Rare buurvrouw....

12-09-2013 07:20 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee onder welk onderwerp ik dit moest plaatsen. dus leek me het beste om het bij overig te doen.

graag zou ik adviezen willen over wat ik hier het best mee zou kunnen doen.

Mijn vriend en ik (beide begin 20) Wonen samen en hebben een heel aardige buurman die vaak klusjes voor ons doet. aangezien we een huisbaas hebben die dit niet doet.

Nu is het zo dat wij in een vrij associale wijk wonen. En onze buurman en buurvrouw horen hier heel ''bot'' gezegd echt thuis.

Kwestie is nu dat ze niet samen wonen. en wij de buurvrouw die een straat verderop woont nauwelijks kennen.

Ze is een aantal weken geleden begonnen met vragen of ze even met onze telefoon kon bellen. We hebben dit 3x toegelaten omdat de buurman ook veel klusjes voor ons deed.

Echter het is ons opgevallen dat ze het telkens doet als de buurman of ligt te slapen, of niet thuis is.

Daarbij komt ook nog eens dat ik gisteren zelf was aan het bellen (was geen fijn gesprek) toen ze het kwam vragen. waarop ik zei ik ben aan hetbellen. Dit moest ik tot 4x toe herhalen en uiteindelijk heb ik haar heel boos weggestuurd omdat ze bleef vragen.

Vervolgens kwam mijn vriend thuis en kwam de buurvrouw weer vragen om te bellen/ ik had het nog niet tegen mijn vriend verteld dat ze ook aleerder was komen vragen. dus hij gaf zijn telefoon.. Vervolgens kwam ze zeggen dat die niet opnamen en of ze zo terug mocht komen mijn vriend zei nee..

Toch kwam ze en heeft een uur lang aangeklopt/aangebeld en ons geroepen.

Ik verdenk haar ervan dat ze aan de drugs zit maar weet dit nietzeker.

Wil hier ook niets meer mee temaken hebben aangezien de buurman er niet van op de hoogte lijkt...

Mijn vraag nu is... Moet ik dit tegen de buurman aangeven of iets zeggen als ik haar tegenkom???
Nee, gewoon vriendelijk tegen de buurvrouw zeggen dat je je telefoon niet meer uitleent en haar verwijzen naar een telefooncel of belwinkel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ons vermoeden van drugs is overigens doordat ze een heel ingevallen gezicht/lichaam heeft. en ook wel het type ervoor lijkt...

Buurman heeft ook al eens verteld dat ze vroeger afgekickt was. en hij haar daarin heeft gesteund. en er echt niets van moet hebben.
Gesprek met buurman dus.
Huh? En wie belt ze.dan denk je? Stiekem haar dealer zodat vriend het niet merkt? Ik vind het erg asociaal klinken allemaal. Misschien kun je het eens hinten jaar je buurman. 'goh, jullie hebben toch wel een telefoon?' 'Ja hoor, hoezo?' 'Nou, je vriendin vraagt altijd om.bij ons te bellen.'

Of

'Hey buurvrouw, ik weet niet wat ik mijn vriendin voor kerst moet geven.' 'Wat denk je van een telefoontje. Ze belt altijd bij ons'
Ik denk inderdaad dat ze de dealer belt.. aangezien de gesprekjes altijd 10sec duren, ze altijd wegloopt en het doet als de buurman er niet is...

Ze kennen ook genoeg andere mensen uit de buurt.. dus ik denk dat ze zoiets heeft van die 2 snotneuzen zeggen toch niets tegen de buurman..

Wil inderdaad de buurman aanspreken met, hey is jullie telefoon stuk?Maar als hij dan zegt nee hoezo? Kan ik het dan maken om te zeggen dat de buurvrouw telkens komt vragen om te bellen? en dat het ons opvalt dat ze het doet als hij er niet achter kan komen..

Stel er is niets aan de hand.. spreek ik hier toch wantrouwen uit.. en dan is het een beetje lullig...
Nou het is wel heel raar als iemand steeds bij je komt om te bellen. Dus je kunt het gewoon zeggen. Ik zou niet meteen zeggen dat ze haar dealer belt of zo.
Wat is het doel, wat wil je er mee bereiken?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:boebezoebe schreef op 12 september 2013 @ 08:18:

Wat is het doel, wat wil je er mee bereiken?/

Een goede verstandshouding houden met de buurman vooral..

En geen buurvrouw die elke dag voor ons raam staat om te vragen een telefoontje te plegen
Ik denk dat je moet uitkijken met het invullen van de reden en je daar niet mee moet bemoeien. Gaat ze vreemd? Wordt ze mishandeld? je weet het niet.

Jullie moeten gewoon de grens aangeven en aangeven dat je de telefoon niet meer wil uitlenen en ze een andere oplossing moet zoeken.

Het is een beetje aso buurt geef je aan dus kun je ook aso reacties verwachten als je je ergens mee gaat bemoeien waar je niets mee te maken hebt. Hou je daar lekker buiten en hou het simpel. Je wil dat ze niet meer aanbelt om te telefoneren en ze moet het anders oplossen.

Blijft ze dan toch aanbellen kun je altijd nog de buurman aanspreken over de overlast van zijn vriendin en evt uitleggen dat ze dan steeds wil bellen. Laat het aan hem over om zijn conclusies te trekken over dat bellen.

Helpt dat allemaal niet dan een wijkagent er over aanspreken dat ze jullie lastig valt.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Je kan het nummer toch bellen, hoor van jezelf wie er opneemt.

Dan kan je altijd, indien je dat zou willen, naar je buurman stappen en vragen of hij weet wie die persoon is aangezien je buurvrouw hem/haar constant belt.
Dat niet meer bellen kun je ook bereiken door het te weigeren. Verder ken je het hele verhaal niet, dus weet ik niet of je je er wel in moet mengen.

WBT de goede verstandhouding: de boodschapper van slecht nieuws wordt het ook niet altijd in dank afgenomen...
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Een meer logische verklaring lijkt me overigens dat ze altijd dit soort telefoontjes bij de buurman doet en dat die er dus van op de hoogte is. dat ze bij jullie aanklopt als hij er niet is lijkt me dan een veel logischere verklaring dan dat ze het verborgen voor hem wil houden (buurman is er niet, kan niet bij hem bellen, probeer de buren)

Andere optie is dat de buurman haar evt dealer is en ze dus hem snel nodig heeft en hem bij jullie probeert te bellen (waar zit je, ik heb wat nodig) in dat geval is jullie vermoeden uitspreken nog linker omdat de buurman niet blij zal zijn dat jullie iets door lijken te hebben. In laatste geval kun je je borst nat maken en is de kans groot op meer overlast.
quote:juliusc schreef op 12 september 2013 @ 08:28:

Je kan het nummer toch bellen, hoor van jezelf wie er opneemt.

Dan kan je altijd, indien je dat zou willen, naar je buurman stappen en vragen of hij weet wie die persoon is aangezien je buurvrouw hem/haar constant belt.

En dan? Krijg je "met John" of een "ja?"

Niet mee bemoeien zou ik nogmaals heel nadrukkelijk willen voorstellen, simpel je grens aangeven dat je niet meer wil dat ze komt bellen en dat je niet meer je telefoon uitleent.
Verwijs haar door naar een belhuis, telefooncel, of naar de supermarkt voor een simkaart, en zeg dat het nu klaar is. Schakel de volgende keer de deurbel uit als ze weer komt en doe niet meer open.
Niet mee bemoeien , je telefoon niet meer uitlenen en klaar zo makkelijk kan het zijn.
quote:himalaya schreef op 12 september 2013 @ 07:27:

Nee, gewoon vriendelijk tegen de buurvrouw zeggen dat je je telefoon niet meer uitleent en haar verwijzen naar een telefooncel of belwinkel.Ik denk dat ik het ook zo zou doen. Ella ik zou uitkijken met wat je zegt tegen de buurman. Vragen of zijn telefoon kapot is, lijkt mij een slecht plan. Als die buurvrouw achter de rug om belt, dan zal dat een reden hebben. Niet mee bemoeien dus. Je geeft zelf al aan dat je dit soort mensen liever niet tegen je wilt hebben. Buren kunnen je het leven aardig zuur maken dus hou ze gewoon te vriend.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou ook uit kijken met jullie nummerherkenning. Stel dat het echt om een criminele actie gaat en er wordt vervolgd, dan zijn jullie traceerbaar. Immers, jullie nummer staat bij de ontvanger in de telefoon.
dank voor alle reacties.

ik merk dat ik een fout heb beschreven de buurman is er soms namelijk wel. maar dan slaapt die.

Maakt verder ook niets uit. Ik heb inderdaad gewoon besloten er niets van te zeggen en aan haar aangeven dat we het niet meer willen.

mocht ze dan nog niet stoppen. Ben ik gewoon van plan tegen de buurman te zeggen dat zijn vriendin telkens aankomt bellen om de telefoon te lenen en dat we dit liever niet hebben, omdat we zelf ook niet heel veel beltegoed te besteden hebben
Ik zou het niet tegen de buurman zeggen, die komt er vanzelf wel achter als ze weer aan de drugs is.

Gewoon de volgende keer tegen de buuv zeggen dat je niet meer wilt dat ze bij jullie belt en bij gezeur niet meer open doen. Klaar.
Ingevallen wangen heb je ook vaak van bepaalde combi medicatie. Ik zou nogmaals uitkijken met voorbarige conclusies.

Bedenk ook dat je buurman iets voor jullie doet en niet zijn vriendin, aan haar zijn jullie dus geen wederdienst verschuldigd.

Dat het een keer gebeurd dat ze wil bellen alla, maar dit gaat een beetje een gewoonte worden en daar hoef je niet aan mee te werken.
Ik zou de buurman hier volledig buiten laten. Het is iets tussen jullie en de buurvrouw. Het gaat om het (niet meer) uitlenen van jullie telefoon aan een ander. Meer niet.

Je kan rustig aangeven, niet op een moment dat ze erom vraagt, maar op een ander moment, dat jullie haar de telefoon niet meer uitlenen en je kan haar wijzen op het kopen van een goedkoop simlockvrij telefoontje met prepaid kaartje erin. Je zou hem toch ook niets vertellen als ze telkens de krant kwam bietsen bijvoorbeeld?
quote:ella9 schreef op 12 september 2013 @ 09:06:

mocht ze dan nog niet stoppen. Ben ik gewoon van plan tegen de buurman te zeggen dat zijn vriendin telkens aankomt bellen om de telefoon te lenen en dat we dit liever niet hebben, omdat we zelf ook niet heel veel beltegoed te besteden hebben

dit snap ik niet: het gaat toch om een volwassen buurvrouw?

Zou raar zijn, als ik zoiets deed en mijn partner werd er op aangesproken
quote:Doreia schreef op 12 september 2013 @ 09:34:

en je kan haar wijzen op het kopen van een goedkoop simlockvrij telefoontje met prepaid kaartje erin. Je zou hem toch ook niets vertellen als ze telkens de krant kwam bietsen bijvoorbeeld?vaak hebben dit soort mensen wel een prepaid telefoon en is het beltegoed op
Ze koopt zelf maar 'n mobiel. Tenzij een noodgeval zou ik m'n telefoon niet uitlenen aan 'n vreemde. Voor 't zelfde geld belt ze intercontinentaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven