Lingonberries / vossebessen / rode bosbessen

20-09-2013 10:47 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar de beste bes van de wereld. Van de zomer ben ik in Scandinavië ergens gaan eten en zat er lingonberryjam bij het vlees en het was zálig.

Vervolgens heb ik dus alleen nog maar dingen met lingonberries gegeten. Wát een uitvinding!

En ik ben alweer 3 maanden thuis en heb nog nergens lingonberries gevonden :( op de Ikea website staat veelbelovend dat ze een pot lingonberryjam verkopen, maar deze schijnt immer uitverkocht te zijn (niet gek als je nagaat hoe lekker het is natuurlijk).

Maar ergens moeten toch wel lingonberries of de jamversie te koop zijn? Ik zie dan op internet wel van die potjes voor 6eur maar... Er zullen toch wel ergens vossebessen zijn?

Is er hier toevallig een mede lingonberryverslaafde die mij kan helpen?
Gewoon naar de Ikea zelf gaan!
Waar zit de any-key?
Als het deze zijn http://nl.wikipedia.org/wiki/Rode_bosbes, dan kun je misschien eens zoeken naar streekproducten van de Veluwe en de Sallandse heuvelrug, daar groeien ze kennelijk ook.
Ja het zijn die. Maar heb tot nu toe alleen gevonden dat ze plantjes verkochten en ik heb geen tuin, zelfs geen balkonnetje dus dat gaat 'm niet worden.

En ben al 2x bij de Ikea geweest en beide keren was het er niet

Is toch bizar? Heb je het wel eens gegeten? Weet je hoe lekker dat is? Veel lekkerder dan die cranberryprut en dat hebben ze wel overal...

Ik bedoel, er staat hier in huis een hele wereldkeuken die ik zo bij de toko en sommige producten zelfs gewoon bij de Ap haal, maar lingonberries zijn echt onvindbaar
Of gewoon even een tripje naar Scandianvie boeken en dan een voorraadje meenemen...

Ik denk trouwens dat ze die specifieke soort jam in NL niet hebben, maar je kunt misschien wel wat online bestellen ofzo? Of misschien zit er ergens een zweedse/noorse etenswaren winken. Mocht de nood heel hoog zijn dan wil ik anders wel een potje opsturen hoor.
Haha jij woont in Zweden? Ja ze hebben een potje van 5 of 6eur dat BOB heet in een webshop, maar ik las ergens dat die helemaal niet lekker was dus die durf ik nu niet te kopen

Toch 6eur voor een lullig potje jam, dan mag het ook wel verdomde lekker zijn haha.

Ik wil heel graag terug naar Scandinavie (had een voorraad mee maar vriend is ook lingonberry verslaafd dus het gaat hard hier. En bovendien hebben we per ongeluk in ons enthousiasme allemaal potjes weggegeven omdat we dachten: nou hier doen we ein-de-loos mee.

Niet dus. Haha.

Maar terug naar Scandinavie is een beetje duur moet eerst ff sparen. Als ik 't niet kan vinden zou ik je heel dankbaar zijn als je een potje opstuurt
Zoek ook eens op preiselbeeren. Dan vind ik oa dat er preiselbeerencompote wordt verkocht.

Het is de naam waaronder ik ze ken. En het is inderdaad erg lekker!
Waar woon je in nl? Ik woon ook in nl en kom binnenkort met de auto naar nl misschien kan ik wat meenemen?
Ik woon inderdaad in Zweden en als het echt nergens lukt wil ik wel een potje opsturen. Ryanair vliegt trouwens vanuit Eindhoven naar Norrköping (stockholm skavsta) als je een goed naar Zweden toe wilt...

Maar misschien kun je het ook wel ergens online bestellen. Heb net ff gegoogeld en deze webshop gevonden: http://www.spikaro.se

Ik weet niet of ze naar het buitenland sturen maar er staat lingonsylt, dus misschien lukt het via die manier ook wel. Verder kun je verder googlen op de combinatie lingonsylt en webshop, misschien komt er nog wel meer boven.
Ik woon in Zweden bedoel ik, en kom naar nl binnenkort
Wat raar, ik heb een aantal keer pótten met die jam bij de Ikea gezien en dus gewoon in de winkel gekocht.
Ja, mijn ikea heeft ze ook.
Waar zit de any-key?
@ Floortje: ik woon in Amsterdam. Er staat ook online dat Ikea het heeft maar als ik in de Ikea hier ben dan is er nooit (nouja was er 2x) te krijgen.

Dus dacht: nou ja zal wel vergissing te zijn. En Ikea heeft geen webshop.

Ik ga even op lingonsylt en preiselbeeren googelen preiselbeeren kende ik nog niet. Ik drink wel altijd Johannesbeerensaft, jamm
quote:dekleinekapitein schreef op 20 september 2013 @ 17:37:

@ Floortje: ik woon in Amsterdam. Er staat ook online dat Ikea het heeft maar als ik in de Ikea hier ben dan is er nooit (nouja was er 2x) te krijgen.

Dus dacht: nou ja zal wel vergissing te zijn. En Ikea heeft geen webshop.

Ik ga even op lingonsylt en preiselbeeren googelen preiselbeeren kende ik nog niet. Ik drink wel altijd Johannesbeerensaft, jamm Ikea Haarlem is in de buurt en daar zie ik ze weleens staan.
Oh stuur ik mijn vriend daar even heen! Hij moet maandag naar Haarlem. Iig een stuk dichterbij dan Zweden
quote:dekleinekapitein schreef op 20 september 2013 @ 17:44:

Oh stuur ik mijn vriend daar even heen! Hij moet maandag naar Haarlem. Iig een stuk dichterbij dan Zweden

Dan hoop ik maar dat ze daar maandag niet opeens wel uitverkocht zijn.

Succes.
Preiselbereenjam is te koop bij de Jumbo.
Oh echt? Dan ga ik even naar de Jumbo! Wel handig om te weten dat het preiselbeeren heet :P
Preiselbeeren is de Duitse naam.
De ikea heeft ze echt praktisch altijd in grote voorraden, dus ik denk dat je dan net pech hebt gehad!

Ik weet toevallig bijna zeker dat ze er op dit moment bij ikea Amsterdam wel zijn.
Heb ze nu inderdaad ook gezien bij de Ikea in Amsterdam. Thanks! Weer heerlijke jam thuis
Een paar dagen geleden zat ik dit topic te lezen en vandaag waren we toevallig bij de Ikea. Je raad het dus al, ik heb zo'n pot gekocht ! Ben benieuwd of het echt zo lekker is als jullie zeggen ;) haha
Moet je met wild en gehaktballetjes eten! Is heeeerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven