verlangen naar

17-10-2013 21:59 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verlang weer naar de jaren 70 - 80 . De tijd dat het kapitalisme tegenover het communisme stond. Doe Maar (Alto) tegenover Bruce Springsteen (Liberaal) . De veilige verzorgingsstaat met de PTT , GEB i.p.v. KPN, Nuon en wat al niet meer voor geprivatiseerde rommel. Wat voor toegevoegde waarde heeft dit toch? (marktwerking) het was toch goed zo?
zeg niet altijd wat je denkt , denk na wat je zegt ;-)
Misschien kun je een keer naar een eighties-party?
Verhuizen naar het Oostblok zou je kunnen helpen. Maar of je er gelukkiger van wordt?
Vroeghâh was alles beter.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik hoop niet dat je nog meer flauwe reacties gaat krijgen want ook ik verlang soms echt terug naar de jaren 80. Alleen dan niet om de dingen die jij nou op noemt maar gewoon omdat ik dat qua alles ( op de grijse vullingen na dan) veel leuker vond.

De auto s van toen

De tv progamma s en tekenfilms van toen

Zelfs de reclame van toen

De muziek van toen

De vreselijke huiskamers van toen met al die planten enzo.

De winkels

Het speelgoed

Die foute looks. Dat had wel wat.
Ik verlang er ook naar terug. In 1980 was ik 2, lijkt me heerlijk om weer zo klein te zijn en verzorgd te worden door lieve ouders, niks te hoeven. Dat hele kapitslisme, communisme, de verzorgingsstaat en Doe maar en Bruce konden me gestolen worden. Geweldige tijd was dat!
Maar welke toegevoegde waarde heeft het om te verlangen naar wat passé is? Geen lijkt me.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als je vroeger idealiseert vergeet je naar de mooie dingen van vandaag te kijken.

En in de jaren 80 had je lui die zaten weg te dromen over de jaren 60.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik voel me soms wel wat nostalgisch bij 'dingen van toen', maar dat is gewoon sentiment van naar mijn jeugd verlangen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
De Yuppen hebben alles verpest.
Nou ja, nog even en we zitten weer in de koude oorlog met Rusland, dus dan is dat weer t zelfde
quote:SillySill schreef op 17 oktober 2013 @ 23:47:

Nou ja, nog even en we zitten weer in de koude oorlog met Rusland, dus dan is dat weer t zelfde

En dan deze keer met nog veel meer Yuppies(van middelbare leeftijd inmiddels) die toen ze nog jeugdpuistjes hadden de leus "liever een raket in mijn tuin dan een Rus in mijn keuken" en

"greed is good" als credo hadden
quote:slempie schreef op 17 oktober 2013 @ 22:11:

Misschien kun je een keer naar een eighties-party?Beste advies dat ik hier in tijden ben tegengekomen!
Occam's razor
quote:Diztel schreef op 17 oktober 2013 @ 23:42:

De Yuppen hebben alles verpest.God in mijn tijd waren het de Russen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Ok.

Nou.

Revival of the eighty's.
in de 80s zat ik nog op school

en zou ik mijn rijbewijs weer opnieuw moeten halen....

mwah liever niet hoor!

de 90s daarentegen!!!

jahoor! ook betere muziek trouwens!
Koekie.... de 90's goeie muziek??? Gabberhouse? Boybands? Girlpower? Ehh.... jaja...
quote:bootje_op_de_golven schreef op 17 oktober 2013 @ 22:21:

Verhuizen naar het Oostblok zou je kunnen helpen. Maar of je er gelukkiger van wordt?Het Oostblok bestaat allaaaaaannnngggg niet meer.

Nou ja, nog even en we zitten weer in de koude oorlog met Rusland, dus dan is dat weer t zelfde Maar nu letterlijk dan, zonder gas...
Heerlijk die jaren tachtig. Geen spinazie eten en wachten op een inslag van kernwapens.

Hoe oud waren jullie in de jaren tachtig? Voor degenen die er naar terug verlangen? Is het niet gewoon jeugdsentiment. Dat je toen nog niet oud genoeg was om je zorgen te maken over echte volwassen problemen? Want die waren er toen ook echt wel (zie o.a. mijn eerste zin).
quote:PlofKipje84 schreef op 18 oktober 2013 @ 00:52:

Koekie.... de 90's goeie muziek??? Gabberhouse? Boybands? Girlpower? Ehh.... jaja...Grunge

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven