Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Heeft iemand trouwens wel eens artisjokthee geprobeerd ? Ik kocht het uit nieuwsgierigheid bij de toko en ik vond het best wel te pruimen.

Ik heb er net op gegoogeld, blijkbaar werkt het ook nog vochtafdrijvend ?

Artisjokken wekken eetlust op en herstellen de krachten. Artisjok versterkt ook het hart, bevordert de pancreassecretie, de vertering van koolhydraten en vetten, stimuleert het uithoudingsvermogen, de eiwitstofwisseling, versterkt zenuwen en klieren.
Wha, mijn zin was niet eens af. IK was dus aan het snaaien tijdens het koken. Alsof je doodgaat van de honger als je 10 minuten een rammelende buik hebt. Zonde zonde.

Verder ga ik geen artisjokthee uitproberen tenzij ik er slapend slank van wordt binnen 4 weken. En vind ik een kilo per week hartstikke veel.

Gek eigenlijk. Overal lees je dat je rustig moet afvallen en dan staat er ergens op het voedingscentrum dat 0,5 - 1 kg rustig is. Nou pardon hoor. Een kilo per week vind ik niet rustig. Ik zou 600miljoen gaten in de lucht springen als ik de komende paar maanden een kilo per week afviel. Hmpf.
Ja, echt wel Maeve!
82 82 82 82 82 82 82 82 82 82 82 82 82 82 82 82 82 82 82

Yes, 82 kilo op de weegschaal. Doorzetten nu !!!!!!!

mijn lijst voor vandaag:

O: ontbijt mustli met melk

T: appel

L: tosti met kaas

T:

A: waarschijnelijk soep met soepstengels.. we eten pas om half 9 vandaag

Ik moet jullie iets opbiechten gisteren heb ik bij de BBQ een paar glazen witte wijn gedronken...en aaai... daar zitten veel calorieen in.

Maar ja het is ook maar 1 x in de 4 jaar dat we zo'n feest hebben op mijn werk.

Vandaag krijg ik niet veel beweging heb namelijk vrij en ga shoppen.
shoppen is bewegen meave....veel lopen, veel aan-en uitkleden en veel tassen dragen, zie je wel -} bewegen!

Gisteren dus helemaal tevreden met mijn resultaat. Ik vind een kilo per week ook veel, dat vind ik niet rustig afvallen, ik heb altijd geleerd dat een pond per week mooi is. Ik merk dat het bij mij altijd met horten en stoten gaat, dan een kilo erbij en anderhalve kilo eraf,. Geen idee hoe dat zo komt. Meave, ik heb ook een mirena en hou wel vocht vast volgens mij als ik anders ongesteld had moeten worden.

Heb gisteren gesnaaid en patat gegeten, het was heerlijk...Nu dus maar weetr even netjes. Ik heb na,elijk mezelf beloofd dat ik vrijdag tijdens voetbal wel iets snaaien mag en zaterdag ben ik overdag op bezoek bij een forumdinnetje en s avonds krijg ik bezoek.
o, het is queenfan die aan het shoppen is ipv meave! solly!
Joepie Moppetoet!!!

Dat geeft de burger weer goede moed.

Queenfan, ik wil maandag aan de droge witte wijn!

Klein feestjuhhhh (trouwdag)

Wil wat leuks doen, maar weet nog niet wat.
anderhalve kilo in 1 dag? Wat is er gebeurd bij je moppetoet?
Goeimiddag

Ik denk dat Moppetoet ineens een kg vocht kwijt is?

Ik was vanmorgen weer op gewicht van vorige week. Ik vind het eigenlijk maar wat dat ik mezelf met koppijn uit bed werk (voor plassen en kinderen uitzwaaien) en dan wél op de weegschaal ga. Hoe gek ben je dan?

Ik gebruik vaak artisjokken (uit blik) voor de pizza en de rest dan de dagen erna op salade. Heel goed van mezelf dus

En ja.. vielen we maar een kg per week af en dan continue. De keer dat het gebeurt ben ik vaak de week later weer een halve kg aangekomen
Later is nu
quote:bentetje73 schreef op 12 juni 2008 @ 10:00:

o, het is queenfan die aan het shoppen is ipv meave! solly!Ik was ook shoppen.
Ik ook!

( nou ja gisteren dan, vandaag zit ik in het ziekenhuis )
En mijn weegschaal vond mij vanmorgen ineens 10 kilo zwaarder als de week daarvoor, altijd leuk zo'n schaal met humor wahahaha.

10 kilo erbij in 1 week. Dan mag je van beste huize komen, wil je dat lukken, woei!!!
Ook zo apart dat ik met 10 kilo meer toch nog mijn broeken maat 34 aan kan. En - oh treur oh snik- mijn borsten nog steeds een armetierig a-tje zijn.

Ben wel ietsje zwaarder, want ongesteld, en veel snoeperij, en veel wijn, en vocht enzo. Maar helleuwwwwwwww 10 kilo is wel errug overdreven hoor wahahahahaha!!!
Zet die weegschaal maar bij t grofvuil Zoy hihi.

En wat dacht je van mij dan? Ook 1 kg lichter dan gisteren.

T blijft apart hoor.
ben je geslaagd meave? echte bankkleren?

Tssssk, om zulke humor als die van jouw weegschaal zou ik niet kunnen lachen zoyla.....

O: 2 crackers, nektarine, pruim, melk

T: appel

L: 4 boterhammen met 20+kaas (kaas was zo lekker...), melk

T: niets

D: gekookte aardappels,. broccoli, speklapje, yoghurt of fruit.

Daarna avondvierdaagse lopen en daarna de nachtdienst in, pfff ben nu al moe! Neem vannacht naar het werk brood mee en snackkomkommers, dan kan dat niet fout gaan.
Mijn lijstje is een beetje raar vandaag, eens kijken of ik het kan herinneren:

O: brinta

T: banaan + paar stukjes walnoot, bak yoghurt

L: 2x courgettesoep, ligt gebonden

T: 4 ringen ananas met kaneel gebakken

T: nog wat nootjes

A: ananas, 2 gebakken eieren met ui en paprika op brood met kaas.

Ik ben nog steeds op zoek naar zoet. De gebakken ananas hielp wel wat. Sowieso hielp de ananas wel, gelukkig. Ik snap eigenlijk niet waar ik nog naar zoek nu.

Jij hebt een raaare weegschaal Zoy
Later is nu
Ik denk dat het inderdaad vocht is.

Sinds ik met de pil gestopt ben is mijn cyclus langer geworden, ik denk 30 dagen, en houd ik volgens mij veel vocht vast. Ik ga wel weer aan de pil, Moppeman heeft koudwater- en messenvrees gekregen bij de uroloog, dus daar kan ik waarschijnlijk lang op wachten.

Nou ja, de pil geeft me toch een veiliger gevoel dan condooms, misschien omdat ik het dan zelf onder beheer heb ?

O. ei met pesto en kaas

T. niets

L. tomaatjes en vleeswaar

T. niets

A. tortilla's met groente en bonen (flageolets, capucijners, linzen, kikkererwten). 1 tortilla gehad, dat zijn dan wel wat koolhydraten, maar de rest van de dag ben ik superbraaf geweest (omdat ik natuurlijk wist wat ik 's avonds zou gaan eten).

Moppekind heeft er braaf in weg zitten eten, toen hij constateerde dat de pot "bonenpizza" schafte.

Ik zit nu nog uit te buiken, wel jammer, want eigenlijk wilde ik gerookte eendenborst als "borrelhapje" maken, maar ik heb er nog geen ruimte voor.
Nieuwe tabel!

Enneh

Bentetje gaat de afgelopen weken 1 kg per week!
Later is nu
Vandaag niet zo'n heel geweldige dag eettechnisch gezien. Ik weet het niet eens meer precies maar weet wel dat er chocolade en koekjes bij waren...en dat ik niet gelopen heb zoals gepland. Ga nu morgenvroeg om 7 uur.

Komend weekend verjaardag van de man, vaderdag en nog een kinderverjaardag/eten met vrienden en als toetje mogelijk maandag naar de efteling...

Morgen nog taarten maken en kadootje kopen en misschien nog naar het circus... gaat lekker, haha!
quote:dreamer schreef op 12 juni 2008 @ 20:33:

Nieuwe tabel!

Enneh

Bentetje gaat de afgelopen weken 1 kg per week! nou, met mijn bekende horten en stoten dan...vorige week was ik ene pond aangekomen, nu weer anderhalve kilo eraf. Raarrrrr. Maar ben zeker tevreden!
Vanmorgen nog 71,8 tja dan zal het wel echt zijn toch?

Ik moet beslist wijn drinken op onze trouwdag is het advies van de begeleiding.

Hmmmmmmmmmmm dat zal smaken!
Meis, ik vind het wel een leuke uitdaging om slank verjaardagsspul te bedenken. Hoe zou je bijvoorbeeld een caloriearme, maar wél lekkere taart kunnen maken. Iets met magere kwark? Of iets met gelatine? (Of beide natuurlijk ) En wat voor slanke hapjes? Komkommer, wortel en cherrytomaatjes zijn lekker natuurlijk, maar wat is nog meer leuk én verantwoord zonder dat je direct het idee hebt dat je alleen maar lijnvoer eet.

Oh, de weegschaal is toch weer aardiger voor me. Gister 86,9, vandaag 87. Het gaat dus toch de goede kant op en ik heb het idee dat ik het rond mijn taille (of waar die hoort te zitten ) al wat kan merken. Sommige broeken zitten iets minder strak, maar ik moet even kijken of ik dat ook nog vind als ze net uit de was komen.
Oei, lekker Meave, onder de 87 gisteren. Vandaag er dan weer op, nouja.. het begint te komen, nietwaar?

Bentetje, vorige week was je, volgens de tabel, ook al een kg afgevallen hoor, vandaar

Ik was vanmorgen weer 69,1 en ga er niet op mopperen, want blijf in elk geval onder de 70, dat is al mooi. Zou wel meer en sneller resultaat willen zien (dat eerste snelle, van toen ik suikerloos enzo begon was wel fijn) maar het zit er kennelijk niet in. Moet zeggen dat ik, sinds ik geen vlees en suiker meer eet, ik wat makkelijker ben met vet. Eet weer sneller een volvette kaas, bijvoorbeeld.

Vanmorgen niet gezwommen, toch nu al m'n ochtendboterham én m'n ochtendfruit op. Het wordt een lange dag zo.

Morgen ben ik trouwens de hele dag op de been, wegens voetbaltoernooi, waarbij ik fotograaf ben. Is veel lopen, weet ik nog van vorig jaar. Dan heb ik m'n beweging dus wel weer.

Heb afgelopen week wel veel last van m'n knieën, daar baal ik van

Toedels
Later is nu
Taarten zijn klaar, (kersenmonchou en peren-amandel) niet verantwoord maar wel vreselijk lekker!! Ik ken wel een paar recepten hoor, van slanke taarten, maar hee, zo vaak bak ik niet en het meeste wordt door anderen opgegeten dus maak ik die enkele keer het liefst de allerallerallerallerlekkerste taartjes!

Verder heb ik dadels in spek gerold en gebakken, denk dat ik nog iets met zalmrolletjes ga prutsen en gehaktballetjes erbij en dan is het wel mooi geweest...(naast de gebruikelijke nootjes/chipjes/toastjes-met-salade en de onvermijdelijke komkommer en wortels)

Heb vanmorgen al gerend, had me verslapen en ben dus maar drie kwartier geweest in plaats van mijn geplande 5 kwartier.

Lijstje voor vandaag:

O: 2 kiwis

T: beetje gesnoept van taartdeeg etc

T: peer

L: boterhammen met makreel denk ik

T: ehhh nectarine?

A: pasta met zalm en groente

Balen van je knieen weer Dreamer...

Meave, je gaat goeoeoeoed!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven