In de overgang?
donderdag 19 september 2013 om 18:37
Sinds een paar maanden heb ik allerlei "dingetjes" waardoor ik denk dat ik in de overgang kom.
- Mijn slaapritme is verstoord
- soms heb ik het heel warm (maar het is niet zo dat ik s nachts mijn bed uitdrijf
- ben de laatste tijd vaak misselijk
- migraine die begon toen ik in de puberteit kwam maar jaren weg is gebleven komt weer terug.
Herkent iemand dit? En heeft het zin om naar de huisarts te gaan voor advies?
- Mijn slaapritme is verstoord
- soms heb ik het heel warm (maar het is niet zo dat ik s nachts mijn bed uitdrijf
- ben de laatste tijd vaak misselijk
- migraine die begon toen ik in de puberteit kwam maar jaren weg is gebleven komt weer terug.
Herkent iemand dit? En heeft het zin om naar de huisarts te gaan voor advies?

donderdag 19 september 2013 om 19:55
De 34 meest voorkomende klachten van de overgang.
1. Opvliegers
2. Gewichtstoename
3. Onregelmatige menstruatie
4. Verlies libido
5. Vaginale droogheid
6. Stemmingswisselingen
7. Vermoeidheid
8. Haaruitval
9. Slaapstoornissen
10. Moeilijk concentreren
11. Geheugenverlies
12. Duizeligheid
13. Veranderende stembanden
14. Incontinentie
15. Opgeblazen gevoel
16. Allergieën
17. Broze nagels
18. Verandering lichaamsgeur
19. Onregelmatige hartslag
20. Depressie
21. Angst
22. Prikkelbaar
23. Paniekstoornis
24. Pijn in de borst
25. Hoofdpijn
26. Pijnlijke gewrichten
27. Brandende tong
28. Elektrische schokken
29. Klachten spijsvertering
30. Klachten tandvlees
31. Spierspanning
32. Droge huid
33. Misselijkheid
34. Nachtelijk zweten
1. Opvliegers
2. Gewichtstoename
3. Onregelmatige menstruatie
4. Verlies libido
5. Vaginale droogheid
6. Stemmingswisselingen
7. Vermoeidheid
8. Haaruitval
9. Slaapstoornissen
10. Moeilijk concentreren
11. Geheugenverlies
12. Duizeligheid
13. Veranderende stembanden
14. Incontinentie
15. Opgeblazen gevoel
16. Allergieën
17. Broze nagels
18. Verandering lichaamsgeur
19. Onregelmatige hartslag
20. Depressie
21. Angst
22. Prikkelbaar
23. Paniekstoornis
24. Pijn in de borst
25. Hoofdpijn
26. Pijnlijke gewrichten
27. Brandende tong
28. Elektrische schokken
29. Klachten spijsvertering
30. Klachten tandvlees
31. Spierspanning
32. Droge huid
33. Misselijkheid
34. Nachtelijk zweten
vrijdag 20 september 2013 om 18:01
Ik ben zelf 46 jaar en herken een deel van je klachten. Vooral de migraine rond menstruatie en ovulatie vond ik vreselijk. Omdat dit door de sterke schommelingen in oestrogeen niveau komt, die rond de overgang kunnen voorkomen, ben ik terug aan de pil gegaan (microgynon 30). Ik slik zolang mogeljk door zodat mijn oestrogeen op een gelijk peil blijf en voel me daardoor veel beter. In de mirena zit geen oestrogeen dus het kan zijn dat de migraine hierdoor verklaard wordt. Als je veel last hebt, ga langs de dokter en zo nodig kun je andere AC bespreken. Succes!
vrijdag 20 september 2013 om 18:58
zaterdag 21 september 2013 om 08:37
http://www.gezondheidsple ... ik-al-in-de-overgang.html
zondag 22 september 2013 om 06:50
quote:Neele01 schreef op 21 september 2013 @ 08:26:
Weet iemand hoe zon test heet? Bij mijn apotheek wisten ze van niks ...http://www.thuistesters.n ... NGL44Wa3rkCFSGWtAodDDcAKA
Dit is er 1, heel internet staat er vol mee. Maar ik heb ze ook gewoon bijnde drogist gezien, bij de zwangerschapstesten. Apotheek heeft dit soort dingen niet.
Weet iemand hoe zon test heet? Bij mijn apotheek wisten ze van niks ...http://www.thuistesters.n ... NGL44Wa3rkCFSGWtAodDDcAKA
Dit is er 1, heel internet staat er vol mee. Maar ik heb ze ook gewoon bijnde drogist gezien, bij de zwangerschapstesten. Apotheek heeft dit soort dingen niet.
Zonder oorzaak geen gevolg

zondag 22 september 2013 om 06:58
Een apotheek verkoopt geen zelftesten voor dit soort dingen ivm betrouwbaarheid. Ik zou het toch gewoon bij de huisarts laten testen. Ben je ook meteen op de goede plek voor overleg wat je eraan kan doen enzo. En de huisarts zal het neem ik aan alsnog testen. Denk niet dat die vertrouwt op een thuistestje.
dinsdag 1 oktober 2013 om 11:47
quote:Beter.Laat schreef op 19 september 2013 @ 19:38:
Als je zoveel klachten hebt, mag je er best eens mee langs de huisarts.
Die kan via een bloedtest bekijken of je al in de overgang bent, of komt.Mijn huisarts wil zon test pas doen als je drie maanden geen pil hebt geslikt. Misschien iets om rekening mee te houden.
Als je zoveel klachten hebt, mag je er best eens mee langs de huisarts.
Die kan via een bloedtest bekijken of je al in de overgang bent, of komt.Mijn huisarts wil zon test pas doen als je drie maanden geen pil hebt geslikt. Misschien iets om rekening mee te houden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven