Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Hoi iedereen, WE ZIJN COMPLEET!!!!

Allereerst Charmant> Gefeliciteerd met je zoon!!! Wat een gewicht, jeetje. Zo zwaar is Sophie nu nog niet eens en die is donderdag alweer 8 weken. Hoe voel jij je? gaat alles goed met je grote, kleine man? Lekker genieten van je kraamhulp en van je mannetje uiteraard.

Priek> Hier ook lekkende borsten. Ik heb 2 nachten zonder bh geslapen en dat ligt veel lekkerder. Heb ook het idee dat de knobbels in de borsten dan minder zijn als met bh aan. Maar idd als ik sophie hoor huilen spuit de melk erzowat uit! (Klein duimpje zou met mijn druppels zoooo de weg terug naar huis kunnen vinden..tja, lees nogal veel sprookjes voor aan Isa .

Wat voor hempje hebben jullie het dan over? over een hemd zoals van de hema met spagettibandjes.. Mmm zou een optie kunnen zijn. Ga ik vavo even proberen.

Priek> Heerlijk dat je mannetje gegroeid is dus dan kan de bv gewoon doorgaan?!?

Priek> Sophie lacht nu ook echt. In het begin net als jij... zal toch niet nu al een echt lachje zijn.. Maar wel dus. Zal zo even een foto op de groep zetten. Dit was wel een lucky shot maar ze kan dus al echt lachen, vooral als we gek doen en over haar neus en mondje strelen. Sophie begint ook al een beetje met babytaal ;) waaa, waaaaa, zooo schattig!

Sabrina> Nathalie groeit ook lekker goed. Heerlijk is dat he. Ik moest vorige week ook even slikken dat ik zag dat ze 1.5 kilo was aangekomen, hihi. Wel fijn dat ze goed drinken en dat het ook aanzet..

Sophie heeft een aantal dagen gehad dat ze alleen maar huilde na de voeding. We zijn afgelopen zaterdag wezen stappen en heeft ze tot 1 uur bij mijn schoonouders geslapen en die hebben haar oude bv gegeven (van in het begin) en daar sliep ze wonderwel gewoon weer van 23.45 tot 07.45 op. Terwijl ze de dagen ervoor weer snachts om de 4 uur kwam... Ik was bang dat mijn voeding haar niet genoeg zou voeden, helemaal toen ik na een keer kolven maar 50cc uit 1 borst haalde. Gelukkig is dat nu nie tmeer het geval want ze heeft net gewoon 160 cc uit 1 borst gehaald!!! En daar slaapt ze dan 4 uur op en moet ik haar soms echt wakker maken. Ik ben dus in de '4 uur tussen de bv ' beland en ik moet zeggen dat dat erg lekker is.
Heey Angela,

Nathalie krijgt nu natuurlijk flesvoeding dus dan weet je precies hoeveel ze krijgt. Ze komt nog steeds 1x per nacht...terwijl ik haar overdag echt wakker moet maken na 3,5 á 4 uur om een voeding te geven. Ze heeft in 24 uur 6 voedingen dus ging ik er vanuit dat als ze 's nachts doorslaapt ik die nacht voeding moet verdelen over 5 voedingen, zegt die vrouw dat ik echt 6 voedingen moet blijven geven...dus dan moet ik ineens om de 3 uur ofzo voeding geven terwijl ik haar nu al steeds wakker moet maken...nou ja zal wel aan mij liggen!
Angela, vraagje: Hoe weet je dat Sophie 160 cc uit 1 borst haalt? Weeg je haar voor en na de voeding?
Sabrina: ik geef nog maar 5 voedingen hoor. Miko slaapt van 0.00 tot 6.30 en ik krijg er bij hem in de overige uren echt geen 6 voedingen in gepropt. Hij slaapt gewoon ook nog veel. En aangezien hij goed groeit gaan we gewoon zo door.

Angela: leuk weer wezen stappen. Ik kan mij ook erg verheugen op een avondje uit. Maar ik kolf niet, dus ik moet wachten tot Miko aan de fles gaat.

Priek: 155 gram in 6 dagen is echt lekker veel hoor!!! Dubbel hoera voor Jens!

Wat leuk al die lachende baby's. En die geluidjes zijn echt heel zoet. Als ik zeg: " zeg maar he" begint Miko al te lachen en te kirren.

Hier ook lekkende borsten, maar ik slaap met bh en zoogcompressen. Bij dochter had ik soms ook nog washandjes erin vanwege het lekken.

Miko heeft gisteren zijn eerste fles gehad. Ik geef de voeding van 11.00 nu met flesvoeding. Ik ben wel toe aan het afbouwen, en deze voeding had ik altijd het minste. mijn borsten houden het ook prima uit tot 14.00, dus dat is fijn. Mijn man heeft erg genoten van de fles geven, hij was helemaal ontroerd. Morgen mag dochter ook helpen en mijn moeder kan ook niet wachten. Miko maakt het overigens niets uit, hij wisselt borst en fles net zo makkelijk af.

Ben de woonkamer aan het stofzuigen, ook maar eens boven mijn hoofd gekeken. Oeps, sinds een maand of wat al niet meer gedaan en de stofdraden hingen er bij....
Priek> Ja ik weeg haar voor en na de voeding. Heb zon ding geleend van kennissen. Ideaal omdat ik soms een beetje onzeker was of ze wel genoeg binnen kreeg.

Sabrina> Hoeveel krijgt Nathalie nu? Ook zon 150 cc?

Plevier> Ja idd heerlijk een avondje stappen! Daar knapt een mens van op. Nu willen we erg graag naar Mystery Land en Haarlemmermeer. We zijn namelijk house typjes . Alleen wij wonen in Drenthe en dat ligt natuurlijk niet naast de deur en dan zal ik al mijn kolven mee moeten nemen als ik dan nog borstvoeding geef. En dat gaat uiteraard NIET gebeuren... Zie je het al voor je? IK moet zeggen dat ik die nacht ook afgekolfd heb en dat ik pas om 03.15 op bed lag door het kolven terwijl we om 01.30 thuis waren :( dus das minder maar ik had het er graag voor over!
Angela -> nee nathalie krijgt nu 6x 120 ml

Plevier -> tja volgens mij deed ik bij eveline ook al snel 5 voedingen...die sliep direct al door dus in het begin kreeg ze om de 3 uur en ging al snel over op de 3,5 á 4 uur

Als ik Nathalie zelf laat komen komt ze ook echt pas na 4 á 4,5 uur!!! Pff best lastig...volgens mij slaapt ze nu ook niet door omdat ze maar 120 ml krijgt! Maar ik moet zeggen als ze 135ml krijgt moet ik ook heel rustig doen en soms geeft ze toch wel een grote mond terug...maar soms ook helemaal niet hoor!!!
Hai meiden,

ik kom ook weer eens even kijken hier!!

Allereerst Charmant:Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!!Wat een flinke knul zeg!!Niks gek dat er wat handelingen aan te pas moesten komen om hem ter wereld te helpen!!!Maar ga lekker van hem genieten en van je kraamtijd!!

Met ons gaat alles super!Ik ben al een paar keer de deur uit geweest met Thomas (wel maar kleine stukjes hoor!!) en hij doet het geweldig!

Hij was trouwens bij zn geboorte 3600 gram en 48 cm!

N ukkie wat ik echt niet had verwacht.Ik had gerekend op een 8 ponder maar dat viel dus gelukkig erg mee!Hij is nu alweer op zn geboortegewicht!De kraamhulp heeft hem maandag voordat ze weg ging (ze was toen voor het laatst) nog gewogen en toen zat hij er al boven.Nu komt er dinsdag iemand thuis van het consultatiebureau en die gaat hem ook weer wegen.Ben erg benieuwd wat hij dan weer weegt! Hij doet het super aan de borst en ik smeer na elke voeding Bepanthen zalf op mn tepels.Dat helpt in elk geval wel goed tegen kloven!Hij komt netjes om de 3 uur (ook nachts) en ik hoor hem alleen als hij honger of kramp heeft!Hij heeft gisteravond ook een flesje met afgekolfde melk gekregen na de borst.Gewoon om te proberen of hij het deed.En het ging goed!Van de 80 cc heeft hij er 50 opgedronken.Nou krijgt hij vanavond eerst de fles en als hij dan nog honger heeft krijgt hij de borst toe!Wat hij niet opdrinkt ga ik afkolven!

Onze dochter vindt hem ook helemaal geweldig!Ik heb twee foto's op de group gezet!

Ben trouwens op een pond na al mijn zwangerschapskilo's alweer kwijt met dank aan Thomas.Die doet het zo goed!!!!!Nu nog een paar kilo extra en dan ben ik helemaal weer in vorm!!!

Ik ga er weer van tussen.Ik heb helaas geen tijd gehad om alles bij te lezen want we hebben het deze week zo druk met de kraamvisite!!!Vorige week is er bijna niemand geweest (behalve dan de dag dat hij was geboren,toen is er denk ik wel 30 man even ingelopen aan familie,buren en vrienden) en nu breekt de meute los.Het is maar goed dat wij op het kaartje hebben gezet dat ze moeten bellen van te voren (dat zetten ze er vaak niet op bij ons in het dorp) want anders had ik vanavond ook een man of 30 over de vloer gehad!Heb voor vanavond veel bezoekje geweigerd want er kwamen al een stuk of 8 mensen en die zijn echt niet na een half uurtje weer weg!

Hoop snel wat meer tijd te vinden om alles bij te lezen!!!

Groetjes Moon
hoi allemaal! wat is iedereen lekker bezig met voederen, schema's en groeien! hier ook hoor, het houdt me wel bezig en ik vind het ook leuk om te lezen hoe de anderen varen. Angela., goed om te wegen, 160 niet gek! En Jens doet het goed op de bv, hij groeit erop! Miko al een doorslapertje, dan haal je idd niet zoveel voedingen meer. Ik geef nu 90-110 cc per keer, afhankelijk van hoeveel Tim bij mij drinkt (dat geef ik altijd eerst). Hij was toch veel te licht? Mannetje is in 1 week tijd 800 gram zwaarder geworden. Zohee, dat geeft weer moed, uiteraard met fv maar dat dondert me niet. Tis ook ineens een ander kind, alerter en wakkerder, was toch een beetje versuft denk ik. Verder heb ik verwijzing aangevraagd voor oogarts, ga ik morgen achteraan om een afspraak te krijgen. Wie is er van de bv-ers van plan om echt lang (> 3 mnd) borstvoeding te gaan geven?

En Leeuwedraak en Billybob, die stuiptreklachjes in hun slaap vind ik ook zooooo lief. De lach van Tim is momenteel niet echt meer dan dat, behalve dat hij het nu bewust doet.

Oh ja, vandaag ook nog de Mirena gehaald en moet nog even afspraak maken om te laten plaatsen: dan is dat hopelijk voorlopighet laatste wat de gyn bij me doet

Ik ben gister ook avondje uit geweest, in totaal maar 3,5 uur. Toen ik thuiskwam moest er nodig gevoed worden maar Tim had net een flesje gehad en lag dus diep in dromenland.....paar uur later mocht ik eindelijk mijn melk kwijt. Ik slaap ook met bh en zoogcompressen al had ik vannacht weer eens een gewone beugel-bh aan ipv die voedingsbeha. Kan die dingen niet meer zien straks!

Morgen meer meiden, Bowie ligt er een beetje vanaf!
@Angela: Ah lekker, weer even stappen! zaterdag is hier in het amsterdamse bos 'day at the park' , erg leuk, fijne line-up en ik heb kaartjes gewonnen maarja, net bevallen, ik trek dat niet. Dus gaat vriend lekker met een van zijn vrienden...

@Bowie: pfoe, ik heb echt nog geen idee hoe lang ik borstvoeding ga geven! Opzich gaat het goed, maar vanmorgen had ik het afgekolfd en Yoshua een flesje gegeven, en dat was ook wel fijn zeg, gewoon rustig zitten ipv dat gehannes met die borst..

Ik slaap ook met voedingsbh met zoogcompressen, niet supercomfortabel maar anders lek ik alles nat.

Wel goed dat je je spiraaltje al hebt gehaald, ik had hiervoor een koperspiraaltje wat me heel erg goed beviel, maar ik heb geen zin om er meteen weer een te laten plaatsen, dus voorlopig gebruiken we condooms. Nouja, voorlopig.. denk dat het nog wel een paar weken duurt eer ik weer 'durf' te vrijen.

@Moon: Leuk om van je te horen! Ik ga zo snel de foto's bekijken, ben heel benieuwd. Hier is het nog rustig qua kraambezoek, ik wilde graag eerst zelf bijkomen want ik merk dat het bezoek wat al geweest is me toch veel energie kost, als het goed is zijn de kaartjes vandaag of morgenochtend klaar en kunnen ze nog voor het weekend op de post, en dan staan de muisjes klaar voor iedereen!

Voor iedereen: Fijne dag!
Tijd om weer naar de groep te gaan kijken lees ik wel! Zometeen maar gelijk eens even doen, ben heel benieuwd naar alle foto's.

Bowie, 800 gram aangekomen: wow! Dat geeft je gelijk rust hè, dat je weet dat hij het goed doet? Wat je vraag over bv betreft: ik ga proberen (let op: proberen!) om het 6 maanden vol te houden. Op mijn werk ga ik straks kolven, zodat ik bv mee kan geven aan het kinderdagverblijf. Je leest er zoveel goede dingen over (allergieën, overgewicht etc) dat ik het graag zo lang mogelijk wil volhouden. Maar stel dat ik het red tot 6 maanden, dan betekent dat niet dat ik doorga tot een jaar ofzo. Kan me dat nu tenminste niet voorstellen....

Ik sluit me trouwens ook aan bij de Lekkende Jongens-club. De zoogcompressen van Etos jaag ik er met dozen doorheen, niet te filmen... Gisteren had ik een borrel dus mijn vriend bleef bij Tara en toen ik terugkwam was ik over de geplande voedingstijd heen. Gelukkig sliep ze nog als een roosje, maar ondertussen sijpelde het er wel uit. Slapen doe ik dan dus ook maar met bh en voedingscompressen, anders liggen we binnen de kortste keren in een 'waterbed'. Heb op internet in Amerika een kolf gekocht, daar wacht ik nu op. Als die er is, kan de huurkolf de deur uit.

Hey Priek, wat fijn dat Jens zo goed is aangekomen! Kan me voorstellen dat dat je geruststelt; hij doet het dus gewoon hartstikke goed op de bv! En Sabrina, Nathalie doet het ook al zo goed; heerlijk toch?
Goedemorgen allemaal!

Hier spreekt een uitgeruste Priek, Jens heeft vannacht van 23.00 uur tot 6.00 uur doorgeslapen! Hoera voor Jens!

Bowie, vwb de borstvoeding: Ik ga kijken hoe het gaat als ik straks weer aan het werk ben. Ik wil proberen het langer dan 3 maanden vol te houden, maar eerlijk gezegd zie ik het kolven op mijn werk niet zo zitten.

Leeuwedraak, hoe gaat het met Tara? Drinkt ze al beter en langer? Heeft ze de flesje na afloop nog nodig? Is ze al wat meer aangekomen? Jens begint het steeds beter door te krijgen, hij drinkt steeds langer. We halen nu vaak al de 20 minuten bij een voeding!

Gaan jullie nog iets doen aan vaderdag? Ik hou niet zo van et commerciele gebeuren, ik vind dat altijd dat vaderdag leuk is zolang kinderen zelf iets frobelen. Tja, Jens is nog niet zo heel erg creatief, dus ik ga hem helpen. Ik heb een blankhouten fotolijstje gekocht, en lichtblauwe verf, en ik ga proberen of ik zijn voet- en handafdruk op de lijst kan krijgen. Jens is nogal een beweeglijk mannetje dus ik verwacht dat straks het hele huis onder de verf zit...

Tot later!
quote:Priek schreef op 13 juni 2008 @ 11:01:

Leeuwedraak, hoe gaat het met Tara? Drinkt ze al beter en langer? Heeft ze de flesje na afloop nog nodig? Is ze al wat meer aangekomen? Jens begint het steeds beter door te krijgen, hij drinkt steeds langer. We halen nu vaak al de 20 minuten bij een voeding!

Grappig dat je er over begint, want ik vind net dat het de afgelopen dagen wat minder gaat. Ze maakt die 20 minuten vaak wel vol in de zin van dat ze niet na 5 minuten in slaap valt, maar blijft toch aangeven dat ze niet genoeg heeft. De 2e borst (het toetje) wil ze vaak ook nog wel even. Maar een flesje afgekolfde melk er achteraan is dus geen overbodige luxe, maar hoe kom ik dan ooit op een goeie, op haar behoefte afgestemde productie? Bovendien vind ik haar weer wat onrustig, ik moet haar om de 2/3 minuten opnieuw aanleggen.

quote:Priek schreef op 13 juni 2008 @ 11:01:

Gaan jullie nog iets doen aan vaderdag? Ik hou niet zo van et commerciele gebeuren, ik vind dat altijd dat vaderdag leuk is zolang kinderen zelf iets frobelen. Tja, Jens is nog niet zo heel erg creatief, dus ik ga hem helpen. Ik heb een blankhouten fotolijstje gekocht, en lichtblauwe verf, en ik ga proberen of ik zijn voet- en handafdruk op de lijst kan krijgen. Jens is nogal een beweeglijk mannetje dus ik verwacht dat straks het hele huis onder de verf zit...

Leuk idee Priek! Inderdaad wel opletten dat je alle sporen wegwerkt...

Leeuwedraakman krijgt van Tara ontbijt op bed (hé, wat toevallig... voor 2 personen! Kan mama ook lekker mee-ontbijten zonder dat ze daar werk aan heeft.. ) en een snoeischaar. Ik vind jouw idee zo leuk dat ik denk dat ik het effe inpik (if you don't mind). Loop zo even naar de Kruidvat, kijken of die iets van vingerverf hebben ofzo. Gisteren heb ik bij de HEMA toevallig net een fotolijstje voor mezelf gekocht, zo'n dubbele staande. Die gebruik ik er dan gewoon voor, haal voor mezelf wel weer een nieuwe. Leuk, ga een boterham eten en dan gelijk aan de slag!! Bedankt voor de tip, Priek!!
@Priek: Ik wilde eerst voor vaderdag nieuwe naamplaatjes voor bij de voordeur laten maken, want op het plaatje wat er nu hangt staat oudste nog met mijn achternaam, en nu zijn er natuurlijk drie mannen in huis die mijn vriend's achternaam hebben. Hij zal het niet uit zichzelf zeggen, maar als dat ook op de voordeur prijkt vindt hij dat geweldig.

Maarja, ....tijd, energie.... het komt wel, vriend stond zo te springen voor dat feest as. zaterdag ( ook al kan ik niet mee!!) dat ik dat wel vaderdagverwennerij genoeg vind. Per slot van rekening had IK die kaartjes gewonnen...

Qua eten heb ik hier een echt lebberkeessie, meneer hangt het liefst de hele dag aan de borst, en als ie dan vol is krijg ik zo'n gelukzalige halve glimlach met een straaltje melk nog uit de mond lopend... gevolgd door een lekker harde boer. Overigens doet hij wel hetzelfde als wat Tara ook doet, in het begin steeds weer loslaten en heel onrustig, tot hij de meeste spanning van de borst afheeft en dan hapt hij goed en 'tankt' zichzelf vol.

Even nog een vraagje: Hoe lang hebben jullie eigenlijk gevloeid na de bevalling? Ik vraag me namelijk af hoe lang ik nog met die mega verbanden in moet lopen, en ik weet eignelijk niet meer hoe lang het na oudste duurde voordat het over was.
Charmant, dat van dat vloeien vraag ik me ook af. Mijn bevalling is nu drie weken en twee dagen geleden en ik vloei nog steeds. Wel stukken minder gelukkig, ik loop niet meer met kraamverbanden maar met gewoon maandverband. Van tevoren is mij verteld dat je bloedstolsels kunt verliezen ter grootte van een vuist! Dat is mij dus niet overkomen, heb zelfs nauwelijks stolsels verloren.

Een andere vraag: wanneer weer seks?? Ik ben ingeknipt (4 cm, 7 hechtingen) en durf het nog niet aan! Met zes weken krijg ik een controle van de "onderkant", maar moet ik tot die tijd wachten? De zin is er wel, maar de durf dus nog niet.

Voor vaderdag ga ik zeker wat kopen voor mijn vriend!

We hebben zo lang op dit kindje moeten wachten dat ik er absoluut aandacht aan wil besteden

Ik ga voor hem een boekje kopen over vaders en dochters. En misschien nog een leuk t-shirtje met "I love papa" erop of iets dergelijks. Een afdruk van haar handjes en voetjes is ook erg leuk, maar daar komt mijn schoonmoeder vanmiddag al voor langs om dat te doen.

Met het poepen van Ida gaat het nog steeds moeizaam. Ze poept slechts een keer per 36-48 uur! En dan gaat het er dus met moeite uit. Masseren van haar voetjes (en buikje) lijkt niet echt te helpen. Maar ze lijkt er niet onder te lijden (behalve op het moment dat ze het eruit perst...), want het is nog steeds een extreem tevreden baby. Verder kan ik alleen maar met jubelverhalen komen, wat is het toch heerlijk om moeder te zijn
Leeuwedraak, nog even een tip (ik hoop dat ik niet te laat ben): Jens heeft nogal de neiging om als hij wakker is zijn handjes tot vuisten te ballen. Dat is dus niet handig als je er verf op probeert te krijgen. En al helemaal niet als je er een afdruk mee wilt maken... Op het fotolijstje staan nu dus 2 hele leuke voetafdrukken, en 2 knoeierige dingen die handjes voor moeten stellen. De volgende keer zou ik wachten tot hij slaapt, dan heeft ie zijn handjes meestal wel 'open'. Het is wel erg leuk geworden, de boel ligt nu te drogen. Hopen dat papa vanavond niet Jens zijn andjes uitgebreid gaat bestuderen, want er zit nog een ietsepietie blauwe verf onder zijn nagels...

Charmant en Milagro, ik ben nu bijna 6 weken verder, en ik vloei nog steeds een beetje. De laatste weken was het telkens doorzichtig (wondvocht), maar de laatste dagen bloed ik ook weer een beetje. Ik vraag me bijna af of ik soms al weer ongesteld ben, maar is dat niet erg vroeg? Vooral als je borstvoeding geeft? Over het litteken en seks: volgens mij kan je gewoon je gang gaan, als het maar geen pijn doet. Mijn litteken doet nog steeds pijn trouwens, ik moet nog even niet aan seks denken. Tenminste, niet in die vorm. Ik heb mijn anti-conceptie ook nog niet geregeld trouwens.

Zo, ik ga nog even een kaartje aan pa scrijven, namens Jens. En dan snel voorbereidingen treffen voor vanavond, ga een lekkere oranje maaltijdsoep maken, mijn zusje komt bij ons voetbal kijken (stiekem komt ze natuurlijk alleen voor haar neefje).
quote:Milagro schreef op 13 juni 2008 @ 14:24:

Een andere vraag: wanneer weer seks?? Ik ben ingeknipt (4 cm, 7 hechtingen) en durf het nog niet aan! Met zes weken krijg ik een controle van de "onderkant", maar moet ik tot die tijd wachten? De zin is er wel, maar de durf dus nog niet.

JAAA, deze vraag houd mij ( en vriend ook!!!) heel erg bezig!!

Ik ben ook ingeknipt en het is nu nog veels te bloederig, maar de zin is er zeker wel. Haha, dit voelt net als puber met je vriendinnetjes over 'de eerste keer' praten. Wie zei dat nu ook al weer? Dat ze vlak na de geboorte van haar eerste kind, met man echt weer helemaal 'in love' was? Ik dacht dat het nu wel wat minder zou zijn, met een tweede, maar da's gelukkig niet zo!

Maargoed, nu geniet ik maar van heerlijk passioneel zoenen, en dat is ook fijn. Zo, ik ga even de jongens van Marco supporten!
Fijne vaderdag allemaal! Hier wordt het pas vanmiddag gevierd, want mijn man werkt wisseldiensten en slaapt nu nog.

Ik heb 6 weken gevloeid, waarvan de laatste week maar een paar druppels. Sinds woensdag (6 weken) heb ik echt een gevoel alsof ik ongesteld moet worden. Dus het zal wel niet lang meer duren.

Ook wij hebben nog geen sex gehad, ik voel me niet erg sexy als ik bv geef. Maar het zal er een dezer dagen wel van komen, want ik mis het wel. Maar ik denk dat ik dan wel mijn bh aan hou, anders lek ik gruwelijk.

Nou, ik ga morgen nog een voeding vervangen door een fles. Dan zit ik op 1 voeding per week ongeveer. Nu was het bij mijn dochter wel zo dat mijn bv snel terugliep, en heb ik in 4 weken afgebouwd. We zullen zien.

Ik vind het deze keer wel wat moeilijker om afscheid te nemen van fases. Dit is ons laatste kindje. Ik maak alles veel bewuster mee en denk nu ook echt: als ik stop met de bv dan zal ik nooit meer een baby aan de borst hebben. Miko groeit wat dat betreft ook veel te snel: hij mag van mij lekker lang klein blijven:).
Plevier> waarom stop je bv? Wordt je het te veel? Of krijgt Miko te weinig voeding? Ik geef nu 7.5 weken bv en ik hoop het nog een tijdje vol te houden. Ik merk dat ik nu ook meer afval dus dat is erg fijn!

Seks, tja. Ik heb ook zin!!! maar mijn mannetje krijgt de knip erin en die stap durft ie nog niet te zetten..

Oh ga bv geven

Doeiiii
Ik ben eigenlijk niet zo'n bv-type, zullen we maar zeggen. Ik doe het echt voor Miko, en vind het zelf niet zo fijn. Dus 6 weken fulltime bv is voor mij al geweldig. Ik raakte na ca 4 weken gefrustreerd: had Miko mij weer nodig. Dat gevoel een beetje. Plus dat ik zoveel voeding heb dat als ik de ene borst geef, ik de andere moet bedekken met een handdoek. Ik word echt gek van 6 handdoeken per dag in de was en ALTIJD vochtige borsten. Dat betekent ook dat ik in het "openbaar" niet zo makkelijk kan voeden. En de spruw, 24 per dag een bh aan moeten, alttijd naar melk ruiken, ook na het douchen, de totale afhankelijkheid die mij erg benauwd. Pfff, je leest dus wel dat ik niet een geboren voedster ben. En daarbij: ik ga morgen weer naar de ha, ik heb weer last van spruw. Ik schrijf ik, aangezien meneertje Miko nergens last van heeft haha, alleen wat jeuk in zijn mondje. Kortom: klaar ermee!! En geen bv-maffia die mij een schuldgevoel kan aanpraten:). Beatrijs en ik zijn zeker geen dikke vriendinnen!
Dat zegt overigens niet dat ik iets tegen bv heb uiteraard. Ga vooral zo door, alleen maar fijn als het goed gaat!
Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat jullie de bv-maffie zijn!! Dadelijk naar de ha, ben benieuwd.
Goedemorgen!

Zo, het is weer maandagochtend. Waar vroeger de nieuwe werkweek begin en iedereen baalde, gaan we nu gewoon weer door in etzelfde stramien van alledag. Het enige waar ik van baal is dat mijn vriend weer aan het werk is. Het is toch soms best eenzaam, alleen thuis met een baby... Maar goed, hij heeft vanmorgen al lekker gelachen, en we hebben samen lekker uitgeslapen. HIj ligt nu lekker in de box, met zijn armen te zwaaien en met zijn benen te trappelen.

Plevier, ik kan me je gevoel over bv best voorstellen. Hoewel ik het heerlijk vind dat Jens nu goed aan de borst drinkt, en daar ook best trots op ben. Gisteravond zat ik hem nog te voeden, en toen had ik ook wel een beetje het idee dat ik overal alleen voor stond. Met vriend erover gehad, en die kon het wel beamen. Geen enkel verwijt zijn kant op, want hij heeft nou eenmaal niet zoveel melk in zijn borsten, maar toch. Soms baal ik er wel eens van, wil ik ook wel eens een nachtje doorslapen. Goede reden dus om nog maar eens flink bij te kolfen, de voorraad in de vriezer begint te groeien!

Vaderdag was leuk, het zelfbekladderde fotolijstje viel wel in de smaak. Ik had er voor de opa's ook 1 gemaakt, die vonden het ook leuk. Verder zo'n beetje de hele dag visite gehad gisteren.

Kunnen jullie kids al een beetje 'spelen'? Dus zichzelf vermaken? Jens is overdag tussen de voedingen door meestal wakker. Ik krijg hem niet echt in slaap (alleen als ik met ga wandelen). Hij ligt dan dus vaak in de box, maar kan zichzelf dan ook nog niet vermaken. HIj vindt het erg leuk als ik de mobile voor hem aanzet, met die gekleurde beestjes die boven zijn hoofd ronddraaien, en het muziekje erbij. Maar als dat afgelopen is, dan laat hij direct weer van zich horen. Geeft niks, maar het geeft mij weinig kans om iets voor mezelf te doen. Ik vroeg me af hoe andere baby's hierin zijn, of dat ik gewoon een hele wakkere zoon heb.

Ik ga zijn muziek maar weer eens aanzetten, tot later!
Hoi Priek, het is in het begin idd lastig om de baby te vermaken. De mobiel is hier ook een grote hit. Je zult merken dat op het moment dat Jens echt wat gaat zien hij zichzelf ineens wel kan vermaken. Hij is dus de hele dag wakker? Jeetje, dan blijft er idd maar weinig tijd voor jezelf over. Huilt hij hard als je hem niet vermaakt, of kun je hem ook laten pruttelen?

Het kan eenzaam zijn met een baby thuis. Ben je al zover dat je er op uit kunt? Ik ga regelmatig naar iemand toe, koffie drinken, wandelen, boodschappen doen etc. En die afhankelijkheid is best zwaar vind ik. Manlief slaapt door/uit, gaat werken etc. En ik kijk steeds op de klok of er niet gevoed moet worden. Maar aan de andere kant: voor mijn man is het ook niet altijd leuk dat ik zo close met Miko ben. Hij was echt ontroerd toen hij de fles kon geven.

We hebben idd weer spruw, hetzelfde spul weer gekregen maar dan voor de dubbele tijd.
Hier ook een baby die zichzelf nog niet vermaakt. Nu slaapt hij dus even snel tijd voor mezelf (en voor het huishouden wat er vaak bij inschiet).

's-ochtends slaapt hij nog wel makkelijk in na de voedingen, maar 's-middags lukt dit niet zo goed. Nu gaan we dan ook vaak wandelen of boodschappen doen en slaapt hij lekker in de wagen.

's-avonds in zijn eigen wiegje slapen lukt helemaal niet, tot wij naar bed gaan. Maar hoop toch ooit weer wat avond voor mezelf te krijgen.

De box wordt dus niet intensief gebruikt. Even liggen vind hij wel ok, en inderdaad een muziekje luisteren, maar daarna gaat hij mopperen. Het lastige is dat hij op schoot dan vaak ook moppert omdat hij wel moe is. En dan op schoot wel in slaap valt maar in bed niet (en als ik hem overleg wordt hij meestal wakker). Zo gaan de dagen hard. Ik ben dus al heel blij dat hij 's-ochtends en in de vroege middag wel veel in zijn wiegje slaapt.

Hij is nu de laatste dagen wel zielig want hij is een beetje verkouden, aangestoken door zijn papa. Dus drinken gaat soms lastig, zo maar eens neusdruppels halen.

's-nachts komt hij nu ook weer vaker, terwijl ik net zo blij was want hij zat al een paar dagen 's-nachts om de 4 uur (wat al een hele luxe was). Hoop dat de 'terugval' door de verkoudheid komt, maar misschien had ik gewoon te vroeg gejuicht.

Overdag om de 2,5 - 4 uur, dat wisselt. Ik ben wel van plan om zo lang mogelijk borstvoeding te geven maar vind het inderdaad "zwaarder" dan verwacht. Vooral 's-nachts als hij wakker wordt en ik denk "nu nog niet!!!!".

Hij wordt nu ook wakker dus ga hem weer voeden.
Vanaf welke leeftijd begint er een beetje ritme in de dag te komen, qua eten en slapen?

De moeders met een 2de of 3de weten dat misschien wel, al zal het voor elk kind weer anders zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven