Gezondheid alle pijlers

Weinig bloedverlies menstruatie

19-09-2013 08:36 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren ben ik niet meer aan de pil. Voordat ik aan de pil ging, had ik altijd menstruaties van ongeveer een week. Na de pil was dat verminderd naar zo'n 3 à 4 dagen. De laatste 2 jaar ben ik nog minder gaan menstrueren; echt bloedverlies is een dag of 2 (en niet eens veel bloed) en daarna nog een dag of 3 wat 'roodbruine' restjes.

Op internet heb ik wel gelezen dat de duur van de menstruatie niet uitmaakt voor wat betreft vruchtbaarheid. Toch voel ik me hier wat onrustig over. Herkent iemand een terugloop in bloedverlies? En heeft dit invloed gehad op je vruchtbaarheid?
Volgens mij is het normaal om periodes meer te vloeien en dan weer minder.

Maar als je zorgen over je vruchtbaarheid hebt, zou ik advies vragen aan je huisarts.

Zorgen om niets is zonde.
Ik herken jouw situatie helemaal en heb me er ook wel eens druk om gemaakt. Maar invloed op de vruchtbaarheid had het zeker niet: eerste keer direct zwanger en tweede keer binnen 3 maanden. Dus het hoeft niet met elkaar in verband te staan!
LIjkt me juist heerlijk, hier juist dikke ellende elke maand weer.

Maar het lijkt me niet samenhangen met de hoeveelheid vloeien , je vruchtbaarheid
Ik ben jaloers. Wat lijkt mij dat fijn zo weinig last hebben van je menstruatie.
Ik ben ook altijd maar heel lichtjes ongesteld. Zowel met als zonder pil. Ook maar 2 dagen heel lichtjes, geen kwaaltjes (behalve en opruimbui een week voor tijd) En zit dit nu hoogzwanger te typen.
Heerlijk lijkt me dat!
Ruilen?
Bedankt voor jullie reacties.

Ik snap dat sommige 'jaloers' zijn, want het heeft zeker voordelen.

Ben heel blij te lezen dat er vrouwen zijn die ook licht menstrueren en zwanger zijn geraakt.
Wees maar blij ;) hier 14 dagen ongesteld... Al hoop ik vanaf nu niet meer omdat ik mijn baarmoederslijmvlies heb laten verwijderen. Mijn gezin is compleet.

Ik heb vriendinnen die ook altijd amper ongesteld waren en die waren allemaal vrijwel binnen 3 maand zwanger.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb dat ook gehad (zonder pil gebruik/ stop tussen door) en een keer aan mijn ha gevraagd toen ik daar voor iets anders was..

Zij gaf aan dat in de loop van de tijd je menstruatie patroon kan blijven veranderen, en wist me ook 'gerust' te stellen dat ik er beter van kon 'genieten' want het zou ook zomaar kunnen dat het tzt naar de andere kant over slaat

Maar heeft idd verder geen invloed op je vruchtbaarheid!
Het is ook nooit goed he
Wees blij dat je zo licht ongestelt bent! En he, Er is niets mis met weinig menstrueren, Het is een teken dat alles werkt, Je ligt niet achter ((Na 2 maanden geen ongesteldheid kan het erger zijn) Maar zolang je het elke maand gewoon krijgt, niets aan de hand, Maar man, Wat zou ik zo graag willen ruilen met jou!
Krijg je mijn buien er wel bij Ik ben nl. echt een ander mens vlak voor ik ongesteld word. En dan denk ik achteraf: Je*us, waarom toch bijna iedere maand weer??
Nee hoor. Ik heb ook lichte menstruaties. Heb 5 jaar een mirena gehad en ben toen helemaal niet ongesteld geweest en daarna was het dus heel licht. Ook 3 dagen waarvan ik 1 of 2 dagen met een inlegkruisje af kan. Heeft volgens mij ook te maken met ouder worden.

Oh ja en ik ben 2x ook makkelijk zwanger geworden.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik heb over het algemeen lichte menstruaties, met 1-1,5 dag echt bloedverlies en de rest gerommel, maar eens in de zoveel tijd lijkt het of ik de schade moet inhalen en dan gaan alle sluizen open (en doe ik 3 uur met een normal tampon). Het nadeel van die lichte menstruaties is dat zelfs een mini tampon niet prettig zit, maar ik wil ook niet emmeren met verbandjes e.d. Met mijn vruchtbaarheid is niets mis.

Overigens heb ik zelfs een koperspiraal, waarmee veel vrouwen dus eigenlijk zwaardere menstruaties hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven