat ze het bij de buren bezorgen! Dat wekt ook geen appetijt om daar te kopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:LadyPhoxy schreef op 06 september 2013 @ 19:39:

Ik vond dit:

Wanneer het gaat om professionele verkopers (bv. webwinkels) die leveren aan consumenten, dan is de wet duidelijk: verzending is voor risico van de verkoper (art. 7:11 BW). Komt het product niet aan, dan moet de verkoper het nog een keer versturen. Hij draagt het risico en moet dus ook de kosten voor herverzending dragen. En de bewijslast dat het pakket wel is aangekomen, ligt bij hem als verkoper.Joh nooit geweten! Interessant!
Pakketje is vanmorgen bezorgd. Dus geen nood. Maar niets getekend hoor. Gewoon met postnl.

Maar stel nou dat ik het pakje wel ontvangen heb en dan tegen het postorderbedrijf zeg van niet. Krijg ik het dan nog een keer opgestuurd? Want ik heb niets getekend dus kunnen ze niet bewijzen dat ik het heb gekregen (ik doe het niet, maar stel).
Ja als je dat zou doen, moeten ze het doen.

Ik heb hele slechte postbezorging. Koop vaak dingen die door de brievenbus passen. Een bedrijf heeft al drie keer se bestelling nogmaals moeten versturen. Ze zijn elke keer een onderzoek gestart bij postNL maar daar kwam niets uit. Ze hebben nooit getwijfeld aan mijn verhaal, maar ik had natuurlijk kunnen liegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven