Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Ja, Flow had laatst het alfabet op kaartje. Hierboven zie je de N, de U (stapel pannenkoeken) en de D

Bij mijn verzonden kaartjes doen de (gratis) Flowkaarten het meestal goed. Daar vertrouw ik nu dus ook maar op.

Wat jammer dat je nog geen postzegels hebt!
Later is nu
De Flowkaartjes zijn leuk he! Ik heb er ook al een aantal verstuurd.

En wow Nepal, dat is leuk.

Vandaag 2 kaartjes verstuurd. Een vogel naar Spanje en een vliegtuig naar Taiwan.
@ Dreamer: Mijn zus heeft een flow abonnement maar wat voor tekst komt er dan bij een alfabet kaartje?
Zooo! Morgen ga ik weer 2 adressen trekken. Ben benieuwd waar ik nu heen mag sturen! Maandag had ik een kaartje uit Tsjechië in mijn brievenbus. Erg leuk en fantastisch verhaaltje dat ze Nederland zo leuk vind! Ik blijf het leuk vinden die kaartjes te vinden in mijn brievenbus
It ain't me
Leuke kaartjes Dreamer! En die Flow-kaarten moet ik ook nog ergens hebben. Ik was ze alweer vergeten. Ga eens spitten.

Bdm: ook handig, wel de kaarten niet de zegels. je kan de sinterklaaskaarten volgende maand toch gewoon versturen? Hele verhaal waar het vandaan komt en hoe we het vieren. hoef je verder niet na te denken wat je nog op de kaart moet zetten.

Vandaag kaartje naar Belarus op de post gedaan. Het staat nu 9-0... Ik wil ook kaartjes in m'n brievenbus. Zou m'n postbode postzegels verzamelen???
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Mama: Ja maar dan vast niet als ik Rusland trek dan komen ze te laat aan ofzo. Achja!
Weer een kaartje naar Rusland aangekomen (18 dagen). Kort bedankje erbij, waarin ze me succes wenst.

Heb ik ook wel nodig

Nog steeds geen blije brievenbus hier

Ik ben echt niet in de wieg gelegd om te wachten....
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
@mamavanf: bedoelde je met 9-0 dat er al 9 zijn aangekomen of dat je er 4 'sent' had en nog 5 'traveling' (en nu inmiddels 5 sent)? In het eerste geval duurt het inderdaad erg lang, in het tweede geval kan het wel kloppen maar zal er ook zeker bijna iets op de mat liggen denk ik. Ligt er maar net aan waar de kaartjes vandaan komen, mijn eerste ontvangen kaartjes hebben toevallig allemaal maar een dag of 5 gereisd, dus bij mij ging het steeds een beetje om en om. Maar het stelt je geduld inderdaad erg op de proef! Ik ben trouwens ook nav het Flow-artikel gestart: was het jaren geleden al eens van plan maar woonde toen ergens waar ik de post liever niet zag aangekomen... Door het artikel dacht ik er weer aan, en nu dus wel begonnen.

Afgelopen dagen zijn 3 kaarten geregistreerd, nieuwe kaarten onderweg naar USA, Polen en Belarus. Net een kaartje ontvangen uit Hong Kong.

Tot nu toe tref ik allemaal leuke postcrossers, zowel qua profielen en hurrays als qua ontvangen kaartjes. Ik heb ook al aardig meer kaartjes ingeslagen, is lastig om een winkel met kaartjes voorbij te lopen. Ik wil nog investeren in kaartjes die geschikt zijn voor mannen, ik had er laatst een die van auto's en computers hield en toen bedacht ik me dat mijn collectie wel aardig vrouwelijk is Had nog net één geschikt kaartje. Wel al naar gezocht, maar ze zijn lastig te vinden. Ik denk dus dat ik bij de eerstvolgende man met dergelijke wensen maar eens bij een webshop wat ga uitzoeken.
quote:blijdrukmeisje schreef op 16 oktober 2013 @ 18:38:

@ Dreamer: Mijn zus heeft een flow abonnement maar wat voor tekst komt er dan bij een alfabet kaartje?

Hoe bedoel je dat?

het zijn gewoon afbeeldingen, die ik passend vond bij het profiel. Het is niet dat ik het kaartje stuurde ivm het alfabet

Ik ben vanmiddag even bij die bewuste kaartenwinkel geweest. Werd ik hebberig van! Ik heb me in kunnen houden, maar ik had een beetje het gevoel van IK WIL ALLES.

Heb uiteindelijk vooral kaartjes van Frans le Roux gekocht, een paar Betty Boop, een beschilderde stier en chocolaaaaaade. (mmmjummm)

En ik kreeg net een blije hurray uit Duitsland
Later is nu
@ Dreamer: Oke ik snap het! En wat is de beruchte winkel?

Heb nu 8 van de 8 onderweg! (trok gelukkig allemaal Europa anders had ik bijplak zegels moeten plakken en dan is kaart meteen zo vol. Hopelijk ontvang ik snel weer leuke kaartjes!
Kent iemand deze site: http://www.thepostcardsto ... -postcards?Product_page=3 ??
Deerne en ik hebben het hier over een kaartenwinkel gehad. Deerne vertelde dat deze nu opheffingsuitverkoop heeft, en inderdaad.. boven de 10 euro 30% korting!
Later is nu
Volgens mij weet ik welke winkel, vaker goede dingen over gelezen. Alleen niet te doen vanuit het Zuiden des lands, met treinkosten enzo. Kaartenwinkels met een uitgebreid assortiment ansichtkaarten zijn zo zeldzaam... Jammer Tis bijna allemaal wenskaarten overal. In de stad waar ik het vaakst kom heb ik zelfs geen enkele winkel kunnen vinden die ansichtkaarten verkoopt (buiten een rekje met toeristische en de kaarten van de hema, maar aangezien die kaarten in het hele land overal te krijgen zijn is dat niet zo bijzonder).
Leuke kaart Dreamer! Waar is die winkel? Ik heb vandaag wat kaarten op internet gekocht. Van de koninklijke familie, kaarten met de kaart van nlen wat pluk vd petteflet, jip en janneke en klederdrachtkaarten.

Ik bedoelde 9 verstuurde kaarten (waarvan er nu 5 geregistreerd zijn) en nog 0 ontvangen. Mag er dus nu 2 trekken, ga ik misschien vanavond wel even doen.
Leuke kaart Dreamer! Waar is die winkel? Ik heb vandaag wat kaarten op internet gekocht. Van de koninklijke familie, kaarten met de nl landkaart en wat pluk vd petteflet, jip en janneke en klederdrachtkaarten.

Ik bedoelde 9 verstuurde kaarten (waarvan er nu 5 geregistreerd zijn) en nog 0 ontvangen. Mag er dus nu 2 trekken, ga ik misschien vanavond wel even doen.
Dreamer, wat goed van je, dat je je hebt kunnen inhouden!

Hier al 2 dagen geen hurray en morgen ga ik op vakantie. Mijn kaartjes zijn nu onderweg naar mensen die maar één keer per maand registreren en dubbele accounts hebben (en alleen nog op hun andere account kijken).
Joehoe! Mijn eerste kaart naar China is een feit. Een meisje dat Anime kaartjes wilde. Ik moest eerst even google raadplegen voordat ik wist wat dat was. Maar nu dus via kaartje2go een ansichtkaart gemaakt met een leuk Anime plaatje erop en de tekst Happy Postcrossing from woonplaats. Gaat best makkelijk, alleen het adres erop krijgen was best een beetje lastig. Hoop dat hij aankomt!

Het andere kaartje mocht naar Duitsland. Wat plaatjes gezocht van bezienswaardigheden hier in de buurt en daar wat over vertelt.
Hoe weet je trouwens dat mensen 2 accounts hebben en alleen nog op de andere kijken? Ik snap er nog niet veel van. Kan ik bijv. ook zien wie er bij mij uit de buurt meedoen aan Postcrossing?

Fijne vakantie Deerne! Waar ga je naar toe?
Ik had haar even gegoogled en toen kwam ik op haar andere account terecht.

Je kan inderdaad ook zoeken op woonplaats. Bij explore en dan search users.

We gaan naar Frankrijk!
Kent iemand deze site:

https://www.thepostcardstore.co.uk
Ik heb wel eens een profiel gehad, waar gewoon in stond dat ze nog een profiel had. En of je daar ook even wilde kijken, zodat ze geen dubbele kreeg. 2 profielen met meer dan 1000 kaartjes.. het was een uitdaging, zeg maar

Bij explore kun je inderdaad op woonplaats zoeken. Zo heb ik m'n zus gevonden, maar die doet er verder weinig meer mee.

De Duitse, van de blije hurray gisteren, heeft m'n kaart favoriet gemaakt en stiekem vind ik dat ook wel grappig. Ze wilde geen reclamekaarten, maar het is wel een gratis boomerang kaart. Dat zie je er verder niet zo op, want je ziet een kunstwerk, maar toch. Als er echt reclame opgestaan had, had ik het natuurlijk niet verstuurd.

Ik bestel eigenlijk nooit kaarten van een site, nouja, tot laatst dan. Maar dat van Anime, dat je zelf een kaartje kunt samenstellen, klinkt wel grappig
Later is nu
quote:blijdrukmeisje schreef op 19 oktober 2013 @ 10:43:

Kent iemand deze site:

https://www.thepostcardstore.co.uk

Ken de site verder niet, maar zo te zien hebben ze er wel mooie kaarten vind ik.

Bestel ook wel kaarten, hier in de buurt zijn weinig winkels waar ze veel leuke kaarten hebben, en kom eigenlijk ook niet zo heel vaak in de stad, waar ik naar leuke kaarten zou kunnen zoeken. Dus dan maar via internet bestellen. Zijn gelukkig wel verschillende sites waar ze wel leuke kaarten hebben.
Noora80: 250 verzonden kaartjes is een mijlpaal, toch ben ik nog steeds zo nieuwsgierig om op de send knop te drukken voor een nieuw adres zodra ik zie dat een kaartje van mij ergens geregistreerd is.

Ik denk dat dat wel overgaat als ik nog langer aan het postcrossen ben. Dat ik misschien alleen een keer per week kaartjes ga versturen of als ik eens zin heb om kaartjes te versturen dat ik dan check of er hurrays zijn.

Tot nu toe heb ik er nog steeds veel plezier in.

Vandaag mocht ik weer een zelfgemaakt kaartje versturen van een verpakking. Dit is al de tweede keer dat ik iemand trek die dat leuk vind. Allebei zijn het wel mensen die al heel veel kaartjes hebben ontvangen. Toch vind ik het leuk om te doen.
Zelfgemaakt kaartje van een verpakking? Wat kan ik me daarbij voorstellen? Klinkt wel leuk, eigenlijk.
Later is nu
@Blijkdrukmeisje: de website van The Postcardstore ken ik wel. Ze hebben erg leuke kaarten.

Zelf heb ik weleens wat onbeschreven kaartjes van de Postcardstore overgekocht van iemand op Marktplaats. Verder organiseert soms weleens iemand op het officiële forum van postcrossing een actie waarbij iedereen kan intekenen voor wat kaartjes van The Postcard Store. Het voordeel is dat je zelf niet ineens heel veel kaartjes hoeft te kopen.

Zelf heb ik voorlopig genoeg voorraad aan kaartjes, alleen de kaartjes van de stad waar ik woon moet ik regelmatig bijkopen. Wel wil ik in de toekomst ook weer kaartjes bestellen bij de Postcardstore, ofwel zelf een grote hoeveelheid, ofwel via iemand van Marktplaats of via het officiële postcrossingforum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven