Mode & Beauty alle pijlers

Hardlopen: welke kleding

06-09-2013 20:59 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

Ik weet niet of ik dit in de juiste peiler post, maar ik probeer het maar even...

Ik wil beginnen met hardlopen en heb mijn eerste voorzichtige stapjes al gezet. Na goed advies in een schoenenzaak heb ik een deel van m'n uitrusting al voor elkaar. Maar nu heb ik nog kleding nodig.

Wat is aan te raden voor dagen zoals deze? Waar moet kleding aan voldoen voor een beginnende loper zoals ik? Ik zie in de winkels van die strakke, niets verhullende tights als broek, maar ben daar een beetje huiverig voor. Of is dat onterecht?

Ik hoor graag wat een goede keuze zou zijn. Alvast erg bedankt!
quote:tyche schreef op 07 september 2013 @ 21:06:

Let op de broekrand van de tight. Hij moet strak zitten, maar niet in je buik drukken. Pas er dus vooral een paar, dan merk je vanzelf wat prettig zit.

En voor de fase van 'oeps dat is wel heel strak': knoop een shirtje om je middel. Zo heb ik twee weken gelopen voor ik het aandurfde zonder.

Dat is een goeie tip, dank je wel!

Wat betreft dat strak zitten: adviseren jullie zoiets altijd in de winkel te passen of is via internet kopen ook goed mogelijk?
quote:snoopylynn schreef op 06 september 2013 @ 21:08:

Als je gaat lopen tel je 10 graden erbij op.

Stel het is buiten 18 graden, dan voelt het tijdens het lopen als 28 graden. Dus kleed je je luchtig anders krijg je het snel te warm.

En drinkflesjes meenemen.

Drinkflesjes.... tenzij je echt lange afstanden gaat lopen is dat niet nodig. Ik koop 6,5 kilometer, en met alles erbij gerekend (opwarmen, uitlopen e.d.), ben ik in drie kwartier klaar. Dan heb je echt geen extra vocht nodig.

Verder koop ik mijn hardloopspulletjes gewoon bij Lidl. Lekker voordelig en echt goed.

Ik heb deze sportbeha:

http://www.annadiva.nl/li ... zHvee8xbkCFQJd3godyR4ATQ#

Echt geweldig, de beste die ik ooit gehad heb. Hiervoor had ik Shockabsorbers. Ik heb cup F, dus ik kan wel wat steun gebruiken.

Ik heb hem op Ebay gekocht, voor in totaal 31 euro. Dat scheelde twee tientjes. Maar ik heb van Panache altijd dezelfde maat, dus da's makkelijk.
Die bh ziet er goed uit Melpomene. Ik heb nu ook shock absorber, maar wil deze nu proberen. Valt de maat hetzelfde als de shock absorber?
Voor mij wel, Goudvis. Ik heb hem op Ebay.co.uk. nieuw gekocht bij een outletje, en daar kun je ze ook gewoon ruilen/terugzenden.

Nog een tipje: als je veel loopt heb je regelmatig nieuwe schoenen nodig. Ik ga altijd naar Runners World o.i.d.,laat me adviseren en koop er één paar zodat ik weet dat ik goede schoenen heb. Ik loop er een paar weken op, en als ze goed bevallen bestel ik via internet een volgend paar, vaak tientjes goedkoper via. hardloopschoen.nl of Wiggle.

Fabrikanten brengen elke paar maanden een nieuwe schoenversie uit, die je eigenlijk echt moet passen.

Ik vind het flauw me ergens uitgebreid te laten adviseren en dan via internet te bestellen, dus ik koop er dan echt wel een 'winkelpaar' (en dan let ik natuurlijk wel op aanbiedingen e.d.).
Ik had hem inmiddels al besteld. Geen idee of ik hem terug kan sturen, maar ga er vanuit dat hij goed zit. Kom veel positiefs tegen op internet over die bh..

Toevallig net nieuwe schoenen gekocht bij runners world. Nadeel is van nog een paar dat ze ook in de doos 'minder/oud' kunnen worden. Verder loop ik 1 a 2 keer per week, dus 1 paar is wel genoeg. (maar ga toch even googleen
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 september 2013 @ 22:33:

het maakt niks uit wat je aandoet, als je schoenen maar goed zijn

helemaal mee eens.

Zelfs die sleutels die je zo handig in een zakje kunt doen: ik nam alleen mijn huissleutel en fietssleutel mee en deed die dan in mijn sok (aan de zijkant) of in mijn bh (zoals je je geld weleens wegstopt op een feest).

Pas als je veel en vaker gaat lopen kun je bedenken wat je prettig vindt om aan te trekken, zoals welke sokken/ broek/ topjes en dergelijke.
Je wilt gaan beginnen net hardlopen. In et begin is dit waarschijnlijk een combinatie van hardlopen en wandelen. Goede schoenen zijn belangrijk. Verder kan je gewoon beginnen met een t-shirt en sportbroek.

Ga eerst eens een paar weken lopen. Sleutels en iPhone/MP3 spelers kan je kwijt in je bh. Gewoon eerst rustig leren lopen. Vind je het nog steeds leuk over een paar maanden, en kan je een half uur lopen, ga dan eens aan speciale kleding denken. Wacht gewoon de aanbiedingen af.

Mocht je in het donker willen lopen dan is reflecterende kleding wel zinvol. Succes met het lopen!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Vraagje nog. Ik doe 1x per week bootcamp/gladiator workout/insanity.. Daarvoor wil ik nieuwe schoenen kopen. Zou ik daarvoor hardloopschoenen kunnen gebruiken? Het is veel springen, enz. of toch 'gewone' fitness schoenen?
Ik gebruik voor bootcamp ook gewoon m'n hardloopschoenen aangezien et ook wel veel gerend wordt! Met aerobicschoenen oid heb ik anders na 2 minuten pijn aan m'n knieën en voeten!

Qua kleding zweer ik bij de sportlijn van H&M! Het kost veeeeel minder dan in de sportzaak maar ik merk weinig verschil qua comfort en materiaal in vergelijking met duurdere merken!
Ik denk iid dat hardloopschoenen mij meer 'steun' geven dan gewone fitness schoenen. Mijn hardloopschoenen zijn oa.met anti pronatie, enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven