Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
@Dreamer: de vorige keer had ik de voorkant van een pak Melbatoast uitgeknipt, en deze is door de ontvanger die erom vroeg favoriet gemaakt en ook nog eens door iemand anders.

Vandaag heb ik de voorkant van een pak kaaswafeltjes uitgeknipt.

In principe moet het ongeveer de maat van een gewone ansichtkaart hebben.

Wel zag ik ook voorbeelden voorbij komen waar iemand een 'kaartje' uit grotere verpakkingen had gemaakt, zoals iemand die een kaartje van een karton Heineken had gemaakt.

Het idee is echt heel leuk, wel doe ik het echt alleen voor mensen die er uitdrukkelijk om vragen. Anders zou ik me erg schuldig voelen, ik heb hier ook nog heel veel leuke echte kaartjes klaarliggen om verstuurd te worden.

Maar het idee is leuk.
Jaaaahhhh! Mn eerste kaartje is binnen! Uit Rusland! Met een hele mooie postzegel.... Blijblijblij!
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
@Mamavanf: leuk dat je eerste kaartje binnen is! Rusland heeft inderdaad leuke postzegels! Veel plezier er mee!
Leuk Mamavanf!

Ha, dat klinkt wel grappig, zo'n kaartje van een verpakking. En makkelijk ook. Misschien maar vast beginnen met wat leuke, grote, fleurige verpakkingen.. Heb de vraag nog niet gezien, tenminste, niet bewust, Misschien snapte ik het niet en las ik er daarom overheen. Kan ook.
Later is nu
Je moet wat als je niet kan slapen Kaartjes schrijven!!

Er liggen kaarten klaar voor Duitsland, Hoorn, Taiwan en Ukraine! Geen van allen een heel bijzonder profiel helaas.

Ik heb nu zelf 4 kaartjes ontvangen, uit China, VS 2x en Duitsland.
@mamavanf, leuk dat je je eerste kaartje hebt ontvangen!

Heb hier intussen weer 2 kaartjes klaar liggen om te versturen, eentje naar duitsland en 1 naar china. Gisteren werd mijn 5de verstuurde kaartje geregistreerd, en kan nu 6 kaartjes versturen.

Ben nog steeds aan het wachten op mijn eerste kaartje in de brievenbus. Hoop maar dat er snel kaartje in mijn brievenbus ligt, maar moet kunnen.
Hoihoi!

Gisteren is mijn eerst kaart favoriet gemaakt! Ben helemaal blij! En ook nog naar iemand in Nederland. Ik vind het lastig om goede kaarten te vinden. Ik moet denk ik toch maar eens op het internet war kaarten gaan bestellen. Heb wel een heleboel kaarten van wat ongeveer mijn woonplaats is, maar niet iedereen wil dat hebben. Gelukkig heb ik hier al wat sites voorbij zien komen.

Verder heb ik 2 kaartjes, Rusland en Wit-Rusland, die al een maand onderweg zijn. Deze zaten bij de eerste lichting kaarten die ik heb verstuurd. Ik wil zo graag dat die ook aankomen!

Ik vind die verpakkingskaartjes ook leuk klinken, misschien nog weer een tip voor mij profiel.

Mamavanf, fijn dat je eerste kaartje er is, leuk gevoel niet?
It ain't me
Hoihoi!

Gisteren is mijn eerst kaart favoriet gemaakt! Ben helemaal blij! En ook nog naar iemand in Nederland. Ik vind het lastig om goede kaarten te vinden. Ik moet denk ik toch maar eens op het internet war kaarten gaan bestellen. Heb wel een heleboel kaarten van wat ongeveer mijn woonplaats is, maar niet iedereen wil dat hebben. Gelukkig heb ik hier al wat sites voorbij zien komen.

Verder heb ik 2 kaartjes, Rusland en Wit-Rusland, die al een maand onderweg zijn. Deze zaten bij de eerste lichting kaarten die ik heb verstuurd. Ik wil zo graag dat die ook aankomen!

Ik vind die verpakkingskaartjes ook leuk klinken, misschien nog weer een tip voor mij profiel.

Mamavanf, fijn dat je eerste kaartje er is, leuk gevoel niet?
It ain't me
I have no words to say how happy I`m to get this The Beatles postcard! This is the best card I`ve ever received! Thank you sooo much!

Hoe blij wil je ze hebben
Later is nu
@ Dreamer: Dat word dan vast als favoriet gezet! ;)

Ik heb weer wat hurrays gekregen vandaag en gisteren dus ik krijg er binnenkort ook weer binnen!
Ja, hij staat al favoriet. Een andere kaart, waarvan ik vandaag een hurray kreeg uit Finland, wel 2 Finse woorden, wat heb ik daar nou aan???, is al 7x gefavoriet!
Later is nu
Beide kaartjes, die gisteren zijn geregistreerd, zijn 7x favoriet gezet!

Wow.
Later is nu
@nepese: ben zelf ook benieuwd hoe lang het duurt voordat ik niet meer meteen de send-knop opzoek zodra er een hurray binnenkomt Maar het tempo zal snel omhooggaan en om de kosten binnen de perken te houden zal ik dan toch een limiet moeten verzinnen denk ik.

@cocomo: Bij mij duurden die landen van mijn eerste 5 ook lang: Wit-Rusland na 28 dagen geregistreerd, Rusland na 35 dagen. Bij mij is China nog altijd traveling: 38 dagen nu. Zou wel eens kunnen expiren, want ze is al 21 dagen niet online geweest. Daarvoor ook al eens 15 dagen niet, maar toen kwam ze toch even 2 Duitse kaartjes (met een reistijd van 46/47 dagen) registreren dus ik heb nog enige hoop dat ze toch registreert.

@Dreamer: Ik vind een boomerangkaart alleen een ad-card als er duidelijk een merk aanwezig is. De rest valt denk ik gewoon onder free-card. Ik stuur ze wel (ik heb een hele stapel van de leukste uit mijn studententijd bewaard), maar alleen als ze goed bij een profiel passen. Tot nu toe is dit steeds gewaardeerd. Ik heb er eentje gestuurd met echt een merk/reclame erop (ook op de voorkant), die paste gewoon zo ontzettend goed bij haar profiel (heb dit ook uitgelegd op de achterkant, dat ik hem ondanks dat het een ad-kaart was stuurde). Ze was er heel blij mee en heeft hem favoriet gemaakt!
Nevermind.
Inmiddels heb ik weer kaartjes naar twee nieuwe landen mogen sturen.

Een kaartje naar India, dat was al na acht dagen aangekomen! En een kaartje naar Indonesië, dit is nu twee dagen onderweg.

Leuk al die kaartjes die zo vaak favoriet worden gemaakt! Als ik een leuke kartonnen verpakking heb, ga ik daar kaartjes van maken. Wel stuur ik deze kaartjes alleen als iemand er in het profiel om vraagt.

Nog iets meer dan een week om de guldenpostzegels op te krijgen. Gelukkig ben ik bijna door mijn guldenpostzegels heen.
Mijn laatste pmk-zegels zijn geplakt en ik vind het erg jammer. Zoveel mensen die blij waren met de zegels en zelf vond ik de nostalgie altijd leuk. Achterlijke regels. En ik blijf het pure diefstal vinden.

Mijn kaarten en hurrays lopen gestaag door. Net als de kaarten in mijn brievenbus. Vandaag een inhaalslag gemaakt met scannen van gekregen kaarten en ik ga zo drie kaarten uitzoeken. Het eerste jaar drukte ik ook gelijk op de knop na een hurray, maar nu ga ik er af en toe voor zitten en doe er dan meerdere tegelijk. Ik ben dus wel minder fanatiek geworden. Leuk om te lezen hoe de nieuwelingen hier bezig zijn. Herkenbaar ook vooral.
Ik heb vandaag weer 5 adressen opgevraagd. Ging er inderdaad ook even voor zitten, maar het zijn profielen, waar ik nét niets bij heb. Helaas.. nu moet ik eigenlijk weg, maar het stort.. dus ik wacht nog even.
Later is nu
Twee Amsterdamkaarten en een geiser zijn geschreven. En in mijn enthousiasme heb ik nog twee adressen aangevraagd. Had ik dat maar niet gedaan. Eén helemaal leeg profiel en een hebzuchtig mens met een tweede profiel. Niet zo leuk dus. De vorige drie waren leuk en ik kreeg er weer zin in. Jammer hoor.

Je kunt nu ook met airmiles betalen bij Bol. Hopelijk geldt dat ook voor postcardboekjes. Ik moet dat nog uitzoeken, maar het biedt wel perspectief op goedkope kaarten als dat zo is.
@ Indie: jammer dat die laatste profielen tegenvielen, zeker als de eerste drie zo leuk waren. Over dat meteen op de knop drukken na een hurray: vorige week dacht ik dat ik het punt al bereikt had dat het tempo wel hoog genoeg begon te worden, er kwamen toevallig snel na elkaar enkele hurrays binnen waardoor ik in het beetje tijd wat ik had steeds een volgend kaartje maakte en dacht: misschien wordt tijd om gewoon te gaan zitten als ik er 'echt' tijd voor heb. Ik probeer iedere kaart echt helemaal vol te schrijven en op te leuken met stickers etc, dus dat duurt wel ff. Maar nu heb ik al een week geen hurrays meer gehad, dus ik weet zeker dat ik meteen weer ga sturen als de eerstvolgende binnenkomt

Vraagje (sorry als hij al vaker gesteld is): waarom zetten mensen in hun profiel welke kaarten expired zijn? Ik heb echt zitten denken maar kan geen reden verzinnen en toch zie ik het bij redelijk veel profielen.
Dat is in principe ook vrij zinloos. Degene die het leest (de verstuurder) kan niets met die informatie. Het wordt door pc zelfs afgeraden. Helaas verdwijnen expired kaarten na een jaar uit je verzonden lijst, dus die ben je dan echt kwijt. Misschien als het systeem dat niet zou doen, dat dan niet zoveel mensen de behoefte hebben om het ergens te melden. Of misschien is het een kwestie van kijk mij nou zielig zijn.

Ik heb gewoon nog maar twee adressen aangevraagd en gelukkig kon ik daar wel weer iets mee. Eén nieuw land voor mij zelfs: Kroatië en nog een leuk profiel uit Zuid-Korea. Toch nog met een beetje goed gevoel afgesloten.
Ja, dat 'kijk mij zielig zijn' zal het wel zijn. Sommige presenteren het ook echt als een soort van zwarte lijst van postcrossers...

Nou, ik kreeg vandaag twee hurrays. Joepie! Alleen wel twee uitersten. De eerste hurray was van het mooiste kaartje dat ik tot nu toe heb gestuurd. Een Plint (www.plint.nl) voor een meisje dat van poems hield. Complete gedicht vertaald, de plaats die nog over was (vrij grote kaarten zijn het) volgeschreven met wat antwoorden op de vragen die ze in haar profiel stelde, kortom, beter kon niet denk ik Drie keer raden... Jawel, lege hurray. Ze heeft al 50 kaarten ontvangen/verstuurd, dus zou toch moeten weten hoe het werkt. Ik dacht eerst zal ik haar een berichtje sturen dat ik dat wel een beetje teleurstellend vond, en of ze misschien niet weet dat ze wat in kan vullen... maar ja, kom ik aan met mijn 10 verzonden kaarten. Gelukkig heeft ze hem later favoriet gemaakt, dus ik neem nu maar aan dat hij wel in de smaak is gevallen!

Dan die andere, een ad-kaart waar ik over twijfelde maar die van alles wat ik heb liggen gewoon het beste bij het profiel paste: super-enthousiaste reactie! Dat maakte die lege hurray dus wel weer een beetje goed.

Mijn nieuwe kaartjes mogen (ik zag het al aankomen) naar Duitsland en Rusland, beide met leuke profielen waar ik zeker wel wat leuks voor heb!
Ik heb op dit moment 152 verzonden kaarten en 143 ontvangen kaarten. Er zijn 12 onderweg. Ik vind het magertjes, qua ontvangen kaarten, maar zal geduldig zijn.

De afgelopen weken gewoon veel kaartjes gekregen, je raakt eraan gewend, merk ik

Raar dat je een lege hurray kreeg, Noora. Toch jammer hoor.
Later is nu
Bij 1 van de profielen, die ik hierboven beschreef, waar ik niets mee kon, kwam ik erachter dat ze volgende week jarig is. Het werd een verjaardagskaartje
Later is nu
Mijn eerste kaartjes zijn vandaag binnen gekomen . Kreeg er gelijk 2 in de brievenbus vandaag. Eentje uit de VS en een uit Schotland. Die uit Schotland was toevallig van een Nederlandse die naar het buitenland is verhuisd, en heeft ook nog eens in een dorp vlakbij dorp waar ik woon gewoond, dus al helemaal toevallig, maar wel leuk. En waren allebei ook nog leuke kaartjes.
Vandaag opeens 2 kaartjes in de bus, terwijl dat voor mij gevoel helemaal niet kan. Ik heb nu 1 kaart meer ontvangen dan dat er aangekomen is. Dat kan toch niet?! Wel een leuke uit China gekregen, is 26 dagen onderweg geweest. Ook een internetbestelling met kaarten lag vandaag in de brievenbus, ga zo een kaartje naar Oekraïne sturen. Dan zijn mijn kaartjes allemaal naar landen die volgens mij lang duren...

Ik vind een lege hurray ook jammer, er wordt moeite genomen om een leuk kaartje op te sturen naar die persoon, dan is het een kleine moeite om een hurray in t vullen vind ik!
It ain't me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven