Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Hahaha Lucifer ik moest erg lachen om je Rammstein-verhaal. Leuk om te lezen wat iedereen verder luistert! Ik hoef me de komende zes weken in ieder geval nog geen zorgen te maken om welke muziek ik luister, want dan zit ik nog vast aan Evy. Maar daarna ga ik denk ik gewoon lekker veel hiphop-liedjes (luister ik normaal nooit naar!) op mijn iPod zetten.

@sneeuwwitje: Wow, 55 minuten donderdag! Succes alvast

@dorisdoos: Wat leuk dat je je al meteen hebt ingeschreven bij andere wedstrijden. Je bent echt een fanatiekeling!

@carriebar: Fijn dat je zo lekker gelopen hebt.

@poldervrouw: Wat dapper, dat je ondanks je reuma toch gaat lopen! Heb je begeleiding van een arts, of weet je zelf goed wat je wel en niet kunt doen? Ik heb geen ervaring met Renate trouwens.

@star_shine: Zo, je loopt flink door! Goed gedaan hoor.

@ellis: welkom hier! En beter te langzaam opbouwen dan te snel toch? Ik denk dat je het vooral gewoon moet doen op een manier die leuk is voor jou, en als dat met herhalen van lessen is, waarom niet?

@rozehanddoek en lexie: en, nog gelopen vandaag?
Net een lekker rondje hardgelopen, ga nu proberen mijn snelheid langzaam aan op te voeren.

Vanavond ging goed 5K in 29:45.

Donderdag nog een rondje en dan vakantie!

Loopspullen gaan mee

Ga dan op zondagochtend met zus les 15 lopen (zij is nog met de lessen bezig) en dan ga ik nog 2x zelf lopen. Heb al een mooi looproute op het oog, een rondje van bij 6K.

@Lexie, het zijn alledrie 5K wedstrijden. Kijken of ik ze steeds sneller kan lopen. Ik kijk vooral uit naar de wedstrijd van 14 december. Die is dan (om 18.00 uur) in het donker over een nieuw stuk snelweg. Een unieke loop dus.

@rozehanddoek, zijn er bij jou in de buurt nog een paar wedstrijden? Of moet je dan een eind weg. Ik heb mazzel dat er hier in de buurt aardig wat wedstrijden worden georganiseerd, dus ik kan leuke wedstrijden uitzoeken. Wil kijken of ik elke 2 a 3 weken er eentje van 5K kan lopen.

@star_shine en ellis Veel plezier met lopen! Het wordt echt steeds leuker. Zeker las je ook wedstrijdjes kan lopen.

Ik vraag me af of Mona die het topic heeft geopend nog loopt?
Never regret something that once made you smile.
hej

meiden wat een fantastische prestaties, mooie wedstrijden gelopen! dat lijkt me echt kicken... goed gedaan!

ik ben vanmorgen weer op pad gegaan voor les 14. maar onderweg bedacht ik me, wie hou ik eigenlijk voor de gek. ik kan nog zo langzaam aan doen, herhalen van weken enzovoort, maar mijn knieschijf is hiervoor te gammel. Ik zal last blijven houden van

mijn heup/enkels/knieen doordat er geen stabiliteit in mijn knie zit. hoe langer ik ga lopen, des te erger wordt het. Ik heb het wel uitgelopen maar ik ga niet verder. Ik stop om mijn knie niet erger te maken het lopen vond ik wel fijn, zo 's ochtends vroeg. ik ga proberen gewoon te lopen, leuke muziek er bij aan en dan een uurtje ofzo. dat is veel minder belastend en schijnt ook goed te zijn.

hoe dan ook. ik baal wel

jullie allemaal succes met hardlopen, leuk om te zien hoe enthousiast jullie blijven!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Wat jammer dat je genoodzaakt bent te stoppen Gruffalo :( Ik kan me voorstellen dat je er flink van baalt. Wandelen is misschien inderdaad een beter alternatief. Hopelijk kun je daar ook plezier uit halen!

Wel rot hoor
Ik lees lekker mee met jullie topic.

Ik ben ook begonnen met hardlopen. Vind het af en toe best lastig om mezelf te motiveren. Ben echt een smoesjes mens.
Ik ken mijn eigen lijf goed vandaar ook niet hardlopen maar gewoon lopen eerst maar ..
Wel balen gruffalo dat je moet stoppen met hardlopen.

Maar altijd pijn is ook niet leuk, dan kun je beter gaan wandelen.

Mijn enkels moeten erg wennen aan het hardlopen een beetje zeurend gevoel

Als ik eenmaal op gang ben is het weer weg.

Hopen dat het morgen over is want ik wil wel graag les 7 lopen.

Vanavond ook maar ff rustig aan met kickboksen.
@gruffalo, wel zonde hoor! Maar je hebt groot gelijk dat je je knie ontziet. Je moet er nog veel langer mee doen. En gewoon wandelen is ook lekker om te doen.

@kleinepanda, Veel plezier, als je eenmaal bezig bent wordt het steeds leuker. Welk programma volg je?
Vandaag alweer les 8. Misschien kennen jullie 'm nog, de acht keer 2 minuten rennen - 1 minuut wandelen les. Best nog zwaar, terwijl ik dacht dat het wel mee ging vallen! Conditioneel gaat het best aardig, ben niet zwaar dood of buiten adem, maar krijg wel last van zware en vermoeide benen. Moet toch maar naar andere schoenen gaan kijken nu ik wat verder kom.

En dan overmorgen voor het eerst stukken van 4 en 5 minuten, aarrgh!

Balen Gruffalo! Maar je hebt het in ieder geval geprobeerd toch.

De rest ook goed bezig, succes allemaal!
Vanaf morgen ga ik beginnen met Evi. Hopelijk geeft het hier schrijven dat ik dat ga doen ook genoeg motivatie om daadwerkelijk te gaan lopen.

Ik kijk er enorm naar uit om weer te beginnen maar ben ook een enorme perfectionist zonder geduld en kan er dus niet zo goed tegen dat ik niet gewoon 5 km kan hardlopen.
Goeiemorgen!

Welkom Ellis, kleine panda en wee owl! Leuk dat jullie ook zijn begonnen met hardlopen. Het begin is soms een beetje afzien, maar voordat je het weet loop je met veel plezier 30 min en ga je het hardlopen echt leuk vinden!

Penelopeia, ik heb dinsdag niet meer gelopen, was maandag nog helemaal enthousiast, maar dinsdag had ik dus totaal geen zin en was helemaal niet meer gemotiveerd. Moet echt een nieuw doel gaan stellen anders komen de smoesjes weer en bij de vorige pogingen was dit het moment dat ik er weer mee stopte en dat wil ik nu dus niet.

Dorisdoos, wat goed dat je je snelheid gaat opvoeren ,maar wow 5km binnen 30 min vind ik al erg snel. Goed bezig hoor! Veel loopplezier vandaag en fijne vakantie. Leuk dat je je hardloopspullen meeneemt op vakantie. Hoop dat je daar leuke rondjes kan lopen. En echt goed bezig met je geplande wedstrijdjes. Zag die over de snelweg idd ook ergens voorbij komen, super leuk zeg!

Gruffalo, kan me voorstellen dat je baalt dat je knieën niet mee willen werken met het hardlopen. Maar met pijn lopen is niet leuk en ook niet goed. Wandelen kan ook erg lekker zijn! Veel wandelplezier!

Jellybelly, goed gelopen zeg! En die 4 en 5 min gaan je morgen ook gewoon lukken! Zet hem op!

Ik heb gisteren gelopen. Had totaal geen zin, maar mijn nichtje had mij overgehaald dus een klein rondje met haar gelopen. We hebben heel rustig gelopen op een tempo dat we nog gewoon met elkaar konden praten en een rondje van 3km gedaan. Moet zeggen dat het na afloop weer lekker was en ik toch echt door moet gaan zetten. Dorisdoos, jij loopt toch op muziekmixen? Doe je dan ook intervallessen en zo ja hoe doe je dat? Gewoon op eigen gevoel versnellen enzo?

Veel loopplezier vandaag!
Ik heb nog steeds niet gelopen. Maar ik heb ook een paar zware dagen achter de rug. Ik ga echter straks lopen en daar komt niets tussen. In de ochtenden ga ik waarschijnlijk niet meer zo vroeg lopen, want het is alweer rond het vriespunt. Vannacht vroor het hier en de eerste sneeuw is inmiddels alweer gevallen. Ik ben benieuwd hoe het lopen gaat zijn nu het weer kouder wordt..
Lieve Gruffalo, wat jammer dat je er niet mee door kunt gaan. Ik hoop dat je het gewoon wandelen ook leuk vindt, maar ik snap dat het een enorme domper is :(

Lexie, gezellig dat je samen gelopen hebt!

Jellybelly, herkenbaar! Die zware benen heb ik ook. Het lijkt alsof je longen sneller aan het lopen wennen dan je benen, he?

Star_shine, doe je wel voorzichtig? Ik word nerveus van mensen die pijntjes krijgen... Ik ben als de dood voor blessures.

Kleinepanda, succes! Wij doen hier niet aan smoesjes hoor Okay, heel soms...

Dorisdoos, wat loop jij hard!! Ik kan daar alleen nog maar van dromen.. Wij hebben hier wel veel wedstrijden. Maar de meeste zijn wel enorm duur. Het ligt altijd wel rond de 30 euro of meer en dat heb ik niet altijd. Dus ik zoek met name naar kleinere wedstrijden die georganiseerd worden door vrijwilligers. Die zijn namelijk vaak gratis.

Ellis, hoe gaat het met jou?

Wee_owl, ik ben ook een perfectionist, maar Evy/Renate helpt daar juist enorm bij. Want je hebt dus lessen die je mooi kunt lopen, en daarmee had ik juist veel minder het gevoel dat het niet goed/snel genoeg ging, terwijl ik dat zonder Evy wel had.

Ik heb net weer gelopen. Voor het eerst sinds mijn wedstrijd. Ik vond het enorm zwaar vandaag. De temperatuur is ook gelijk maar even een graad of 8 gedaald, dus ik liep in 6 graden. Ik weet nog niet goed hoe ik me daarop moet kleden. Mijn lichaam was wel warm, maar mijn gezicht en oren waren koud. En daarnaast had ik onder mijn broek die hardloopsokken van de Lidl gedaan, maar ik vond ze best strak zitten. Is dat normaal? Het liep niet echt lekker.. Uiteindelijk weer 5,6 km/h gelopen in 35 minuten.
Ik kom me ook voorzichtig aanmelden hier. Lees al een tijdje mee, maar nu toch ook eens een account aangemaakt. Erg leuk om te lezen hoe iedereen zijn eigen prestaties steeds probeert te verbeteren en waar jullie allemaal tegenaan lopen (herkenbaar!). Ik hoop dan ook dat jullie me kunnen adviseren.

In april ben ik begonnen met Start to Run van Evy (v. 2011). Gisteren na 2 weken niks doen (vakantie enzo) les 26 gelopen en ik kon goed merken dat ik 2 weken weinig gedaan had helaas... Heb de les wel afgemaakt (met moeite).

Ik had eigenlijk als doel gesteld om a.s. zondag een wedstrijdje van 5 km te lopen. Tot nu toe slechts 1x de 5 km gehaald in 40 minuten, waarvan 5 minuten wandelen, maar nu twijfel ik heel erg of ik zondag de wedstrijd zal lopen of niet. Ik heb nog nooit langer dan 13 minuten aan een stuk gelopen en heb Start to Run ook nog niet afgerond. Is het erg als je tijdens een wedstrijd bijv. toch 2 minuten wandelt? En lopen jullie wedstrijden met of zonder muziek?

Wat denken jullie, zal ik het zondag wel of niet proberen?
Keep on dreaming!
Is er nog iemand bij de lidl geweest vandaag?

Ik was er vanmorgen even na half negen en heb weer flink ingeslagen.

Een broek, een shirt, een jas, 3 paar sokken, 2 thermoshirts en handschoenen

Ik kan flitsend de winter in!

Verder heb ik vandaag tot vier uur gewerkt ipv tot vijf uur.

En ben gelijk gaan hardlopen. Heb ik lekker in het licht kunnen lopen. Het was een hele hectische week, dus het was wel even lekker om te rennen. Heb wel een kleiner rondje gedaan. Ik heb 4K gelopen in 22:49 (gemiddeld 10.52 km/u).

Dus een voldaan gevoel

@jellybelly, die les vond ik de leukste. Hij komt volgende week nog een keer

En nu denk je hoe ga ik 4 en 5 minuten halen, maar als je eenmaal bezig bent gaat het je zeker lukken

@wee_owl, welkom! Gewoon bij les 1 beginnen en voor je het weet ben je verslaafd en loop je 5K

@lexie, voor tijdens de vakantie heb ik al via de routeplanner van runtastic al een leuke route uitgestippeld van 5.8K dus ik ga van een andere route genieten.

De N201run is op de snelweg bij Aalsmeer. Ik ben al bekenden aan het strikken om ook mee te lopen.

Om het lopen extra leuk te houden zou je moeten kijken of je elke paar weken een wedstrijd kan doen. Dan heb je steeds iets om naar toe te werken en te kijken of je elke wedstrijd iets sneller kan lopen.

Ik doe geen interval trainingen. Ik loop nu op een muziekmix van 163BPM en als ik het gevoel heb dat ik dat makkelijk kan vol houden neem ik een bestand wat weer iets sneller is. En zo wil ik mijn tempo opvoeren. Ik red nu wel 5K op 163BPM maar nog niet zo makkelijk als ik zou willen.

@rozehanddoek, het is bij jullie al flink kouder geworden. Ik heb vandaag bij de lidl handschoenen meegenomen, maar ze hadden geen muts. Ze hebben hier bij de H&M online wel een hardloopmuts en handschoenen. Misschien bij jullie ook??

Die knalroze hardloopkousen van de lidl zitten inderdaad strak. Ik vind ze wel lekker zitten, maar het was wel even wennen.

De prijzen van de wedstrijden varieren hier wel. Ik heb een wedstrijd voor 5 euro maar ook voor 15 euro.

Mijn tempo ligt inderdaad wel aardig snel en dat ga ik proberen te verbeteren

@sammo, welkom! Je bent bijna klaar met evy

Je kan best de wedstrijd gaan lopen zondag en het maakt toch helemaal niets uit als je een stukje moet wandelen. Je kan ook gewoon je les van evy opzetten.

Met wedstrijden loop ik ook met muziek op. Ik heb daarvoor muziekmixen gedownload die een en dezelfde tempo hebben en dat loopt voor mij heel prettig, dat ik gewoon op de beat kan lopen. Je moet alleen een muziekmix nemen welke bij jouw huidige looptempo past.
@ sammo, ik heb vorige week mijn eerste wedstrijd gelopen, een 10K, ook terwijl ik eigenlijk nog niet klaar ben met Keep Running. Maar ik heb Evy opgezet en heb de wedstrijd gelopen alsof het een normale les was. In mijn geval was dat 65 minuten hardlopen. Als je denkt dat je het niet helemaal hardlopend aankan, dan pak je gewoon een paar minuutjes wandelen tussendoor. Dat maakt toch niets uit?

@dorisdoos, ik hoop dat ze die Lidl-spullen hier binnenkort ook weer krijgen. Zijn die producten nu ook echt dikker dan de vorige keer? Want dan kan ik misschien ook weer inslaan. Handschoenen ga ik zeker ophalen en dan moet ik ook nog maar even langs de H&M voor een muts Het was echt niet te doen, en het wordt hier nog zoveel kouder!! :(
Ja daar ben ik ook weer even. Ben ook bij de Lidl geweest, maar kon pas eind van de middag. Ze hadden wel wat meer bescheiden kleuren dit keer Heb twee hardloopshirts met capuchon, ook de handschoenen (wist niet dat die bestonden!), een riem met vakje (je kan het maar nodig hebben) en twee paar sokken. De rest was eigenlijk al op.

Die andere sokken, die jij ook hebt rozehanddoek, zitten idd strak. Ik rol ze niet altijd helemaal af, maar toen ik een keer een beetje pijn aan m'n scheenbeen had, gaf de sok wel extra steun! Dus helegaar zo gek nog niet.

Balen Gruffalo, dat je niet meer kan rennen. Maar je knie is belangrijker en Evy zegt steeds dat je met lopen ook veel bereikt.

Welkom Sammo! Ik zou zelf geen wedstrijd gaan doen zonder de 5km eerst gered te hebben, aan één stuk. Anders zegt zo'n wedstrijd gewoon niet zoveel. Geduld! Maar it's up to you natuurlijk Maarreh.. als je in april begonnen bent heb je toch langer dan twee weken niks gedaan..? Als je nog niet klaar bent? Of snap ik je bericht niet goed?

Succes weer allemaal!
Vanmiddag uit mijn werk direct de hardloopschoenen aangedaan. Ik had niet super veel zin en was bang dat als ik niet direct zou gaan ik later op de avond ECHT geen zin meer had. Maar ik merk toch dat na een dag werken mijn benen minder goed voelen dan als ik lekker rustig weekend heb. Daar komt bij dat ik vandaag al ruim 15 kilometer gefietst heb, dus ik had het gevoel dat mijn benen van pudding waren

Heb niet mijn les uitgelopen, want 55 minuten vond ik nu echt even te gek (had ook een beetje last van mijn heup en wilde niet forceren). Uiteindelijk toch 6 kilometer gelopen in een nette tijd. Dit weekend ga ik weg, maar neem wel mijn spullen mee dus als er tussendoor tijd is ga ik nog even een rondje lopen.

@ Gruffalo: wat super jammer dat je het hardlopen moet opgeven. Hopelijk kun je ook plezier halen uit het wandelen. Je blijft in ieder geval bezig, dat is heel goed!

@ Jellybelly: jaaa, die les is echt zwaar. Je denkt; dat doe ik wel even, maar na de zoveelste interval ben je wel buiten adem!

@ Wee_owl: welkom! Met welke Evy loop je 2006 of 2011?

@ Lexie: goed dat je toch gegaan bent. Fijn als je iemand hebt waarmee je kunt lopen, is toch een stok achter de deur. Heb je je al opgegeven voor een nieuwe wedstrijd?

@ Rozehanddoek: die temperaturen klinken echt verschrikkelijk, vooral nu al eind september. Ik moet aan deze temperaturen al wennen En dan ook nog sneeuw brrrr.

@ Sammo: ik zou gewoon meedoen met de wedstrijd. Ik heb ook wel eens gewandeld tijdens een wedstrijd. Focus gewoon op het uitlopen, een strakke tijd komt vanzelf!

@ Dorisdoos: haha, jij hebt goed je slag geslagen zeg! Kun je goed de winter in!

@ Lilyofthevalley: jij ook al winteritems aangeschaft dus.

Ik heb afgelopen week een reflecterend hesje gekocht, zodat ik wat meer opval als ik 's avonds loop. Heb ook een nieuwe lange broek gekocht, mijn vorige zakte van mijn kont (ben behoorlijk wat afgevallen ). Dus dan is het altijd leuk om iets nieuws te kopen!
@rozehanddoek, ze hebben nu ook thermo shirts, dus dat zou lekker warm moeten zijn onder het loopshirt met lange mouwen.

En de hardloopbroeken hebben winddicht materiaal aan de voorkant.

Anders even een kijkje nemen in de lidl folder.

@sneeuwwitje, ja.. ik ben los gegaan Maar met de wedstrijd in december in het vooruitzicht is het wel lekker om alvast wat warms te hebben. En ik heb ook mijn oog laten vallen op een oliebollenwedstrijd op oudjaarsdag

Een reflecterend hesje is inderdaad wel veilig. Die heb ik ook onlangs gekocht (in knal roze) en dan loop ik ook nog met reflecterende armbandjes met lichtjes er in. Net een kermisattractie
Ja, dat hesje van jou vind ik echt zo gaaf! Die hadden ze bij mijn hardloopwinkel niet, dus heb maar een normale gekocht Heb er ook van die lampjes bij gekocht, ben benieuwd hoe dat er uit ziet.

Haha, een oliebollenwedstrijd, hoe verzinnen ze het
Bedankt voor alle leuke reacties.

Goede tip van die hardloopspullen bij de Lidl, ga vanavond uit m'n werk ook even kijken of er nog handschoenen zijn. Hebben jullie goede ervaringen met die thermokleding verder? Ik had zelf bedacht dat ik wanneer het kouder wordt een hemdje met daarover een longsleeve kan dragen. Nu het al vroeg donker is loop ik ook met reflecterende armbandjes met lichtjes er in (laatst bij de Lidl gekocht hihi), verbaas me er over dat ik hierin de enige lijkt te zijn.

@ Lilly: Ik ben inderdaad al in april begonnen, maar heb niet iedere week 3 lessen gehaald (werk fulltime, daarnaast studeren, dan wil je ook nog wel eens op vakantie en een soort van sociaal leven leiden ). Is overigens ook de reden dat ik ben gaan hardlopen. Ik zit veel binnen en sportclubjes zijn altijd lastig voor mij met vaste tijden. Hardlopen is gewoon een kwestie van schoenen aantrekken en gaan in de frisse lucht, heerlijk!

Vanavond ga ik gewoon weer trainen, kijken of ik de 5km aan kan tikken met 1x wandelen. Als dat goed gaat waag ik het er op zondag, zo niet dan wacht ik gewoon op de volgende wedstrijd. Wellicht hebben ze hier in de buurt ook een oliebollenwedstrijd in december.
Keep on dreaming!
Wow wat is er weer veel geschreven! Even een egopost van mijn kant: ik heb vanochtend les 13 gelopen, met op het eind drie stukjes van vijf minuten hardlopen. Het ging heel goed, ben echt blij! Ik heb best rustig aan gedaan, en de laatste keer vijf minuten even alles eruit gehaald wat er nog in zat, waarmee ik tegen de 11 km/uur aan zat haha. Volgende keer misschien wat meer doseren
Zo en nu even op iedereen reageren

@kleinepanda: welkom! Hopelijk is dit topic voor jou een extra stok achter de deur. Mij helpt het vooral om te onthouden dat, hoe weinig zin ik ook van tevoren had, het positieve gevoel na een succesvolle training het altijd waard is geweest. Ik ben namelijk altijd buitensporig trots op mezelf na een lekker stukje lopen haha.

@starshine: pas op met pijntjes hoor! Het kan ook geen kwaad om een keer te investeren in goede schoenen. Of heb je al goede hardloopschoenen? Dat is namelijk wel erg belangrijk, zeker als je op verharde wegen loopt.

@jellybelly: O ja, les 8, dat vond ik een leuke! Les 11 is trouwens precies hetzelfde. Ik vond hem ook nog best zwaar trouwens. Elke keer na dat minuutje wandelen dacht ik: nu al? En de laatste drie keer hardlopen vond ik ook echt wel lastig hoor. Hoe gingen de vier en vijf minuten vandaag?

@wee_owl: En, hoe was les 1? Ik ben ook een perfectionist, maar ben juist heel blij met het schema. Je verbetert jezelf namelijk elke les weer, en daar word ik heel vrolijk van.

@lexie: goed dat je toch hebt gelopen eergisteren! Wel door blijven zetten hoor, we kunnen je niet missen op het topic

@rozehanddoek: Misschien kun je zo'n hoofdband kopen om je oren warm te houden? Dat je gezicht koud wordt valt denk ik weinig aan te doen. Ik liep vanmorgen ook in een graad of acht, en ik blies wolkjes maar ik vond het eigenlijk wel lekker. Behalve toen ik na de les een stukje uit ging wandelen, want toen kreeg ik het toch wel koud met dat zweet op mijn lijf.

@sammo: welkom hier! Over de wedstrijd kan ik je niet adviseren, want zo ver ben ik nog lang niet. Ik heb trouwens ook bij Lidl ingeslagen, ik had een broek, sokken en een jasje gehaald. De broek zat helaas te strak, en qua model ook niet goed, dus een maatje groter was geen oplossing. Maar het jasje ben ik erg blij mee. De sokken heb ik nog niet aan gehad.

@dorisdoos: Wow jij hebt zeker flink ingeslagen! Hoe zijn die thermoshirts? Misschien ga ik er daar ook nog een van halen. Heb nu alleen een jasje en sokken. De broek was helaas mijn model niet. Heel veel plezier op vakantie. Leuk dat je al een route hebt uitgestippeld. Je bent echt fanatiek hoor, leuk om te zien! En ik vind het vooral leuk omdat jij aan het begin van dit topic ongeveer zo ver was als ik nu, dus je bent een beetje een voorbeeld haha.

@lilyofthevalley: jij ook flink ingeslagen, zo te zien. Leuk hoor Wat is de Lidl toch een fijne winkel :P

@sneeuwwitje: Ach, je hebt in ieder geval een aantal kilometers gelopen met een lekker tempo Ik merk ook wel dat ik na een dag werken minder energie in mijn benen heb. Ik sta ook veel bij mijn werk, en vaak ook nog op hoge hakken, dus dat helpt ook niet echt mee.

Wow, dat was weer een lang verhaal van mij haha
Zo effe weer een snel berichtje.. Beetje moe na een drukke week, maar gisteren les 10 gelopen van Renate: 3x 5 min. en weer ging het lekker. Merk echt wel dat ik vooruit ga, al hoewel ik wel moet zeggen dat de duurlopen wel beter gaan als de intervallen. Merk toch dat ik denk te snel wil lopen met de kortere tijden.. Maar dat geeft niet. Nu al weer zin in de volgende les..

@lexie: ik ben nu (nog) niet van plan om met wedstrijdjes mee te doen. Ga daar pas aan denken als ik voel daar echt aan toe te zijn. Ben eigenlijk al lang blij, dat ik ondanks wat kniepijntjes af en toe, lekker kan hardlopen.

@Gruffalo... echt zonde dat je moest stoppen, leef echt met je mee. Gewoon jammer joh... sterkte..

Iedereen weer succes met de komende trainingen.. en fijn weekend voor iedereen...
Had vandaag les 9, en de 4 en 5 minuten gingen verrassend goed! Halverwege dacht ik telkens wel even oef, maar als ik daar doorheen was ging het eigenlijk best lekker! Vond hem beter te doen dan die 2-1-2-1-2-1.. les van eergisteren.

Evy was weer fier op me En ik eigenlijk ook wel een beetje op mezelf.

@ wee_owl: leuk dat je het ook gaat doen! Hoe ging je eerste les?

@ rozehanddoek: ja, ik vind het echt gaaf om te merken dat ik conditioneel gezien vooruitga. Ik ben tijdens die wandelstukjes steeds sneller hersteld, en als ik klaar ben voel ik me eigenlijk helemaal niet moe.

@ sammo: welkom!

@ dorisdoos: lekker bezig! En mwe, vind die 2-1-2-1 les eigenlijk niet zo leuk. Ik hou toch best wel van mijn wandelstukjes. Maar goed, zal er aan moeten wennen dat die helaas steeds korter worden!

@ sneeuwwitje: ook jij lekker bezig!

@ penelopeia: goed bezig! Jij loopt dus een paar lessen voor op mij. Hoop dat het bij mij tegen die tijd ook zo goed gaat.

De rest ook veel succes en plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven