Gezondheid alle pijlers

Slecht slapen

09-09-2013 11:56 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al aangeeft heb ik behoorlijk last van slecht slapen. Dit is iets van de laatste 4 weken, maar ik weet niet hoe ik het moet doorbreken en het begint me echt op te breken nu.

Ik val prima in slaap daar ligt het probleem niet, maar ik word om 4:00 wakker en slaap dan bijna niet meer. Heel af en toe dommel ik nog een beetje weg maar zo licht dat ik besef dat ik droom en deze dromen zijn nogal vaag. Als vervolgens om 7:30 de wekker gaat ben ik nog vermoeider dan voor ik ging slapen.

De huisarts komt met het fantastische idee om maar aan de slaappillen te gaan, daar ga ik dus echt niet aan beginnen. In ieder geval niet zonder alle andere opties te hebben geprobeerd. Wat ik tot nu toe zelf geprobeerd heb is:

- Warme melk voor het slapen gaan

- Melatoninetabletjes genomen bij het wakker worden om 4:00

Maar beide hebben helaas geen effect. Heeft iemand nog andere tips wat ik hier aan kan doen?
Je valt 21.30 op de bank in slaap? Ja, niet zo gek dat je dan 4 uur weer wakker bent. Volwassenen hebben tussen de 6 en 8 uur slaap nodig per nacht.

Misschien wat doen aan je bedtijd en slaapritueel?
Advies: laat je bloed testen. Het kan zijn dat je een tekort aan ijzer of B12 hebt.

Misschien een gek idee.. kan je proberen deze week om 21:00 naar bed te gaan? Dan heb je om 4:00 in elk genoeg nachtrust gehad.
quote:wendy7474 schreef op 09 september 2013 @ 13:05:

Je valt 21.30 op de bank in slaap? Ja, niet zo gek dat je dan 4 uur weer wakker bent. Volwassenen hebben tussen de 6 en 8 uur slaap nodig per nacht.

Misschien wat doen aan je bedtijd en slaapritueel?

Dat gebeurt nu puur uit vermoeidheid, en is iets van de afgelopen 2 weken. Hiervoor ging ik gewoon tussen 11 en 12 naar bed en begon ik opeens om 4:00 wakker te worden.

Volgens mij moet ik me maar over mijn hartgrondige hekel voor hardlopen heen gaan zetten en dat eens proberen..
Herkenbaar. Bij mij hielp het volgende: helemaal stoppen met koffie en alcohol, plus meer gaan bewegen. Slaap nu als een roosje.
Ik lust geen koffie dus check en alcohol drink ik zelden dus ook daar check en sporten doe ik ook 2-3x in de week..
Wat je zou kunnen doen is vroeg naar bed gaan en vroeg opstaan.

Als jij om 21.30 uur op de bank in slaap valt, wil dat zeggen dat het bedtijd is voor jou.

Dan zul je tot een uur of 5 slapen en kun je alsnog je huis gaan poetsen.

Twee vliegen in een klap.
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven