Gezondheid alle pijlers

bloedarmoede

15-10-2013 07:02 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring?
Ja, wat is je vraag?
Yep, helaas regelmatig door andere tekorten. Maar zou je inderdaad iets specifieker je vraag kunnen stellen?
Had ik altijd, met andere tekorten.
Ja.
Ja...
Tekort aan HB ontstaat vaak doordat je ergens een probleem hebt in je spijsverteringskanaal.

Je kunt staalpillen slikken i.c.m. met vitamine c (welke de opname van ijzer weer bevordert).
ik vroeg me af of jullie er veel klachten van hadden? zo ja, welke?

hoe is het bij jullie overgegaan?
Ik heb altijd al een laag HB gehad. Als het echt de spuigaten uitloopt, met andere woorden als ik me lamlendig en moe voel, slik ik Floradix. Van ijzerpillen krijg ik obstipatie, dus liever niet.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:ihaveadream schreef op 17 oktober 2013 @ 16:24:

ik vroeg me af of jullie er veel klachten van hadden? zo ja, welke?

hoe is het bij jullie overgegaan?

Ik heb er geen klachten van. Althans niet bewust maar dat kan komen omdat ik niet anders gewend ben. Vanaf ik me kan herinneren is mijn HB te laag. Vroeger meestal tgv een ijzertekort. Maar momenteel helpt extra ijzer ook maar zeer beperkt om de hb waarde iets omhoog te krijgen omdat ik de rode bloedcellen letterlijk kapot loop.

De oplossing voor mij zou dus mogelijk zijn niet meer hardlopen, maar ja of ik me dan beter ga voelen denk ik niet.
Ik had er veel last van, vermoeidheid, altijd koud. Toen ijzertabletten niet bleken te werken bleek er meer aan de hand te zijn. Ik bleek coeliakie te hebben nam op dat moment helemaal geen voedingsstoffen meer op. Nu na zo'n 7 maanden glutenvrij eten is mijn HB hoger dan ooit, laatst 8,9.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven