Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.

Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:

Oh ja, en we komen van hier .

Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:jen16 schreef op 08 oktober 2013 @ 12:28:

Haha Paque_Pink, daarom is het ook soms goed om bij de buren mee te lezen Doe ik ook, om diezelfde reden! En ik ben sowieso niet zo snel op mijn teentjes getrapt hoor

Maar ik begrijp je dus volkomen. Ik zou dat andersom ook zo hebben namelijk. En wellicht helpt het jou weer om er nu zo als ik beschrijf naar te kijken; de kou en donkere dagen zijn nog niet eens begonnen, en het einde is alweer in zicht! (Het scheelt natuurlijk wel of je meer last heb van de lagere temperaturen, of van de kortere dagen -de echte kou begint vaak pas in januari).

Geniet nog even van de laatste nazomerdagen en sterkte dan nog de komende maanden

Ja precies. even mee lezen voor wat positive thinkin.

Enneh, laatste zomerdagen?? ik vind het nu al stervenskoud joh. brrrr....
Goed zo, zo denk ik er ook over.

Sorry voor de 'genietze-wens' dan , dan is mijn reactie nogal misplaatst voor jou!

Hier is het namelijk wel rond de 20 graden en zonnig (veel te warm voor mij). Hier begint het herfstweer als het goed is donderdag pas (hoewel ik dus 14 graden ook helemaal niet koud vind natuurlijk )

Dan voor jou maar even een en ik zal aan jullie denken deze dagen!
quote:jen16 schreef op 08 oktober 2013 @ 12:42:

Goed zo, zo denk ik er ook over.

Sorry voor de 'genietze-wens' dan , dan is mijn reactie nogal misplaatst voor jou!

Hier is het namelijk wel rond de 20 graden en zonnig (veel te warm voor mij). Hier begint het herfstweer als het goed is donderdag pas (hoewel ik dus 14 graden ook helemaal niet koud vind natuurlijk )

Dan voor jou maar even een en ik zal aan jullie denken deze dagen!

Na valt mee hoor, ik zit niet zo snel op de kast. hier is het trouwens mistig en bewolkt en winderig (ik zit vrij noordelijk) dus vandaar mijn brrrr.

Maar, fijn dat je aan me denkt en ik wens jullie in ieder geval veel plezier deze periode.
paque_pink, veel sterkte de komende tijd!

Een heerlijke namiddag, het is grijs, donker en vanuit mijn woonkamerraam zie ik bomen met goudgele en groene blaadjes. In de gemeentetuin voor mijn huis zijn de bladeren al gevallen en die liggen nu in grote getale op de grond. Sommige bladeren zijn zelfs knalrood een hele mooie, dieprode kleur.

Straks lekker de kaarsen aan! Heb helemaal in de stijl van dit weer pepernoten in huis gehaald, lekker!

En einde van deze week 11 graden overdag, ik ben zo blij!

Dat begint er al op te lijken! Heb echt zin in een knusse gure donkere herfst en winter.
Whoah, dit weer van vandaag vind ik dus echt heerlijk!
Is bij jullie ook de herfst eindelijke begonnen vandaag? Heerlijk he, NYC? Ik ben heeeeel blij

Dit begint er meer op te lijken zeg, ik voel me echt veel meer in mijn element. Nog 2 weken, dan is het lekker nog een uurtje eerder donker!

@ Mayhem: Even off topic (sorry) Heb je The Conjuring al gezien? Godverdorie wat een enge film, haha. Ik heb 'm gisteravond laat gekeken en ik denk dat ik vanavond nog steeds niet kan slapen ervan Een aanrader voor jou als mede-horrorfan!
Hee Jen!

Ja die heb ik in de bioscoop gezien met vriend Eind oktober komt ook Insidious 2 uit!
Jaa, Insidious 2 kijk ik ook al naar uit!

Leuk dat je 'm ook gezien hebt trouwens, wilde je 'm niet onthouden, haha.

Het weer voor de komende tijd ziet er ook goed uit hè, we kunnen nu echt, echt afscheid nemen van de (na)zomer! Nu is het wachten op de nachtvorst

Dat plaatje

Vind het echt kei lief dat je met die film aan mij hebt gedacht Jen!

Twee enge films uit mijn dvdkast: Ils (Them) en My Little Eye. Die kijk ik dus mooi niet alleen.
Ik heb ze gelijk even gegoogeld en nog niet gezien! Die gaan dus mooi op de nog-te-kijken-lijst, thanks

Ik hou ook zo van die mooie dauw-ochtenden, als je die vrieskou echt in de lucht ruikt en het is nog stil buiten.

Wij hebben trouwens ook al lootjes getrokken (ja, oké, op mijn doordrammen verzoek), ben al helemaal in de stemming! Vandaag ook eindelijk weer een jas aan en voor straks trek ik misschien wel mijn langebroek-pyjama uit het vet
anoniem_155849 wijzigde dit bericht op 10-10-2013 22:45
Reden: typo
% gewijzigd
Herkenbaar gevoel, jen!!!

Zijn jullie (net als ik) trouwens ook vooral ochtendmensen in plaats van middag- of avondmensen? Maakt niet uit welk seizoen het is trouwens, zelfs hoogzomer vind ik de ochtenden nog wel heerlijk.

En in de winter als het sneeuwt.. en je dan de eerste bent die door de verse sneeuw loopt. Hmmm.
Oh ja de dauw, heerlijk

Hele vroege ochtenden vind ik leuk, maar ik ben vooral een avondmens en in het weekend ook nachtmens. Altijd al geweest.
Wauw. Ik zit echt iedere dag op dit forum en heb dit topic nog gewoon niet voorbij zien komen. Maar wat FIJN dat ik hier mezelf eens niet zo raar hoef te vinden.

Dat plakkerige in de zomer, inderdaad het gevoel dat we leuke dingen 'moeten' doen omdat het lekker weer is.

En het heerlijk knusse gevoel van buiten donker, binnen kaarsjes en met een deken op de bank.. dikke kleren aan en ik kan zo nog wel honderd dingen noemen.

Jeeej!!
quote:NYC schreef op 10 oktober 2013 @ 22:28:

En in de winter als het sneeuwt.. en je dan de eerste bent die door de verse sneeuw loopt. Hmmm.

Oh ja fijn is dat!

Als de sneeuw nog helemaal vers is dan maak ik ook graag een foto.
Welkom jilliebillie!
Hier ook echt een avondmens. Ik háát ochtenden (maar als het dan toch moet, ja.. dán het liefste een zoals hierboven ).

Het liefste zou ik trouwens gewoon 's nachts leven en de ochtenden/dagen helemaal overslaan hoor Ik hou denk ik gewoon van het einde de dag, het einde van het jaar, het einde van de week.. Klinkt best grappig, maar voor mijn gevoel heeft het toch allemaal wel met elkaar te maken.

Ik dacht trouwens eerlijk gezegd ook dat (daarom) winterliefhebbers ook avondmensen zouden zijn, en zomerliefhebbers meer van de ochtend/dag houden (en dus ook het begin van het jaar enzo, licht, lente/zomer). Best gek he?
Ik ben ook een avondmens.. nachtmens. De ochtenden in de kou zijn dan weer niks voor mij, of juist weer wel, want dan kan ik lekker in mijn warme bedje blijven liggen.

Donkerte (is dat een woord ) vind ik ook heeeerlijk.

En sneeuw in de nacht.. over de lantaarnpalen heen. Heb er helemaal zin in!
quote:jen16 schreef op 10 oktober 2013 @ 22:44:

Ik dacht trouwens eerlijk gezegd ook dat (daarom) winterliefhebbers ook avondmensen zouden zijn, en zomerliefhebbers meer van de ochtend/dag houden (en dus ook het begin van het jaar enzo, licht, lente/zomer). Best gek he?Nee hoor, dat idee heb ik ook.
quote:jilliebillie schreef op 10 oktober 2013 @ 22:47:

Ik ben ook een avondmens.. nachtmens. De ochtenden in de kou zijn dan weer niks voor mij, of juist weer wel, want dan kan ik lekker in mijn warme bedje blijven liggen.

En sneeuw in de nacht.. over de lantaarnpalen heen. Heb er helemaal zin in! Oooh, jij hoort duidelijk in dit topic! Welkom Jillie
quote:jilliebillie schreef op 10 oktober 2013 @ 22:47:

En sneeuw in de nacht.. over de lantaarnpalen heen. Heb er helemaal zin in!

In het Engels wel, dan wordt het gewoon darkness

Hier duisternis, denk ik

En sneeuw in de nacht

Dan wil ik altijd foto's maken. Of sneeuw in de ochtend met schemering.
Duisternis.. ja. Dat is 'm. Maar dan ga ik toch op zijn foutst donkerte blijven zeggen, dat klinkt zo lekker!

Foto's, ik ook . Maar ik heb helemaal geen goede camera :(.

Ik ben ook een grooote fan van met een dekentje op de bank, lekker tegen mijn lieve vriend aan kruipen en dan nippen van mijn grote mok warme thee/chocomel/melk. Hmmmm.

En nu had ik vorig jaar aan 't einde van de winter de snuggie gehad. Heb de hele zomer gewacht tot ik 'm eindelijk kon gebruiken! haha!
quote:jilliebillie schreef op 10 oktober 2013 @ 23:09:

Ik ben ook een grooote fan van met een dekentje op de bank, lekker tegen mijn lieve vriend aan kruipen en dan nippen van mijn grote mok warme thee/chocomel/melk. Hmmmm.

Fijn is dat he! Dan gezellig samen onder een deken, kaarsen aan... Zo gezellig! Een avondwandeling door de sneeuw kan ik ook erg waarderen.

Een snuggie wil ik ook nog steeds

En ik vind donkerte ook leuk!

Ik ga zo nog even een glas appelkaneelrozijnenthee nemen, met een klein handje pepernoten erbij En past heerlijk bij het seizoen!
quote:mayhem schreef op 10 oktober 2013 @ 23:12:

[...]

Fijn is dat he! Dan gezellig samen onder een deken, kaarsen aan... Zo gezellig! Een avondwandeling door de sneeuw kan ik ook erg waarderen.

Een snuggie wil ik ook nog steeds

En ik vind donkerte ook leuk!

Ik ga zo nog even een glas appelkaneelrozijnenthee nemen, met een klein handje pepernoten erbij En past heerlijk bij het seizoen!

Appelkaneelrozijnenthee, my god! Nog nooit van gehoord. Is dat lekker? Klinkt het wel, ik ga zoeken in de winkel!

Pepernoten zijn ook echt te verslavend. Het is maar goed dat die alleen in de 'winter' te koop zijn, ik kan niet 1 handje nemen.

Mijn vriend houdt helemaal niet zo van wandelen :(, dus ik moet hem echt mee sleeeuren. En dan zegt hij zo'n 12x sarcastisch "goh. gesellie he. lekker wandelen". Hehe.. De klojo. Maar toch krijg ik hem elke keer mee en dan ben ik echt zo'n tijdje helemaal in mijn element. "Helemaal happy"
Ja is echt heerlijke thee. Hij heet apple cinnamon raisin en is van het merk Twinings. Het merk verkopen ze wel in diverse supermarkten alleen weet niet of ze deze smaak hebben. Ik heb hem toen in de reformwinkel gekocht en pas geleden via internet gekocht.

I love pepernoten, zowel gewone als chocoladepepernoten. En ben dol op gevulde speculaas!

Wel lief van je vriend dat hij toch iedere keer meegaat! Al is het maar een blokje om, ik vind het heerlijk om buiten te zijn in de herfst en winter.

Afgelopen zondag het najaar officieel ingeluid: 's avonds rond kwart voor acht de eerste vuurwerk-knal. Hoe is dat bij jullie?
Ik heb zelfs nog nooit van dat merk gehoord! Maar ik zal eens rond gaan kijken. Eigenlijk drink ik altijd lekker standaard rooibos thee (met of zonder honing).

Vuurwerk? Jeetje, nee, dat hebben we hier gelukkig nog niet. Daar moet ik dan nog even niet aan denken hoor, onverwachtse knallen. Ik ben zo schrikachtig.. Laatst wel als afsluiting van een kermis een vuurwerkshow gezien. Toen begon bij mij het wintergevoel al wel, ook al was het eind september.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven