Zonnebank?

dinsdag 15 oktober 2013 om 21:49
Gaan jullie weleens onder de zonnebank? Ik ben eerlijk gezegd al jaren (3 jaar ofzo, daarvoor af en toe) niet meer geweest, durf niet meer zo goed, was toen in het nieuws dat het eigenlijk nog slechter is dan werd gedacht. Maar, met dit weer, vind ik het gewoon zo lekker! Beetje kleur, en ik krijg er echt energie van. Wat doen jullie?

dinsdag 15 oktober 2013 om 22:00
Toch zijn er een aantal dermatologen die het zeker in de winter beperkt aanraden.
http://www.nieuwamsterdam.nl/zonnen-mag
Kijk of je het boek ergens kan downloaden. Lees het eens.
http://www.nieuwamsterdam.nl/zonnen-mag
Kijk of je het boek ergens kan downloaden. Lees het eens.

dinsdag 15 oktober 2013 om 22:22
Ik heb het nodig om de winter door te komen, heb namelijk last van een winterdepressie, elk jaar opnieuw... En huisarts wilt geen lichttherapie aanraden, dus dan maar zonnebank.. Nu moet ik zeggen dat het mij heel goed doet, ook mijn kleurtje, sleept me toch de winter door, daarna doe ik het met de zon van buiten.

dinsdag 15 oktober 2013 om 22:37
quote:marissi3 schreef op 15 oktober 2013 @ 22:22:
Ik heb het nodig om de winter door te komen, heb namelijk last van een winterdepressie, elk jaar opnieuw... En huisarts wilt geen lichttherapie aanraden, dus dan maar zonnebank.. Nu moet ik zeggen dat het mij heel goed doet, ook mijn kleurtje, sleept me toch de winter door, daarna doe ik het met de zon van buiten.
wat een onzin, een zonnebank is iets heel anders dan lichttherapie.
Psych.nl
Helpt een bezoek aan de zonnebank bij winterdepressie?
Nee. Het gaat bij lichttherapie om licht dat direct op het oog valt. Bij lichttherapie gebruiken wij wit licht met een hoge intensiteit (10.000 lux) hierbij is ultraviolette licht wat schadelijk is voor de ogen en het infrarode licht wat warmte veroorzaakt er uit gefilterd.
Terug naar veel gestelde vragen
Je krijgt huidkanker van de zonnebank, niets meer en niets minder
wat een onzin, een zonnebank is iets heel anders dan lichttherapie.
Psych.nl
Helpt een bezoek aan de zonnebank bij winterdepressie?
Nee. Het gaat bij lichttherapie om licht dat direct op het oog valt. Bij lichttherapie gebruiken wij wit licht met een hoge intensiteit (10.000 lux) hierbij is ultraviolette licht wat schadelijk is voor de ogen en het infrarode licht wat warmte veroorzaakt er uit gefilterd.
Terug naar veel gestelde vragen
Je krijgt huidkanker van de zonnebank, niets meer en niets minder

woensdag 16 oktober 2013 om 05:26
Marissi, je kan ook zelf een lichttherapie lamp kopen. Ik weet niet waar jij onder de zonnebank gaat, maar dat kost meestal ook wat.
Ik ga altijd vanaf een paar weken voor ik op zomervakantie ga een keer of 5 om een kleurtje te krijgen voor ik in bikini moet. Dit jaar was het niet nodig, toen was er in juli en augustus zon genoeg.
In de winter ga ik nooit meer omdat het zo slecht is, al zou ik het wel heerlijk vinden.
Ik ga altijd vanaf een paar weken voor ik op zomervakantie ga een keer of 5 om een kleurtje te krijgen voor ik in bikini moet. Dit jaar was het niet nodig, toen was er in juli en augustus zon genoeg.
In de winter ga ik nooit meer omdat het zo slecht is, al zou ik het wel heerlijk vinden.

woensdag 16 oktober 2013 om 06:54
Mijn nicht ging er regelmatig onder en heeft huidkanker gehad. Ze was er gelukkig snel genoeg bij, maar voor mij genoeg reden om het dus niet te doen. En zij gaat er zelf ook niet meer onder.
Als je je zo slecht voelt in de winter, zou ik een lamp kopen voor lichttherapie. Dat werkt goed, maar geeft geen risico op kanker.
Deze komt als beste uit de test bij de consumentenbond : http://shopvoorgezondheid ... light-hf3319-daglichtlamp
Als je je zo slecht voelt in de winter, zou ik een lamp kopen voor lichttherapie. Dat werkt goed, maar geeft geen risico op kanker.
Deze komt als beste uit de test bij de consumentenbond : http://shopvoorgezondheid ... light-hf3319-daglichtlamp

donderdag 17 oktober 2013 om 20:12
Was het maar onzin.. Mijn huisarts kwam erachter dat het niet vergoed werd voor me, dus raadde hij mij dit aan..
Je mag niet zo vaak als ik het doe, maar soms 8-10x in de maand.. Nee, ik ben niet oranje, ik ben nog steeds blank mensen.
En voel me beter dan normaal gesproken, ik heb zwaaaaar last van een winterdepressie vanaf mijn 12, ik ben nu 23 jaar
Je mag niet zo vaak als ik het doe, maar soms 8-10x in de maand.. Nee, ik ben niet oranje, ik ben nog steeds blank mensen.
En voel me beter dan normaal gesproken, ik heb zwaaaaar last van een winterdepressie vanaf mijn 12, ik ben nu 23 jaar