Welke hersenhelft is bij jullie dominant?

donderdag 12 juni 2008 om 17:29
Dit is raar: ik zie haar tegen de klok in draaien, op hetzelfde moment ziet mijn man haar met de klok mee draaien! Schijnt te maken te hebben met welke van je hersenhelften dominant is.
En soms draait ze ineens de andere kant op!
http://www.news.com.au/he...1985,22556281-661,00.html
Welke hersenhelft is bij jullie dominant? Bij mij blijkbaar de linker...oh, nu de rechter

donderdag 12 juni 2008 om 18:02
in eerste instantie tegen de klok in, toen las ik jouw stukje, dat je man met de klok mee zag. Toen keek ik nog eens en zag wat jouw man dus ook zag, met de klok mee. Heel verwarrend! Eerst dus er tegenin, dan wordt je ervan bewust dat je het ook anders kunt waarnemen en vervolgens gebeurt dat ook. En daarin ben ik niet de enige....

donderdag 12 juni 2008 om 18:16
mmm ik had al gestemd voor rechtsom.... maar het is me inmiddels gelukt... Ik kan wisselen! \o/
Ik had hem al vaker gezien en het is me niet eerder gelukt dus ik ben er stiekem toch blij mee ^.^ Gek he? Het lukt ook alleen door even heel hard te concentreren op de voet van het gestrekte been... dan draait ze in een hupje zomaar ineens om ....
Ik had hem al vaker gezien en het is me niet eerder gelukt dus ik ben er stiekem toch blij mee ^.^ Gek he? Het lukt ook alleen door even heel hard te concentreren op de voet van het gestrekte been... dan draait ze in een hupje zomaar ineens om ....

donderdag 12 juni 2008 om 18:17
Ik heb het stukje opgeklikt en het is wat mij betreft een totale onzintest. Ik zou volgens het verhaal voornamelijk mijn rechterhelft gebruiken (oa. religie, emotie, fantasie), terwijl mijn linkerhelft toch echt veel sterker ontwikkeld is (logica, analytisch, taalkundig). Dus of de dienstdoende redacteur heeft links en rechts de verkeerde eigenschappen toegekend of de hele test slaat nergens op.