Andere fora
zondag 22 september 2013 om 20:11
zondag 22 september 2013 om 20:37
quote:oddjobx schreef op 22 september 2013 @ 19:22:
Oh, jullie denken misschien nu minder na als je een mail krijgt, maar eh, sinds een aantal dagen is er een nieuwe, zeer "nasty" variant van de ransomware-virussen.
Het gaat vooralsnog via het attachement.
Alles wordt versleuteld, en 't zal misschien nooit te ontcijferen zijn zonder de sleutel.
Het is al wel mogelijk het virus uit te schakelen, maar dan ben je dus nog steeds alles kwijt.
Weinig scanners herkennen 't nog.
Je redt je bestanden alleen als je er een Shadow Ecplorer op zet, en een hogere versie van Vista of W 8 gebruikt.Ik snap er geen reet van, dus het zal wel weer iets briljants zijn.
Oh, jullie denken misschien nu minder na als je een mail krijgt, maar eh, sinds een aantal dagen is er een nieuwe, zeer "nasty" variant van de ransomware-virussen.
Het gaat vooralsnog via het attachement.
Alles wordt versleuteld, en 't zal misschien nooit te ontcijferen zijn zonder de sleutel.
Het is al wel mogelijk het virus uit te schakelen, maar dan ben je dus nog steeds alles kwijt.
Weinig scanners herkennen 't nog.
Je redt je bestanden alleen als je er een Shadow Ecplorer op zet, en een hogere versie van Vista of W 8 gebruikt.Ik snap er geen reet van, dus het zal wel weer iets briljants zijn.
zondag 22 september 2013 om 20:56
Ik ben blond en ik snap het wel. In het kort, er is nieuw, erg naar ransomware-virus wat niet herkent wordt door de bekende virusscanners. Het verspreidt zich via attachments en je bent alles gewoon kwijt, niks meer aan te doen. Tenzij je er een Shadow Explorer op zet en een hogere versie van Vista of Windows 8 gebruikt.
Snap je het nu wel?
Snap je het nu wel?
You know how I know? Because I reeaally think so!
zondag 22 september 2013 om 20:57
quote:oddjobx schreef op 22 september 2013 @ 20:52:
Het is toch niet zo moeilijk?
Dat zijn die politie-virussen.
Dit is de nieuwste.
Deze wordt gelijk versleuteld met 256 bit.
Dat kan alleen de FBI ontciferen met een botnet.
Shadow Explorer is een mooiere vorm van terugzetten.
*Zo simpel was 't *Aha.... Nu snap ik het! Zeg dat dan gelijk.
Het is toch niet zo moeilijk?
Dat zijn die politie-virussen.
Dit is de nieuwste.
Deze wordt gelijk versleuteld met 256 bit.
Dat kan alleen de FBI ontciferen met een botnet.
Shadow Explorer is een mooiere vorm van terugzetten.
*Zo simpel was 't *Aha.... Nu snap ik het! Zeg dat dan gelijk.
zondag 22 september 2013 om 21:11
zondag 22 september 2013 om 21:13
quote:oddjobx schreef op 22 september 2013 @ 21:01:
Gourmet, vraag even een lijstje van toegestane woorden en zinnen, en daarbij waar en hoe.
In principe is alles verbodern wat niet uitdrukkelijk is toegestaan.
Maar dan nog kunnen onder het typen de regels alweer met terugwerkende kracht veranderd zijn.
Het beste kan je je bij voorbaat verontschuldigen, en daarbnij zeggen dat je onschuldig bent, van niks weet, en moeilijke voeten hebben.
Vraag om clementie.Uuuh ok dank je voor de tips.
Gourmet, vraag even een lijstje van toegestane woorden en zinnen, en daarbij waar en hoe.
In principe is alles verbodern wat niet uitdrukkelijk is toegestaan.
Maar dan nog kunnen onder het typen de regels alweer met terugwerkende kracht veranderd zijn.
Het beste kan je je bij voorbaat verontschuldigen, en daarbnij zeggen dat je onschuldig bent, van niks weet, en moeilijke voeten hebben.
Vraag om clementie.Uuuh ok dank je voor de tips.
zondag 22 september 2013 om 21:14
quote:MrsStanleyWalker schreef op 22 september 2013 @ 20:56:
Ik ben blond en ik snap het wel. In het kort, er is nieuw, erg naar ransomware-virus wat niet herkent wordt door de bekende virusscanners. Het verspreidt zich via attachments en je bent alles gewoon kwijt, niks meer aan te doen. Tenzij je er een Shadow Explorer op zet en een hogere versie van Vista of Windows 8 gebruikt.
Snap je het nu wel?Dit snap ik wel.
Snap je het nu wel?Dit snap ik wel.
zondag 22 september 2013 om 21:30
quote:Jibba schreef op 22 september 2013 @ 19:47:
De CM noemt een paar keer uitdrukkelijk het Violaforum.
Dat doet bij het vermoeden rijzen dat dit forum uiteindelijk inderdaad verdwijnt en ze het ons toch gunnen om een nieuwe ontmoetingsplek op te zetten.
Nah....
Ik denk dat net meer dan 300 400 leden echt een zeer klein percentage is van het totaal aantal leden op het VF. Ik denk ook dat de medewerkers van Sanoma die bij de Viva of dit forum in dienst zijn ook echt niet weten/vermoeden wat er wel gaat gebeuren.
Ik vind het een grappig en leuk nieuw forum maar ik zou het nu ook niet overdrijven. En ja het kan maar zo dat in de toekomst dit forum ter ziele gaat. Maar ik denk echt dat weinig anderen daar op dit moment mee bezig zijn behalve dan de forummers en mods van hier.
De CM noemt een paar keer uitdrukkelijk het Violaforum.
Dat doet bij het vermoeden rijzen dat dit forum uiteindelijk inderdaad verdwijnt en ze het ons toch gunnen om een nieuwe ontmoetingsplek op te zetten.
Nah....
Ik denk dat net meer dan 300 400 leden echt een zeer klein percentage is van het totaal aantal leden op het VF. Ik denk ook dat de medewerkers van Sanoma die bij de Viva of dit forum in dienst zijn ook echt niet weten/vermoeden wat er wel gaat gebeuren.
Ik vind het een grappig en leuk nieuw forum maar ik zou het nu ook niet overdrijven. En ja het kan maar zo dat in de toekomst dit forum ter ziele gaat. Maar ik denk echt dat weinig anderen daar op dit moment mee bezig zijn behalve dan de forummers en mods van hier.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.