We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
vrijdag 13 juni 2008 om 13:00
Sjonge, wat maak je er een werk van meis!
Hier had trouwens zo'n hartige taart ook best bij gepast
Onderaan mijn hartigetaarten recepten stond nog dat het ook kon met tomaten+ui en italiaanse kruiden. Ook met ham/prei/champignons zou het lekker zijn.
Mijn dag:
O: 2 br pindakaas
T: broodje pindakaas, ananas + yoghurt + banaan
L; 2 br kruidenkaas
en nu is alles op en ik heb trék!
Straks ws chippies en ik zag boven ook taart staan. Als ze het me nu aanbieden, eet ik het op, dan maar suiker. Zat gisterenavond toch ineens onder de eczeem. Niet op de opvallende plaatsen als gezicht en decolloté, maar wel op onhandige plaatsen als rug enzo. Heb ook ineens heel veel zin vanmiddag wel een biertje te nemen.
Hier had trouwens zo'n hartige taart ook best bij gepast
Onderaan mijn hartigetaarten recepten stond nog dat het ook kon met tomaten+ui en italiaanse kruiden. Ook met ham/prei/champignons zou het lekker zijn.
Mijn dag:
O: 2 br pindakaas
T: broodje pindakaas, ananas + yoghurt + banaan
L; 2 br kruidenkaas
en nu is alles op en ik heb trék!
Straks ws chippies en ik zag boven ook taart staan. Als ze het me nu aanbieden, eet ik het op, dan maar suiker. Zat gisterenavond toch ineens onder de eczeem. Niet op de opvallende plaatsen als gezicht en decolloté, maar wel op onhandige plaatsen als rug enzo. Heb ook ineens heel veel zin vanmiddag wel een biertje te nemen.
Later is nu
vrijdag 13 juni 2008 om 13:55
vrijdag 13 juni 2008 om 14:34
vrijdag 13 juni 2008 om 20:32
Moppetoet zit weer nèt onder de 83, dus die 82 zal inderdaad vocht zijn geweest.
O. ei met bacon
T. kabbanossi-worstje
L. tomaat-casselerrib
T. cottage-cheese met zoetstof en kaneel
A. doperwt/wortel + pangasiusfilet.
Ik vrees dat Moppeman straks voetbal gaat kijken, goeie gelegenheid om vanavond die gerookte eendenborst te serveren. Ik bak het wel altijd nog even aan, anders ziet het er zo bloederig uit.
O. ei met bacon
T. kabbanossi-worstje
L. tomaat-casselerrib
T. cottage-cheese met zoetstof en kaneel
A. doperwt/wortel + pangasiusfilet.
Ik vrees dat Moppeman straks voetbal gaat kijken, goeie gelegenheid om vanavond die gerookte eendenborst te serveren. Ik bak het wel altijd nog even aan, anders ziet het er zo bloederig uit.
vrijdag 13 juni 2008 om 20:45
12:00 ontbijt 5.00 snee brood meergranen 370 14.50 71.00 3.00
12:00 ontbijt 1.00 stuk mora kroket 190 7.00 19.00 9.00
12:00 ontbijt 1.00 stuk kippenei gekookt 75 7.00 0.00 5.00
12:00 ontbijt 2.00 stuk bolletje wit 230 8.00 42.00 2.80
12:00 ontbijt 200.00 gram cherry tomaatjes 16 1.00 3.00 0.00
12:00 ontbijt 1.00 stuk tompouce (maitre paul) 306 4.70 35.80 16.00
12:00 ontbijt 2.00 beleg halvarine 20 - 40% vet 32 0.20 0.20 3.40
12:00 ontbijt 10.00 gram mosterd hollandse 14 0.62 0.91 0.92
12:00 ontbijt 5.00 gram mosterd hollandse 7 0.31 0.46 0.46
12:00 ontbijt 1.00 beleg kaas 20+ (slankie) 50 6.60 0.00 2.40
12:00 ontbijt 2.00 beleg sandwichspread 92 0.60 5.60 7.20
12:00 ontbijt 250.00 ml magere vruchtenyoghurt perziken (campina) 187 10.00 35.00 0.00
Zo. Mogen jullie puzzelen en kijken wat ik wanneer gegeten heb. Ik heb nooit zin om de tijden aan te klikken, ben ik te lui voor.
Ondanks tom pouce en ondanks broodje kroket bij het avondeten nog steeds weinig kcals. Geen fruit. Dat is dan weer jammer.
12:00 ontbijt 1.00 stuk mora kroket 190 7.00 19.00 9.00
12:00 ontbijt 1.00 stuk kippenei gekookt 75 7.00 0.00 5.00
12:00 ontbijt 2.00 stuk bolletje wit 230 8.00 42.00 2.80
12:00 ontbijt 200.00 gram cherry tomaatjes 16 1.00 3.00 0.00
12:00 ontbijt 1.00 stuk tompouce (maitre paul) 306 4.70 35.80 16.00
12:00 ontbijt 2.00 beleg halvarine 20 - 40% vet 32 0.20 0.20 3.40
12:00 ontbijt 10.00 gram mosterd hollandse 14 0.62 0.91 0.92
12:00 ontbijt 5.00 gram mosterd hollandse 7 0.31 0.46 0.46
12:00 ontbijt 1.00 beleg kaas 20+ (slankie) 50 6.60 0.00 2.40
12:00 ontbijt 2.00 beleg sandwichspread 92 0.60 5.60 7.20
12:00 ontbijt 250.00 ml magere vruchtenyoghurt perziken (campina) 187 10.00 35.00 0.00
Zo. Mogen jullie puzzelen en kijken wat ik wanneer gegeten heb. Ik heb nooit zin om de tijden aan te klikken, ben ik te lui voor.
Ondanks tom pouce en ondanks broodje kroket bij het avondeten nog steeds weinig kcals. Geen fruit. Dat is dan weer jammer.
vrijdag 13 juni 2008 om 21:30
zaterdag 14 juni 2008 om 15:32
Pfff ben ik ook weer eens.
Mag ik nog wel mee doen?
De afgelopen maanden, heb ik wel telkens mee gelezen alleen het zelf iets schrijven lukt dan niet.
We zitten momenteel midden in de verbouwing (lees rotzooi). De verbouwing gaat vrees ik nog minstens een half jaar duren. Gelukkig gaan we over 2 weken wel even 2 weekjes naar Toscane, heerlijk even geen chaos.
Ik ben van de week maar weer met SJS begonnen, ik merk dat ik anders toch ongemerkt hier een beetje meer van en dan daar weer een beetje meer van neem. Vooral als ik moe ben ga ik ongmerkt steeds wat snoepen. Ik heb nu ik het weer bijhoud het idee dat het gelijk weer wat beter gaat.
Hardlopen lopen durf ik momenteel niet, mijn knie blijft zeuren. Ik ben nu mijn paarden aan het trainen voor een Endurancerit (31 km--> ongeveer 3 - 3,5 uur rijden), die ik a.s. zaterdag ga rijden en heb mijn knieen daar hard voor nodig. Na de vakantie ben ik van plan om voorzichtig weer met hardlopen te beginnen.
Mag ik nog wel mee doen?
De afgelopen maanden, heb ik wel telkens mee gelezen alleen het zelf iets schrijven lukt dan niet.
We zitten momenteel midden in de verbouwing (lees rotzooi). De verbouwing gaat vrees ik nog minstens een half jaar duren. Gelukkig gaan we over 2 weken wel even 2 weekjes naar Toscane, heerlijk even geen chaos.
Ik ben van de week maar weer met SJS begonnen, ik merk dat ik anders toch ongemerkt hier een beetje meer van en dan daar weer een beetje meer van neem. Vooral als ik moe ben ga ik ongmerkt steeds wat snoepen. Ik heb nu ik het weer bijhoud het idee dat het gelijk weer wat beter gaat.
Hardlopen lopen durf ik momenteel niet, mijn knie blijft zeuren. Ik ben nu mijn paarden aan het trainen voor een Endurancerit (31 km--> ongeveer 3 - 3,5 uur rijden), die ik a.s. zaterdag ga rijden en heb mijn knieen daar hard voor nodig. Na de vakantie ben ik van plan om voorzichtig weer met hardlopen te beginnen.
zaterdag 14 juni 2008 om 16:19
SJS?wasda?
Gisteren geen goede dag gehad. Bij het avondeten patat en `s avonds heelrijk aan de wijn en toastjes met kaas gezeten....smaakte zalig. Ik merk altijd dan `s ochtends (als ik chips of kaasjes gegeten heb) dat ik met dikke handen wakker worden. Vocht vasthouden dus, maar ik vind dat zo snel, hebben jullie dat ook?
Vandaag redelijk
O: cruesli met melk en kiwi
T: niets
L: 2 boterhammen, gekookt ei en waterkers
T: 1 kiwi, nectarine, pruim, 4 toastjes met roquefort (gelukkig dat hij nu op is!)
D: kip tandoori, sla
Gisteren geen goede dag gehad. Bij het avondeten patat en `s avonds heelrijk aan de wijn en toastjes met kaas gezeten....smaakte zalig. Ik merk altijd dan `s ochtends (als ik chips of kaasjes gegeten heb) dat ik met dikke handen wakker worden. Vocht vasthouden dus, maar ik vind dat zo snel, hebben jullie dat ook?
Vandaag redelijk
O: cruesli met melk en kiwi
T: niets
L: 2 boterhammen, gekookt ei en waterkers
T: 1 kiwi, nectarine, pruim, 4 toastjes met roquefort (gelukkig dat hij nu op is!)
D: kip tandoori, sla
zaterdag 14 juni 2008 om 18:33
Nouhe ik heb een prettige mededeling.
Vanmorgen gaf de weegschaal 71 kg aan!
Das binnen 5 dagen 2,4 kg en ik vind het
wel heel erg goed zo.(Voor mijn part, as woendag
zit ik daar weer ff boven, prima)
Ik ga dus afbouwen en mn koolh tolerantie opzoeken
en op onze trouwdag voor t eerst in maanden
aan de droge witte wijn. We willen smiddag dan al
naar de sauna en blijven daar dan eten.
Heb vandaag ook 2 skinnyjeans gekocht en die zitten
als gegoten. Had mezelf nwe broeken beloofd als
ik op gewicht zou zijn. Ik ben dus meer dan tevreden en
hoef niet nog minder te gaan wegen.
Vroeger woog ik 65 kg, maar daar moet ik nu
toch echt niet meer aandenken hoor.
Ook ga ik Meds haar raad ook opvolgen; als ik ga sporten
dan neem ik van te voren een volkoren boterham.
Ik denk dat dat best heel goed is voor mij.
En dan doe ik daar lekker een laag roomboter op hmmmmmm!
Monser wat is SJS?
Goed dat je de draad weer op kunt pakken, succes!
Vanmorgen gaf de weegschaal 71 kg aan!
Das binnen 5 dagen 2,4 kg en ik vind het
wel heel erg goed zo.(Voor mijn part, as woendag
zit ik daar weer ff boven, prima)
Ik ga dus afbouwen en mn koolh tolerantie opzoeken
en op onze trouwdag voor t eerst in maanden
aan de droge witte wijn. We willen smiddag dan al
naar de sauna en blijven daar dan eten.
Heb vandaag ook 2 skinnyjeans gekocht en die zitten
als gegoten. Had mezelf nwe broeken beloofd als
ik op gewicht zou zijn. Ik ben dus meer dan tevreden en
hoef niet nog minder te gaan wegen.
Vroeger woog ik 65 kg, maar daar moet ik nu
toch echt niet meer aandenken hoor.
Ook ga ik Meds haar raad ook opvolgen; als ik ga sporten
dan neem ik van te voren een volkoren boterham.
Ik denk dat dat best heel goed is voor mij.
En dan doe ik daar lekker een laag roomboter op hmmmmmm!
Monser wat is SJS?
Goed dat je de draad weer op kunt pakken, succes!
zaterdag 14 juni 2008 om 18:34
Ja, heb ik ook met vocht vasthouden. Lijkt echt snel te gaan.
SJS = Streep je Slank? (gokje)
Over mijn dag:
Brinta
krentenbol
4 br met kruidenkaas (is volle kaas, trouwens)
1 zakje chips
zonet nog chinees, maar dat is voornamelijk groentes (houd ik wel veel vocht van vast)
Als ik het snel lees, valt het best mee
heb wel de hele dag gelopen, zo'n beetje. Of geslenterd en gestaan. Heb nu ook nogal last van m'n knieen. Ik wilde ook na de vakantie hardlopen weer proberen, maar zie het somber in. Na weekje niet zoveel gedaan te hebben, kreeg ik toch ineens meer pijn
Vanavond nog weg, maar zal niet veel calorierijks bijkomen, ik moet rijden..
toedels
SJS = Streep je Slank? (gokje)
Over mijn dag:
Brinta
krentenbol
4 br met kruidenkaas (is volle kaas, trouwens)
1 zakje chips
zonet nog chinees, maar dat is voornamelijk groentes (houd ik wel veel vocht van vast)
Als ik het snel lees, valt het best mee
heb wel de hele dag gelopen, zo'n beetje. Of geslenterd en gestaan. Heb nu ook nogal last van m'n knieen. Ik wilde ook na de vakantie hardlopen weer proberen, maar zie het somber in. Na weekje niet zoveel gedaan te hebben, kreeg ik toch ineens meer pijn
Vanavond nog weg, maar zal niet veel calorierijks bijkomen, ik moet rijden..
toedels
Later is nu
zaterdag 14 juni 2008 om 20:56
Gefeliciteerd Sandra!!!
o: 2 br sandwichspread (1 beleg)
t: pepermuntje
l: 1 tosti 20+ kaas, beetje curry (+ grote lik chocopasta gesnoept tijdens smeren van de kinderboterhammen)
t: raket
a: komkommer, pizza light (echt, scheelt best, is nog geen 700 kcal voor een hele pizza!), magere yoghurt met chocohagel.
Weer qua lijn goed, maar dus weer geen fruit.
o: 2 br sandwichspread (1 beleg)
t: pepermuntje
l: 1 tosti 20+ kaas, beetje curry (+ grote lik chocopasta gesnoept tijdens smeren van de kinderboterhammen)
t: raket
a: komkommer, pizza light (echt, scheelt best, is nog geen 700 kcal voor een hele pizza!), magere yoghurt met chocohagel.
Weer qua lijn goed, maar dus weer geen fruit.
zaterdag 14 juni 2008 om 23:36
Jullie zijn nog niet van me af hoor, vind het hier ook veel te gezellig trouwens en ik weet ook nog niet goed hoe ik nu verder moet. Het blijft wel a la atkins, k heb er nl. ook helemaal geen moeite mee. Ben wel benieuwd of deze nwe fase ook weer zo'n geschommel wordt, of.....minder vaak op de weegschaal staan.
Succes allemaal maar weer.
Streep je slank is toch van de margriet of libelle?
Succes allemaal maar weer.
Streep je slank is toch van de margriet of libelle?
zondag 15 juni 2008 om 09:08
Ha, vanmorgen weer bemoedigend bericht van de weegschaal. Ik houd het nog even voor me en hoop het vast te houden tot woensdag. Ik denk alleen dat het eerder weer wat terug omhoog zal schommelen dan dat het gelijk blijft of nog zakt...
Hebben jullie al op die tussendoortjeschecker van Ola gekeken? Is echt een leuk ding! Je kunt ook een printversie maken, misschien ga ik dat nog wel doen voor in mijn map met papieren van de dietiste.
Sandra, zijn er bij Atkins bepaalde bloedwaarden die aantoonbaar kunnen verslechteren? Misschien zou je als je op deze manier wilt blijven eten eens kunnen laten kijken naar cholestorol e.d.? Ik heb er niet zo veel verstand van, Dreamer weet meer van voeding en misschien ook wel van meetbare gevolgen van bepaalde voeding enzo. Want slank zijn is natuurlijk heel fijn en voorlopig doe ik het je nog niet na, maar dichtgeslibte bloedvaten zijn niet heel jofel...
Hoe dan ook, petje af voor het resultaat!
Hebben jullie al op die tussendoortjeschecker van Ola gekeken? Is echt een leuk ding! Je kunt ook een printversie maken, misschien ga ik dat nog wel doen voor in mijn map met papieren van de dietiste.
Sandra, zijn er bij Atkins bepaalde bloedwaarden die aantoonbaar kunnen verslechteren? Misschien zou je als je op deze manier wilt blijven eten eens kunnen laten kijken naar cholestorol e.d.? Ik heb er niet zo veel verstand van, Dreamer weet meer van voeding en misschien ook wel van meetbare gevolgen van bepaalde voeding enzo. Want slank zijn is natuurlijk heel fijn en voorlopig doe ik het je nog niet na, maar dichtgeslibte bloedvaten zijn niet heel jofel...
Hoe dan ook, petje af voor het resultaat!
zondag 15 juni 2008 om 09:36
Meave, ik heb eerder koolh beperkt gegeten, alleen lette ik toen niet op hoeveelheden en het was niet gebasseerd om af te vallen. Toen ben ik na een jaar bij de HA geweest om clolestorol na te laten kijken (bloedprikken) en daar kwam toen 2,9 ofzo uit, de allerbeste waarde die je maar kunt bedenken in ieder geval. Men zegt trouwns ook dat atkins cholesterolverlagend werkt. Ik weet t niet hoor. Ik heb er in ieder geval nooit aaleg voor gehad. Mss dat dat ook meespeelt.
Verder, ik zou echt niet durven beweren of atkins goed/slecht is. Vet heeft een mens wel nodig meer dan er in de meeste dieten zijn toegestaan volgens mij. Alles is tegenwoordig maar gebasseerd op mager mager en nog eens mager. Daar alleen al van wordt je trek niet 123 gestilt.
Verder, ik zou echt niet durven beweren of atkins goed/slecht is. Vet heeft een mens wel nodig meer dan er in de meeste dieten zijn toegestaan volgens mij. Alles is tegenwoordig maar gebasseerd op mager mager en nog eens mager. Daar alleen al van wordt je trek niet 123 gestilt.
zondag 15 juni 2008 om 09:39
Tuurlijk heb je vet nodig. Maar dan wel olijfolie en geen slagroom. (Hm, ook hier heb ik Dreams hulp nodig ). Ik bedoel, het maakt wel uit welke vetten je binnenkrijgt toch?
Ik ben het met je eens dat als je zo de nadruk legt op lijnen als bijvoorbeeld Sonja Bakker dat je makkelijk vetten tekort kunt komen. Overigens zit ik niet langer vol na een vette hap hoor.
Ik ben het met je eens dat als je zo de nadruk legt op lijnen als bijvoorbeeld Sonja Bakker dat je makkelijk vetten tekort kunt komen. Overigens zit ik niet langer vol na een vette hap hoor.
zondag 15 juni 2008 om 09:40
'Vroeger'........ wilde ik nooit boven de 70 komen en nu wil ik niet meer onder de 70 komen.(Vandaar dat ik mijn streef niet goed wist.)Dat komt omdat je lichaam tijdens het ouder worden veranderd.Hoe, wat en waar kan ik niet vaststellen, maar ik vind me er nu met 71 net zo goed uitzien als vroeger met 65.
( Maargoed, ik juich nog niet hoor, ik moet dit natuurlijk ook nog zien vast te houden)
( Maargoed, ik juich nog niet hoor, ik moet dit natuurlijk ook nog zien vast te houden)
zondag 15 juni 2008 om 09:45
Meave,
Wij mogen absoluut geen transvetten(zitten in margarine's, halvarine's en mss ook in bak en braad produkten?), die zijn t allerslechtste. Slagroom zit 'maar'30% vet in hoor, mss dat veel mensen denken dat slagroom 100% vet is? EN roomboter en olijfolie is natuurlijk 100% vet maar daar kun je dan ook niet zoveel van op.
Wij mogen absoluut geen transvetten(zitten in margarine's, halvarine's en mss ook in bak en braad produkten?), die zijn t allerslechtste. Slagroom zit 'maar'30% vet in hoor, mss dat veel mensen denken dat slagroom 100% vet is? EN roomboter en olijfolie is natuurlijk 100% vet maar daar kun je dan ook niet zoveel van op.