Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Boomberg, ik ken het resort wat je noemt niet, heb wel even gekeken waar het ligt. Het is, vanaf Ban Saladan gezien, aan het einde van Klong Nin. Klong Nin als dorp stelt niet zoveel voor, 1,5 lange straat met hotels en een paar restaurantjes, 7-11, een paar winkeltjes waaronder DE bikinishop (erg bekend op het eiland) en een klein pompstation. Wel kun je bij alle hotels goed (Thais) eten, zit je in de buurt van het National Park & Kantiang Bay en kun je makkelijk een keer naar Old Town. Het hangt een beetje af met wie je gaat en wat je wilt of jullie qua locatie daar goed zitten. Wil graag met je meedenken, ken het eiland erg goed.
Dank je Kris33, hetb liefste zitten we redelijk zuidelijk om 2 redenen, het National Park en ik heb gelezen dat het vanaf het zuiden minder ver (en dus lang) varen is naar een aantal leuke duikstekken. Ik heb deze bij booking.com geboekt en alle andere resorts waren of vol of te luxe (lees duur) of juist weer de andere kant op, te eenvoudig... Wat ik zoek op Koh Lanta is een beetje een middenklasse resort, niet te duur (vind 75 euro per nacht wel de max), er moet airco zijn en babybedjes en de kamer liefst een beetje ruim omdat we ivm onze zoon daar waarschijnlijk toch wel wat tijd doorbrengen. Losse huisjes vind ik leuk, liefst met iets van een veranda. Wat betreft de locatie, ik hoef niet zo nodig midden in een drukke omgeving te zitten, het zou wel leuk zijn als er iets van een restaurantje of winkeltje op loopafstand is (om even wat te drinken te halen oid).

Ik kan deze nog annuleren dus als je de gouden tip hebt dan hoor ik dat ook heel graag!
@ Kylie, ik zou dan niet in treetops gaan zitten. Maar ik begin uit alle verhalen toch een beetje het idee te krijgen dat Khao Sok een minder goed idee is met die kleine. Maar eens gaan kijken naar Kanchanaburi en omgeving dan!
Als de kinderen goed kunnen zwemmen, is het fantastisch voor het hele gezin, maar wanneer ze dat niet kunnen, zou ik het niet doen. Dan zouden de kinderen bijna zelfs met zwemvleugeltjes om moeten slapen. Wij zijn avontuurlijk met onze kinderen en zien niet snel bergen. De nachttrein? Ach als de jongste niet slaapt, dan slapen we daarna wel bij! Maar bij water... Brrrr nee daar neem ik geen risico's!

Ik vond zelf river kwai niet zo heel bijzonder. Ondanks dat daar een heel stuk familiegeschiedenis ligt. We waren er een nacht of 4, 2 was ruim voldoende geweest. Ik kijk erg uit naar Chiang Mai. De juiste 'vibe' met de kinderen!

Maar ik ben dus ook nog op zoek naar alles wat ik MOET zien en nog niet gedaan heb!
Kriss33 heb je leuke tip qua accomodatie op Koh Lanta? Iets wat inderdaad niet al te rustig ligt? Ik denk dat ik er ook heen ga.
@Kriss33,

Fijn dat jij een Koh Lanta expert bent !

Eind november ben ik in Thailand en waarschijnlijk ga ik ook naar Koh Lanta. Ik kom alleen niet goed wijs uit de verschillen tussen de verschillende gebieden, hopelijk kun jij mij daar iets meer over vertellen? Welk deel is rustig en waar is het meer levendig?

En welke accomodatie raad je aan? Ik las in het eerdere topic dat je erg enthousiast was over Long Beach Chalet, maar die zitten rond die tijd al vol....

P.s. Ben je inmiddels al op Koh Lipe geweest? Ik start mijn reis daar (na Bangkok natuurlijk) en ben erg benieuwd naar jouw ervaringen.
Kent iemand hier het royal princess larn luang hotel in Bangkok? Ik denk erover daar te boeken. Het adres is 269 Larn Luang Road, Pomprab, Bangkok bij recencies staat die locatie zowel als een plus als een minpunt aangegeven...

Een ander hotel dat ik overweeg is het Viengtai Hotel, dat ligt blijkbaar vlak bij Khao San road.

Ik vind het met zo'n grote stad als Bangkok wel lastig waar we nou het beste kunnen gaan zitten. Ik heb de voorkeur voor een wijk waar wel wat te doen is (winkeltjes, restaurantjes eventueel een parkje oid), maar waar het ook weer niet zo druk is dan het niet prettig is om rond te lopen.

Voor de mensen die er al vaker zijn geweest, wat is je favoriete wijk om te zitten en waarom?
Hoi Boomberg, als je zo lees dan zit je best goed in Klong Nin denk ik, al zit je wel een beetje achteraan in het dorpje. Er zijn een aantal leuke restaurantjes, ben hard aan het denken hoe ze heten, kom ik nog wel op. Ook andere winkeltjes aan het begin van het dorp en een mooi strand. Ik heb goede verhalen gehoord over het white rock resort, geen idee of die binnen je prijsklasse valt.

Qua duiken kan ik je 2 duikscholen aanraden: Scubafish (Kantiang Bay, volgende dorp) & Antigravity divers. Deze laatste zit in Klong Nin, kleine duikschool. Zelf niet mee gedoken maar heb de eigenaar paar keer ontmoet, erg aardige vent. Scubafish (wel mee gedoken) heeft 2 boten, waarbij 1 boot iedere dag naar Koh Ha gaat (1,25 uur varen), en de ander afwisselt tussen Hin Daeng/Muang (2,5-3 uur varen) en andere lokaties. Koh bida is ook leuk om te duiken maar wat verder weg vanuit die hoek. De andere duikscholen vertrekken bijna allemaal vanuit Saladan, dus heb je vanuit Klong Nin eerst een langere transfer en vervolgens alsnog die langere bootreis. En daarna nog weer die langere transfer terug...

Veel plezier alvast!
Wittelelie & Gigi, ik heb mijn eerdere stukje even gekopieerd en wat aangepast nav jullie vragen:

Klong Dao beach is denk ik wel het meest relaxte om met een klein kind te zitten, het strand loopt erg geleidelijk af. Op het strand ook een aantal leuke restaurantjes. Long beach (&Pra Ae) is direct diep en dus minder geschikt met kinderen. Aantal goede restaurantjes op het strand! Ook vind je hier veel leuke barretjes en kun je als je wilt iedere avond op stap. donderdag Ozone bar beach party, vrijdag Corner bar, woensdag Klappa Klung, etc. het strand is ca 3 km lang en ook de barretjes liggen verspreid over het strand/aan de doorgaande weg. Klong Kong beach heeft erg veel rotsen, blij laag water kun je nauwelijks zwemmen. Deze baai heeft ook erg veel alternatievere barretjes in de rasta sfeer (met bijbehorende wiet) en goede restaurantjes. Klong Nin heeft een aantal leuke (duurdere) hotels, mooi strand. Kantiang Bay is echt wat verder naar het zuiden op het eiland, ook echt een leuk dorp. Paar leuke barretjes (why not bar). Daar zit ook de duikschool die qua tijdsduur met duken wat kortere trips heeft tov de anderen die meestal vanaf de andere punt (Saladan) vertrekken. Via Scubafish kun je ook even accomodatie vragen, Saffron is de eigenaresse en helpt graag. De zee loopt in Kantiang ook geleidelijk af, en net als bij Klong Dao is het echt een poederstrand. Hoop dat dit al wat helpt? Kijk ook eens bij travelfish.org, veel van de kleinere accomodaties staan niet op booking.com. Vanuit de eerst genoemde plaatsen zou ik trouwens wel vanuit Saladan gaan duiken, anders heb je best lange transfers!

Ik zit zelf meestal op Long beach, bij Somewhere Else. Leuke bungalowtjes met fan en koud water. daaromheen zitten meer dezelfde soort huisjes (l.d. Beach, ozone, blue sky bungalows, sommige luxer, andere minder). Vanaf de mainroad kun je steeds een zijweg inslaan met accomodatie, duurder en goedkoper). Mook Lanta, ook op Long beach/Phra ae , heb ik ook erg goede verhalen over gehoord! Niet overdreven luxe, wel met airco en warm water. Hotel heeft nieuwe eigenaren en die zijn nu tijdens low season de huisjes aan het opknappen. Succes met uitzoeken!

Ik heb een aantal maanden op het eiland gewoond, vandaar dat ik het goed ken.
Gigi, ik ben afgelopen februari op Koh Lipe geweest, fantastisch! Heeft naast Lanta mijn hart gestolen, ik hoop er snel weer naar toe te gaan! Je kunt bij air asia vlucht en transfer boeken, is aan te raden, goed geregeld!
Wow wat een waardevolle informatie Kris! Dankjewel!

Toevallig hebben mijn vriend en ik afgelopen zondag onze vlucht en transfer naar Koh Lipe bij Air Asia geboekt. Super fijn om te horen dat jij daar goede ervaringen mee hebt!

Als ik het zo lees over Koh Lanta, dan denk ik dat we voor Long Beach zullen gaan. Klinkt zowel relaxt als levendig, top! Ik ben momenteel aan het kijken naar goede accommodaties daar, mét een warm water douche (na 5 dagen op Koh Lipe koud gedoucht te hebben, denk ik dat we wel toe zijn aan iets warms ). Dus het wordt helaas somewhere else dan Somewhere Else .

Bij sommige accommodaties staat alleen maar 'douche' beschreven, dan kan ik er waarschijnlijk van uit gaan dat het alleen koud is?

We willen tijdens onze vakantie sowieso naar Khao Sok, is dat vanaf Koh Lanta goed aan te reizen?

Ik denk dat onze route ongeveer zoiets zal gaan worden:

Bangkok - Koh Lipe - Koh Lanta - Khao Sok - Railey beach - Bangkok. Maar alleen Bangkok en Koh Lipe staan vast, de rest zien we daar wel. Het is echter wel handig om te weten of bepaalde afstanden/routes makkelijk te bereizen zijn.

Verder zie ik regelmatig bij de accommodaties staan "laatste beschikbare kamer" , in hoeverre moet ik me hier eind november zorgen maken? Ik wil het nu gewoon nog niet boeken...

Morgen nog maar 1 maand en dan mag ik !
quote:roosje98 schreef op 21 maart 2013 @ 14:03:

En dan nog een vraag, zou het ook een optie zijn om in augustus te gaan? Of hebben we dan echt kans op veel regen?Ik ben afgelopen zomer (19 juli tot 19 augustus) in Thailand geweest waarvan een week op Ko Phangan en Ko Tao, alleen maar schitterend weer gehad, geen enkele dag regen en alleen maar zon
We gaan eind oktober voor 3,5 week. Onwijs veel zin in en komt lekker dichtbij.

Letten jullie ook op de overstromingen? Toevallig een goede actuele site die jullie daarvoor volgen?
Oohhhh Suzy, voor jou komt het al helemaal dichtbij! Heerlijk! Waar ga je allemaal heen?

Ik ontvang de nieuwsbrief dagelijks van Thailandblog, die geven naast allerlei (reis)tips en nieuwtjes ook regelmatig een actueel overzicht over de overstromingen. Vind het zelf wel fijn om daarvan op de hoogte te blijven.
Wordt zeker spannend. We gaan eerst naar Bangkok, dan door naar Ayuttaya, dan richting Chang Mei. Van daaruit naar een paar eilanden. En Krabi lijkt me ook super.

Het is ook verstandig om daar te weten voordat je rond trekt waar de overstromingen zijn. Niet alle reisbureautjes zijn even eerlijk.
Gigi, ik zou Railey voor of na Lanta doen, je blijft anders best

op en neer reizen. Raily ligt bij Krabi, wat ook weer in de buurt van Lanta is. Khao Sok ligt toch een stuk noordelijker. Of bkk-khao sok-en dan door naar de eilanden & railey.

Succes met je zoektocht naar accomodatie op Lanta! Ik vind inderdaad Long beach zelf het leukst en gezelligst. Er is zeker genoeg te vinden met een warme douche, de prijzen zijn dan vaak wel net wat hoger. Check Mook Lanta in ieder geval even, warme douche weet ik zeker. Nieuwe eigenaren zijn Brits. Vaak heb je alleen koud water als er staat shower, maar niet altijd. Check het even bij de accomodatie of tripadvisor zou ik zeggen.
Kris, in hoeverre moet ik me zorgen maken over een slaapplaats vinden als ik pas vanaf koh lipe wil boeken? Ik zie regelmatig bij accommodatie staan dat het de laatst beschikbare kamer betreft. We zijn daar eind november, maar ik wil me nu nog niet verder vastleggen dan koh lipe. Hoe groot is het risico?

En qua khao sok...het punt is dat ik er de reis niet mee wil beginnen of eindigen. Wil na khao sok ergens of een paar dagen relaxen en dacht daarom aan railay (supermooi en redelijk on de buurt). Maar teveel heen en weer reizen schiet ook niet op.... Heb jij (of iemand anders) nog andere suggesties? De accommodatie in koh lipe hebben we al geboekt (Castaway resort), dus na BKK gaan we sowieso direct daar heen.
Leuk dat jullie naar Castaway gaan! Ik zat er vlakbij, Gypsey resort, heb gedoken met Castaway. Mocht je gaan duiken, vraag daar dan naar Tos, eigenaar en een van de beste gidsen die ik ooit heb gehad.

Tussen "ons" strand en Pattaya beach zit, ongeveer halverwege op Walking street aan je rechterhand, een erg goed restaurantje, verse vis van de bbq, hmmm! Ertegenover zit een massagesalon, zal even zoeken of ik de naam nog heb.

Normaal gesproken is eind november nog erg rustig in zuid thailand, vreemd dat al zoveel vol is. Moet zeggen dat ik vaak in accomodatie zit die juist niet online te boeken is, gewoon dmv een mailtje reserveren.

Waar ik ergens bang voor ben is dat Lanta tegen gaat vallen na Lipe. Lipe is echt prachtig, idyllsch. Lanta is anders, veel groter, verkeer (is er niet op lipe). Wel erg relaxed. Wij noemen het lazy lanta. Maar ook ik moest wennen afgelopen februari, ineens verkeer, scooters, auto's. En ik ken er veel mensen (farang & locals), ken het eiland erg goed. Maar het duurde bij mij een paar dagen voor de knop om was. Wil je niet afschrikken, maar wel voorbereiden.
Super Kris! Dank je voor je tips. Ik hou het Narima dan voorlopig aan, misschien alleen nog switchen naar Kantiang bay.

Ik zit alleen nog wel erg te twijfelen over een 3e plek naast Bangkok en Koh Lanta. Khao Sok lijkt me na berichten hier en ook wat andere fora geen goed idee met onze kleine man. Dat doen we over een paar jaar nog wel eens. Nu denk ik aan Kanchanaburi of Ayutthaya of misschien toch een 2e eiland en dan dacht ik aan Koh Phi Phi.

Wat betreft Bangkok, ik ga daar zowel aan het begin van de reis als aan het eind van de reis een paar nachten doorbrengen. an het begin van de reis wil ik het liefste ergens zitten van waaruit de echte must sees goed te doen zijn. En aan het eind wil ik op een locatie van waaruit er goed souvenirtjes geshopt kan worden. Enig idee welke wijken ik dan het beste naar kan kijken?
Ik houd me aanbevolen voor de naam van dat restaurantje op Lipe Kris, klinkt heerlijk! En dank voor je eerlijkheid. Ik verwachtte al wel zoiets maar dat het verschil toch zo groot is tussen Lanta en Lipe, dat had ik niet zo ingeschat. Misschien dat wanneer we nog meer van de 'Lipe-rust' willen, we besluiten daar langer te blijven of eerst nog naar een ander klein eiland gaan. Fijn dat we goed geïnformeerd op pad gaan!
Heeft hier iemand ervaring met een bezoek aan elephants world bij Kanchanaburi? Ik wil niet op zo'n houten stoel op een olifant rijden, maar een dag doorbrengen in een opvangkamp en daar de olifanten van dichtbij meemaken lijkt me wel erg mooi.

En het zal vast eerder in 1 van de 2 topics hebben gestaan, maar de zoekfunctie doet het helaas nog steeds niet hier...

Ik denk er dus serieus over om richting Kanchanaburi te gaan. Onze reis zo dan worden:

Bangkok 3 nachten

Kanchanaburi 4 of 5 nachten

Koh Lanta 6 of 7 nachten

Bangkok 2 nachten.

"Vroeger" zouden we een stuk meer rondgetrokken hebben, maar dat lijkt me geen goed idee met onze zoon erbij.

Voor de kenners hier, zouden jullie eerder een extra dag Kanchanaburi of eerder een extra dag Koh Lanta doen?
Hoi Boomberg, ik zit in Bangkok meestal in de buurt van Khao San Road, vind de sfeer gezellig en kan er goede maar goedkope accomodatie vinden. Grand Palace en Wat Po zijn nog te lopen. Voor het overige kun je de Praya Express boat nemen. Laat je niet verleiden tot een dure dagpas, je moet de boot hebben met de oranje vlag (15 bht pp per rit). Ik zit meestal in Rambuttri Village Inn, maar heb ook wel eens in het Viengtai hotel gezeten dat je eerder noemde. Iets duurder dan wat ik normaal doe (ik reis alleen), maar een prima hotel!

Voor souvenirs, ik ben dol op de Chatuchak weekend markt! Het kan er wel druk zijn. Heb er de laatste keer prachtige sjaals, mooi houten slabestek, kussenslopen, tafelloper, placemats, onderzetters, eetstokjes, fishermanspants en een lederen handtas gekocht, had nog maar een kleine sectie gehad!

Ik ben niet bij de olifanten geweest, daar kan ik je niet mee helpen.
Lieve mede Thailandgangers. Ik lees net het verschrikkelijke nieuws dat men een kolencentrale wil gaan bouwen bij Krabi. Dit heeft veel gevolgen voor het koraal bij Krabi & Koh Lanta & Koh Phi Phi en het omliggende Marine Park. Mag ik jullie vragen om deze petitie mede te ondertekenen in de hoop dat deze bouw niet doorgaat en een mooi stuk ecosysteem behouden blijft?

http://www.avaaz.org/en/p ... ls_Become_Coal_1/?tAdzLfb

Bedankt voor jullie hulp!
Kriss dankjewel voor je reactie. Donderdag ga ik naar Lanta. Zal naar de kinderafdeling gaan, aangezien ik geen held ben in zwemmen. Heb je nog tips wat leuk is om te doen op Koh Lanta, behalve snorkelen en duiken?
Misschien kan iemand mij helpen met het vinden van een gunstig gelegen hotel of guesthouse (als 't maar netjes en schoon is) in Bangkok. We willen fietsen met Co van Kessel. Deze tours starten tegenwoordig naast het Royal Orchid Sheraton hotel. Deze ligt aan de riverside.

Het is een erg duur hotel dus ik zoek een alternatief in de buurt, met makkelijke toegang tot de skytrain opstapplaats om die dag ook nog wat shoppingmalls te bezoeken. Welke mall vinden jullie trouwens een aanrader? Geen idee welke uitstapplaats skytrain (dus in welke buurt in BK ik dan kan zoeken).

Sukhumvit? Is dat iets ipv riverside? Iemand een idee? Dank je wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven