Mode & Beauty alle pijlers

Verzorging krullend haar

30-09-2013 20:20 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik was benieuwd wat voor producten jullie gebruiken voor krullend haar.

Ik gebruik zelf krul control creme van Andrelon, maar ik merk dat mijn haar door de dag heen erg droog wordt en acheterin ook een beetje pluizig.

Iemand tips??
Be kind but not weak.
Ik heb er ook last van dus ik lees mee!!
Hoi, geen idee hoe krullend jouw haar is. Ik heb gemengd haar dus een flinke bus onhandelbare pluis als ik niet het juiste spul erin gooi. Ben tegenwoordig helemaal into de producten van Aunt Jacky. Geen idee of ze in NL te krijgen zijn maar zeker de moeite waard om eens te proberen.
Google 's no poo
Haarlak achterop..

Ik heb een dikke bos pluizige krullen en ik doe net ff teveel haarlak er op als het bijna droog is, dat gaat er vrij snel uit omdat ik veel aan m'n haar zit en dan is het wel minder pluizig.

Oh en olie, bio oil/argan olie
Internagelaktisch
Gebruik tegenwoordig olie, werkt als een dolle!

Olie van andrelon prima,( ook arganolie) die van de kapper beter maar duurder, je gebruikt er overigens maar weinig van.

Olie meng ik met krullencreme van goldwell beetje door mijn haar knijpen en klaar!

Helemaal blij mee!

Overigens halflang haar hierzo!
Ik heb dik golvend haar maar het enige wat bij mij helpt is de stijltang.
McLovin does NOT like the bathtub. http://www.youtube.com/watch?v=kvxCU_lQwKM
Krullenknippen volgens de Curlseys methode, en gebruik shampoo en verzorgingsproducten van L'Anza.
Ik gebruik geen shampoo maar een wasconditioner en daarna een gewone conditioner. Beide zonder schadelijke ingrediënten, google maar op curly girl method. En ik kam mijn haar met een grove kam onder de douche met conditioner in en daarna niet meer.
Curly Girl methode!

3 jaar geleden heb ik mijn hoofd moet kaal scheren na een mislukte relaxer. Toen ben ik begonnen met curly girl.

Nooit heb ik geweten hoe mooi mijn haar kan zijn. Nu heb ik mooie krullen terwijl het eerst pluis en kroes was.
Andrelon is echt troep!
http://www.hairfairforum.be/viewtopic.php?f=9&t=1526
Olie van john Frieda als het heel nat is (gelijk na het douchen) en frizz control ook van john Frieda voor als het droog wordt en toch een beetje begint te pluizen aan de achterkant.

Ik heb volgens velen (en mezelf) prachtig haar.
Met droog wordt bedoel ik gewoon als mijn haar na het douchen opdroogt.
quote:khemam schreef op 30 september 2013 @ 20:25:

Hoi, geen idee hoe krullend jouw haar is. Ik heb gemengd haar dus een flinke bus onhandelbare pluis als ik niet het juiste spul erin gooi. Ben tegenwoordig helemaal into de producten van Aunt Jacky. Geen idee of ze in NL te krijgen zijn maar zeker de moeite waard om eens te proberen.

Hey ik heb niet echt een grote bos maar ik zal later een foto posten van mijn haar zodat je een beter beeld krijgt,want je hebt inderdaad verschilende soorten krullen.

Aunt Jacky ken ik niet,waar koop jij dat dan?

Ik hoor ook goede verhalen over Mixed Chicks.

Iemand daar ervaring mee?
Be kind but not weak.
Ik gebruik de verzorgende crème van Marrocanoil + een klein beetje Etos hairstyling voor krullen (die cremeachtige gel in een pompje)

En verder was en verzorg ik het met 100% natuurproducten uit de natuurwinkel.
quote:caatje00 schreef op 30 september 2013 @ 21:31:

Gebruik tegenwoordig olie, werkt als een dolle!

Olie van andrelon prima,( ook arganolie) die van de kapper beter maar duurder, je gebruikt er overigens maar weinig van.

Olie meng ik met krullencreme van goldwell beetje door mijn haar knijpen en klaar!

Helemaal blij mee!

Overigens halflang haar hierzo!

Ik merk dat mijn haar weer te vettig wordt als ik olie gebruik,maar ik zal het eens proberen in combinatie met een krullencreme

Bedankt voor de tip
Be kind but not weak.
Ik heb golvend haar en ik doe altijd kokosolie in mijn haar de avond voordat ik het ga wassen.
quote:malika88 schreef op 30 september 2013 @ 22:17:

Curly Girl methode!

3 jaar geleden heb ik mijn hoofd moet kaal scheren na een mislukte relaxer. Toen ben ik begonnen met curly girl.

Nooit heb ik geweten hoe mooi mijn haar kan zijn. Nu heb ik mooie krullen terwijl het eerst pluis en kroes was.

Oh wat erg!

Nooit meer doen hoor,als je je krullen op de juiste manier verzorgd kan het inderdaad prachtig zijn!

Mijn haar is dan weer niet kroezig,dus als ik zware producten gebruik wordt het al gauw te vettig
Be kind but not weak.
Bedankt allemaal voor de tips

Ik ga ermee aan de slag ;)
Be kind but not weak.
Ik koop Aunt Jackie producten gewoon bij de drogist op Curacao. Is een hele lijn speciaal voor krullend haar. Heb echt alles al geprobeerd en dit merk werkt het best voor mij en het is zeker niet de duurste.
Zelf gebruik ik altijd krullenmousse van Andrelon.

Blijft voor mij het beste!

Laatst pluiste mijn haar echt mega erg en toen had ik Anti frizz van schwachkopf gehaald. Goed product en het ruikt echt mega lekker!
Ik lees ook even mee, same problem here en al van alles geprobeerd.

Ik gebruik de KMS Crul-up Mousse, die is heel fijn.

Beetje wax na het fohnen.

Pippin Crulseys methode heb ik ook naar gekeken. Hoe bevalt het jou? Hoe vaak laat jij het knippen?

Ik heb het probleem dat mijn haar, wanneer het langer groeit, onderin heel erg in elkaar krult. Boven zakt het uit en onderin zit een frotje met krullen zeg maar..
Haha, "gewoon" bij de drogist op Curacao?
Malika je had me nieuwsgierig gemaakt naar curly girl, dus ben gister heel enthousiast begonnen na een rondje google en YouTube. En ik moet zeggen, mijn krullen zijn een stuk gladder en glanzender en niet meer zo godvergeten droog, maar ik ben ook wel mijn volume kwijt. Ik denk dat ik het scrunchen nog niet echt onder de knie heb als ik op YouTube kijk, dus als je tips hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven