Werk & Studie alle pijlers

Bot overkomen tegenover collega

30-09-2013 22:59 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Misschien een heel stomme vraag, maar ik moet hem echt even stellen, anders word ik helemaal gek

Ik werk (stage bbl) in een winkel en wij staan altijd met 2 man in de winkel wegens bezuiniging. Er is maar 1 collega waar ik super goed mee kan opschieten, en dat is mijn leidinggevende van 64 jaar. Een hele lieve dame, te lief zelfs. Altijd als we klaar zijn met werken lopen we samen de winkelcentrum uit omdat het zo uitkomt, ik naar mijn fiets die gelijk bij de uitgang staat, en zij naar haar auto die een eindje weg staat. Maar vandaag was ik te voet, en toen we bij de uitgang kwamen vroeg ze waar mijn fiets was. Ik zei dat ik te voet was, en toen vroeg ze heel geintresseerd welke kant ik op moest. Ik dacht dat ze dat vroeg om te kijken of ik met haar kon meerijden (altijd als een collega mij vraagt welke kant ik op moet, en ik antwoord, krijg ik aangeboden dat ze mij thuis kunnen afzetten) en om dat te voorkomen zei ik 'ik moet die kant op (haar kant dus) maar ik ga eerst even naar de supermarkt, dus. En ik ben toch binnen 5 minuten thuis, ik woon in de buurt'. Toen zei ze 'ooo oke is goed! Fijne avond he, tot morgen.'

Dus tot zover had ik niks door, maar toen ik even logisch ging na denken besefte ik me dat ze dat vroeg om te kijken of we een stukje tot haar auto samen konden lopen. En ik vond dat zo erg! Nu leek het net of ik absoluut niet met haar wou lopen, en dat ik snel de supermarkt in ging om van haar 'af te komen'. Ik heb dit ook aan mijn broer verteld en vervolgens gevraagd wat ik morgen kan zeggen tegen haar, maar volgens hem moest ik hier niet meer over beginnen. Ze zal het waarschijnlijk wel vergeten zijn. Maar wat kan ik volgens jullie doen? Ik kwam volgens mij heel bot en arrogant over...
quote:fulloflove schreef op 30 september 2013 @ 23:31:

Nee, jij zou er niets bij denken, die vrouw waarschijnlijk ook niet...maar TO wel.

Ik kan mij best voorstellen dat cupcake er mee zit...ik vind dat een heel mooie en lieve eigenschap van haar zelfs...en ik weet zeker dat die betreffende vrouw zou glimlachen en haar meteen gerust kan stellen, maar dan hoort zij dat wel uit de mond van die vrouw en is haar "rot gevoel"ook meteen uit de wereld geholpen.Dankjewel fulloflove, jij begrijpt mij heel goed. Ik vond het vooral erg omdat ze het zo aardig en geintresseerd vroeg 'welke kant moet je op, zo of zo naar die kant?' en dan wees ze het ook nog aan. Maar waarschijnlijk stel ik me te veel aan.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 september 2013 @ 23:36:

[...]

Wat is die mooie en lieve eigenschap dan eigenlijk? Invullen voor een ander? ( en dan ook nog niet van die aardige dingen; " ze wil vast niet met me gezien worden " ) Onzekerheid?Uuuhhmm, dat met dat 'ze wil vast niet met me gezien worden' bedoel ik dat ZIJ mischien zo denkt omdat ik een beetje 'haastig' naar de supermarkt ging. Zo denk ik absoluut niet over haar.
quote:cupcake21 schreef op 30 september 2013 @ 23:40:

[...]

Uuuhhmm, dat met dat 'ze wil vast niet met me gezien worden' bedoel ik dat ZIJ mischien zo denkt omdat ik een beetje 'haastig' naar de supermarkt ging. Zo denk ik absoluut niet over haar.

Jij denkt toch dat ZIJ dat denkt?

Dan denk jij dat ZIJ niet zulke aardige dingen van je denkt.

Hoe aardig is dat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@ BgB

Ja dat kan ik mij zeer zeker voorstellen, ik zou zelf ook zomaar zoiets kunnen denken namelijk. En daarom ook dat ik zeg mooie eigenschap, cupcake lijkt mij een heel gevoelig meisje...en ik hoop overigens wel dat je jezelf wat meer leert te wapenen in de toekomst, want er zijn maar weinig mensen die stil staan bij wat een ander zou kunnen voelen cupcake en dan zal je je neus wel eens hard kunnen stoten
some people are so broke, all they have is money.
quote:cupcake21 schreef op 30 september 2013 @ 23:40:

[...]

Uuuhhmm, dat met dat 'ze wil vast niet met me gezien worden' bedoel ik dat ZIJ mischien zo denkt omdat ik een beetje 'haastig' naar de supermarkt ging. Zo denk ik absoluut niet over haar.

Waarom vul jij het zo in hoe zij denkt? Zodat je daarna met je broer een heel gesprek kan hebben en vervolgens hier een topic kan openen?

Echt serieus: doe even gewoon en niet zo dramatisch.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:fulloflove schreef op 30 september 2013 @ 23:49:

want er zijn maar weinig mensen die stil staan bij wat een ander zou kunnen voelen

Stil staan is beseffen hoe het mogelijk zou kunnen zijn voor een ander en daarna doorgaan.

Invullen is voor je zelf bepalen hoe een ander het vindt/heeft gevonden. Om er vervolgens 'heerlijk' in te duiken en er vooral lekker in te blijven hangen. Dát gedrag heeft volgens mij helemaal niets met gevoelig zijn te maken en ik denk wel met de behoefte om in ieder geval ergens mee te kunnen zitten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
De oplossing:

De volgende keer dat je met haar naar buiten loopt vraag je: "vind u het fijn als ik met u meeloop?"

Dan kan ze zelf aangeven of ze het op prijs stelt of niet.

Wat betreft je situatie: ze kan zoveel denken

- bezorgdheid over jou als alleenlopend kwetsbaar meiske

- teleurstelling

- algemene interesse

- beleefdheid

- ze wilde jullie gezellige gesprek voortzetten

In elk geval niks wereldschokkends. Zou het laten.
@ Enn, ja dat is ook zo...het is invullen...bedankt voor jouw post kan ik zelf ook wat mee ( als in, zet mij aan het denken )
quote:banaanaap schreef op 30 september 2013 @ 23:58:

De oplossing:

Moeten we eerst een probleem hebben. Wat is het probleem?

De volgende keer dat je met haar naar buiten loopt vraag je: "vind u het fijn als ik met u meeloop?"

Waarom? TO is normaal gesproken op de fiets.

Dan kan ze zelf aangeven of ze het op prijs stelt of niet.

Je moet wel heel sterk in je schoenen staan/ niet sociaal zijn / mijn gevoel voor humor hebben als je " nee " zegt.

Wat betreft je situatie

Welke situatie? Dat TO naar de supermarkt moest?

: ze kan zoveel denken

Waarschijnlijk denkt ze; " die moet nog iets voor het avondeten halen "

bezorgdheid over jou als alleenlopend kwetsbaar meiske

Om sluit? Hoe laat zal dat geweest zijn? uurtje of vijf?

- teleurstelling

Ja, vast

- algemene interesse

- beleefdheid

- ze wilde jullie gezellige gesprek voortzetten

In elk geval niks wereldschokkends. Zou het laten.Met dat laatste ben ik het met je eens; laat gáááááán.
quote:fulloflove schreef op 01 oktober 2013 @ 00:02:

@ Enn, ja dat is ook zo...het is invullen...bedankt voor jouw post kan ik zelf ook wat mee ( als in, zet mij aan het denken )Iets minder denken, zeiden we net
Dus Vooral niet gaan invullen wat een ander denkt.
Problemen kun je maaaaken in deze maakbare samenleving. Je zet wat beren op de weg en loopt niet met ze naar huis omdat je naar de supermarkt gaT. Tenzij de supermarkt een smoes was.. Dan denken die beren iets.
En wie weet kan ze zich nu zomaar opdringen als het meeloopmaatje van de baas!
Even kijken of ik het helder heb;

- waar is je fiets?

- ik ben lopend

- moet je linksaf ( wijst ) of moet je rechtdoor ( wijst ) ?

- naar mijn huis is linksaf, maar ik moet nu naar rechts want nog even naar de C1000.

- toedeloe en tot morgen.

Zo?

En nu heb je al uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren een probleem?
Ik blijf bij de koekjes. Zo laat je zien dat je een attente collega bent, en je eigen schuldgevoel weer gesust. Niet te moeilijk doen.
:-)
Lemoos, wat als baas vraagt wat er te vieren is met de koekjes? Zeg je dan: "om goed te maken dat ik gisteren niet meeliep?" Of "gisteren in de supermarkt gehaald"?

Ik zou het laten.
quote:banaanaap schreef op 01 oktober 2013 @ 00:14:

Lemoos, wat als baas vraagt wat er te vieren is met de koekjes? Zeg je dan: "om goed te maken dat ik gisteren niet meeliep?" Of "gisteren in de supermarkt gehaald"?

Ik zou het laten.

Nee, gewoon "Gisteren in de super zag ik ze liggen, lekker voor bij de koffie".

Als stagebegeleider kan ik altijd koekjes/appelflappen/chocolade waarderen hoor, no questions asked
Dit heet invullen! Je hebt al helemaal ingevuld wat zij bedacht kan hebben. Waarschijnlijk zat ze al met haar gedachten bij haar eigen dingen die ze moest gaan doen thuis.

Dus doe ,zeg of vraag maar beter niets. Is niet nodig toch?
Wat een gestoord gedoe, echt doe normaal.
Ik snap nooit zo goed waarom mensen menen voor een ander te moeten denken. Hier ook weer, kan die dame zelf niet denken? Kan die leidinggevende van 64 jaar niet zelf die hersencellen aan de gang houden? En in het heel erg onwaarschijnlijke geval dat ze het inderdaad zo opvatte als TO denkt, zou die dame dan niet de guts hebben om er iets van te zeggen?

Echt TO, als je tijd en energie hebt om je hier druk om te maken, dan ben je een gezegend mens. Met een erg simpel leven zonder grote problemen. Ga die problemen dan niet zelf creëren, als je behoefte hebt aan drama is er vast wel wat op tv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven