Mode & Beauty alle pijlers

altijd de foute kleding

09-10-2013 20:49 39 berichten
Ik zat net foto's te kijken van een weekendje weg..

en ondanks dat ik absoluut niet fotogeniek ben sta ik er regelmatig leuk op. Dus dat is al meegenomen.

Maar wat ik wel altijd heb: ik lijk altijd de foute kleding te dragen op foto's ( en dus ook in het echt ).

Wat in de winkel bij een ander leuk staat staat bij als een vlag op een modderschuit.

Ik kan mijn eigen stijl maar niet vinden..

Ik ga wel eens winkelen met vriendinnen of mijn zusjes maar ook dan kom ik met kleding thuis die ik thuis voor de spiegel mooi vind staan maar als ik mezelf dan terug zie... pfff gewoon niet flatteus!

En geld voor een styliste ofzo heb ik niet. Ik ben trouwens gewoon slank, dus ik hoef niets te verdoezelen ofzo.

Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Tsja....

wat gaat er dan precies mis?

Kun je iets concreter zijn?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik maak wel eens foto's van mezelf in het pashokje en kijk die dan ter plekke.

Heeft me al veel miskopen voorkomen en ook juist dingen die normaal niet zou kopen
foto's van jezelf in pashokjes???

maar je kijkt dan toch in de spiegel?

Wat is het verschil dan met een foto?

Of verzend je deze en laat je de outfit becommentariseren?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
voorbeelden.. moeilijk.. het is het altijd gewoon net niet.

bv broeken die bij iedereen mooi staan, daarin lijk ik een boerin...

dat soort dingen...
quote:newimprovedkitty schreef op 09 oktober 2013 @ 20:57:

bv broeken die bij iedereen mooi staan, ...Lijkt me stug.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heel herkenbaar. Ik heb van die 'netniet' stijl gewoon 'mijn' stijl van gemaakt. Ach, je ziet dat ik het echt heb geprobeerd
Waaro ga je niet eens voor een stijladvies of zo. Misschien dat je net de kleuren steeds pikt die je flets maken. Of een hals die je boezem plt laat lijken.

Op een gegeven moment zie je dan vanzelf welke vormen je wel en niet goed kan hebben.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Het gaat om stijl? Ik herken wel wat je schrijft, nu heb ik een soort moodboard.

Een verzameling van plaatjes en foto's van kleding in de stijl die ik mooi vind. Soort inspiratie maar ik let ook op de kleuren en stoffen combinaties enzo.

Ik koop nu alleen kleren die in dat thema passen. Anders kom ik weer met een boyfriend jeans uit de stad, die ik nooit ga aantrekken.
Je zou je eens ( Google is je vriend! ) kunnen verdiepen in lichaamsvormen en welke kleding daar het best bij past.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik wil je evt wel helpen als je dat wil...

Ik ben 24 in werk bij een kleding merk in design team. Je hoeft niet de nieuwste hipste mode te dragen , het moet bij je passen en het moet je staan. Als je eenmaal weet wat bij je past is het stuk makkelijker shoppen.

Laat maar weten als ik wat voor je kan betekenen
quote:amanda1988 schreef op 09 oktober 2013 @ 21:06:

Ik wil je evt wel helpen als je dat wil...

Ik ben 24 in werk bij een kleding merk in design team. Je hoeft niet de nieuwste hipste mode te dragen , het moet bij je passen en het moet je staan. Als je eenmaal weet wat bij je past is het stuk makkelijker shoppen.

Laat maar weten als ik wat voor je kan betekenen Lief
Kijk eerst eens welke kleur je goed staat. In een pashokje is dat niet goed te zien door het lamplicht, bij een raam wel. Misschien heb je zwakkere punten, veel van boven, minder aan de achterkant of juist andersom, lange benen, of korte benen, verkeerde schoenen of een slecht zittende bh.
verba volant, scripta manent.
@ sprokkelientje, een foto is echt anders!!

Weet ook niet waarom
quote:lemoos2 schreef op 09 oktober 2013 @ 21:01:

Heel herkenbaar. Ik heb van die 'netniet' stijl gewoon 'mijn' stijl van gemaakt. Ach, je ziet dat ik het echt heb geprobeerd Goh, je hebt nu mijn stijl? Ken je me dan?
Ik maak ook foto's in het pashokje, haha, behoedt me voor veel fouten . Blijkbaar kan ik niet objectief kijken naar mezelf, behalve op een foto.

Ik heb helaas geen tips voor je, ik ben al blij als ik er zelf eens uitzie alsof ik er over heb nagedacht.
Vind je dit alleen zelf? Wat vinden anderen (vriendinnen, zusjes) ervan? Misschien is het je eigen onzekerheid en valt het wel heel erg mee.
Heel herkenbaar.

Ik zou niet weten wat je eraan moet doen.
Herkenbaar. Ik moest laatst naar een avond op het kdv en stond voor mijn kast en dacht "jeetje...ik kan niks fatsoenlijks vinden om aan te doen". Weet niet wat het is (eigenlijk wel...ik ben verliefd op uggs, daar gaat het al mis). Ik kan gewoon niet echt een leuke stijl vinden.

Vroeger had ik dat wel, maar die stijl past niet meer bij me. Was toen echt een skater, wijde broeken, punkshirts, roze haar, ketting aan je broek, sneakers eronder en spikes om mijn nek vast niet ieder's keus, maar het was wel iets waar ik me echt heel fijn in voelde. Nu zoek ik dus weer zoiets, maar dan passend bij mijn leeftijd. En dat lukt niet. Ga volgende week winkelen in Wijnegem, dus dan een nieuwe kans!
Zoals jij dus vaak mooi op foto's staat, zo sta ik meestal lelijker op foto's. En mijn kleding en mijn hele postuur etc ziet er ook gewoonweg minder mooi uit. In het echt vind ik mezelf gewoon veel leuker dan op foto's. Tja, misschien zit ik ernaast hoor met deze conclusie en zie ik er in het echt ook niet uit.

Maar wie weet geldt dit in een andere vorm ook voor jou; dat je lichaam gewoon niet zo fotogeniek is. Mijn nek lijkt altijd heel kort, mijn gezicht zo'n bolle toet. Dat ligt dan aan je botstructuur zeg maar. Daarom is een heel mooi meisje ook niet automatisch een goed fotomodel.

Nog een tip; vraag eens advies aan een verkoopster. Zo van; wat staat leuk bij deze broek etc. etc.
quote:netniet schreef op 09 oktober 2013 @ 21:13:

[...]

Goh, je hebt nu mijn stijl? Ken je me dan? Als jij ook een kruising bent van strijkvrije treggings/jeggings (of hoe ze ook heten) x net niet leuke shirtjes met colbertje, inclusief te prullerig sjaaltje en net niet hippe enkellaarsjes, dan ben jij mijn fashiontwin
Goed idee van die foto's in het pashokje. Heb dat laatst bij bikini's gedaan, maar dan om ze te verzenden naar mijn vriend. Oke, dat klinkt heel fout maar ik kon simpelweg niet kiezen!

Besef me nu ineens dat ik sommigen wel leuk vond in de spiegel en niet op de foto dus misschien ga ik dit voortaan ook bij kleding doen!

Lost jouw probleem niet op, maar wel bedankt voor de tip
anoniem_170592 wijzigde dit bericht op 09-10-2013 22:14
Reden: sommige = sommigen
% gewijzigd
Ik denk dat we in Nederland een onderwerpenprobleem hebben
//
..
quote:Kaarsvet schreef op 09 oktober 2013 @ 21:36:

Goed idee van die foto's in het pashokje. Heb dat laatst bij bikini's gedaan, maar dan om ze te verzenden naar mijn vriend. Oke, dat klinkt heel fout maar ik kon simpelweg niet kiezen!

Besef me nu ineens dat ik sommige wel leuk vond in de spiegel en niet op de foto dus misschien ga ik dit voortaan ook bij kleding doen!

Lost jouw probleem niet op, maar wel bedankt voor de tip idd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven