Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.

TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.

Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)

Ik vraag mij altijd af waar de rommelkamer is. Je moet toch ergens je winterkleding, administratie en kerstspullen kwijt...
Overigens associeer ik Riverdale hier met brocante en Riveira Masion en sloophout of wit geverfd hout (met krijtverf) en hartjes van riet etc.

En dat is echt totaal niet mijn stijl. Wel meer de stijl van Ceci bijvoorbeeld.

Ik ben meer van retro en design en heel veel kleur en ook wel wat gekke dingen. Zeker niet minimalistisch......more is more bij mij. Maar ook zeker niet romantisch.
Zo minimalistisch als op die foto's niet helaas. Ik vind het prachtig, zou het graag willen!

Maar met kinderen is dat niet te doen!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik heb bij minimalistisch ook altijd het idee dat het niet comfortabel is.

Zo'n bank bijvoorbeeld (Mart Visser):

Prachtig design en wij hadden ze bijvoorbeeld in de wachtkamer van kantoor.

Maar als dat je bank in je woonkamer is. Hoe moet je dan ooit lekker hangen?
Riverdale vind ik altijd veeeeel te gestyled, ik houd veel meer van een persoonlijke inrichting waarbij je ziet dat de spullen bij elkaar gezocht zijn in de loop van de jaren.

Wel is het zo dat ik houd van meer klassieke meubelen, antiek, met mooie krullen en bewerkte poten enzo. Maar dan met veel kleur en gecombineerd met een goede hoeveelheid kitsch Ik ben dol op kraaltjes en gekleurd plastic en glimmertjes. En vooral géén rieten hartjes, en takken met prullaria boven de tafel.

Daarnaast vind ik dat in mijn huis ook humor moet zitten. Een maffe wc, een verzameling plastic Mariabeeldjes, naast dat ik het echt leuk vind om te zien , word ik er ook blij van.

Het hele strakke kan mij niet bekoren. Naast dat het voor mij ook ondoenlijk is (teveel zooi en verzamelingen én kinderen), past het zo niet bij mij. Ik kan het overigens wel mooi vinden, als mensen goed hebben nagedacht over hun stijl en inrichtingen en het helemaal klopt.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:lemoos2 schreef op 07 september 2013 @ 22:54:

Ik had een redelijke inrichting...en toen werd ik moeder .

Zo herkenbaar. Dat plastic speelgoed past ook zo niet bij de ambiance die ik nastreef
En Hiltje: leuke en goede tips *kijkt nu kritisch de woonkamer rond*. Alleen die boeken hè, dat heb ik dan niet zo. Boeken zijn om te lezen, niet om te stylen in mijn optiek.
Ja, die plastic meuk van Fisher Price is een verschrikking .

Het is gewoon een lastig huis, de onderverdieping is een open ruimte (op de hal na). En volgens mij gewoon te klein , voor al mijn zooi. Voorkant bestaat uit enkel een raampartij, achterkant uit dubbele tuindeuren en nog een gewone loopdeur. De langste muur wordt deels bedekt door de open trap. Het zou een ideaal huis zijn voor een minimale inrichting, of een hele strakke stijl als art deco. Alleen de raambedekking is al een nachtmerrie. Schuifpanelen zijn weg wegens kromtrekken, gordijnen zorgen voor zo'n bulk stof (raam is 5,50 breed bij 2,95 hoog).
Ik hou van antiek, vooral van warme kleuren hout zoals mahonie of noten. Dat heeft een mooie rode gloed over zich.

Ik hou dus van een warme uitstraling in een interieur. Strakke en hoekige contouren ervaar ik als kil en steriel. Alsof er geen tijd meer mag besteed worden aan het vervaardigen of het onderhouden van zoiets.

Ook het kleurloze in moderne interieurs vind ik erg somber en zielloos. Zelf hou ik van kleur, vooral van oude kleuren.

Mijn accessoires bestaan uit bepaalde delfts blauwe bloempotten van royal boch (in de woonkamer) en poolse (bunzlau) achtige bloempotten in de serre.

Hier staat een lampetstel, ergens anders heb ik een mariabeeldje staan (heb katholieke roots en dit beeldje kreeg ik van mijn moeder), een plankje met mijn verzameling koeien van de cow parade (uiteraard kleurrijke), schilderijen met wortelnoten lijsten (bruinrood uiteraard) met jachttaferelen (want ik hou van paarden en honden).

Ik heb oude vazen of schalen staan, een lamp met een bronzen voet in de vorm van een herderinnetje met daarop een kap in ivoorkleur in de vorm van een elegante dameshoed.

En oh ja... er hangt een tiffanylamp! Daar zitten ook veel kleuren in he.

In mijn glazen servieskast staat geen strak wit servies van de Ikea, maar een ouderwets servies van echt mooi porselein wat ooit hee duur is geweest. Er zit een werkje in met gekleurde taferelen erop.

Dat soort dingen dus.
@iones: mijn 'servies' is ook kleurrijk. Allemaal zondagse setjes van de kringloop. Met gouden en zilveren randjes. Je ziet er gewoon aan af dat iemand het dertig of veertig jaar lang met grote zorg heeft opgeborgen en enkel voor feestdagen heeft gebruikt. Dan gaat zo iemand dood, en dumpt de familie het bij de kringloop wegens kitsch.

Gelukkig hebben ze er bij de Kringloop de ballen verstand van, bijna al het spul is van Wedgwood (10 cent per bord )
quote:hiltje schreef op 07 september 2013 @ 23:10:

[...]

Dus jij bent minimalistisch. Dit:

[img]http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ ... 22ad0e.jpg[/img]

.Weet iemand ook van welke ontwerper de zwarte ronde tafel met vierkant onderstel is van de eerste foto? Ik kan maar geen salontafel naar mn smaak vinden en blijft maar in mn hoofd zitten.
De stoelen op de achtergrond zijn van Vitra... De salontafel kan ik niet vinden.
Vraag:

Wat is nuttig én mooi voor een woonkamerraam? De voorkant is op het zuiden, dus dat kan errug warm worden binnen. Luxaflex of lamellen vind ik geen optie.

Suggesties?
Voor Hiltje

quote:rodeui schreef op 08 september 2013 @ 12:14:

[...]

Weet iemand ook van welke ontwerper de zwarte ronde tafel met vierkant onderstel is van de eerste foto? Ik kan maar geen salontafel naar mn smaak vinden en blijft maar in mn hoofd zitten.

I weet het ook niet. Deze lijkt erp:

Deze site is sowieso alle namaak-design te vinden (of betaal je liever voor het echte design?)

http://www.infurn.com
Mijn accesoires heb ik bijna allemaal vintage van marktplaats. Ik was dus laatst bij Loods 5 en ik word zo droevig van alle goedkope chinese meuk die dan nog heel veel moet kosten. Honderden boedha's.....zucht..... Eigenlijk Xenox spul voor de hoofdprijs.

Ik heb een aantal retro-assecoires gescoord, bijvoorbeeld een koperen vlieg dat eigenlijk een asbak is, en eierdopjes in de vorm van poppetjes uit de jaren 70. En veel mensen reageren erop omdat ze het van vroeger kennen. Van hun opa en oma of een tante.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik hier ook wel wat heb staan van Zara Home, Ikea en het tuincentrum. Ik ben geen vintage-purist.

Maar ik zal nooit zomaar gaan 'shoppen' om allerlei dingetjes voor mijn huis te kopen (wat ik met kleding weer wel doe) of heel vaak assecoires vervangen omdat het toch inwisselbaar is. Ik denk er toch wat langer over na of ik moet echt tegen iets aanlopen waar ik helemaal weg van ben, maar dat gebeurt niet snel.
haha....deze heb ik en ik vind hem echt zo leuk

Ik heb het vermoeden dat dit het 'rotan hartje' van de jaren 60/70 is.
Nog een leuke link: www.apartmenttherapy.com
quote:hiltje schreef op 07 september 2013 @ 22:16:

En deze week was er net een post over 'regels' voor lampenkappen. Dan lees ik weer dat je kap minstens 2/3 van de hoogte van de voet moet zijn. Zou ik nooit zijn opgekomen.Dat geldt dan toch zeker alleen voor 'tafel'lampen, niet voor grote staande lampen?
Leuk om alle plaatjes te zien! Ik ben nog een beetje op zoek naar 'mijn' stijl (hou van rustig, maar ook kleurrijk, groen en natuurlijk maar ook modern, etc.) maar vind dit een erg leuk en gevarieerd topic als inspiratie ,
quote:hiltje schreef op 08 september 2013 @ 14:42:

[...]

I weet het ook niet. Deze lijkt erp:

[img]http://cdn4.infurn.com/images/standard/ ... tafel-.jpg[/img]

Deze site is sowieso alle namaak-design te vinden (of betaal je liever voor het echte design?)

http://www.infurn.comIk heb de tafel gevonden maar het is een deens merk. LinkMn vriend zag meteen dat het een ijzeren tafel was en toen was ie snel gevonden. Al in 1 webwinkel gevonden die hem heeft maar die is nergens bij aangesloten dus dan ben ik niet zo happig. Is trouwens net onder de ¤300,- dus dat is betaalbaar. Wil hem trouwens eerst in het echt zien dus mn zoektocht gaat nog door. Voor stoelen en lampen heb ik wel echt design, de rest van de meubels niet. Vind het ook niet zo belangrijk als het maar mooi is en helaas is dat wel eens origineel design. Mijn voorkeur gaat uit naar Nederlands design. De tafel komt onder deze lamp.

Leuk topic trouwens, zal kijken of het me lukt om uit de meelees modus te komen
Deze muur in mijn woonkamer is echt een droom. Klik foto 10
anoniem_151096 wijzigde dit bericht op 08-09-2013 16:47
Reden: Was foto 10 ipv 9
% gewijzigd
quote:rodeui schreef op 08 september 2013 @ 16:15:

Deze muur in mijn woonkamer is echt een droom. Klik foto 9Foto 10 bedoel je denk ik. Zo'n muur vind ik ook prachtig! Ik weet alleen niet hoe praktisch het is.
quote:Pilou schreef op 08 september 2013 @ 13:51:

Vraag:

Wat is nuttig én mooi voor een woonkamerraam? De voorkant is op het zuiden, dus dat kan errug warm worden binnen. Luxaflex of lamellen vind ik geen optie.

Suggesties?Van nuttig heb ik geen verstand, maar ik vind vouwgordijnen erg mooi.

Als je daarvoor een dunne, lichte stof neemt blokkeer je de inkijk en directe zon, maar het blijft wel licht.

Riverdale is ook niets voor mij, te veel gefrutsel. Ik kan niet goed tegen dingen zonder functie, wat dat betreft heb ik wel een minimalistische inslag. Ik woon ook best klein dus het lijkt al gauw rommelig.

Dit bijvoorbeeld, ik kan er niets mee. Te gestyled, bedacht, en je kan er niet leven zonder het plaatje te verpesten en dan schiet het wat mij betreft zijn doel voorbij. Bovendien: waar moet je zitten op deze bank? En als je de kussen opzij legt, moet je ze bij het weggaan dan weer zo'n karateslag geven in het midden? What's up with that?

Over opfluffen gesproken, is het jullie ook opgevallen dat in de Ikea alle bedden een dubbel dekbed hebben, met verschillende dekbedhoezen? En altijd minstens vier kussens. Geen wonder dat mijn bed daar altijd zo kaal bij afsteekt.

Wel mooi:

maar dan zonder de harige kussens en die letter A (wat is dat toch?)

Mooi blauw!

This is an unacceptable timeline
Voor ramen ben ik weg van plisségordijnen. Met name omdat je ze niet helemaal naar beneden hoeft te doen, maar ze ook deels kunt laten zakken / stijgen.

Zoiets (gaaf kleurtje ook).

Wij hebben dubbele, die houden behoorlijk wat warmte tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven