Herfst, koken en eten

25-09-2013 18:48 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje last van de zomer is voorbij dip. Waar ik blij van word is eten en dan vooral seizoensgericht. Vandaag had ik vrij en er staat een pan draadjes vlees al bijna 6 uur te pruttelen. Vlees dichtgeschroeid, wijn, kruiden en in het laatste uur toegevoegd, pastinaak, wortels en spuitjes.

Van welke herfstige drank, spijzen en recepten wordt jij blij?

This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Afgelopen week een heerlijke ovenschotel gemaakt; stoofvlees een uur of 3 laten garen met laurier en een paar kruidnagelen, dan pompoen, ui, wortel en knoflook er bij, wat selderij en paprikapoeder, kerriepoeder en zout/peper, en als dat allemaal redelijk goed gaar is overgooien in een ovenschotel, bladerdeeg en kaas er overheen en nog een half uurtje in de oven... Lekker!
Lekker!! Tis zo een beetje als Boeuf bourguignon. Ik ben ook zo een beetje dol op lekkere dingen tijdens de wintermaanden.

Ik drink niet echt veel alcohol maar als ik doet dan neem ik een lekkere droge witte wijn.

Veel herfst plezier in de gezellig keuken Viva Amber!
Stamppot met spruitjes en winterwortel.

Pompoen!!!

Allemaal pompoenrecepten.
oehhh! Lekker, herfstige dingen.

Pompoen in stoofschotels en soep

Ovengeroosterde knolgroenten met geroosterd vlees

Rode uien in bijvoorbeeld rode uien tarte tatin (uitjes stoven in balsamico azijn/port) met verkruimelde verse kaas

ben nooit zo'n paddenstoeleneter geweest, maar misschien komen anderen wel met recepten die me dat iets meer leren
wortelsoep met gember!
Peestamp met ajuin.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Hutspot?

IK ben echt dol op pompoen en die rode uien klinken ook top.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 25 september 2013 @ 18:57:

Peestamp met ajuin. Wasda?
Net de pompoen met gnocchi op!

Lekker, pompoen met ui en knoflook onder de grill, gnocchi koken. Flink husselen en afmaken met geroosterd amandelschaafsel en (echte!) feta. Zo simpel maar echt een toppertje!
Heerlijke soepen maken me het hele jaar door wel blij maar ze zijn net een tikje lekkerder als het buiten koud is.

Pompoensoep smaakt me ook altijd.

Vind herfstige gerechten ook wel dingen met peren en blue cheese etc.
Ik ga lekker hachee maken komend weekend!

NU al zin in!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Erwtensoep, Mexicaanse bonensoep, stoofpeertjes met draadjesvlees, spruitjesstamppot, preiprol, rode kool met hachée, captains dinner, chili con carne, zuurkool maar niet gestampt. 's Winters eten we iets vaker de Hollandse pot, hangt van het weer af.
verba volant, scripta manent.
Wat zijn: preirol en capteins dinner?
Erwtensoep, hutspot, draadjesvlees ook (al gekocht, ga het van de week maken), stoofpeertjes (heb ik eigenlijk nog nooit zelf gemaakt, moet ik maar eens doen!). En qua zoet vooral dingen met bijvoorbeeld kaneel en speculaas. Dat vind ik zo herfstig. Appeltaart bijvoorbeeld.
Gewoon appel in schijfjes met kaneel (en evt wat suiker) in de oven is ook al heel lekker als toetje.
We hebben alweer pompoensoep gemaakt en gegeten, twee appeltaarten met rozijnen en kaneel zijn al in twee weekenden in elkaar gedraaid, draadjesvlees met bietjes al gegeten.

Komende week een courgettesoep en straks komen de spruitjes weer en gaan we ook weer snert maken! En hutspot! Jammie!
quote:roodpaars, 42 minuten geleden

Wasda?Hutspot dus.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 25 september 2013 @ 19:45:

[...]

Hutspot dus.Ow, ik dacht iets spannends.
Goedgevulde quiches hmmmm. Gisteren een echt lekkere gemaakt, zelfgemaakt deeg met Turkse witte kaas, tomaat, zoete ui en platte peterselie....jumjumjum
Rauwe andijvie stamp met uitgebakken ontbijtspekjes en de jus van het ontbijtspek stamp ik door de stamppot voor extra smaak. Heerlijk!
Hier staan de appeltjes met kaneel nu in de oven:)
Bloedworst met zelfgemaakte appelcompote, jummie. Dat is dan ook het enige, want verder haat ik alles wat met herfst en winter te maken heeft. Draadjesvlees, stamppotten, spruitjes... brrrr.
Qua weer hou ik meer van de lente en zomer, maar qua eten ben ik toch altijd blij als het weer herfst wordt. Inspiratie vind ik ook op dit topic. Vooral de pompoensoep is hier een favoriet!
Wij hadden vandaag spruitjes! Voor het eerst sinds ik samenwoon met mijn vriend, en hoewel hij in de veronderstelling was dat hij geen spruitjes lustte, vond hij ze ook erg lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven