Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
76,0. Schade valt me mee. Klopt het trouwens dat de tabel vorige week niet is bijgewerkt? Of ben je alleen vergeten de datum aan te passen? Dacht eerlijk gezegd dat ik vorige week zwaarder was...
Eindelijk heeft mijn weegschaal het begrepen op de woensdag: 73.5 vanmorgen!!! Dat heeft lang geduurd...

Gisteravond nog 5 kwartier gewandeld (in flink tempo) en daarna nog paar handjes cranberriemix gehad. Had onwijs zin in stuk kaas en in mijn favo-chippies die manlief weg zat te knagen maar heb het toch niet gedaan. (in het achterhoofd: morgen wegen!)

Meave, het gaat niet snel maar het gaat wel! Vroeg me nog af of je nog gerichte oefeningen moest doen voor die spieropbouw waar ze het over hadden? Zit zelf te denken om een hoelahoep te kopen, ze zeggen dat hoelahoepen zo goed is voor een slanke taille, en die wil ik wel!

Dreamer: voor je doorzettingsvermogen! Ontzettend knap!!
Meave jij woog vorige week toch 88.4? das dan toch nog 8 ons eraf? Best goed dan toch?
Haihai

Ik heb vorige week de tabel wel gedeeltelijk bijgewerkt, maar zat nog te wachten op een paar gewichten, ben donderdagavond niet meer aan de pc geweest, geloof ik .. en.. en.. nouja, de tabel van vorige x heb ik hier niet geplaatst. zo ging het ongeveer.

Ik was vanmorgen 69.1 kg. Halve kg zwaarder dan vorige week dus, maar ongesteld. Weet dat het vocht is, maar je baalt dan toch een beetje he

Doorzettingsvermogen had ik echt niet gehad als ik voor m'n gewicht van de suiker afbleef, dat is zeker. Dan dacht ik al snel "ach, een keertje kan het wel"
Later is nu
Ik heb nu de Wii-Fit met balance board. Lachen man!!

Beetje heikel punt is die weegschaal met bmi meter. Ik bedoel de kids zitten ook op dat ding en het kan verkeerde verwachtingen en ideeen en gevoelens aanwakkeren. Maar voor de rest is het echt een kicken apparaat. Ik ben nog maar net gisteren 1 keer erop geweest, en ik ben echt zo slecht in die dingen. Maar ik ben bang dat ik er best wel eens verslingerd aan zou kunnen raken. Echt té lachen dit!!!

Voor de rest ben ik volgens dat apparaat net gezond. Haha, thank god voor mijn kleding, schoenen én menstruatie, altijd goed voor een kilo of 2 meer

Meave: jouw klodders trekken me niet echt aan. Ieuw wat staat dat er goor

Enne: hallo meis, je bent weer wat kwijt hoor, dat is hardstikke GOED!! Wees nu eens een keertje trots op jezelf! Het kan niet meteen met 10 kilo tegelijk. Je doet het zo juist hardstikke mega netjes en goed, ga zo door en hou vol, je kan het!!

Oh en de ananassen zijn bij ons in de aanbieding. Maar 99 cent per stuk. Ik eet me ongans in die dingen. Soms wel 2 hele ananassen per dag. ( ja echt) En ik weet niet, maar ik hou minder vocht vast dan anders terwijl ik toch echt ongesteld ben. Zou er een verband zijn? Oh en ik ga er dus ook hardstikke goed van naar de plee. En het schijnt dat je van onderen ook lekker zoetig gaat smaken. ( ff M vragen hahaha )

Toedels

X
Ps Dream: Tonijn was volgens Rosa nog lekkerderder dan Zalm in de spinazie taart. Dus dan weet je dat hahaha. En ikzelf vond de Chashews zalig door de rijst. Dankjewel lieve Driem!!
Hier iemand die nooit van haar 'spoorboekje' afwijkt of is afgeweken: 72,8. Dus 2 ons erbij.

Kan me wel gaan afvragen hoe dat kan, maar daar wordt ik

toch niet wijzer van. Ongesteld wordt ik niet ivm pil doorslikken.

Ik weeg wel minder dan gisteren, eigenlijk he.... kun je er vaak ook geen peil op trekken.

Dus, ik ga maar gewoon zo verder.

Ik voel me heerlijk! Vakantie staat voor de deur, heb ik wel

weer zin in om dan niet langer dan tot 12 uur te werken.
Mag ik het recpet van die tonijn-spinazietaart??? dat klinkt lekker!

Was mijn lijstje van vandaag nog helemaal vergeten:

O: bak havermoutpap

T: 1,5 nectarine+1 kiwi

L: bak griekse salade+ 2 boterhammen met 20+ kaas

T: bak yoghurt met 1,5 nectarine

A: frietjes (ik ga die verantwoorde dingen eens proberen, Frideale, kijken of het smaakt...) met waarschijnlijk een griekse vega schijf, en ook nog komkommer erbij.

En ook vanavond weer rennen gok ik. Of morgenvroeg.

Zoyla, ook zo gek op ananas? Me too... maar twee per dag is wel erg veel haha!
Mijn gewicht is vandaag 63,6 noteer dit maar als begin gewicht, ik kan in 2 dagen niet of zeer weinig afgevallen zijn. (wel over 4 dagen ongesteld dus weer vochtvast houden)

Vandaag weer lekker 2 keer een half uurtje fietsen naar mijn werk maar ook een BBQ ( jammie veel salades eten )

Mijn huid is wel verbeterd sinds ik aan het lijnen ben of is dat maar toeval??

Hebben jullie dit ook???

Veel succes met lijnen weer vandaag dames
Geen idee Queenfan, ik heb nog nooit huidproblemen gehad.

Wat bedoel je prcies?

Ook succes he!
@sandra1960: minder pukkeltjes en vlekjes in mijn gezicht het lijkt of mijn huid schoner/mooier wordt
Sandra, je huid kan er mooier uit gaan zien, als je meer water drinkt. het kan ook komen door het mooie weer (daar kwam ik achter, eczeemplek op m'n rug na 2 dagen zon net weer weg, nu weer 2 dagen kleren aan, halloooo eczeemplek )

Ik krijg trouwens na m'n vakantie 2 andere werkplekken (ipv die 2 die ik nu heb) De ene is volgens mij verder weg dan m'n huidige 'verwegplek' en de andere is zéker verderweg dan m'n huidige dichtbijplek (maar dat kan ook moeilijk anders) Dus na mn vakantie nog meer fietsbeweging, aangezien verwegplek met auto over zeer drukke ringweg moet en andere plek middenin de stad is (hiep hoi)

Is het helder? haha, nouja, na m'n vakantie nog meer structurele beweging dus

WAAAR zijn die ananassen in de aanbieding Zoy, please, tell me? Vorige week bij Lidl, heb ik er 3 van ingeslagen en opgegeten (samen met kinderen, die ze ook heerlijk vinden) Nu graag wéér

Mijn dochter is gek op grapefruits, maar die zijn per stuk bijna net zo duur

Mijn dag:"

O: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer

T: glas optimel

T: grapefruit

L: 2 br met gewone kruidenkaas

T: .. geen idee nog

A: aardappels uit de oven, salade en vegaburger .. van gedroogd vegaspul, waar je een burger van moet maken. Ben benieuwd. Hoop dat het lekker smaakt, want is handig voor vakantie
Later is nu
spinazietaart:

4 eieren kloppen (met een lepel bloem erdoor voor stevigheid, hoeft niet)

geraspte kaas erbij (een zakje, ik varieer van de zakjes van de Lidl, zijn 3 soorten)

spinazie erbij (half pak uit de vriezer per taart, spinazie a la creme is ook lekker, maar hoeft niet)

bakblik bedekken met 'hartigetaartdeeg' dat in de supermarkt in de vriezer ligt (je behoort een aantal plakjes aan elkaar te leggen en dan dmv een deegroller uit te rollen tot een plak, ik puzzel altijd wat plakjes aanelkaar in het bakblik)

eierenspinaziemix erin

op smaak te maken met:

* blikje tonijn + in kerrie gefruite ui + nootmuskaat

* gerookte zalm en peper

* alleen de in kerrie gefruite ui + nootmuskaat

* peper

sja.. bedenk het maar.

Ik heb een vriendin, die geen kaas lust en ja, het kan ook zonder kaas. Dan wel zout toevoegen. Zonder de hartigetaartdeeg doe je het in een schaal en heb je spinaziesoufflé.

In plaats van spinazie kun je ook broccoli doen.

In plaats van iets groens erdoor kun je ook het deeg bedekken met gesneden tomaten en gesnipperde ui, italiaanse kruiden + peper erover, kaas-ei mengsel erover.. ook heerlijk. Ook hier kan dan weer een blikje tonijn aan toegevoegd.

Eet smakelijk

(voor de vleeseters is zo'n taart met champignons, prei en ham ook lekker)

(voor de Atkinsmensen is een bakje creme fraiche erdoor /erover ook lekker)
dreamer wijzigde dit bericht op 11-06-2008 12:41
Reden: aanvullingen hoeveelheden
% gewijzigd
Later is nu
Mmmmmmmmmmmm die gaan we kopieren die recepten!

Ananas bij de appie, 2 voor 1.99 euro...

Sturen ze je maar zo naar een andere plek Dreamer, of wilde je dat zelf ook graag?
Sja..

heb werkgarantie, geen baangarantie, of zoiets. Het is allemaal dezelfde afdeling, zelfde werk, andere plek. En.. waar ik heel blij mee ben, een stageplek bij Communicatie, waar ik toch een studie voor gedaan heb
Later is nu
Proficiat Dreamer!

Dat is iets wat mn man ook nog moet

volgen: communicatietraining.

K heb mijn begeleiding gemaild, doe ik tegenwoordig

nog maar 1 x per week.

Ik wil op onze trouwdag DROGE WITTE WIJN

nouja dat hoor ik wel dan of t mag.

En of ik iets moet wijzigen in mn eten want het gaat

weer traaaaaaaaaaaaaag hier hoor.

Al mag ik heel niet klagen, vind ik.

Die taart Dreamer daar zie ik 'hartige taartdeeg' staan, maar zonder, dus in een schaal, heet het souffle?

Ik ga maar eens boodschappen doen zo.
quote:meis73xx schreef op 11 juni 2008 @ 08:37:

Meave jij woog vorige week toch 88.4? das dan toch nog 8 ons eraf? Best goed dan toch?O jee, nou ben ik echt in de war. Ik weet niet meer of de weegschaal nou 88,6 of 87,6 aangaf vanmorgen. Ik denk eigenlijk 87,6. Ik zal morgenochtend nog eens wegen. Niet dat dat wat zegt met mijn weegschaal. En ik ben nu een heeeeeel klein beetje ongesteld (Mirena). Geen idee of dat nog invloed heeft.
quote:meis73xx schreef op 11 juni 2008 @ 09:56:

Zoyla, ook zo gek op ananas? Me too... maar twee per dag is wel erg veel haha!Nah. Is gewoon twee stuks fruit hoor. \\:-)//
Ja Sandra, zonder de taartdeeg is het een souffle en ook lekker

Bedankt voor de tip, ben bij AH geweest (weer) en heb 2 ananassen
Later is nu
Vandaag gegeten:

O: ontbijt mustli met melk

T: nectarine

L: 2 broodjes met jam en heel stout chocopasta

T: halfje aarbeien bavouwataartje (ik weet niet hoe je het schrijft) collega 12,5 jaar in dienst kon niet weigeren

A: BBQ ik ga veel salade´s eten en niet vet vlees bv kip zonder vel of tartaar

Heb vandaag 2 keer een half uurtje gefietst en ook veel gepoetst in huis

Heeft er iemand een recept van een hartige taart zonder spinazie of vis? (queenman lust dit niet) en om het nu helemaal alleen op te eten
Nah, da's ook suf. Ga ik lopen snaaien (liga milk break, chocohagel, lik chocopasta)
Goh Maeve, ik doe lekker met je mee (Maar dan marsijs... Geen suiker eten is zóóóveel beter voor me )
Mijn verdere lijstje trouwens:

O: bh met boursin en komkommer

T: kersen

L: krentenbol

T: scholiertje, dropjes

A: pasta met een saus van spinazie, champignons, ui, zalm en een beetje boursin

Toe: een beetje oranjetoetje van Mona (niet te eten) en 2 ( ) marsijsjes
ben op werk en kan helaas nog niet bijlezen, in elk geval blij en tevreden: 95kilo vanmorgen!
83,5 kilo voor Moppetoet. Het begin is er, gelukkig. Crashen hoeft niet, een kilo per week zou ik al mooi vinden.

O. ei met kaas

T. niets

L. tomaat/mozzarella/balsamico-azijn

T. cottage cheese met zoetstof en kaneel

A. groente met vlees (helaas wéér doppers+wortels, maar ik kan van Moppeman niet eisen dat hij met al mijn nukken rekening houdt. Ik ben allang blij dat ik thuiskom en meteen aan kan schuiven.)

Als snoeperij heb ik tussen de middag een zak uitgebakken spekjes gekocht. Lekker ! Het geeft echt een "ik-eet-lekker-chips-idee".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven