Werk & Studie alle pijlers

Pensioenvraag

10-09-2025 12:41 6 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik ben de laatste tijd ontevreden bij mijn huidige werkgever en ben op zoek gegaan naar iets anders. Ik heb nu een aanbod gehad bij een bedrijf wat mij wel leuk lijkt, maar er is geen pensioenregeling. Het bruto salaris is wel ongeveer 6% hoger en naast het salaris krijg je 5% extra salaris om in je pensioen in te leggen.

Ik twijfel een beetje of het slim is om hiervoor te gaan of om toch even verder te zoeken en te blijven waar ik nu zit. Ik heb zelf namelijk geen verstand van pensioenen en of dit dan een goede compensatie is.

Is er hier iemand die hier verstand van heeft en misschien wat tips heeft over hoe je dan het beste zelf je pensioen kan regelen?
Als ik het zelf moest inleggen zou ik het beleggen bij bijv Meesman. Je kunt dan ook een deel weer terugkrijgen via de belastingdienst.
Hoeveel hoger is je salaris netto dan je huidige baan?
Mijn werkgever biedt ook geen pensioen, maar betaalt wel de inschrijfkosten van BrightPensioen. Ik leg zelf maandelijks in en bepaal dan ook zelf hoeveel. BP heeft tools waarmee je kunt berekenen op welk bedrag je dan ongeveer uitkomt voor je pensioen. Je kunt ze ook koppelen aan mijnpensioenoverzicht.nl. Je kunt volgens mij ook meedoen buiten je werkgever om. Ik vind het even prima oplossing!
Mijn netto salaris gaat niet enorm veel schelen wat ik zag. Ongeveer 100 euro meer gok ik

Ik ga even naar BrightPensioen kijken, een tool waarmee je kan berekenen op welk bedrag je uitkomt is wel handig
Oei, 100 euro netto is erg weinig. Dan ga je er eigenlijk flink op achteruit.
Ga eens praten met een financieel adviseur. Die mensen werken bij banken, maar ook bij verzekeringskantoren of De Hypotheker. En er zijn veel vrijgevestigde adviseurs.
Dat klinkt als iets met een huizenhoge drempel en heel kostbaar, maar ik ben enorm blij met de mijne.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven