Werk & Studie alle pijlers

LinkedIn Profiel

11-09-2013 14:11 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om mijn LinkedIn meer te gaan gebruiken, gewoon up to date te houden. Ik weet zo beetje wel hoe het allemaal werkt, maar ik vroeg mij af over connecties maken. Ik zie wel eens dat er mensen zijn die dan een connectie met iemand hebben gemaakt, maar met wie kun je dan het beste een connectie maken?

Is dat alleen maar mensen die je ook alleen maar kent, of kun je ook een connectie maken met mensen die je niet kent maar wel interessant lijken? Ik bedoel meer te zeggen van wat is handig, alleen maar connectie maken met iemand die je kent of ook onbekende?

Hoe kijken jullie daar tegen aan? En hebben jullie ook een LinkedIn profiel? Doen jullie daar veel mee en helpt dat een beetje?
Ik gebruik Linked in voor verschillende groepen waaruit ik mijn beroepsmatige extra informatie kan krijgen en vragen kan stellen. Van daaruit link ik met de mensen die daarin interessant voor mij zijn en waar ik iets aan heb. En zo ook andersom.
quote:Apatura schreef op 11 september 2013 @ 15:58:

Als onbekende contacten de vuilnisbak in gaan, wat heb je er dan aan?

Er zijn inmiddels aardig wat argumenten voorbij gekomen hier waarom je het wél zou moeten doen. Je werkcoach zegt ook dat je het moet doen.

Je moet het zelf weten: lekker eigenwijs blijven of je eens verdiepen in LinkedIn en er wél mee aan de slag gaan. Zoals NummerZoveel al aangaf: het lijkt erop dat je hier momenteel voldoende tijd voor hebt...
Ik heb een keer een baan gevonden via LinkedIn: een oud-collega zag dat ik een baan zocht en belde me omdat ze op haar werk iemand zochten.

Zelf link ik alleen maar met mensen die ik echt ken, werkgerelateerd, vrienden, familie, kennissen en mensen van school.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven