Te oud voor studentenvereniging
dinsdag 10 september 2013 om 10:08
Ik heb een aantal verkeerde studiekeuzes gemaakt, maar nu zit ik eindelijk op m'n plek. Ik zit inmiddels in het derde jaar van een HBO-studie. Ik ben een van de oudsten uit mijn klas, want ben al 23 jaar (als gevolg van persoonlijke problemen en verkeerde studiekeuzes) Ik vind dat best vervelend. Ik woon sinds kort op kamers in de stad waar ik studeer. Ook hier loop ik tegen m'n leeftijd aan: m'n huisgenoten zijn allemaal 18 of 19 jaar. Ik wil graag wat meer mensen leren kennen en zit er daarom aan te denken om me aan te sluiten bij een studentenvereniging. Ik heb gisteren ergens gekeken en het leek me wel gezellig, alleen ik vraag me af of ik niet heel erg tegen dat leeftijdsverschil aan ga lopen. Er zijn een paar ouderejaars van mijn leeftijd, maar die zijn op een handvol te tellen. De vraag is of ik daar als eerstejaars wel makkelijk aansluiting bij vindt. Overigens is de studentenvereniging niet alleen maar bedoeld voor feesten e.d., het is in die zin geen klassieke studentenvereniging.
Ik heb eerlijk gezegd ook helemaal geen zin om een ontgroening te ondergaan. Ik ga me echt niet vernederen voor mensen die 3 of 4 jaar jonger dan mij zijn. Aan de andere kant duurt het maar 2 dagen en schijnt het niet veel voor te stellen.
Dus wat kan ik het beste doen? Ik wil graag een beetje m'n leven op gaan bouwen hier en leuke contacten opdoen. De vraag is alleen hoe. Ik heb sterk mijn twijfels bij een studentenvereniging, omdat je het leeftijdsverschil misschien toch gaat merken.
Ik heb eerlijk gezegd ook helemaal geen zin om een ontgroening te ondergaan. Ik ga me echt niet vernederen voor mensen die 3 of 4 jaar jonger dan mij zijn. Aan de andere kant duurt het maar 2 dagen en schijnt het niet veel voor te stellen.
Dus wat kan ik het beste doen? Ik wil graag een beetje m'n leven op gaan bouwen hier en leuke contacten opdoen. De vraag is alleen hoe. Ik heb sterk mijn twijfels bij een studentenvereniging, omdat je het leeftijdsverschil misschien toch gaat merken.
dinsdag 10 september 2013 om 15:10
Ik ben op mijn 21e lid geworden van een studentenvereniging inclusief ontgroening van 2 weken. Geen moment spijt van gehad. De meiden die ik toen heb leren kennen, zijn nu nog steeds zeer goede vriendinnen (ik ben nu halverwege de dertig).
Beetje hetzelfde verhaal als Springstof dus
Beetje hetzelfde verhaal als Springstof dus
I am surrounded by morons
dinsdag 10 september 2013 om 15:11
quote:sandt schreef op 10 september 2013 @ 11:13:
Moraal van dit verhaal; je vind pas gelijkgestemden als je ervoor openstaat dat ze niet allemaal gelijk zijn/doen als jijzelf.Dit. Het zijn niet die vier of vijf jaar die nu zo'n kloof (kunnen) veroorzaken. Wel je eigen houding: sta je open voor die anderen of niet?
Moraal van dit verhaal; je vind pas gelijkgestemden als je ervoor openstaat dat ze niet allemaal gelijk zijn/doen als jijzelf.Dit. Het zijn niet die vier of vijf jaar die nu zo'n kloof (kunnen) veroorzaken. Wel je eigen houding: sta je open voor die anderen of niet?
dinsdag 10 september 2013 om 15:20
Ik was 29 toen ik in Nederland going studeren. Gewoon lid geworden van studentenvereniging en studievereniging. Van de verenigingen zelf zijn genoeg ouderejaars lid. Het ouderwets ontgroenen is maar bij een beperkt aantal sparked van.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 11 september 2013 om 16:09
Bedankt voor jullie reacties. Eerlijk gezegd twijfel ik nog steeds... morgen moet ik uiterlijk het aanmeldingsformulier inleveren. Gister ben ik er ook geweest en het was wel gezellig, alleen het blijkt dat er inderdaad met jaargroepen wordt gewerkt. Het eerste jaar zit je om de week bij eerstejaars. Dus ik weet niet of ik daar wel zo'n zin in heb.
Die 'ontgroening' duurt trouwens 3 dagen. Zucht...lastig dilemma. Een studievereniging van mijn studie is er helaas niet.
In deze stad zijn er trouwens maar 2 studentenverenigingen, die ook nog eens veel op elkaar lijken. Dus veel valt er niet te kiezen
Bovendien is er geen masteropleiding in de stad waar ik studeer, dus oudere studenten zijn er nauwelijks.
Ik merk ook dat anderen verschrikt opkijken als ze mijn leeftijd horen
Tja, toen ik 18 was leek 23 ook heeeeel oud. :S
Die 'ontgroening' duurt trouwens 3 dagen. Zucht...lastig dilemma. Een studievereniging van mijn studie is er helaas niet.
In deze stad zijn er trouwens maar 2 studentenverenigingen, die ook nog eens veel op elkaar lijken. Dus veel valt er niet te kiezen
Ik merk ook dat anderen verschrikt opkijken als ze mijn leeftijd horen
zaterdag 14 september 2013 om 09:21
Neem een studentensportpas! Als ze dat in jouw stad aan aanbieden. Veel leuker!
Ik heb Atijd gelopen voor een dispuut binnen een studentenvereniging. Eigenlijk bestond die vereniging uit disputen en had je er verder vrij weinig te zoeken. Ik geloof gerust dat hun vriendjes voor het leven te zijn. Maar om 'voor de lol' je Aleden walgelijke dingen te laten doen, in de grond te trappen en voor lul te zetten.. Nee bedankt! Ik vond het zelf niet leuk. Maar het lijkt me nog minder leuk dat (wanneer je er eenmaal bijzit), ook met de Aleden moet gaan doen.. En dat zijn dan je 'vrienden'.
Ik heb Atijd gelopen voor een dispuut binnen een studentenvereniging. Eigenlijk bestond die vereniging uit disputen en had je er verder vrij weinig te zoeken. Ik geloof gerust dat hun vriendjes voor het leven te zijn. Maar om 'voor de lol' je Aleden walgelijke dingen te laten doen, in de grond te trappen en voor lul te zetten.. Nee bedankt! Ik vond het zelf niet leuk. Maar het lijkt me nog minder leuk dat (wanneer je er eenmaal bijzit), ook met de Aleden moet gaan doen.. En dat zijn dan je 'vrienden'.
zondag 29 september 2013 om 21:35
Ik ben uiteindelijk toch lid geworden van een studentenvereniging en heb de ontgroening doorstaan Eerlijk gezegd viel het me hartstikke mee en was het wel grappig om een keer mee te maken. De meeste eerstejaars (en ook ouderejaars) zijn jonger dan ik , maar er zitten ook een paar van mijn leeftijd of ouder in het district. Ik heb er wel een goed gevoel bij en heb wel met leuke mensen gesproken
zondag 29 september 2013 om 22:55
Prijs jezelf gelukkig. Je bent 23 en je zit in je derde jaar, dus als je 24 bent ben je afgestudeerd.
Ik ben 24 en ben al aan het studeren sinds mijn 17e. Door een medisch probleem kon ik steeds het studeren niet aan en moest ik vorig jaar van mijn opleiding weg omdat mijn cijfers niet meer geldig waren omdat ik er zo lang over deed. Dit jaar begonnen aan een nieuwe opleiding. Dus ik ben 24, heb niks aan diploma's, woon samen en wil eigenlijk gaan trouwen en zit in het eerste jaar met kinderen van 17 tot 19. Ja dat is kak en ik merk het leeftijdsverschil echt gruwelijk. Mijn buitenschoolse leven valt ook nog eens compleet buiten dat van hen. Ik moet nog minstens 4 jaar voordat er voor mij een diploma in zicht is. 23 In het derde jaar valt toch echt wel mee? Je bent misschien de oudste, maar toch geen belachelijke uitschieter? Kan je omgaan met je klasgenoten? Dan haal je er waarschijnlijk nog voordeel uit hoor, leren zou jou over het algemeen makkelijker af moeten gaan en je hebt ook nog eens hartstikke veel studeerervaring.
Ik ben 24 en ben al aan het studeren sinds mijn 17e. Door een medisch probleem kon ik steeds het studeren niet aan en moest ik vorig jaar van mijn opleiding weg omdat mijn cijfers niet meer geldig waren omdat ik er zo lang over deed. Dit jaar begonnen aan een nieuwe opleiding. Dus ik ben 24, heb niks aan diploma's, woon samen en wil eigenlijk gaan trouwen en zit in het eerste jaar met kinderen van 17 tot 19. Ja dat is kak en ik merk het leeftijdsverschil echt gruwelijk. Mijn buitenschoolse leven valt ook nog eens compleet buiten dat van hen. Ik moet nog minstens 4 jaar voordat er voor mij een diploma in zicht is. 23 In het derde jaar valt toch echt wel mee? Je bent misschien de oudste, maar toch geen belachelijke uitschieter? Kan je omgaan met je klasgenoten? Dan haal je er waarschijnlijk nog voordeel uit hoor, leren zou jou over het algemeen makkelijker af moeten gaan en je hebt ook nog eens hartstikke veel studeerervaring.
Another Tale of Infinite Dreams