Werk & Studie alle pijlers

Uitzendbureau klaagtopic

15-09-2013 16:00 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is crisis. En er zijn, naast mij, honderdduizenden werkzoekenden. Volgens het nieuws zitten er zeker 400.000 mensen in de bijstand!

Mijn droombaan is het werken bij een vertaalbureau, het liefst als projectmanager maar een andere functie neem ik ook graag aan. Echter zijn er niet constant vacatures. Ik wil mijn tijd niet verspillen door thuis te zitten en ben daarom ook op zoek naar andere banen. Aangezien mijn hele cv gericht is op taal (NT2 lessen, vertalen, enzovoort) is het lastig om daarbuiten iets te vinden. Daar ben ik me erg van bewust.

Toch erger ik me rot aan de service bij uitzendbureau's. Omdat ik constant word afgewezen als ik via de site solliciteer, wou ik eens met iemand praten om te kijken hoe en wat. Bij Adecco kwam ik binnen, wachtte een half uur in de wachtkamer, maar niemand kwam vragen of ik iets nodig had. Terwijl ik ze gezellig hoorde kletsen in de kamer er tegenover. Randstad weet zelf niet eens waar ik het beste heen kon, werd 5 keer doorverbonden en soms gewoon heel bot te woord gestaan. Bij Tempo Team sprak ik, toen ik er naar binnen ging, eerst een hele aardige man, die mij terug zou bellen. Drie dagen later hoorde ik echter niets. "We hebben niks voor je, bel ons van de week nog terug". Ok, prima. Toen ik weer belde zou hij me doorverbinden met een ander. Diegene zei dat hij me later terug zou bellen. Niks dus. En eergisteren belde ik, na 3 dagen wachten (want ik had een "bel ons niet, wij bellen jou" gevoel), kreeg ik een vrouw aan de lijn die me spottend meldde "dan had je toch eerder terug moeten bellen" om vervolgens te zeggen dat ze niks voor me kon doen, want werkgevers willen alleen de beste mensen en die hebben ervaring. Sta je dan, met je universitaire opleiding en capaciteiten. Ik snap best dat mensen ervaring willen, maar voor een garderobe functie??? moet je daar tegenwoordig een PHD in jassenkunde voor hebben?! Het maakt me moedeloos en ik voel me niet gerespecteerd. Aan de ene kant hoor ik, bij een sollicitatie die ik laatst had (voor een "lagere" functie), dat ze me liever op een hogere, meer uitdagende functie zouden willen zien en dat ik, als ze vacatures hebben voor projectmanager, ik zeker meteen moest solliciteren. Aan de andere kant krijg ik bij uitzendbureau's een behandeling alsof ik zwakbegaafd ben en niks kan. Zucht. Ik ben het helemaal zat, ik ga wel gewoon via bedrijven zelf solliciteren.
quote:Cateautje schreef op 15 september 2013 @ 18:20:

[...]

Nee, ik meen het echt.Alleen ben ik nu wel nieuwsgierig, waarom is TO volgens jou een overduidelijke troll?
nu ja, als er allemaal van die veronderstellingen moeten worden gemaakt om de uitspraak van die uitzendbureau-persoon te verklaren, dan is er toch iets fout met de communicatie-skills van die uitzendbureau-persoon.
Cijfers zijn dus wel belangrijk bij een klantenservice voor een energiebedrijf. Er zijn genoeg mensen die een afbetalingsregeling hebben en daar een enorm rotzooitje van maken. Dan moet je wel in 1 oogopslag kunnen zien hoe het precies zit. Hoeveel er al afbetaald is en hoeveel ze nog moeten. Je moet ook de meest ingewikkelde nota kunnen uitleggen aan een klant die 3x verhuist is in korte tijd.

Het is toch logisch dat ze liever iemand aannemen die op alle onderdelen goed scoort in plaats van iemand die op een onderdeel minder scoort.
quote:roosje87 schreef op 15 september 2013 @ 16:29:

Ohw en vaak lijkt het alsof die intercedenten je CV en werkervaring prachtig vinden en het passend vinden bij de vacature. En dan krijg je weer hoop dat het wat wordt. En dan wordt het doorgestudeerd naar de werkgever. En dan wordt je alsnog afgewezen door de werkgever? Snap er niks van.

Waarschijnlijk denkt de intercedente op dat moment ook dat je CV en werkervaring passend zijn voor een bepaalde vacature. Dat wil niet zeggen dat het bedrijf daar ook zo over denkt. Ik snap dat het heel vervelend is om te horen dat je niet eens op gesprek mag komen hoor, daar niet van, maar ik vind je in deze post wel een beetje verbitterd overkomen.

Soms komen er tientallen CV's binnen van uitzendbureaus, dan ga je als bedrijf natuurlijk alsnog selecteren en niet klakkeloos iedereen uitnodigen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:aliva schreef op 15 september 2013 @ 18:25:

nu ja, als er allemaal van die veronderstellingen moeten worden gemaakt om de uitspraak van die uitzendbureau-persoon te verklaren, dan is er toch iets fout met de communicatie-skills van die uitzendbureau-persoon.

De persoon in de uitzendfunctie hoort natuurlijk te checken of de ander het begrijpt. Maar het kan dus ook heel goed aan het begrijpend vermogen van de persoon tegenover haar liggen.

Als de persoon tegenover haar hoog is opgeleid mag ze er natuurlijk wel vanuit gaan dat die persoon bepaalde dingen wel snapt en als dat dan niet zo blijkt te zijn dan is ineens de intercedente een domme muts. Maar als ze het uitgebreid gaat uitleggen dan wordt ze ook als domme muts gezien want dan hoort ze ineens te begrijpen dat die ander het toch wel snapt.

Overigens schreef iemand dat intercedentes niets uitvoeren.

Je ooit wel eens afgevraagd hoe de vacatures op die site komen?

Dit komt omdat ze die vacatures lospeuteren bij de bedrijven. Daar steken ze dus heel veel werk in. Dat die vacature bij hun terecht komt in plaats van bij de concurrent.
quote:sugarmiss schreef op 15 september 2013 @ 18:25:

Cijfers zijn dus wel belangrijk bij een klantenservice voor een energiebedrijf. Er zijn genoeg mensen die een afbetalingsregeling hebben en daar een enorm rotzooitje van maken. Dan moet je wel in 1 oogopslag kunnen zien hoe het precies zit. Hoeveel er al afbetaald is en hoeveel ze nog moeten. Je moet ook de meest ingewikkelde nota kunnen uitleggen aan een klant die 3x verhuist is in korte tijd.

Het is toch logisch dat ze liever iemand aannemen die op alle onderdelen goed scoort in plaats van iemand die op een onderdeel minder scoort.Ja daar heb je gelijk in. Maar ik ben ook weer niet zo bar slecht in rekenen dat ik gewoon daarop wordt afgerekend. Dat vind ik gewoon minder.
quote:lemonyflutter schreef op 15 september 2013 @ 18:12:

[...]

Nouja, ik zou het zelf wel lastig vinden., omdat ik dan bang zou zijn dat ze me er weer meteen uit schopt.

Waarom? Je hoeft je niet als grof vuil te laten behandelen enkel en alleen omdat zij toevallig een intercedente is. Melden dat ze geen werk voor je hebben of dat je niet de geschikte kandidaat bent, kan ook op een normale manier toch?

Verder is het voor sommige functies in de klantenservice wel belangrijk dat je enigszins een cijfermatig inzicht hebt. Bijvoorbeeld op een debiteurenafdeling.
quote:Gamayun schreef op 15 september 2013 @ 18:27:

[...]

Waarschijnlijk denkt de intercedente op dat moment ook dat je CV en werkervaring passend zijn voor een bepaalde vacature. Dat wil niet zeggen dat het bedrijf daar ook zo over denkt. Ik snap dat het heel vervelend is om te horen dat je niet eens op gesprek mag komen hoor, daar niet van, maar ik vind je in deze post wel een beetje verbitterd overkomen.

Soms komen er tientallen CV's binnen van uitzendbureaus, dan ga je als bedrijf natuurlijk alsnog selecteren en niet klakkeloos iedereen uitnodigen.Het is zeker vervelend om het te horen en om elke keer afgewezen te worden. En ja ik kom op dat gebied zeker beetje verbitterd over. Maarja moet proberen om positief te blijven.
Reageer je veel op vacatures bij klantenservices? Ben je specifiek daarnaar op zoek? Of naar wat anders?

Misschien heb je het al verteld hoor, in dat geval ben ik het vergeten - sorry.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik heb op meerdere callcenters gewerkt. Zowel bij banken als energie bedrijven. En als je de systemen kent en de procedures hoef je helemaal geen kei te zijn in rekenen. Alles staat in je scherm.

Ik ben laatst afgewezen op een test bij mijn eigen oude werkgever. Het rekenen gedeelte. Heb 4 jaar voor hun gewerkt weet wat de functie is en daar komt bijna geen rekenen aan te pas.

Mijn zwager werkt al 11 jaar in de horeca achter de bar en in de bediening en die kreeg laatst ook te horen voor een functie achter de bar je hebt geen ervaring.

Hoezo geen ervaring ik doe dit werk al vanaf het moment dat ik van school kwam.
quote:Gamayun schreef op 15 september 2013 @ 18:37:

Reageer je veel op vacatures bij klantenservices? Ben je specifiek daarnaar op zoek? Of naar wat anders?

Misschien heb je het al verteld hoor, in dat geval ben ik het vergeten - sorry.Ik reageer niet alleen specifiek op klantenservices vacatures. Ik reageer ook op administratieve functies. Ik ben afgestudeerd als maatschappelijk werkster. Maar nu in deze tijd met de bezuinigingen door de overheid zijn er dat gebied gewoon geen vacatures. En als er een vacature vrij komt dan vragen zij 5 jaar werkervaring op het gebied van maatschappelijk werk.
quote:feigje schreef op 15 september 2013 @ 18:38:

Ik heb op meerdere callcenters gewerkt. Zowel bij banken als energie bedrijven. En als je de systemen kent en de procedures hoef je helemaal geen kei te zijn in rekenen. Alles staat in je scherm.

Ik ben laatst afgewezen op een test bij mijn eigen oude werkgever. Het rekenen gedeelte. Heb 4 jaar voor hun gewerkt weet wat de functie is en daar komt bijna geen rekenen aan te pas.

Mijn zwager werkt al 11 jaar in de horeca achter de bar en in de bediening en die kreeg laatst ook te horen voor een functie achter de bar je hebt geen ervaring.

Hoezo geen ervaring ik doe dit werk al vanaf het moment dat ik van school kwam.Jeetje, echt kut gewoon. Laatst tijd merk ik dat de vacatures vol staan met een eisenlijst. Niet een of twee eisen maar een hele waslijst.
Sja, eerlijk gezegd zou ik je dan ook niet snel uitnodigen. Je opleiding is in een totaal andere richting en je hebt, als ik je goed begrijp, geen ervaring in de klantenservice. Er zijn genoeg mensen die die ervaring wel hebben, of die een opleiding volgen of hebben gevolgd met meer raakvlakken. Mensen die het oprecht leuk vinden om bij een klantenservice te werken in plaats van mensen die weg zijn zodra er een andere baan langs komt. Je investeert er wel tijd en geld in, in het opleiden van je personeel, als ze dan in een paar maanden weg zijn is dat hartstikke zonde.

Nu maakt het wel een enorm verschil bij wat voor klantenservice je solliciteert hoor, er zullen ook plekken zijn waar de eisen een stuk lager liggen en ze het prima vinden dat mensen er maar een paar maanden werken.

Feigje, bij banken en verzekeraars hoef je inderdaad niet altijd een kei te zijn in rekenen, maar enig logisch inzicht is wel verrekte handig als het gaat om het oppikken van de systemen e.d. en het begrijpen waar je eigenlijk mee bezig bent.

Ik snap dat het vervelend is hoor, maar op dit moment is het nu eenmaal zo dat je meer dan genoeg keus hebt als je nieuwe mensen werft, natuurlijk ga je dan voor de best passende kandidaten. In een markt met weinig werkzoekenden moet je soms concessies doen, nu is dat niet het geval.
Ze willen gewoon een kind-genie dat op zijn 6e al een Master heeft behaald en daarna 20 jaar gewerkt heeft in de betreffende functie.
quote:lemonyflutter schreef op 15 september 2013 @ 17:39:

[...]

Echt idioot dat iemand in zon functie zulke slechte sociale vaardigheden heeft. :S Bah.

Dat vind ik dus ook. Nog zo'n voorbeeld. Ik moest laatst een uurtje vrij hebben voor doktersbezoek een week later. Dus netjes een briefje ingevuld, ingeleverd bij mijn supervisor en akkoord gekregen. Ik naar de mensen van tempo-team. Kreeg te horen dat het helemaal in orde kwam, ze hebben het ook direct ingevoerd. Kijk ik thuis op de planning, hebben zij mij dezelfde dag een uur eraf gehaald. Dus ik met goede moed opgebeld en aangegeven dat ik de datum van een week later erop gezet had dus dat ik niet vandaag maar de week erop een laatste uurtje vrij moet hebben. Prima, werd direct gecorrigeerd. Ik weer kijken, hadden ze wel de goede dag en datum maar de hele dag vrij gegeven. Ik weer opgebeld dat ik niet de hele dag vrij moet hebben maar het laatste uurtje. Prima werd weer aangepast. Ik kijken, sta ik weer voor de volle dag ingepland maar 2 dagen ervoor opeens 2 uur eerder vrij. Heb toen niet meer gebeld maar gewoon zo gelaten en de volgende dag mijn supervisor van het bedrijf zelf ingelicht. Die heeft het geregeld.

En toen moest ik later nog een keer naar de dokter. Gewoon hetzelfde verhaal!! Uiteindelijk ook maar zo gelaten en weer met mijn supervisor geregeld. En een collega moest een maand later een dag vrij hebben op een donderdag. Hebben zij hem elke donderdag tot die datum vrijgegeven. Hij heeft het ook maar geregeld met de supervisor.

En helaas weten de mensen van dit uzb ook weinig tot niks. Doktersbezoek werd eerst niet uitbetaald want dit viel niet onder kort verzuim. Met de OR erachteraan gegaan en nu is het duidelijk. En zo is er helaas nog heel veel meer. Echt om te huilen. Gelukkig bevalt het werk zelf hartstikke goed!
Ik werk al jaren bij een groot UZB en wil toch even reageren. Mijn functie was enkele jaren terug heel anders, het was een sport om een vacature 'om te buigen' naar de kandidaat die beschikbaar is. Ik heb de tijden meegemaakt dat er meer banen dan geschikte kandidaten waren dus dan was werken vanuit de kandidaat makkelijk. Nu hebben de bureaus vele malen meer kandidaten dan opdrachten, en opdrachtgevers weten dat. En maken daar uiteraard gebruik van. Voor de 'simpele' functies worden de eisen zwaarder, want dat scheelt inwerken. Een UZB kan vaak niet anders dan meegaan in die eisen, anders gaat de opdracht immers gewoon naar een ander bureau.

Geloof me, ik wil eigenlijk het liefst iedere kandidaat een mooie baan bezorgen, we hebben het immers niet over iets onbenulligs, maar over iemand z'n levensonderhoud.

Echter, als ik me niet hou aan de eisen van mijn opdrachtgevers, dan plaats ik niemand meer.

In de branche waar ik werkzaam ben is een HBO diploma een harde eis, evenals een bepaalde specifieke ervaring. Ik heb mijn klanten weten te overtuigen dat deze ervaring ook door stage opgedaan kan zijn, maar verdere onderhandelingen zitten er echt niet in.

Als ik dan een vacature online zet krijg ik zo maar 50 reacties en dat valt dan nog mee als ik het vergelijk met collega's. En hoeveel van die 50 dan daadwerkelijk voldoen aan de harde eisen (dan heb ik het nog niet over 'zachtere eisen hè).... 5 of 6?? Zonder dollen! En ja, ik zou die andere 45 ook dolgraag aan een baan helpen, maar ik moet nou eenmaal ook die 5 eerst persoonlijk spreken, gesprekken bij de klant regelen, administratie doen en bovenal zorgen dat ik de opdrachten überhaupt binnenkrijg.

En dan zie ik echt wel dat er tussen die 45 kandidaten ook mensen zitten die al meerdere afwijzingen hebben gekregen en dat gaat me echt aan het hart, maar helaas is het gewoon niet anders nu..

De manier waarop je die afwijzing dan krijgt is natuurlijk wel echt van belang, daar ben ik me van bewust. Toch ben ik ook maar een mens en is het best vermoeiend om de zoveelste reactie met 'ik voldoe niet aan de eisen maar leer razendsnel' netjes te beantwoorden.
quote:Gamayun schreef op 15 september 2013 @ 18:53:

Sja, eerlijk gezegd zou ik je dan ook niet snel uitnodigen. Je opleiding is in een totaal andere richting en je hebt, als ik je goed begrijp, geen ervaring in de klantenservice. Er zijn genoeg mensen die die ervaring wel hebben, of die een opleiding volgen of hebben gevolgd met meer raakvlakken. Mensen die het oprecht leuk vinden om bij een klantenservice te werken in plaats van mensen die weg zijn zodra er een andere baan langs komt. Je investeert er wel tijd en geld in, in het opleiden van je personeel, als ze dan in een paar maanden weg zijn is dat hartstikke zonde.

Nu maakt het wel een enorm verschil bij wat voor klantenservice je solliciteert hoor, er zullen ook plekken zijn waar de eisen een stuk lager liggen en ze het prima vinden dat mensen er maar een paar maanden werken.

Feigje, bij banken en verzekeraars hoef je inderdaad niet altijd een kei te zijn in rekenen, maar enig logisch inzicht is wel verrekte handig als het gaat om het oppikken van de systemen e.d. en het begrijpen waar je eigenlijk mee bezig bent.

Ik snap dat het vervelend is hoor, maar op dit moment is het nu eenmaal zo dat je meer dan genoeg keus hebt als je nieuwe mensen werft, natuurlijk ga je dan voor de best passende kandidaten. In een markt met weinig werkzoekenden moet je soms concessies doen, nu is dat niet het geval.Nee ik heb inderdaad geen ervaring met klantenservice. Maar dat valt altijd wel te leren. Ik ben nog jong ik leer snel en ik ben ook leergierig. Vanuit mijn opleiding heb ik ook veel geleerd over gesprekken voeren (diverse manieren van gesprekken voeren), tijdens mijn stage deed ik telefonisch spreekuur etc. Die ervaringen kan ik altijd meenemen. Maargoed daar kijken de werkgevers niet naar en tegenwoordig willen werkgevers iemand hebben die alles al beheerst. En hebben zij geen tijd en geld om diegene op te leiden.
quote:Cateautje schreef op 15 september 2013 @ 18:31:

[...]

Laat het maar rusten. Veel nieuwe forummers nu het herfst wordt. Ik bemoei me er niet meer mee.Snap het niet zo goed: in al 3 heel gewone topics van vandaag zeg je dat de TO een troll is. Daar zijn toch helemaal geen aanwijzingen voor?
quote:Suus_90 schreef op 15 september 2013 @ 18:59:

[...]

Dat vind ik dus ook. Nog zo'n voorbeeld. Ik moest laatst een uurtje vrij hebben voor doktersbezoek een week later. Dus netjes een briefje ingevuld, ingeleverd bij mijn supervisor en akkoord gekregen. Ik naar de mensen van tempo-team. Kreeg te horen dat het helemaal in orde kwam, ze hebben het ook direct ingevoerd. Kijk ik thuis op de planning, hebben zij mij dezelfde dag een uur eraf gehaald. Dus ik met goede moed opgebeld en aangegeven dat ik de datum van een week later erop gezet had dus dat ik niet vandaag maar de week erop een laatste uurtje vrij moet hebben. Prima, werd direct gecorrigeerd. Ik weer kijken, hadden ze wel de goede dag en datum maar de hele dag vrij gegeven. Ik weer opgebeld dat ik niet de hele dag vrij moet hebben maar het laatste uurtje. Prima werd weer aangepast. Ik kijken, sta ik weer voor de volle dag ingepland maar 2 dagen ervoor opeens 2 uur eerder vrij. Heb toen niet meer gebeld maar gewoon zo gelaten en de volgende dag mijn supervisor van het bedrijf zelf ingelicht. Die heeft het geregeld.

En toen moest ik later nog een keer naar de dokter. Gewoon hetzelfde verhaal!! Uiteindelijk ook maar zo gelaten en weer met mijn supervisor geregeld. En een collega moest een maand later een dag vrij hebben op een donderdag. Hebben zij hem elke donderdag tot die datum vrijgegeven. Hij heeft het ook maar geregeld met de supervisor.

En helaas weten de mensen van dit uzb ook weinig tot niks. Doktersbezoek werd eerst niet uitbetaald want dit viel niet onder kort verzuim. Met de OR erachteraan gegaan en nu is het duidelijk. En zo is er helaas nog heel veel meer. Echt om te huilen. Gelukkig bevalt het werk zelf hartstikke goed!Hoe achterlijk kan je zijn als je niet eens een vrije dag kan inroosteren. Dat kan een middelbare scholier toch ook, een agenda bijhouden.Jezus. Idioten daar weer.
Ik moet ook even reageren; ik heb een aantal jaren als intercedent gewerkt bij een groot uitzendbureau en ik ben het met moppie eens. Op een vacature reageren ontzettend veel werkzoekenden voldoe je niet aan de eisen ( gesteld door de klant) val je af voor die vacature en heeft solliciteren geen zin.

Ik vind met respect afwijzen ook absoluut een taak van de intercedent; op het moment dat iemand niet in aanmerking kwam voor de functie probeerde ik in ieder gevel tips mee te geven waar eventueel wel meer passende vacatures zijn.

Over het niveau van intercedentes: bij de grotere bureaus moet je minimaal hbo werk en denkniveau hebben en ik ben ook nog nooit zo uitvoerig getest in een sollicitatieprocedure.

Wat intercedentes doen van 9 tot 17.00? Acquireren naar vacatures, contacten met klanten onderhouden, intake gesprekken voeren met nieuwe flexkrachten, begeleidingsgesprekken voeren met bestaande flexkrachten, zorg dragen voor de verloning van flexkrachten, reageren op reacties van sollicitanten, vacatureteksten schrijven, zoeken naar kandidaten, en zo nog veel meer. Er gebeurt meer dan je denkt aan de andere kant van het buro.

En ja het liefst hielp ik ook iedereen aan een baan, en het liefst had ik ook tijd gehad om met iedereen die binnen kwam aan tafel te zitten tot we er zeker van zijn dat we de baan hadden. Maar zo zijn de tijden helaas niet, en als de vacatures er niet zijn dan zal prioriteit 1 zijn vacatures binnen halen. En dus zal er eerder gezegd worden schrijf je online in en reageer.

Mijn tip is wel maak je klacht bespreekbaar. Met uitzendkrachten die wel eerlijk gezegd hebben; lila ik heb gereageerd je hebt me niet gebeld terwijl je zou bellen, ik baal daar echt van, heb ik wel eerder een band opgebouwd en daar voelde ik eerder bij die is echt gemotiveerd dan iemand die na 3 weken informeert. En de kracht die toen voor de 2e keer er iets niet klopte met de reiskosten mijn manager belde; die heeft nooit meer foutieve reiskosten gehad. Nu zeg ik niet bel collectief managers op maar laat het wel weten als er niet naar gemaakte afspraken gehandeld wordt. Fouten kunnen gemaakt worden, zeker als er veel wisselingen zijn van contactpersoon (wat de fouten niet rechtvaardigt) maak ze bespreekbaar werkt voor jou en voor de intercedent prettiger.
Ik hoop dat je in je motivatiegesprekken en brieven anders overkomt. Je klinkt erg verbitterd en verongelijkt.
quote:roosje87 schreef op 15 september 2013 @ 19:44:

[...]

Nee ik heb inderdaad geen ervaring met klantenservice. Maar dat valt altijd wel te leren. Ik ben nog jong ik leer snel en ik ben ook leergierig. Vanuit mijn opleiding heb ik ook veel geleerd over gesprekken voeren (diverse manieren van gesprekken voeren), tijdens mijn stage deed ik telefonisch spreekuur etc. Die ervaringen kan ik altijd meenemen. Maargoed daar kijken de werkgevers niet naar en tegenwoordig willen werkgevers iemand hebben die alles al beheerst. En hebben zij geen tijd en geld om diegene op te leiden.Dit dus. Het is tegenwoordig een hel om starter te zijn, want ze hadden liever dat je het gisteren al allemaal kende,
quote:lilalila schreef op 15 september 2013 @ 20:29:

Ik moet ook even reageren; ik heb een aantal jaren als intercedent gewerkt bij een groot uitzendbureau en ik ben het met moppie eens. Op een vacature reageren ontzettend veel werkzoekenden voldoe je niet aan de eisen ( gesteld door de klant) val je af voor die vacature en heeft solliciteren geen zin.

Ik vind met respect afwijzen ook absoluut een taak van de intercedent; op het moment dat iemand niet in aanmerking kwam voor de functie probeerde ik in ieder gevel tips mee te geven waar eventueel wel meer passende vacatures zijn.

Over het niveau van intercedentes: bij de grotere bureaus moet je minimaal hbo werk en denkniveau hebben en ik ben ook nog nooit zo uitvoerig getest in een sollicitatieprocedure.

Wat intercedentes doen van 9 tot 17.00? Acquireren naar vacatures, contacten met klanten onderhouden, intake gesprekken voeren met nieuwe flexkrachten, begeleidingsgesprekken voeren met bestaande flexkrachten, zorg dragen voor de verloning van flexkrachten, reageren op reacties van sollicitanten, vacatureteksten schrijven, zoeken naar kandidaten, en zo nog veel meer. Er gebeurt meer dan je denkt aan de andere kant van het buro.

En ja het liefst hielp ik ook iedereen aan een baan, en het liefst had ik ook tijd gehad om met iedereen die binnen kwam aan tafel te zitten tot we er zeker van zijn dat we de baan hadden. Maar zo zijn de tijden helaas niet, en als de vacatures er niet zijn dan zal prioriteit 1 zijn vacatures binnen halen. En dus zal er eerder gezegd worden schrijf je online in en reageer.

Mijn tip is wel maak je klacht bespreekbaar. Met uitzendkrachten die wel eerlijk gezegd hebben; lila ik heb gereageerd je hebt me niet gebeld terwijl je zou bellen, ik baal daar echt van, heb ik wel eerder een band opgebouwd en daar voelde ik eerder bij die is echt gemotiveerd dan iemand die na 3 weken informeert. En de kracht die toen voor de 2e keer er iets niet klopte met de reiskosten mijn manager belde; die heeft nooit meer foutieve reiskosten gehad. Nu zeg ik niet bel collectief managers op maar laat het wel weten als er niet naar gemaakte afspraken gehandeld wordt. Fouten kunnen gemaakt worden, zeker als er veel wisselingen zijn van contactpersoon (wat de fouten niet rechtvaardigt) maak ze bespreekbaar werkt voor jou en voor de intercedent prettiger.Nou dan ben jij een van de weinigen die de klant nog verder wil helpen, de meesten denken alleen aan zichzelf.
quote:Gamayun schreef op 15 september 2013 @ 20:31:

Ik hoop dat je in je motivatiegesprekken en brieven anders overkomt. Je klinkt erg verbitterd en verongelijkt.Ik? Nee, ik ben altijd heel positief en vriendelijk. Gewoon de schijn ophouden.
Sorry Lemonyflutter, die was niet aan jou gericht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven