Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.

Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:

Oh ja, en we komen van hier .

Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Oh ik ben dan juist wel weer een ochtendmens, dat heet: als ik de kans krijg, maar doorgaans ga ik gewoon veel te laat naar bed.

Maar als tiener heb ik bijv in de zomer gewerkt bij de boeren en als ik dan s ochtends door de dorpen fietste om 5 uur s ochtends, dat vond ik zo fijn. Ook die rust waarin je dan werkte en de hanen hoorde kraaien.

Als student leerde ik ook het best tussen 5 en 11 uur s morgens.

Nu red ik dat niet met slaapuren om zo vroeg op te staan en mijn vrouw vindt het vast niet leuk als ik de wekker om 5 uur ga zetten, puur omdat ik van de morgen wil genieten.

Ik denk dat ik de ochtenden zo mooi vind omdat alles dan nog zo stil, rustig en slaperig is.

Vroeger ook toen ik kampeerde/backpackte, dat waren de momenten waarvan ik genoot, dat ontwaken. En na 11 uur was het gedaan met die rust. (Klinkt oudewijveriger dan ik bedoel misschien)
quote:NYC schreef op 10 oktober 2013 @ 23:57:

Oh ik ben dan juist wel weer een ochtendmens, dat heet: als ik de kans krijg, maar doorgaans ga ik gewoon veel te laat naar bed.

Maar als tiener heb ik bijv in de zomer gewerkt bij de boeren en als ik dan s ochtends door de dorpen fietste om 5 uur s ochtends, dat vond ik zo fijn. Ook die rust waarin je dan werkte en de hanen hoorde kraaien.

Als student leerde ik ook het best tussen 5 en 11 uur s morgens.

Nu red ik dat niet met slaapuren om zo vroeg op te staan en mijn vrouw vindt het vast niet leuk als ik de wekker om 5 uur ga zetten, puur omdat ik van de morgen wil genieten.

Ik denk dat ik de ochtenden zo mooi vind omdat alles dan nog zo stil, rustig en slaperig is.

Vroeger ook toen ik kampeerde/backpackte, dat waren de momenten waarvan ik genoot, dat ontwaken. En na 11 uur was het gedaan met die rust. (Klinkt oudewijveriger dan ik bedoel misschien)Ja ik snap wat je bedoelt NYC. Of als ik was gaan stappen en door was gegaan tot 's ochtends vroeg, de opkomende schemering, dat het licht wordt en dan lekker de dag afsluiten en in bed kruipen
Dat schrikachtige herken ik wel jilliebillie. Hoop ook dat het nog even rustig blijft.

Over thee: van Pickwick hebben ze ook herfstthee, die is ook lekker!
Alle reacties Link kopieren
Mensen het is eindelijk herfstweer
Hoi meiden! Hier weer even een geluid van mijn kant

@NYC: ik ga even een open deur intrappen, maar als je baby er straks is hoef je geen wekker meer om 5 uur te zetten hoor

Zal je vrouw vast heel blij mee zijn dat je zo'n ochtendmens bent straks

Vanmorgen ben ik even gaan kijken bij de Blokker voor de kerst collectie en hoera, alles lag er al. Oooh en het is weer moooooi! Zoals gebruikelijk koop ik nu nog niets en ga ik eerst zoveel mogelijk winkels af om een thema voor dit jaar te kiezen. Maar bij de Blokker was ik in ieder geval erg gecharmeerd van wit met pasteltinten en dan vooral poederroze

Ik lig nu lekker in jogginbroek op de bank met een kop thee en zowaar hoorde ik de kachel voor de eerste keer aanslaan! Dat moment wilde ik dus even met jullie samen vieren

Liefs, 10e
quote:10e1983 schreef op 12 oktober 2013 @ 18:11:

Maar bij de Blokker was ik in ieder geval erg gecharmeerd van wit met pasteltinten en dan vooral poederroze

Ik lig nu lekker in jogginbroek op de bank met een kop thee en zowaar hoorde ik de kachel voor de eerste keer aanslaan! Dat moment wilde ik dus even met jullie samen vieren

Liefs, 10e

10e

Dat klinkt echt mooi! Ik zit ook lekker op de bank met thee en ga zo mijn sfeerlichtjes aan doen.

Zijn jullie nu ook allemaal aan het genieten? Het is grijs en donker buiten en overal mooie herfstkleuren, zo mag het van mij altijd zijn! Een half jaar herfst en een half jaar winter lijkt me ideaal Misschien een klein maandje een koude lente regenachtige lente zodat alles ook weer in bloei kan staan, anders kan er geen herfst komen.
10e, ik heb de nacht- en ochtendvoedingen al toegezegd gekregen door mijn vrouw :-) okeeeee, misschien piep ik over een tijdje heel anders, maar tot nu toe kijk ik daar dus heerlijk naar uit!

Wat een lekker weer was het vandaag weer, zo heb ik het graag. In de lucht hangt (hier) ook een bepaalde vuur/stooklucht die ik erg aangenaam vind! Ik geniet ervan.
quote:NYC schreef op 12 oktober 2013 @ 19:21:

Wat een lekker weer was het vandaag weer, zo heb ik het graag. In de lucht hangt (hier) ook een bepaalde vuur/stooklucht die ik erg aangenaam vind! Ik geniet ervan.Heerlijk he, een typische herfstlucht. Daar geniet ik ook altijd van!
Jongens, het is nu echt begonnen!

Gisteren stamppot zuurkool en morgen pompoensoep. jippie!
Eigenlijk vond ik het gister toch nog best wel warm. Komende week wordt het ook nog 16 graden. Pff ik wil gewoon dat het gaat vriezen.
Ik wil ook vrieskou Ninika! Vind het vandaag wel lekker fris. Ik hou echt van fris en koud weer. Buiten regent het en waait het en ik zit gezellig met lichtjes en kaarsen aan onder een deken. Heerlijk zo! En mijn vierseizoenendekbed ligt er weer op
En hier is nu echt het laatste stapeltje zomerkleding naar zolder gebracht. De echte warme wintertruien liggen daar nog wel maar die bewaar ik voor als het echt nog wat kouder is. Ik snap nu waarom mijn boefje er nog niet is, hij wil meteen in zijn winterpakjes kunnen
quote:NYC schreef op 13 oktober 2013 @ 19:10:

Ik snap nu waarom mijn boefje er nog niet is, hij wil meteen in zijn winterpakjes kunnen

Ik hoop dat jullie snel jullie zoontje kunnen verwelkomen en in jullie armen kunnen houden!

Mijn echte warme wintertruien heb ik nu ook nog niet aan. Ik hoop dat het snel kan
Heerlijk die regen, mijn collega's denken, weer, dat 'k gek ben. 'k Heb vanmorgen even lekker in de regen gestaan na de koffie/theepauze.

De laatste twee nachten was het slapen ook zo heerlijk, lekker met een open raam en het geluid van de regen in slaap vallen.

Een boom in mijn wijk wordt elke dag roder, hij is nu zo mooi, groen met rood.

Geniet lekker allemaal en eet smakelijk met de winterse maaltijden.
Ach Marez, laat ze maar denken dat je gek bent hoor, wij weten wel beter!

En ja, met het geluid van regen en wind in slaap vallen is echt heerlijk! Soms ga ik wat vroeger naar bed zodat ik lekker onder mijn warme dekentje naar de geluiden buiten kan luisteren. Heeeerlijk!

In tegenstelling tot in de zomer doe ik nu ook 's-ochtends mijn gordijnen van de slaapkamer open om rustig wakker te kunnen worden in de 'donkerte'
Ik heb volgens mij nou al last van een winterdip... (of ben ik nu offtopic )

Weet iemand toevallig of st Janskruid beter is dan magnesium/vit D of dat het niet zoveel uitmaakt bij niet-zomerdips?
Beste zomerhaters, ik ken een prachtig mooie site die ik gebruik om me te concentreren bij het studeren en ik denk dat jullie 'em ook erg leuk vinden: www.rainymood.com

Misschien kenden jullie hem al, maar ik wilde het jullie toch niet onthouden.
Penelopeia, wat een fantastische site! Ik word er helemaal vrolijk van!!!!! Leuk dat je hem hier komt posten
Wauw!!! Namens mij ook een hartelijk dank Penelopeia! Echt heel fijn om hier naar te luisteren

Missmonroe, ik heb hier eigenlijk niet zo veel ervaring mee. Vitamine D klinkt logischer in mijn oren, omdat het (neem ik aan?) echt met het gebrek aan (zon)licht te maken heeft. Maar anders zou ik het eens bij de HA navragen als ik jou was is toch niks, als je vanaf oktober al zo somber wordt.

Heb je al eens zo een lamp overwogen om de herfst/winter door te komen?

Sterkte in ieder geval!
quote:missmonroe schreef op 14 oktober 2013 @ 15:20:

Ik heb volgens mij nou al last van een winterdip... (of ben ik nu offtopic )

Weet iemand toevallig of st Janskruid beter is dan magnesium/vit D of dat het niet zoveel uitmaakt bij niet-zomerdips?Zou lichttherapie niet effectiever zijn?
Sky Radio Christmas station op de Ipad, stoofvlees op het vuur, kop thee in mijn hand en de regen tegen de ruiten; hoe mooi kan het leven zijn!!
quote:10e1983 schreef op 15 oktober 2013 @ 14:50:

Sky Radio Christmas station op de Ipad, stoofvlees op het vuur, kop thee in mijn hand en de regen tegen de ruiten; hoe mooi kan het leven zijn!!

Minder leuk dat ik zometeen wederom door de regen naar huis moet.

Sorry, ik ben een winterliefhebber, maar die vele regen van de laatste dagen kan me toch echt niet altijd bekoren.
Joehoe....ik ben er ook weer!! Ik was het gepraat over het weer even helemaal zat, vandaar dat ik het topic helemaal links liet liggen. Maar ben er weer hoor.

Stond net voor het raam, even lekker bij de verwarming, naar buiten te kijken. En ik geniet!! Lekker de regen buiten, binnen lekker warm en gezellig met kaarsjes, heerlijk.

Last van de regen heb ik gelukkig bijna niet. Kan mijn nieuwe autootje gelukkig tijdelijk weer in de parkeergarage zetten omdat er een appartement leegstaat.

Vanavond lekker alleen thuis en morgen vrij, dus vanavond lekker in pyjama onder een plaid programma's kijken die ik leuk vind. Heerlijk!
Daantje

Leuk dat je er weer bent!
Dank je wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven