kleine bloeduitstortinkjes
donderdag 26 september 2013 om 17:01
Ik vroeg me af of iemand hier wel eens last heeft gehad van kleine bloeduitstortinkjes op het lichaam. Ik heb sinds een aantal weken kleine plekjes die eigenlijk niet verdwijnen op mijn benen en buik. Ook ben ik 26 weken zwanger. Ik heb er verder geen last van maar het is natuurlijk geen fraai gezicht en als ik het google kom ik op allerlei nare ziektes uit zoals ITP. Hoewel dat ook uit kleine puntbloedinkjes bestaat, lijkt het bij mij lichter (minder rood) en ik heb gelukkig geen blauwe plekken. Ik ben vanochtend voor de zekerheid naar de huisarts geweest en heb bloed laten prikken. Over een paar dagen krijg ik dus meer te horen, maar zou graag horen of anderen (zwanger of niet) dit herkennen..
donderdag 26 september 2013 om 18:03
donderdag 26 september 2013 om 18:53
Mijn dochter heeft ze wel eens in haar gezicht als ze te fanatiek heeft gesport. En een vriendin van haar als ze heeft overgegeven. Dochter is bij de huisarts geweest, maar het heeft in haar geval te maken met grote inspanning en dus druk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
vrijdag 27 september 2013 om 15:51
vrijdag 27 september 2013 om 19:37
quote:anno1984 schreef op 27 september 2013 @ 15:57:
Wat een ramp verhalen hier. Die rode plekjes heten petechiën. Komt vaker voor dat ze toenemen tijdens zwangerschap. Zijn verder onschuldig. Ik heb ze ook en soms komen er ineens weer een aantal bij. Weg gaan ze helaas
niet meer.
Wat nou rampverhalen? Er is hier welgeteld één persoon die met een "rampverhaal" komt.
Daarnaast hoeven puntbloedinkjes helemaal niet zo onschuldig te zijn als jij zegt, het kan ook een symptoom zijn van diverse ziekten (no worries TO). Bovendien verdwijnen ze uiteindelijk vanzelf weer. Zie het als kleine blauwe plekjes - het gelekte bloed dat het puntje veroorzaakt wordt vanzelf weer afgebroken. Als de puntjes niet uit zichzelf verdwijnen zou ik toch maar eens langs de huisarts gaan voor de zekerheid, want echt normaal is dat niet.
Wat een ramp verhalen hier. Die rode plekjes heten petechiën. Komt vaker voor dat ze toenemen tijdens zwangerschap. Zijn verder onschuldig. Ik heb ze ook en soms komen er ineens weer een aantal bij. Weg gaan ze helaas
niet meer.
Wat nou rampverhalen? Er is hier welgeteld één persoon die met een "rampverhaal" komt.
Daarnaast hoeven puntbloedinkjes helemaal niet zo onschuldig te zijn als jij zegt, het kan ook een symptoom zijn van diverse ziekten (no worries TO). Bovendien verdwijnen ze uiteindelijk vanzelf weer. Zie het als kleine blauwe plekjes - het gelekte bloed dat het puntje veroorzaakt wordt vanzelf weer afgebroken. Als de puntjes niet uit zichzelf verdwijnen zou ik toch maar eens langs de huisarts gaan voor de zekerheid, want echt normaal is dat niet.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
vrijdag 27 september 2013 om 19:54

vrijdag 4 oktober 2013 om 14:40
Zelf schrik me af en toe kapot in de ochtend. Mijn benen, buik, armen, eigenlijk elke plek waar ik zelf goed bij kan, kunnen helemaal onder zitten.
Het heeft bij mij te maken met de droge lucht. Voornamelijk van de centrale verwarming. Mijn huid wordt daar zo droog van dat het gaat jeuken. In de nacht krab ik dan onnbewust zo hard dat er bloeduitstortingen ontstaan.
Ik probeer het te verhelpen met waterbakken en een luchtbevochtiger.
Het heeft bij mij te maken met de droge lucht. Voornamelijk van de centrale verwarming. Mijn huid wordt daar zo droog van dat het gaat jeuken. In de nacht krab ik dan onnbewust zo hard dat er bloeduitstortingen ontstaan.
Ik probeer het te verhelpen met waterbakken en een luchtbevochtiger.
dinsdag 8 oktober 2013 om 22:03