Mode & Beauty alle pijlers

Wat vind jij te bloot?

04-10-2013 22:27 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer was er een enorme hotpants trend aan de gang onder jongere meiden en studentes. Ik zelf vond dat te ver gaan, maar goed, wie ben ik om er wat van te zeggen. Ik vind het wel vervelend om midden op straat geconfronteerd te worden met andermans seksualiteit. Sommige vrouwen (en mannen) proberen zichzelf 24/7 te laten zien lijkt het wel. "Hier ben ik, neuk mij". Ik vind dit storend. Het liefst zou ik mensen gewoon bedekt willen zien. Niet teveel billen, benen en borsten. Natuurlijk wil ik geen burqa's in laten voeren, maar ik voel me niet op mijn gemak met al dat vlees. Waarom kleden sommige mensen zich toch zo bloot terwijl ze niet naar de club gaan of een intiem avondje hebben met hun vriend/scharrel? Ik snap het niet. Ik vind bloot iets dat alleen bij aangewezen gelegenheden hoort: het strand, de club en thuis. Daar buiten niet. Het is voor mij bijna net als iemand te zien poepen op straat, iets prive's waar ik niet mee geconfronteerd wil worden. Maar men lijkt me niet te begrijpen lijkt het wel. Ze vinden me preuts en raar. En ik vind hen te bloot en te makkelijk.

Zelf draag ik nooit jurkjes die te strak om de billen zitten, bewaar ik decollete alleen voor het uitgaan of op vakantie, en laat ik niet te veel been zien. Ik merk zo vaak verschil: als ik een kort rokje aandoe word ik constant nageroepen door mannen die denken dat ik makkelijk ben. Het zou niet moeten, maar zo is het gewoon. Zodra ik me normaal bedek krijg ik opeens hele respectvolle complimenten (je hebt een mooie lach). Als je laat zien dat je zelfrespect hebt, krijg je het ook van een ander. Hoe moet een man een vrouw zien als meer dan een neukertje als ze het uniform aanheeft van een hoer (vrij naar Dave Chappele)

Wat vinden jullie?
McLovin does NOT like the bathtub. http://www.youtube.com/watch?v=kvxCU_lQwKM
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dat is inderdaad te bloot, snoesje666.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik vind ook wel dat sommige vrouwen en zelfs (jonge meisjes, vooral die eigenlijk) er te bloot bij lopen. En die dragen inderdaad een boodschap uit die eigenlijk niet in hun bedoeling ligt.
quote:spuit-elf schreef op 06 oktober 2013 @ 16:17:

Ik vind het een soort van ongewenste intimiteit dat jij meisjes die je niet kent bepaalde seksuele gedachten toedicht ('neuk me'). Je betrekt de kleding van die meisjes op jezelf, terwijl zij jou waarschijnlijk niet eens zien.

Kun je leuk vinden of niet, of mee eens zijn of niet, er zijn vooral mannen en jongens die er niet mee om kunnen gaan. En die zijn er veel. En die zien ook die boodschap er in.
Ik was het halverwege dit topic eens met de OP van TO. Voor de rest distantieer ik mijn van haar uitspraken.
Waar zit de any-key?
quote:Snoesje666 schreef op 10 oktober 2013 @ 18:06:

[img]http://farm1.static.flickr.com/241/4469 ... 7e1ddf.jpg[/img]Hij heeft gewoon gelijk hoor...
Je mag natuurlijk aantrekken wat je zelf wilt, maar ik hou me altijd een beetje aan de regel: trek je een kort rokje aan, dan geen diepe decollete en omgekeerd. Maar als je naar werk/school gaat, zou ik voor een rokje niet korter dan halverwege je bovenbenen gaan en bij een shirtje niet een te diep decollete.
Ik zie er bij ons op kantoor in de zomer weleens een paar rondlopen alsof ze in het verlengde van hun achtertuin zitten. Spaghettitop, korte broek en slippers. Tsja, ik vind het niet kunnen, niet professioneel aangezien we ook klanten op bezoek krijgen.

Er is genoeg te vinden tussen degelijk en bovenstaand denk ik dan.
Krijg motto niet verwijderd :-)
quote:iceteapeach schreef op 14 oktober 2013 @ 14:30:

Ik zie er bij ons op kantoor in de zomer weleens een paar rondlopen alsof ze in het verlengde van hun achtertuin zitten. Spaghettitop, korte broek en slippers. Tsja, ik vind het niet kunnen, niet professioneel aangezien we ook klanten op bezoek krijgen.

Er is genoeg te vinden tussen degelijk en bovenstaand denk ik dan.Goh, zo loopt het bedrijf risico niet serieus genomen te worden. Dat de leiding dat toestaat.
quote:iones schreef op 15 oktober 2013 @ 20:31:

[...]

Goh, zo loopt het bedrijf risico niet serieus genomen te worden. Dat de leiding dat toestaat.

Ja, mee eens Iones. Dat soort kleding draag je thuis. Er is echter geen duidelijke kledingregel dus dan wordt het al lastiger om te bepalen wat 'netjes' is.

Aan de andere kant denk ik ook, snapt iemand dat dan écht niet, als je je overige collega's zich toch net wat bedekter ziet kleden. Kijk je dan werkelijk niet even naar beneden om te denken, goh, enigszins underdressed misschien?
Krijg motto niet verwijderd :-)
quote:iones schreef op 10 oktober 2013 @ 18:28:

Ik vind ook wel dat sommige vrouwen en zelfs (jonge meisjes, vooral die eigenlijk) er te bloot bij lopen. En die dragen inderdaad een boodschap uit die eigenlijk niet in hun bedoeling ligt.Al lopen ze naakt op straat moeten hun toch lekker weten. Dat wil toch niet zeggen dat ze gelijk genomen willen worden.. wat een onzin zeg
quote:iceteapeach schreef op 15 oktober 2013 @ 21:31:

[...]

Ja, mee eens Iones. Dat soort kleding draag je thuis. Er is echter geen duidelijke kledingregel dus dan wordt het al lastiger om te bepalen wat 'netjes' is.

Aan de andere kant denk ik ook, snapt iemand dat dan écht niet, als je je overige collega's zich toch net wat bedekter ziet kleden. Kijk je dan werkelijk niet even naar beneden om te denken, goh, enigszins underdressed misschien? Dus omdat jij je eraan stoort moeten ze het maar bedekken?? Ik vind dat erg egoistisch. Als hun zich daar lekker bij voelen moeten ze dat toch zelf weten! Als het bedrijf kleding eisen stelt is dat anders, doen ze dat niet dan moet ieder voor zich bepalen wat hij of zij aan doet..
Iemands kleding associëren met iemands seksleven zegt iets over je eigen aannames, beste TO.

Ik vind je erg vrouw onvriendelijk overkomen. Op zich al storend genoeg, dat je een vrouw bent maakt het voor mij nog storender.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:fbjewel schreef op 15 oktober 2013 @ 21:35:

[...]

Al lopen ze naakt op straat moeten hun toch lekker weten. Dat wil toch niet zeggen dat ze gelijk genomen willen worden.. wat een onzin zeg

Jij weet dat, ik weet dat.

Maar er zijn te veel jongens die er anders over denken en het totaal verkeerd oppikken. En die zijn er heel veel!
Waarom zou je je aan moeten passen aan de vooroordelen van anderen?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:iones schreef op 15 oktober 2013 @ 21:43:

[...]

Jij weet dat, ik weet dat.

Maar er zijn te veel jongens die er anders over denken en het totaal verkeerd oppikken. En die zijn er heel veel!Ja klopt maar zo lopen er ook heel veel pedofielen rond, mogen kinderen dan ook niet meer op straat spelen?
quote:Gamayun schreef op 15 oktober 2013 @ 21:47:

Waarom zou je je aan moeten passen aan de vooroordelen van anderen?Dan kunnen we maar beter uitsterven denk ik..
quote:Gamayun schreef op 15 oktober 2013 @ 21:47:

Waarom zou je je aan moeten passen aan de vooroordelen van anderen?Omdat de consequenties van die vooroordelen erg naar uit kunnen pakken>?
als het ordinair wordt
quote:camilla16 schreef op 15 oktober 2013 @ 22:08:

als het ordinair wordtMaar je hebt mensen die niets ordinair vinden en mensen die heel snel iets ordinair vinden.
quote:iones schreef op 15 oktober 2013 @ 22:07:

[...]

Omdat de consequenties van die vooroordelen erg naar uit kunnen pakken>?Het probleem ligt dus bij de mensen die vooroordelen hebben.. Niet bij de mensen die gewoon zichzelf zijn..
quote:fbjewel schreef op 15 oktober 2013 @ 22:48:

[...]

Het probleem ligt dus bij de mensen die vooroordelen hebben.. Niet bij de mensen die gewoon zichzelf zijn..

Erg kortzichtig!

Als een meisje "zichzelf" is door zich te etaleren en te laten zien wat ze in huis heeft, is de kans groot dat ze mannen en jongens ontmoet die denken "dat is een hete, die wil wel!", terwijl het niet in haar bedoeling ligt om dat uit te dragen, vat zo iemand het wél zo op en zal zijn kans waarnemen.

En dan als het uit loopt op aanranding of verkrachting, zegt hij: "ze heeft er om gevraagd".

Dat praat niets goed, dat weten we allebei

Maar het is een beetje vergelijkbaar met ergens in je eentje te gaan wandelen in een rare buurt. Je hebt daar recht op, het is een vrij land. Maar je bent dan óók erg kwetsbaar......

De meesten zullen zich daar dan dus ook niet wagen.
quote:mlum schreef op 04 oktober 2013 @ 23:00:

[...]

Omdat het wel een reactie bij me oproept. Misschien omdat ik dus ook op vrouwen val en het ervaar zoals mannen dat ook doen. Een soort cockteasing.Nee, jij moet stoppen met je kut te denken.
quote:iones schreef op 15 oktober 2013 @ 22:56:

[...]

Erg kortzichtig!

Als een meisje "zichzelf" is door zich te etaleren en te laten zien wat ze in huis heeft, is de kans groot dat ze mannen en jongens ontmoet die denken "dat is een hete, die wil wel!", terwijl het niet in haar bedoeling ligt om dat uit te dragen, vat zo iemand het wél zo op en zal zijn kans waarnemen.

En dan als het uit loopt op aanranding of verkrachting, zegt hij: "ze heeft er om gevraagd".

Dat praat niets goed, dat weten we allebei

Maar het is een beetje vergelijkbaar met ergens in je eentje te gaan wandelen in een rare buurt. Je hebt daar recht op, het is een vrij land. Maar je bent dan óók erg kwetsbaar......

De meesten zullen zich daar dan dus ook niet wagen.Je laatste alinea is pas kortzichtig. Het moet toch niet zo zijn dat de normale mensen zich moeten gaan aanpassen aan de mensen die zich niet kunnen gedragen? Alsof je het uitlokt als je het wel doet... Dat vind ik echt geen normale denkwijze. Zich te etaleren.. Dat vind ik wel heel ver gaan. Ik voel mezelf ook veel beter in een sexy truitje dan in een koltrui. Als we moeten gaan leven hoe jij het voorstelt dan is het einde echt nabij...
quote:devima schreef op 15 oktober 2013 @ 22:59:

[...]

Nee, jij moet stoppen met je kut te denken.+1 dit is precies waar het om gaat inderdaad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven