Marktplaats: steeds minder leuk

27-09-2013 09:39 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even van me afschrijven hoor. Ik verkoop regelmatig spullen op Marktplaats maar de laatste tijd vind ik er niets meer aan. Mensen die bieden en het even later weer weghalen. Die rare mailtje sturen met biedingen die echt nergens op slaan. Die zeggen dat ze niets ontvangen hebben, zelfs dreigen met de politie. Die bieden maar daarna als je ze mailt niets meer laten horen. Pff, zo is het wel vermoeiend zeg. Iemand ook deze ervaringen de laatste tijd?
quote:geve schreef op 27 september 2013 @ 10:45:

[...]

Ik bied ook altijd per mail, maar dan wel een "realistisch" bod, met de bedoeling het object meteen te kopen. Dan krijg ik ook een idee met wat voor verkoper ik te maken heb, een snelle "moet weg" of een trage "ik wil er veel geld voor vangen", meestal hebben die laatste trouwens een veel te rooskleurig idee mbt de reële marktwaarde van hun object.Wasda?
conversation = awareness
Ja idd, ik bied ook vaak op meerdere dingen tegelijk, eerste verkoper die akkoord gaat daar koop ik van, andere biedingen haal ik weg.

Ik verkoop ook tegen heel lage prijzen. Elke euro gaat in de spaarpot van mijn kinderen, en wij zijn er vanaf.

Andersom: als ik iets zie wat ik per se wil, bel of mail ik de verkoper voor welke prijs hij/zij direct akkoord gaat. Dan betaal ik ook wat meer dan wanneer je biedt, maar heb je het wel
Ik gebruik altijd de functie 'bieden vanaf' (al vind ik die niet meer zo duidelijk bij de vernieuwde site, lijkt nu net of je vanaf prijs je vraagprijs is).

Wat ik heel irritant vind is dat mensen je vragen van alles op te meten en als je de maten hebt doorgegeven vervolgens niet meer reageren. Hoeveel tijd kost het om een berichtje te sturen dat je niet meer bent geïnteresseerd.

Sowieso zijn berichtjes die je ontvangt van een laag niveau. Aanhef en afzender ontbreken vaag en men gebruikt de gekste schuilnamen. Heb het idee dat mensen het tegenwoordig erg spannend vinden om hun eigen naam prijs te geven bij het kopen van een spijkerbroek of een paar laarzen........ (zet toch echt geen kilo's coke op Marktplaats).

Maar de opbrengst is bij mij gelukkig nog altijd hoger dan de irritatie dus ik blijf fan Marktplaats.
Ik heb er altijd zo'n hekel aan als mensen elkaar met een paar cent gaan overbieden. Als er bijvoorbeeld iemand 80 euro ergens op heeft geboden en iemand anders biedt vervolgens 80,25. Ik verkoop het dan liever aan die met 80 euro.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Slecht geformuleerde mailtjes zonder aanhef, daar kijk ik wel doorheen trouwens, dat had ik laatst ook, ik verbaasde me er echt over dat iemand zo een mailtje schreef, maar goed, diegene had wel gewoon een reëel bod en kwam op de afgesproken tijd opdagen, dus dan ben ik allang tevreden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat mij opvalt is dat ik al 3 keer de afgelopen tijd heb je gehad dat mensen hadden geboden en ik akkoord ben gegaan. Afgesproken dat ze het geld overmaken en dan zie ik dat ze minder hebben overgemaakt dan we hadden afgesproken. Echt al 3 keer gehad in de afgelopen maanden en zoveel verkoop ik op zich niet. Uiteindelijk wel goedgekomen. Dat ze meer overmaken kom je dan weer niet tegen
quote:Miss_Communicatie schreef op 27 september 2013 @ 10:09:

Persoonlijk vind ik die 'eisen' lastig: geen onzinbiedingen.

Tja, wat is een onzinbieding?

In mijn ogen nog altijd beter dan géén bieding...Nee hoor, laatst had ik nog een antieke kast erop gezet die ik voor 3000 euro gekocht had. De bieding die ik kreeg van 20 euro was dus zo belachelijk dat ik dus liever geen bieding had gehad. Later gelukkig voor een normale prijs aan iemand anders verkocht.
Ik erger mij er vooral aan dat de huidige 'kopers' voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Een paar jaar terug lukte het nog makkelijk meer dan de helft van de nieuwprijs voor een artikel in goede staat te krijgen, nu mag je al blij zijn met schaamteloze biedingen van hooguit 20% van de nieuwprijs.
Als ik iets nodig heb van MP reageer ik op een advertentie met een vaste prijs, zodat t snel duidelijk is of men het mij wil verkopen. Ik heb meestal geen zin in bieden en maanden wachten of ik de gelukkige ben. Wat de prijs betreft wil ik de helft van de nieuwwaarde -/- 10% betalen. Als ik wèl bied met zo'n prijs wordt er snel gereageerd, dus dan hoef ik niet te wachten. Heb ik het artikel ontvangen stuur ik nog even n bedankje voor de moeite. Ik koop op MP omdat ik voor hergebruik ben, niet om voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten. Als ik zelf spullen kwijt wil, zoals nu door verhuizing, bel ik de kringloopwinkel en zij komen t halen. Dan komt het terecht bij mensen die het nodig hebben en dat is voor mij genoeg. Telt ook mee dat ik er dan in 1 keer vanaf ben. Als je t mij vraagt is de mentaliteit op MP de afspiegeling van een maatschappij die toch echt wel onverschilliger wordt. Nog meer ikke ikke ikke...
quote:iones schreef op 27 september 2013 @ 10:09:

Ik vind adverteren op marktplaats ook niet leuk want mensen bieden belachelijk laag, heel irreëel. Ze willen de mooiste dingen voor niets hebben. Ze lijken je het licht niet in de ogen te gunnen.Ik koop alleen op MP en het valt mij juist op dat mensen irreëel hoge bedragen voor hun spullen willen hebben.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:happinesss schreef op 27 september 2013 @ 11:16:

Wat mij opvalt is dat ik al 3 keer de afgelopen tijd heb je gehad dat mensen hadden geboden en ik akkoord ben gegaan. Afgesproken dat ze het geld overmaken en dan zie ik dat ze minder hebben overgemaakt dan we hadden afgesproken. Echt al 3 keer gehad in de afgelopen maanden en zoveel verkoop ik op zich niet. Uiteindelijk wel goedgekomen. Dat ze meer overmaken kom je dan weer niet tegen Lijkt me niet zo heel bezwaarlijk. Je verstuurt het tenslotte pas zodra de betaling binnen is en maken ze te weinig over dan hebben zij helemaal niets en jij hebt 't artikel nog, dus jouw positie is sterker. Zij kiezen heus wel eieren voor hun geld en maken de rest over, anders eindigen zij met niets.
quote:Miss_Communicatie schreef op 27 september 2013 @ 11:04:

Wasda?Ik ga niet bieden op iets wat ik niet wil, dat is mijn basisprincipe. Dus als ik iets zie wat ik wil, dan bekijk ik de online biedingen, vraag me af of ik meer wil bieden en zo ja, dan doe ik dat via mail. Meestal is dat dan beduidend hoger dan het hoogste online bod, op een manier waarvan ik denk dat de verkoper mijn bod onmogelijk kan negeren. En dat lukt niet altijd maar toch vrij vaak mag ik schrijven.
quote:lilalinda schreef op 27 september 2013 @ 10:45:

[...]

dat doe ik ook, stel ik zoek een Zwarte broek. Dan bied ik op 5 zwarte broeken en de eerste die mijn bieding aanvaardt, daar koop ik bij. rest van de biedingen haal ik weg+1
quote:Enn schreef op 27 september 2013 @ 11:21:

Ik koop alleen op MP en het valt mij juist op dat mensen irreëel hoge bedragen voor hun spullen willen hebben. Dan kijk je niet vaak genoeg. De échte koopjes zijn na enkele uren, hoogstens een paar dagen al weg. Wat daarna nog blijft staan zijn de wishful thinking verkopers.
quote:vandale schreef op 27 september 2013 @ 10:08:

Ik vind het vervelend dat er niet geboden wordt op de website maar een email met een bod gestuurd, ik wil dat mensen tegen elkaar op bieden en dat lukt niet via email (dit is voor een collectors item).

.Er wel eens rekening mee gehouden dat mensen niet iedere keer met MP bezig willen zijn? Dat ze iets zien , een prijs bedenken die voor hen redelijk is en hierop gewoon een antwoord willen? Het valt me op dat je het erg vanuit een verkooppositie bekijkt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:geve schreef op 27 september 2013 @ 11:26:

[...]

Dan kijk je niet vaak genoeg. De échte koopjes zijn na enkele uren, hoogstens een paar dagen al weg. Wat daarna nog blijft staan zijn de wishful thinking verkopers.

Oh vast.

afijn dat wishful blijft dan dus thinking.
quote:alcofrolic schreef op 27 september 2013 @ 11:10:

Wat ik heel irritant vind is dat mensen je vragen van alles op te meten en als je de maten hebt doorgegeven vervolgens niet meer reageren. Hoeveel tijd kost het om een berichtje te sturen dat je niet meer bent geïnteresseerd.En ik vind het dan weer irritant dat verkopers de meest elementaire informatie over hun object niet vermelden. Afmetingen is er één van, maar als het object een merk en modelnummer heeft, doe dan tenminste de moeite die te vermelden in je advertentie!
Als iets echt nog heel goed is, vraag ik er meestal 50% van de verkoopprijs voor. Als mensen onzinbiedingen doen, geef ik het liever weg aan vrienden of vrienden van vrienden dan dat ik dat gedoe aan de deur heb.

Ik heb ook wel eens iemand aan de deur gehad voor een product dat ik maar twee keer had gebruikt (kattenbench) en ik had een foto en een beschrijving gegeven. Hij kijken en nee het was het toch niet dus hij liep ook meteen heel brutaal weg. Mailt hij een paar dagen later weer en biedt de helft weer van mijn prijs. Ja, dag.

Ik ga liever naar een rommelmarkt toe. Dan zie je het meteen.
quote:elninjoo schreef op 27 september 2013 @ 11:19:

Ik erger mij er vooral aan dat de huidige 'kopers' voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Een paar jaar terug lukte het nog makkelijk meer dan de helft van de nieuwprijs voor een artikel in goede staat te krijgen, nu mag je al blij zijn met schaamteloze biedingen van hooguit 20% van de nieuwprijs.Jaaaa, maar wat is nieuwprijs? Is dat de prijs die jij er toen ooit nieuw voor betaald hebt, of is dat de nieuwprijs nu? Verkopers willen dat verschil nogal eens uit het oog verliezen!
quote:Susan schreef op 27 september 2013 @ 11:11:

Ik heb er altijd zo'n hekel aan als mensen elkaar met een paar cent gaan overbieden. Als er bijvoorbeeld iemand 80 euro ergens op heeft geboden en iemand anders biedt vervolgens 80,25. Ik verkoop het dan liever aan die met 80 euro.

Dat kunnen mensen zijn die narren omdat ze gevraagde prijs werkelijk belachelijk hoog vinden.

Ik doe het ook graag bij al die mensen die in hun advertentie al hoog van de toren blazen aan welke eisen een koper volgens hen moet voldoen.

'Als je geen oog hebt voor kwaliteit reageer dan niet'

' onder de twintig euro accepteer ik niet'

'Als je niet van plan bent om te reageren op mijn mail sla deze advertentie dan over'

Als je er niet tegen kunt om te verkopen op marktplaats ga dan naar de rommelmarkt. Kijken of je daar wel je ' twintig euro' krijgt.
quote:geve schreef op 27 september 2013 @ 11:33:

[...]

Jaaaa, maar wat is nieuwprijs? Is dat de prijs die jij er toen ooit nieuw voor betaald hebt, of is dat de nieuwprijs nu? Verkopers willen dat verschil nogal eens uit het oog verliezen!Ik kijk bij 'n dvd-box vaak wat de huidige verkoopprijs is op bol.com en vermeld die prijs ook in de advertentie. Ik hou mijn dvd's netjes en ze zijn 1 maal bekeken dus vind het niet meer dan reeel dat er minstens de helft van de huidige nieuwprijs voor betaald moet worden. Een paar jaar terug kon ik makkelijk 75% van de huidige nieuwprijs krijgen, nu moet ik echt moeite doen het nog voor de helft te kunnen verkopen. Dus de mentaliteit is echt voor 'n dubbeltje op de eerste rang geworden.
Ik vind het vervelend als je iets koopt en geld overmaakt dat er niet fatsoenlijk gecommuniceerd wordt.. Bijv of het pakketje al verzonden is en wat de t&t code is.

Als iemand mij bij iets koopt, dan gaat het op de post zodra het gels op mijn rekening staat. Dan maak ik een foto van de bon met de t&t code zodat ze kunnen zien dat het daadwerkelijk verzonden is én kunnen ze het pakket traceren.
Komt wel goed, schatje!
Ik stoor me vooral aan de kinderkleding verkopers.

Ze vragen vaak zoveel geld voor 2de hands merkkleding.

Ik wacht dan liever tot de uitverkoop dan betaal ik het zelfde maar nieuw.

Of ga naar de kringloop waar ook genoeg goeie kleding is te vinden voor een past euro.

Ik verkoop ook, maar non merk verkoopt bijna niet terwijl het nog bijna als nieuw is.

Dus dat geef ik gewoon weg in mijn vrienden kring.

En indd ergelijk ik als ik akkoord ga met een bod en er daarna niet meer gereageerd word.

Aan de andere kant ik had een 1 wieler er op gezet; ik dacht ben al blij als ik hem kwijt raak.

Die was binnen een dag verkocht voor een leuk bod.

Dat is dan wel weer leuk.
Het succes komt volgens mij neer op een normale communicatie via de mail/telefoon. Ik heb zelf gelukkig erg goede ervaringen met MP en ga pas in zee met iemand die een fijne advertentie heeft die neutraal van toon is, goede foto's heeft geplaatst en reëel is in de prijs.
Wat ik ook vervelend vind is dat sommige verkopers een foto gaan sturen van de leverancier. Bijv. een foto van een Billykast van de Ikea website geplukt.

Ik wil dus zien hoe HUN Billykast eruit ziet.

De originele Billy kan ik zelf wel googlen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven