Minnaartopic, deel 21.

31-07-2013 15:24 3002 berichten
Al 20 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
@Roos; Mijn man heeft geen minnares. Wel af en toe een date, en daar ben ik helemaal okay mee.

De vraag die je stelt heb ik mezelf ook al gesteld, en ik denk dat ik het aan de ene kant fijn zou vinden. Maar dat is ms. vooral omdat ik me dan makkelijker voel bij mijn eigen situatie. Aan de andere kant zou ik best even moeten slikken. Maar ik zou het wel aan willen en durven gaan.

Je bent toch niet aan het hengelen, he? ;)

shitjehebtmedoor

Nou, volgens mij ben jij een leuke vrouw die prima snapt hoe dit soort dingen werken en goed weet wat ze wil, dus als het dan toch gebeurt dan liever met zo iemand....

*Nee, ben m'n man niet aan het pimpen, het is bedoeld als compliment*
Wat een rare situatie, Oranje, iedereen heeft lol en jij zit op een wachtbankje?

Ik kan me niet voorstellen dat dit je een blij gevoel geeft. Via een omweg horen dat je man en minnaarsvrouw wel blijven daten en jij hebt het met jouw minnaar op de lange baan moeten schuiven. Ik had begrepen dat jullie even helemaal in de algehele pauze zouden gaan trouwens.

Het klinkt zo scheef in balans, zij mogen wel daten, maar jullie niet meer. Dat is toch niet in evenwicht dan?

Waarom moet jij op je handen zitten? Minnaarsvrouw heeft toch niet alle touwtjes in handen, jij mag toch ook een mening hebben?

Het klinkt als een chaos, in mijn oren, en vraag me eigenlijk ook af of je niet beter alle contact kunt verbreken en even weer met je man op 1 lijn kunt gaan zitten. Want dat hij een date aan het plannen is, lijkt nu rauw op je dak te vallen, of deden jullie dat al nooit echt in overleg samen?
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Oranje, 't komt op mij over alsof zij jou niks gunt en ondertussen zowel haar man als jouw man 'inpikt'. AU!
Bedankt laivurds!

Minnaarvrouw treft niet zoveel blaam hoor, het is meer 1,5 die het niet meer snapt volgens mij wat ik nou wil. Hij zoekt ook naar zijn eigen pad. Dus ik moet toch met hem in gesprek, om een en ander te verhelderen. Vandaag geappt, maar dat communiceert niet handig in dit geval, maakt het nog frusterender.
Ah, op die fiets.

Dus Oranje chop chop naar je minnaar en zeg 'm wat je hier hebt gezegd: "Ik gun jou geen date met een ander, ik wil dat jij mij wilt!" gevolgd door de vunzige handeling van jullie voorkeur.

Serieus nu; ik ben (ook) nog geen licht in helder communiceren.

Al doende leert men he.
Ik snap er helemaal niks van.

Minnaarsvrouw wilde toch dat jullie stopten, omdat het te serieus en met te veel gevoel gepaard ging? Daarna hebben jullie geprobeerd om contact te onderhouden, maar dat lukte ook niet omdat de gevoelens weer oplaaiden en het zo geen rust zou vinden. Amper een maand geleden hebben jullie het contact verbroken, als ik terug lees onder je loep, want ik snap er helemaal niks meer van.

Maar nu ineens 'mag' minnaar niet daten met iemand anders, maar alleen met jou, van jou? Dat was nou toch net dat hele pijnpunt wat niet meer mocht?

Hoe kan minnaar nou niet snappen wat jij wilt, terwijl jij heel duidelijk hebt gezegd dat je dit zo niet meer wilt en er een punt achter hebt gezet.

Dit kan toch nooit meer rustig en stabiel worden als het telkens zo heen en weer geslingerd wordt? Wel contact, geen contact, nieuwe dates, wel dates tussen jouw man en minnaarsvrouw. Familie-uitjes samen, waardoor je weer met elkaar geconfronteerd wordt.

Ik kan me echt niet voorstellen dat je hier ook maar een ieniemieniebeetje gelukkig van wordt, of je blij door voelt.

Waarom weet jij niet dat jouw man een date aan het plannen is?

Waarom moet jij op je handen zitten?
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Is het niet zo dat minnaarvrouw inderdaad aan de bel trok omdat ze de intensiteit niet goed handelde? Was het ook niet zo dat zij eerst aan hun thuissituatie wilden gaan werken?

Ik kan me zo voorstellen dat vrouw an sich wel duidelijk is maar dat 1,5 niet goed weet hoe dit in praktisch handelen om te zetten. Wat ik wel kan snappen ook.

Ik vind het alleen enorm zuur dat iedereen gezellig door blijft daten terwijl Oranje de verliezende partij lijkt.

Oranje, ben jij wel duidelijk genoeg naar deze 3 mensen? Over jouw gevoel, je mate van gekwetst zijn en het gevoel te hebben heel erg aan de zijlijn te staan op dit moment?
quote:Rooss4 schreef op 07 september 2013 @ 11:32:

Is het niet zo dat minnaarvrouw inderdaad aan de bel trok omdat ze de intensiteit niet goed handelde? Was het ook niet zo dat zij eerst aan hun thuissituatie wilden gaan werken?

Dat dacht ik ook.

Daarom begrijp ik er niets van dat er door minnaarsvrouw en man van Oranje wel doorgedate mag worden, minnaar ook met nieuwe dames mag daten, maar Oranje helemaal buiten spel lijkt te staan. En in Oranjes postings nu lees ik dat minnaar het niet begrijpt, wat Oranje wil, maar ik kan niet anders dan in haar postings terug vinden dat hun contact/relatie gestopt is, omdat het met teveel gevoel gepaard ging.

Minnaarvrouw was volgens mij degene die de rem er op zette. Maar hoe kan het dan zijn dat zij nog wel met Oranjeman date?

En ergens las ik terug dat er ook wel afspraakjes voor uitjes met de gezinnen kunnen voorkomen, maar dat Oranje dan misschien niet mee gaat.. Ik weet het niet hoor, maar het lijkt me echt, zoals ik al schreef, een grote onduidelijke warboel en chaos.

Of er ontbreken hier grote delen van het verloop van het verhaal, dat kan ook natuurlijk. En dat mag ook.
quote:oranjexx schreef op 06 september 2013 @ 10:36:Gisteren mijn inmiddels wekelijkse contactmomentje met 1,5 gehad. .vertelde hij mij dat mijn man en zijn vrouw ook een date aan het plannen zijn, over een paar weken.Hoe komt 't eigenlijk dat blijkbaar iedereen weet van de komende date van jouw man behalve jij zelf?
Oranje, ik heb je even ge PB't.
Vanavond reageer ik even, alvast bedankt voor de spiegels. Ik moet nog wel een en ander verhelderen, denk ik. Ik zal mezelf even loepen om te zien wat ik wel en niet verteld heb ;)
Ik hou het toch even kort: ik ga er van uit dat hij wel mag, maar nu zelf niet weet of hij het wel kan/aandurft. Bang dat zijn hart niet in de borst blijft, zoals roos mooi verwoorde.

En er zit nog wel een stukje miscommunicatie tussen hem en mij. Ik dacht al duidelijk naar hem toe te zijn geweest dat ik toch graag een modus zoek waarin er af ten toe ruimte is voor ons, in de huidige frequentie.
Hallo allemaal ,

Fijn gesproken met minnaar waarin ik gezegd heb hoe ik erover denk en waarin ik mijn grenzen aangegeven heb.

Hij was zelf tot de conclusie gekomen dat ik heel belangrijk voor hem ben.

We moeten maar zien hoe het loopt..

Is hier al vaak besproken maar de communicatie tussen mannen en vrouwen is gewoon niet altijd optimaal....

Soms denk ik wel op zoek te gaan naar een nieuw vriendje.

Maar weet niet goed hoe aan te pakken.

Op internet heb ik het idee dat t echt alleen om de seks gaat.

En real life lastig....

Ga niet veel uit behalve lokaal en je plukt ook niet zo maar iemand uit de supermarkt .

( ik niet althans ....)

Afijn, iedereen erg bedankt voor de goede reacties en succes gewenst met de minnaars/ minnaressen !!
quote:Rooss4 schreef op 06 september 2013 @ 10:18:

Bergkristal, ben je niet "gewoon" van polygaam naar polyamoreus gegaan?

Ik ken een stel bij wie de vrouw al 3-4 jaar 2 relaties heeft en dat gaat eigenlijk prima.

Waar ligt precies je hekele punt? Je bent bang dat je minder van je man houdt omdat je meer mag voelen voor je minnaar? Liefde en houden van zijn geen taarten waar je stukken uit eet hè?

De taart "houden van" blijft net zo heel als altijd. Misschien helpt het je om er zo naar te kijken.

Google maar eens "ik hou van twee mannen" van Ageeth... Jaren geleden was dat voor ons de herkenning "hey het klopt wel, he kan wel..." Nu net na een beeindigde relatie, komende dinsdag gaat man hier "afscheid" nemen van zijn "relatie". Wij hadden het weer lastiger, hadden een polyamoreuse relatie een op een maar dan bij toeval ook nog met een ander stel...

Dat gaan we nooit meer doen zeggen we nu.... Stoer.... alsof je gevoelens kan sturen
Delen doe je samen
@Oranje: Ik heb niet zoveel toe te voegen aan wat er allemaal al is gezegd, wilde alleen even aangeven dat ik met je meeleef!

@maybibi: Dank voor de tip, ik kende 'm al! Jouw situatie klinkt idd erg complex, maar zoiets bedenk je natuurlijk niet van tevoren.

Hier weer een beetje bijgekomen. Gisteren een goed gesprek met mijn man gehad. Hij bemerkte mijn onrust, en het was fijn weer even af te stemmen hoe we het nou zien allemaal.

De insteek is nog steeds "we zien wel wat er gebeurt, zo lang we maar voelen dat het tussen ons okay is". Maar toch fijn om wat praktische dingetjes af te stemmen. En ik realiseer me eens te meer hoe erg ik bof met iemand die me zoveel ruimte wil en kan geven. Zooooo dankbaar daarvoor!
Maybibi, ik snap je niet helemaal denk ik. Die Ageeth heb ik wel eea over gehoord, geeft zijn niet van die wandelsessies? En is geen beheerster van de PAM site (of oprichtster of zoiets?)

Jij en je man hadden een poly-amorie relatie met een ander stel? Dus jij hield van hem en kruislings recht evenredig??

En beide relaties zijn nu over omdat het tussen jullie toch niet zo geweldig werkte?
Als gezonde, nieuwsgierige jonge man ben ik per abuis op dit topic gestuit en, na wat berichten hier gelezen te hebben, heb ik mezelf geregistreerd. Dit is natuurlijk een vrouwenforum pur-sang, maar toch ga ik als man hier ook even meeposten ;)

Ben benieuwd wat er hier zoal te beleven valt!
Haha snoepwinkel en nu denk jij dat dit topic een snoepwinkel is, vol minnaressen die jouw hoofd op hol gaan brengen, of denk ik nu verkeerd? En heb je al een minnares?
quote:Rooss4 schreef op zondag 01 september 2013 11:48

Hoe is het met de minnaars en ressen hier?

Met mij gaat het goed, alweer lang geleden dat ik hier meeschreef, onder een andere nick. Ik heb nooit meer een minnaar gehad, bij mij is het bij één avontuur gebleven. Mijn relatie met nr1 gaat goed, maar het nr2 verhaal heeft wel sporen achtergelaten. Mijn schuldgevoel op dat vlak is nog steeds niet helemaal weg, ik zou nog steeds (achteraf gezien) graag willen dat ik een andere keuze had gemaakt. En de andere kant van het verhaal is, dat ik er vreselijk veel van heb geleerd, zonder de minnaar ervaring, was ik niet tot de inzichten gekomen, die het me ook gebracht heeft. Ik blijf er dus nog altijd ambivalent onder.

Dikke kus voor jullie allemaal. Ik lees bijna dagelijks mee, dus wat dat betreft ben ik nog erg op de hoogte van al jullie verhalen.
anoniem_177236 wijzigde dit bericht op 08-09-2013 13:44
Reden: vanwege mobiel
% gewijzigd
Hai Aleksis.

Schuldgevoel is een zinloze emotie, je hebt toentertijd met je volle verstand een keuze gemaakt en de consequentie is nu dat je dat geheim de rest van je leven zult meedragen in je juwelenkistje. Je schrijft dat je ervan hebt geleerd, je hebt positieve zaken opgedaan die je nu in je relatie kunt gebruiken en dat mag je koesteren.
quote:Rooss4 schreef op 08 september 2013 @ 12:41:

Maybibi, ik snap je niet helemaal denk ik. Die Ageeth heb ik wel eea over gehoord, geeft zijn niet van die wandelsessies? En is geen beheerster van de PAM site (of oprichtster of zoiets?)

Jij en je man hadden een poly-amorie relatie met een ander stel? Dus jij hield van hem en kruislings recht evenredig??

En beide relaties zijn nu over omdat het tussen jullie toch niet zo geweldig werkte?

Klopt die Ageeth! Ja mijn man heeft de relatie uitgemaakt omdat hij zag dat ik steeds ongelukkiger aan het worden was. Wij hadden inderdaad een polyamoreuse relatie met een ander stel. Zoiets overkomt je maar hij zou door mogen gaan met haar, zij zijn geen oorzaak als je het zo mag noemen, maar dat wil hij niet.

Mijn man, gisteren zei een buurvrouw hier op de campng dat nog tegen hem, investeert in mij en elke andere vrouw. Zij zag dat en noemde dat "vrouwelijke kant van een man". Mijn vriend wilde niets en zag dat zijn vrouw zer gelukkig was en ging vragen wat hij dan wel niet verkeerd deed. Hij legde letterlijk zijn hoofd onder het kussen als hij voelde of hoorde dat zijn vrouw gelukkig was.

Ik hield van hem, mijn man stopte zijn gevoelens weg omdat hij voelde dat ik steeds minder gelukkig werd

Zo kan het dus ook lopen, mijn man gaat dinsdag, na vijf weken, voor het eerst haar voor een echt afscheid nemen weer zien. We hebben er net weer uren over liggen praten. Maar doet mij pijn dat hij iets moois opgegeven heeft, uit liefde voor mij.

Dit is zoveel intenser dan het swingen wat wij soms er nog naast doen, maar toch nu even pauze en als rouw over is misschien ooit....
Delen doe je samen
Sterkte maybibi, als je me loept zie je dat er wel wat raakvlakken zijn tussen jou en mij.

Uiteindelijk is thuis het belangrijkste en ben je primair verantwoordelijk voor je eigen geluk, maar vooral ook voor dat van je partner als jij daar wat aan kunt bijdragen.
quote:aleksiss schreef op 08 september 2013 @ 13:16:

Haha snoepwinkel en nu denk jij dat dit topic een snoepwinkel is, vol minnaressen die jouw hoofd op hol gaan brengen, of denk ik nu verkeerd? En heb je al een minnares?Haha, ik laat me graag verrassen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven