Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.

Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:

Oh ja, en we komen van hier .

Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Thanks! Geen idee, ik denk eerlijk gezegd van niet aangezien het hetzelfde effect heeft.

Zo'n lamp maakt vitamine D aan, ik zou echt niet weten of dat meer effect heeft dan als het in een pil zit...
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk Penelopeia die regen/onweer-pagina. 'k Heb gelijk zin om naar bed te gaan.

Welterusten.
Neeeee, het wordt gewoon verdorie wéér meer dan 20 graden Het begon eindelijk nét een beetje hefstig te worden; de blaadjes zijn nog steeds zo groen!

Maar goed, laten we de moed erin houden en uitkijken naar het weekend van 26 oktober Ik heb al pepernoten én kruidnoten op, kerstspullen in de winkels gezien en al twee keer een heuse pyjama aan gehad 's nachts!

Daantjeeee!!! Leuk dat je weer even komt buurten zeg! Gefeliciteerd met je nieuwe auto nog, haha, zit er airco in ? In ieder geval fijn voor de regen ja.

Hoe gaat het met jullie allemaal verder? (NYC, al nieuws..??)
Oh, ik zie dat jullie (nog) geen aanstellers zijn genoemd. Op het winterhaterstopic zijn een paar enorme gezelligerTs gespot.

Het is nog niet erg herfstig hè? Afgezien van die paar dagen flinke regen. Van de week mijn nieuwe winterjas aan, en ik had het me toch warm. Ik vind het wel lekker, maar ik kan me voorstellen dat het voor jullie inmiddels wel goed vervelend begint te worden (voor zover dat het nog niet was).

Het komt eraan, echt! Een hart onder de riem voor jullie.

Ik ben het trouwens alweer zat, maar dat is meer omdat mijn gezondheid die al niet zo heel goed was, het nu helemaal af laat weten. Bijholteontstekingen die maar niet over willen gaan, en als het eindelijk over is, komt het binnen rap tempo weer terug. Ik knap ontzettend slecht op van een simpele verkoudheid, blijf daarna maanden kwakkelen. Wat zonnestralen zouden me goed doen denk ik. Maar goed, nu is het eerst jullie beurt. Ik geniet van het vooruitzicht van de feestdagen. En nu geniet ik eerst van mijn weekje vakantie!
Uiteraard zit er airco in mijn autootje. Een auto zonder airco hoef ik niet. Nadeel is nu wel dat het een zwarte is, daar zal het binnen vast wat warmer worden dan in de rode die ik eerst had.

Heel de week 17 graden of warmer, met dinsdag zelfs 20 graden. Hallo.............het is oktober!! Opzouten!! Nog even en we krijgen een hittegolf in oktober.
Aach, heel erg bedankt lieve Krullevear! Hier inderdaad nog geen rellers, ik ga zo wel even bij jullie buurten

Zo'n kwakkelende gezondheid is wel ontzettend vervelend.. Heb je daar vaak last van? Hopelijk kom je in je vakantie een beetje bij en kan je mooi nog even van het weer genieten Voor ons inderdaad niet leuk, maar als ik jou was zou ik het er lekker van nemen! En als het omslaat heb jij in ieder geval ook nog de gezellige feestdagen in het vooruitzicht!

Daantje, beter! Echt heerlijk zo'n airco hè. Auto van mijn vriend heeft het ook, en daar mag ik in de zomer graag even in rondcruisen als het te gek wordt in huis, haha.

Laten we hopen dat dit nu echt, écht de laatste toegift van de zomer wordt, en dat het daarna goed losbarst voor ons!

Fijn weekend allemaal!
Hoi allemaal. Nou de winter is nog ver weg . Ik vind het meer lente.

Alles gaat beetje aan me voorbij. Normaal geniet ik van deze periode, maar mijn man moet gedotterd worden, is nogal complex. Post daarom wat minder maar lees wel mee.
Jeetje Lammy, dat is niet niks!

Helemaal begrijpelijk dat alles nu aan je voorbij gaat.

Veel sterkte voor jullie samen de komende periode
Wat vervelend Lammy! Heel veel sterkte

Ik vond het vandaag wel erg warm zeg, liep zelfs zonder jas. Wel lekker het bos in geweest vandaag, jammer dat het nog wel erg groen is buiten!
Even een fijn plaatje..

Dat is echt een fijn plaatje Ninika!

Vannacht de langste nacht van het jaar

Eindelijk gaat de wintertijd weer in!

En volgens het weerbericht komt er maandag een heuse herfststorm!
Hoop dat het vanaf nu klaar is met de zomer. Jeetje over 2 maanden is het kerst, wat gaat het snel. Ik hoop dat we een heel lange winter krijgen.

Ik ben al 2 weken in ziektewet, geopereerd aan peesontsteking pols. Gaat redelijk nu, maar mag nog niet te veel belasten.

Lijkt wel of het zo moest zijn. Zit al poosje tegen overspannen zijn aan, kon de knoop niet doorhakken om me ziek te melden. Nu dus wel.
Lammy, hoop dat je echt een beetje tot rust kan komen in deze periode. Doe je een beetje rustig aan en pas je goed op jezelf? En hoe gaat het nu met je man?

Ik hoop ook op een lange en koude winter

Niet te geloven he dat over twee maanden kerst alweer voorbij is, de tijd vliegt!
Begint er hier één een topic over winterdepressie... het was gisteren gvd nog 20 graden hier! Echt, één volstaat hier niet.

Ik wil vrieskou!
Huts!
quote:mayhem schreef op 27 oktober 2013 @ 16:03:

Lammy, hoop dat je echt een beetje tot rust kan komen in deze periode. Doe je een beetje rustig aan en pas je goed op jezelf? En hoe gaat het nu met je man?

Ik hoop ook op een lange en koude winter

Niet te geloven he dat over twee maanden kerst alweer voorbij is, de tijd vliegt!

Mijn man wordt half november geholpen. Spannend allemaal.

Ik voel me vreselijk schuldig nu ik thuis ben. Heb gevoel aanstelster te zijn.
Lammy, je bent absoluut geen aanstelster! Je bent geopereerd. Je zit echt niet voor niets in de ziektewet! Neem je rust nu het kan
quote:BellatrixVanDetta schreef op 27 oktober 2013 @ 18:57:

Begint er hier één een topic over winterdepressie... het was gisteren gvd nog 20 graden hier! Echt, één volstaat hier niet.

Ik wil vrieskou!

Ja sorry, ik wil niet heel vervelend zijn, maar een winterdepressie heeft ook veel te maken met donker, en lang niet alleen met kou. Bovendien is het vooruitzicht voor mij al een reden om me naar te voelen, het idee van wéér maanden kou. Ik heb het er nu alweer mee gehad. Ik vind een facepalm dan ook zeker niet op z'n plaats. Wederzijds begrip zou een stuk prettiger zijn.

Geniet ervan allemaal, volgens mij is het nu echt begonnen!
Ik heb alle begrip voor winterdepressies, maar ik ben nu al meer dan een half jaar ziek van de warmte (en ja, dit is voor mij warm). Inclusief twee ziekenhuisopnamen.

De verlichting voor mij komt maar niet.... en dan is de klok nét verschoven dan komt er zo'n topic en dat valt dan net even verkeerd.

Shoot me.
Huts!
Dat is heel vervelend voor jou, echt. Maar is het voor jou niet hetzelfde, maar dan omgekeerd? Dat als het net zomertijd is, dat je daar tegenop ziet? Ik heb in dit topic, en in het winterhaters-topic echt geleerd dat er zo'n wereld van verschil zit in beleving dat het niet aan mij is te oordelen over hoe het voor iemand is.

Ik prijs me gelukkig met de (in mijn ogen mooie) zomer die we hebben gehad, maar ik zie daardoor niet minder op tegen de kou waar ik me zo naar door voel.

Ik wens je een goede herfst en winter, ik hoop dat je ervan kan genieten. In elk geval is de hitte nu voorbij en met de storm lijkt het nu toch echt te gaan beginnen.
Oh ja Krullevaer daar heb je absoluut gelijk in. Dank voor je goede wensen.

Je hebt ook gelijk dat ik wat prikkelbaar reageer. Het duurt me ook zo lang dit jaar!

Voor de zomerliefhebbers is het fijn dat ze zolang van het weer hebben kunnen genieten (dat schreef ik ook al in het winterhaterstopic) maar nu wil ik...;-)

En morgen begint het ook. Dinsdag weer zon en 12 graden. Dan begin ik op te leven.

Ik schreef al op het tegenhangerstopic dat zij wat vaker hier moeten komen buurten, onze kijk erop kan hen misschien weer van tips voorzien om beter de winter door te komen. Je weet maar nooit!
Huts!
quote:Krullevaer schreef op 27 oktober 2013 @ 20:53:

[...]

Geniet ervan allemaal, volgens mij is het nu echt begonnen!

Volgens mij ook Ik heb wel zin in die storm!! En volgende week gaat het richting de 10 graden, yeeeeaaaah!!

Ik vind het wel een beetje jammer dat ik nu al flink last heb van m'n Raynaud, ik loop dus al wel met handschoenen aan.
Ninika, heb je al eens verwarmde handschoenen of motorhandschoenen geprobeerd? Die houden je lichaamswarmte beter vast.

't Is maar een tipje!
Huts!
Wat een heerlijke dag is het vandaag

Eindelijk een echte herfststorm! En de zon is in geen velden of wegen te bekennen
Jaaa wat mooi he die storm!quote:BellatrixVanDetta schreef op 28 oktober 2013 @ 10:25:

Ninika, heb je al eens verwarmde handschoenen of motorhandschoenen geprobeerd? Die houden je lichaamswarmte beter vast.

't Is maar een tipje!

Ik heb een paar hele dikke wanten die heel warm zijn, maar die zijn echt heel lelijk dus die draag ik vooral als ik op de fiets ben of lang buiten ben. Ik heb voor gewoon van die synthetische galahandschoentjes met daarover leren handschoenen met van dat wollen vulling. Dat werkt op zich wel prima.

Het probleem is vooral dat ik er binnen vaak ook last van heb, als ik moet schrijven of tekenen ofzo. Misschien dat van die halve handschoenen wel helpen.

Ik slaap ook altijd met dikke sokken aan omdat mijn voeten anders echt heel erg pijn doen.

Ik heb trouwens mijn plan voor Halloween veranderd. Ik kwam een heel gaaf tutorial filmpje tegen en ga nu gewoon als soort van zombie met hele gave make-up
Wat een heerlijk weer zeg. Heb gelukkig met de trein geen last gehad, dus ik vind het prima zo. Maar kan me voorstellen dat veel mensen, vooral de mensen die in het noorden wonen, dit absoluut niet leuk meer vinden. Zeker niet als je ook nog flink schade heb of nog erger.

Vanavond lekker 2 afleveringen van Grey's Anatomy zitten kijken, zo min mogelijk lampjes aan, maar wel de kaarsjes aan. En de wind die waait om het huis, heerlijk gehoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven