Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Melody: gefeliciteerd! Super leuk dat jij ook zwanger bent. Het is inderdaad een vruchtbaar topic

@ Cattura: wat irritant dat je de hele tijd tegen die schaal met snoep aan moet kijken. Kan me voorstellen dat het moeilijk is om jezelf dan te beheersen.

@ HVM: je hormonen spelen nu ook mee, dus waarschijnlijk houd je ook veel vocht vast. Ik hoop inderdaad dat je de komende tijd stabiel blijft. Maar anders is misschien een dietiste een idee, zij kan samen met jou kijken wat een gezonde stijging van je gewicht is.

Hier vanochtend 68,1. Bijna de 67 aangetikt dus. Gisteren een goede dag gehad en ik merk dat ik me meteen veel beter voel. Maar met dit weer blijft het gewoon lastig om niet iets extra's te pakken.

Gisteren mijn laatste training gedaan voor de 4 mijl (is a.s. zondag). Het ging lekker en ik heb 5,5 kilometer gelopen in een aardig snelle tijd. Ik ben er dus helemaal klaar voor

Wat een verschrikkelijk weer is het trouwens. Net onderweg naar mijn werk helemaal natgeregend. Had wel een poncho aan, maar toch nat geworden en mijn mascara zat onderaan mijn kin Herfst is een mooie periode, maar regen is alleen leuk als je binnen mag blijven
@Sneeuwwitje; Goed zeg! Succes zondag!

Ik hoef trouwens niet naar de diëtist hoor. Heb het zelf vroeger gestudeerd. Dus ik 'weet' alles wel. Alleen hormonen doen rare dingen met je. Ik geloof inmiddels ook echt dat zwangere vrouwen deels ontoerekeningsvatbaar zijn

@Cattura; Kun je de schaal aan jouw kant ook beplakken met iets? Zodat je niet de hele tijd tegen dat snoep aan hoeft te kijken? Want daar zou ik zelf ook niet gelukkig van worden.

Jemig het is idd vreselijk zeikweer vandaag. Moest vanmorgen met de jongens naar de bieb. En die zit in een dorp verderop. Nou kan ik natuurlijk de auto pakken. Maarja, voor je 2 peuterpubers in de autozitjes hebt, nou dan kun je net zo goed lopen. Nat ben je toch en je krijgt zo tenminste nog wat beweging. Maar bleagh, ik was echt helemaal natgeregend. Nou had ik daar op gerekend, maar toen vonden ze het nodig de brug vlak voor mijn neus open te gooien voor een rijnaak die tergend langzaam aan kwam varen. Oke, kan gebeuren, maar de 2 jongens werden ook vervelender omdat ze in de wagen moesten blijven zitten. De ouste had stiekem van huis toch autootjes meegenomen. Terwijl de regel is dat autootjes thuis blijven. Nadat de autootjes minstens 10 keer gevallen waren (dat is ook de reden dat ze thuis moeten blijven) en de jongens telkens uit de wagen probeerden te wurmen had ik het echt gehad. Moest nog zendium tandpasta voor kleine kinderen hebben, maar die verkochten ze bij winkel A niet. Dus naar winkel B. Ik zag het staan, pak een tube en ga naar de kassa. Is er niemand. Opeens komt er een kassajuffrouw aan. Sorry, zegt ze, ik moet even wat opzoeken. En daarna verdwijnt ze weer om voorlopig niet terug te komen. AAAAARGG! Daar sta je dan druipend van de regen met 2 schreeuwende koters in de wagen. Ik ben weggelopen. Ze zoeken het maar uit. Bah.

Hvm
Klinkt als een gezellige dag hvm! Haha! Hoe oud zijn jouw jongens precies? Weet jij een beetje een gezond eerlijstje voor zwangere vrouwen? Of wil je jou lijst eens posten! Ben benieuwd!

Sneeuwwitje: gaat helemaal goed komen met jou zondag! Ik heb echt respect voor jou discipline inzake het hardlopen! Echt knap van je!

Groetjes!
Zo ben vandaag gewoon een halve kilo lichter dan gisteren. Vraag maar niet hoe. Hou het er maar op dat mijn darmen eindelijk aan hun achterstallig werk zijn begonnen en het in een korte tijd geklaard hadden....AU!

@Melody; Als je zwanger bent, hoef je niet echt anders te eten dan anders. Vooral niet voor 2 eten. Alleen die stomme hormonen hè?

Alleen tijdens het laatste deel van je zwangerschap heb je een iets grotere energiebehoefte. Ongeveer 2 sneetjes brood per dag extra. Voor de rest moet je goed gevarieerd eten. Genoeg groente en fruit. Ik raad vanwege die gekke darmen aan; Veel vezels en veel vocht. Vergeet natuurlijk het foliumzuur en de extra vit.D niet.

Oppassen met vitamine A. En de bekende dingen zoals;Geen rauwmelkse kaas, geen rauw vlees, geen verpakte gerookte zalm, enz. Op de site van het voedingscentrum staat alles uitgelegd wat dat betreft.

Hoeveel je moet aankomen, hangt trouwens af van je huidige BMI. Staat allemaal op internet gelukkig.

Mijn lijstje op dit moment;

O; 27 gr. havermout met zoetstof

3 eetlepels gebroken lijnzaad

5 druppels vit. D

1 Sinaasappel

kopje thee

T; Bakje havermout

L; 3 sneetjes bruinbrood met beleg

bakje thee

T; Bak optimel met fruit van de dag( meloen/aardbeien/druiven/nectarines/peren/etc)

D; Gewoon wat de pot schaft. Genoeg groente in ieder geval en varieren.

+ beetje optimel na voor de calcium

T; Thee met een klein snackje erbij.

Dat is wat ik op dit moment zo'n beetje eet. ik hoop dat je er iets aan hebt.

Hvm
Ik ben niet echt aan het lijnen en ben ook gestopt met shredden, geen zin.

Maar ik ben op wonderbaarlijke wijze afgevallen??

Vandaag zag ik 66.1 op de weegschaal. Dat is bijna 2 kilo minder dan ander halve week geleden.
There is only one way to avoid criticism: do nothing, say nothing, and be nothing.
@ HVM: soms dan zit alles tegen. En die hormonen versterken het dan ook nog allemaal. Dat is ook zo dat jij dat gestudeerd hebt. Maar misschien is het soms ook handig als iemand anders (een objectief persoon ) ernaar kijkt. Helemaal met die hormonen

@ Melody: ik had ook nooit verwacht dat ik het hardlopen zo goed zou kunnen volhouden. Maar ik vind het echt leuk en de hardloopvereniging is een grote stok achter de deur (afgelopen jaren stopte ik steeds in de winter met hardlopen ) Hoe gaat het met jou?

@ Marisely: misschien heeft het te maken met je cyclus? Of ben je toch bewuster bezit met eten en laat je meer staan?

Ik heb vandaag een heerlijk rustige dag. Heb opgeruimd in huis en schoongemaakt. Nu lekker aan het koken en vanavond tv kijken. Ik hoop echt dat het morgen droog is. Dan staat er ook lekker veel publiek langs de kant om me naar de finish te schreeuwen
.
De 4 mijl was weer erg leuk Het was droog en we hadden wind mee. Eerste stuk was vrij druk, dus was even zoeken naar het tempo. Maar toen 5,5 km samen met mijn vriend gelopen. Was heel fijn en natuurlijk gezellig. Laatste stuk (moesten een viaduct over) kon ik hem niet meer bijhouden, dus hij was uiteindelijk 30 seconden sneller. Ik ben net niet onder de 38 minuten gefinisht, maar wel een super nette tijd en onder mijn streeftijd van 40 minuten. Nu lekker uitrusten
@Sneeuwwitje, wat gaaf dat je dat hebt gedaan!

@Marisely, fijn dat je opeens al bijna 2 kilo kwijt bent!
Bedankt allemaal voor de lieve reacties en tips!

Ik denkt dat ik toch nog even ga doorzetten met shred. Niet zozeer om het afvallen maar om een beetje in beweging te blijven want anders doe ik helemaal niks meer en dat is gewoon niet goed! Ik ga mezelf niet forceren om het elke dag te doen. 4-5 keer in de week vind ik zat. Misschien dat het zo leuker wordt, dan voelt het niet als een verplichting.
There is only one way to avoid criticism: do nothing, say nothing, and be nothing.
Dag meiden,

Voor mij gaf de weegschaal vrijdag het volgende aan:

Gewicht: 71,9

Af: 0,6

Totaal af: 9,1

@sneeuwwitje: Wauw wat goed zeg! super tijd! (en uiteindelijk scheelt het niet veel met je vriend ;) ) Ik had er bij mij niet heel veel van verwacht omdat ik al een week heel erg verkouden was niet heb kunnen trainen. Toch viel de schade mee. Ik heb er 43 minuten over gedaan Ga je ook meedoen met de cascaderun in april?

@Cattura: Fijn dat je een positief resultaat had gisteren!

En natuurlijk gefeliciteerd aan de zwangere dames!

Fijn weekend nog even
@Sneeuwwitje;Goed van je! En wat een mazzel dat je net ergens liep waar de regen niet viel! Man o man het heeft hier gisteren echt de hele dag flink geregend.

@Cattura: Fijn dat het zo goed gaat!

@Marisely; Jij gaat ook goed! Succes met shredden!

@Mariss; Goed van je! Ook lekker dat je weer gelopen hebt.

Hier een best wel emotioneel dramatisch weekend gehad. Ben achter dingen gekomen in mijn familie waar ik niet gelukkig van word. Niks aan te doen, maar wel pijnlijk. Dus niet heel erg op het eten gelet, ook weinig geslapen..

Nouja, we gaan er deze week weer voor! De kleine is het belangrijkst.

Hvm
Sneeuwwitje: wat een mazzel dat het inderdaad droog was! Hier kwam het ook de gehele dag met bakken uit de hemel! Petje af dat je weer een wedstrijd hebt gelopen, en een hele mooie tijd! Je mag trots zijn op jezelf!

Hvm: bedankt voor je eetlijstje: kan ik wel wat mee! Ben alleen nog wat opzoek naar gezonde tussendoortjes...iemand tips??! Wat balen van je weekend..... Dikke knuffel!!

Andere dames: jullie gaan ook goed! De kilo's vliegen eraf!

Hier alles goed.. Wel ook weer behoorlijk last van obstipatie, dus hier ook aan de lijnzaad en pruimen! Verder nog weinig last van misselijkheid. Bij de eerste ben ik van week 7 tot 14 heeeeel erg misselijk geweest met heel veel overgeven, dus ben wel nieuwsgierig hoe dat nu zal zijn. Ben nu vijf, vijf en halve week!

Tot later, op naar weer een goede week!
Vandaag toch nog wel wat spierpijn in mijn benen, vooral met traplopen. Maar ga vanavond wel naar mijn hardloopclubje, ben bang dat als ik een keer oversla ik vaker ga overslaan. Dus even doorzetten en dan heb ik morgen lekker een rustdag.

Gisteren lekker als beloning na de 4 mijl een pizza gegeten, heerlijk. De komende week weer goed opletten. Volgende week heb ik vakantie, dan zal het wel iets moeilijker worden, aangezien ik dan veel thuis ben. Heb al wel wat dingen gepland zodat ik bezig blijf.

@ Melody: bedankt voor je complimenten. Leuk dat je weer mee komt schrijven Balen dat jij ook zo'n last hebt van obstipatie, helpen de pruimen en lijnzaad een beetje?

@ HVM: inderdaad heel veel mazzel dat het droog was. Daardoor stond er ook veel publiek langs de kant en dat maakt het extra leuk. Wat super vervelend dat je zo'n naar weekend hebt gehad

@ Mariss: ik had nog aan je gedacht dat je ook mee zou lopen. Nette tijd hoor, zoiets heb ik vorig jaar ook gelopen. Misschien ga ik wel meedoen met de casscaderun. Zit sowieso te kijken naar een volgende wedstrijd, zodat ik echt iets heb om naar toe te trainen.
@Sneeuwwitje; Dingen plannen is idd een goed idee als je thuis bent. Ik heb ook altijd een planning. Dat helpt echt.

@Melody; Dus jij hebt ook van die fijne darmen op dit moment. Echt vervelend is dat. Gezonde tussendoortjes; Nouja, je zit al aan de pruimen. Verder zijn gedroogde abrikozen ook heel goed. Bakje optimel/ gewoon fruit/ kwark/ handje noten. Kleine salade met feta/komkommer/tomaat. Crackertje met smeerkaas? Gekookt eitje/ Plakje magere vleeswaren? Zoiets? Het hangt natuurlijk ook helemaal van je smaak af. Wil je iets met groente/fruit/iets te kauwen. Hou je van hartig of van zoet?

Hvm
.
Gisteren nog wel naar de hardloopvereniging geweest. Had niet zoveel zin, maar toch lekker getraind. Toen ik thuis kwam wel weer een lekker gevoel.

Had mijn laarzen ook weer uit de kast gehaald, maar ze zijn te groot! Niet alleen rond mijn kuiten maar ook qua maat... Ik had het al een beetje gemerkt aan mijn zomerschoenen, maar nu viel het wel echt op. Heb maar een zooltje in mijn laarzen gedaan, toen ging het wel beter. Maar echt apart dat ik nu een schoenmaat kleiner heb.

@ HVM: hoe gaat het met je na het vervelende weekend?

@ Cattura: haha, ja je wilt dan zo snel mogelijk thuis zijn dus dan ren je lekker door
@Cattura; Ja als het regent wil je wel snel naar huis...haha

Wel goed van je hoor!

Hier merk ik eindelijk een beetje het effect van lijnzaad en de gedroogde pruimen. Wel een opluchting!

@Sneeuwwitje; Goed dat je toch gegaan bent! Ik had gisteren ook niet heel veel zin. Had al de hele dag met de kinderen gesjouwd, (14 en 19 kilo) was best wel moe en voelde het in mijn bekken/benen/rug. Maar ben wel heengegaan, en je voelt je idd altijd beter na die tijd. Daar hou ik me ook altijd aan vast als ik niet zoveel zin heb en toch al moe ben.

Hier gaat het redelijk. Heb een afspraak gemaakt met de huisarts om eens te praten hoe ik er mee om moet gaan dat ik in feite steeds minder familie overhou. (Ook al doe ik mijn best om familie erbij te maken ) Denk dat dat wel even prettig is. Even van een buitenstaander advies horen.

Hvm
Net vanuit mijn werk naar de sportschool gegaan. Was al weer eventjes geleden dat ik daar geweest was door het trainen voor de 4 mijl. Heb lekker getraind en ook weer wat aandacht besteed aan mijn armen Ben benieuwd hoe het met de spierpijn gaat

@ HVM: wat goed dat je hiermee naar de huisarts gaat. Het is altijd fijn om zoiets aan een objectief persoon te vertellen, hopelijk heeft hij/zij goede tips voor je.
@sneeuwwitje: Het is inderdaad fijn om ergens naartoe te trainen! dat was ook een beetje mijn reden om me in te schrijven voor de cascaderun Dat van je schoenen kan heel goed kloppen! ik heb er wel eens over gelezen dat je schoenmaat kleiner wordt als je lichter wordt. En ook dat vrouwen na hun zwangerschap een maat groter hebben. Er drukt dan meer gewicht op je voeten dus die worden wat platter gedrukt ofzo..heel apart!

@Cattura: Knap dat je in de regen toch nog gegaan bent! Als ik de regen alleen al hoor wordt de drempel opeens tien keer zo hoog ;) De cascaderun is 5 mijl, dus 8km!

@hvm: Sterkte met alles! hopelijk voel je je snel beter
Cattura: balen hè nu met de regen lopen, ik vind dat helemaal niks..

Sneeuwwitje: een schoenmaat kleiner! Ook wel weer lekker om in de sportschool andere spiergroepen te trainen!

Hvm: goed dat je naar de huisarts gaat/bent geweest. Familie problemen zijn echt .....

Mariss: hoe gaat het verder met jou?

Hier gaat het wel goed hoor! Voel me alleen zo opgeblazen!!! Vanmorgen zat ook de eerste kilo erbij en ik vind dat best moeilijk. Ik snap dat ik zwaarder word en dat dat een goede zaak is, maar 1 kilo met 6 weken zwangerschap, ik hoopte stiekem dat die stijging met 12 weken ofzo zou gaan gebeuren... Lijnen mag en wil ik ook niet... Pfff lastig hoor. Volgende week verloskundige bellen en bij de intake wil ik diëtist/ voedingscoach o.i.d. Voorstellen. Ik doe ook iedere dag 20 min. Slow fitness voor zwangere vrouwen om verantwoorde beweging te nemen, en mijn hardlopen heeft plaatsgemaakt voor joggen!
@Melody; Ik heb dat ook! Ben nu ook met 6 weken al minstens een kilo zwaarder. Denk dan bij mezelf; Ohjee, als dit zo maar niet iedere week doorgaat! Maarja, het komt denk ik ook omdat de darmen raar doen. Dat helpt ook niet. Ik heb nog steeds dat opgeblazen gevoel net als jij. Moet wel zeggen dat de pruimen in combinatie met het lijnzaad eindelijk begint te werken, maar ik moet er wel echt de tijd voor nemen. Darmen zijn niet meer als normaal aan het werk. Probleem hier alleen is, is dat er nooit zoveel tijd is. Normaal dan moet je, en ga je, klaar....nou nu niet dus. Maar ik vraag me dan echt af wanneer ik er de tijd voor kan nemen. Haha...erg hè?

Over tussendoortjes; Dacht gisteren nog aan rijstwafels belegd met een plakje kaas, of beetje pindakaas. Is ook nog een optie.

Hvm
Bweuh... ik word niet gelukkig van de weegschaal!

Het kreng gaf vanmorgen 69,4 aan.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik gisteravond wel lekkere bolognesechipjes heb gehad, maar toch. Hier word ik niet zo blij van.

Hvm
Hier vanochtend 67,8. Blijf nu aardig stabiel, dus dat is wel prettig. Wilde gisteravond nog gaan hardlopen, maar was laat thuis en na het eten kreeg ik mega hoofdpijn. Dus ga vanmiddag maar even een rondje lopen.

@ HVM: balen dat er alweer wat bij is.

@ Melody: wat goed dat je naar een dietiste gaat en dat je toch nog wat in beweging blijft!
Lieve dames, ik schrijf niet meer zo veel mee, maar lees nog wel. Mijn gewicht blijft aardig stabiel en ik denk dat ik het zo maar laat. Wellicht val ik binnenkort nog iets meer af want... ik heb eindelijk weer een baan!! Dus nog meer regelmaat

Melody, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Cattura, Mariss en Sneeuwwitje, wat goed dat jullie zo lekker hardlopen... zou ik toch ook wel willen hoor. En Sneeuwwitje, je gaat lekker!

HVM, ik begrijp dat het frustrerend is om nu de weegschaal weer te zien stijgen. Ik kwam de eerste 6 weken ook al anderhalve kilo aan, door veranderende spijsvertering, groeiende borsten etc.

Ik hoop dat je het, al dan niet met hulp van je verloskundige, wat los kunt laten en niet gefixeerd raakt op je gewicht. Als ik eerlijk ben zou ik met liefde weer veel aankomen als een tweede kindje het resultaat was.

Overigens tegen de obstipatie, een kiwi op de nuchtere maag en yoghurt met zemelen waren destijds bij mij heel werkzaam

Fijn weekend allemaal!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven