Naturistencapming

08-10-2013 21:01 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

wij nemen volgend jaar een seizoensplek op een naturistencamping. Nu merk ik dat er toch wel heel veel gepensoineerden rond lopen. Wij zijn zelf 30-ers. Zijn wij nou zo bijzonder of zijn er meer mensen van onze leeftijd die zoiets doen?
Ik ben meer van de natuurcampings Maar fijne vakantie! Kamperen is leuk
Er lopen er hier wel meer rond op het forum, en die zijn echt niet allemaal 60+ . Misschien dat ze nog reageren.

Maar maakt het je wat uit dan? Ik zit liever met 'oude' gelijkgestemden op een camping dan met tokkies van mijn eigen leeftijd, denk ik dan maar.
Wij zijn begin 40 en sinds een paar jaar "naturist" ik mee met mijn partner. Ik zou niet meer anders willen, ja, er staan soms ouderen op de camping maar ook van onze leeftijd. Het fijne van naturisme, vind ik dan, is dat uiterlijk er niet meer toe doet en iedereen er gewoon mag zijn, oud of jong, rijk of arm, mooi of lelijk. Dus gewoon doen waar je zin in hebt!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Het fijne lijkt mij vooral geen bergen wasgoed bij thuiskomst
Als het een seizoensplek in Nederland is zou ik toch voor de zekerheid maar een lekker warme jas meenemen, tenzij we net zo'n zomer krijgen als dit jaar.
verba volant, scripta manent.
Naturisten kwebbelen.

Het antwoord op vele vragen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:mafalda schreef op 08 oktober 2013 @ 22:49:

Het fijne lijkt mij vooral geen bergen wasgoed bij thuiskomst

Wij hebben altijd teveel kleren mee en zeker de helft kan na vier weken vakantie gewoon terug in de kast.

Wat is een capming?
quote:Ikje86 schreef op 09 oktober 2013 @ 13:04:

Wat is een capming?

Een verknipte camping.

quote:Ikje86 schreef op 09 oktober 2013 @ 13:04:

Wat is een capming?En een Ikje?
Veel gepensioeneerden hebben eerder een seizoensplek, terwijl de jongeren maar een paar weken komen. Dat wil niet zeggen dat je er de hele vakantie als enige jongere zit, natuurlijk.

Er zijn ook naturistencampings, die door de huidige gepensioneerden zijn opgebouwd, bij wijze van spreken.

Deze naturist gaat liever naar het buitenland, waar het warm genoeg is om ook daadwerkelijk zonder kleren rond te lopen

Veel plezier.
Later is nu
Gelukkig hadden we dit jaar een hete zomer in Nederland.

Echt géén idee.. volgens mij niets van meegekregen.
Later is nu
We hebben in Annen, Ossendrecht en Elsendorp gestaan. Gelukkig goed weer gehad, maar Nederland is en blijft een duur vaskantieland. Volgend jaar hopelijk weer naar Frankrijk.
Waar ik meer mee zit is dat iedereen het heeft over die lange warme zomer, terwijl we ons eind juni nog afvroegen of we eigenlijk nog wel zomer kregen en eind augustus werd al over 'herfstweer' gesproken. Dus eigenlijk was die héle lange zomerperiode net die paar weken dat ik in Portugal zat

Lekker dat je het toen ook goed trof.
Later is nu
Op het naturistenstrand waar ik kom zijn het idd relatief veel 50+ ers, al dan niet gepensioneerd maar iig met veel vrije tijd of andere werktijden dan 9-5, of juist jonge mensen met nog kleine kinderen. Pubers willen waarschijnlijk niet meer mee en die vind je daar ook niet. Wel 30-ers en 40-ers, zowel singles als stellen.

Eigenlijk van alles door elkaar dus, op middelbare scholieren na. Ik weet niet hoe het op campings is, maar misschien ben je geweest in een periode dat vooral gepensioneerden vrij waren en daar relatief vaker heen kunnen? En daarom een seizoensplaats hebben?

Ik heb de indruk dat het voor veel mensen echt een levenswijze is, maar als je in de drukke fase werk+zorg voor kinderen, druk sociaal leven enz zit, is er minder tijd/ gelegenheid en zie je daarom minder mensen van jouw leeftijd met een seizoensplaats?

En wat hier ook al gezegd wordt: in Nederland is het uitzonderlijk als het echt een mooie zomer is, misschien zijn er veel meer jonge gezinnen die naar naturistencampings in het buitenland gaan in de vakatieperiode?

@Dreamer: de zomer begon idd laat (ergens juli, toch?) en hier (midden des lands) toch minstens de hele zomervakantie 6 weken vrijwel aaneengesloten zonnig en warm weer gehad en tot ongeveer 15 september kunnen zonnen en zwemmen.. Eerste zomer dat ik niet naar het buitenland zou gaan, maar in mijn beleving ben ik elke dag wel ff naar dat strandje gegaan aan het eind vd dag, dus je hoort mij niet klagen!!

(daarna nog onverwachts wel goedkoop midweekje weggeweest, dus ik heb wel echt het idee dat we een lange & warme zomer hebben gehad. En dit jaar de zomer zeker wel genoeg heb kunnen "opladen" om de koudere & donkere maanden door te komen.. heb er ook echt bewust van genoten, elk uurtje meegenomen dat het kon!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Inderdaad zijn de zomervakantieweken in het Noorden ook mooi geweest, maar aangezien ik daar 4 van weg was, is het echt mooie weer in Nederland aan mij voorbij gegaan. En hoewel het dus warm en mooi was, waren er wel mooi planten verpieterd door te NAT. Ik bedoel maar.

Mijn 'middelbare scholieren' gaan trouwens nog altijd mee en vinden overal vrienden van hun leeftijd. Gelukkig kan het wel
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven