Priapisme: Hell or heaven

19-10-2013 21:12 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang getwijfeld of ik al dan niet zelf een topic over mijn situatie zou openen. Ik belandde op dit forum in een zoektocht naar mensen die hier ervaring mee hebben, maar ook hier vind ik er heel weinig over.

Ik ben bij a veertig en sinds enkele jaren heb ik last van een vorm van priapisme. Voor wie niet wil Googlen: het is het krijgen van ongewenste erecties die erg lang kunnen duren en behoorlijk pijnlijk kunnen zijn.

Als ik er al eens met iemand over praten wilde (in de zin van"ik ken iemand die...) werd er meestal hard mee gelachen. Of opmerkingen als "ik zou er wel gebruik van weten te maken".



Maar het is geen pretje als een erectie meer dan vijf of zes uur aanhoudt. Klaarkomen is meestal een optie, maar soms helpt ook dat niet. En het is vaak heel moeilijk om klaar te komen. Aangezien er hoegenaamd geen seksuele opwinding is. Gelukkig is mijn partner heel begripvol, vaak helpt ze me ook wel, dat moet ik niet uitleggen veronderstel ik. Maar uiteraard heeft ze ook niet altijd evenveel zin, en al zeker niet de tijd om er uren mee bezig te zijn...



Enkele keren heeft de huisdokter met een injectie van bloedverdunners en nog wat anders soelaas moeten bieden. Volgens hem is medicatie laatste oplossing, gezien dat in de meeste gevallen alle libido onderdrukt, endat wil ik ook niet.



Waarom ik dit op het forum zet? Ik weet het eigenlijk niet.

Het is zo een taboe blijkbaar om er over te praten,of wordt meteen weggelachen, het zou al eens deugd doen om er gewoon over te kunnen praten. Iemand die er ervaring mee heeft zou nog beter zijn uiteraard...

Alle reacties welkom...
Alle reacties Link kopieren
quote:sven_ schreef op 20 oktober 2013 @ 18:01:

Bedankt voor het advies/de uitleg Suzanne. Maar ondertussen zit ik niet zozeer met het medische verhaal in mijn hoofd. Er is een onderzoek geweest van prostaat, ... En zo'n soort echo met gel zoals bij zwangerschappen...

Maar wat het medische betreft hebben we voorlopig, in samenspraak met de huisdokter en de uroloog besproken dat we (nog) geen verdere stappen gaan nemen. Tenzij het nog eens echt zo lang duurt en klaarkomen niet helpt en een inspuiting nodig is, wachten we af, het verergert ook niet, en heeft in het afgelopen jaar (of iets langer zelfs) ook geen fysieke schade aangericht.



Ik heb het vooral moeilijk omdat je hier niet zomaar over praten kan met familie, vrienden, ...

Dat ik me soms moet terugtrekken (toevallige woordkeuze) in mijn bureau wanneer ik liever bij de rest blijf, dat ik zo lang masturbeer en me daar soms ook weer schuldig over voel... Dat ik dan soms toch op zoek ga op het internet naar iets dat me opwindt...



Het probleem zit misschien niet helemaal tussen mijn oren, maar mijn beleving en de knoop waar ik het moeilijk mee heb, zit daar wel.





Ik denk idd dat het probleem niet tussen je oren zit.

Dat je ermee zit begrijp ik volledig.



Van de aanpak vd artsen begrijp ik niet zoveel echter, er is dus blijkbaar nog niet naar de bloedvaten en hun reacties gekeken

Het lijkt mij heel frustrerend om niet te weten wat de oorzaak is en daarmee dan het te accepteren. Maar goed, zo zit ik in elkaar.
Je bent zelf een theepot
Sven...ik zou absoluut voor een second opinion gaan!

Zoek een academisch ziekenhuis op met een goed bekend staande urologie. Je kan evt. bij je ziektekostenverzekering aan de bel trekken, zij kunnen je verder helpen.



Het probleem op zich zit niet tussen je oren!

Wat ik wel lees is dat de gevolgen ervan wel in je kop blijven zitten en dat is, naar mijn idee, ook heel erg logisch.

Ik zou ook daar een stukje hulp voor vragen als ik jou was. Een schuldgevoel om jezelf klaar te laten komen en zodoende je erectie kwijt te raken vind ik niet gek, geen schuldgevoel voor nodig.
anoniem_149335 wijzigde dit bericht op 20-10-2013 20:07
Reden: nog iets...
% gewijzigd
quote:miedo schreef op 20 oktober 2013 @ 18:15:

Huh mijn post is weg?

Mijn idee was eens overleggen met de dokter of paracetamol hier kan helpen bij de lichtere aanvallen.Omdat paracetamol ook bloedverdunnend werkt.Sterkte verder.Miedo de twee draadjes zijn samengevoegd. En je moet echt ophouden met advies geven. Paracetamol werkt niét bloedverdunnend, bovendien mag iemand die al injecties krijgt niet zomaar iets erbij nemen zonder overleg met een arts.



Je hebt links en rechts wat opgezocht op google. Paracetamol wordt voorgeschreven tegen de PIJN bij sikkelcelanemie crisis. Dat is heel iets anders dan wat TO heeft.



Alle reacties Link kopieren
quote:Enjoy73 schreef op 20 oktober 2013 @ 20:03:

Ik zou ook daar een stukje hulp voor vragen als ik jou was. Een schuldgevoel om jezelf klaar te laten komen en zodoende je erectie kwijt te raken vind ik niet gek, geen schuldgevoel voor nodig.

Bedankt enjoy,

Vooral aan dat begrip had ik even nood...

Thx
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 20 oktober 2013 @ 18:15:

Huh mijn post is weg?

Mijn idee was eens overleggen met de dokter of paracetamol hier kan helpen bij de lichtere aanvallen.Omdat paracetamol ook bloedverdunnend werkt.Sterkte verder.Lieverd, pcm werkt niet bloedverdunnend.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:Enjoy73 schreef op 20 oktober 2013 @ 20:03:

Sven...ik zou absoluut voor een second opinion gaan!

Zoek een academisch ziekenhuis op met een goed bekend staande urologie. Je kan evt. bij je ziektekostenverzekering aan de bel trekken, zij kunnen je verder helpen.



Het probleem op zich zit niet tussen je oren!

Wat ik wel lees is dat de gevolgen ervan wel in je kop blijven zitten en

dat is, naar mijn idee, ook heel erg logisch.

Ik zou ook daar een stukje hulp voor vragen als ik jou was. Een schuldgevoel om jezelf klaar te laten komen en zodoende je erectie kwijt te raken vind ik niet gek, geen schuldgevoel voor nodig.



Je vat mijn 2lange verhalen samen!



Sven, echt, ga verder zoeken. Je mag mij PM'en, daar moet je in de instellingen in je account instellen
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 20 oktober 2013 @ 22:35:

[...]





Je vat mijn 2lange verhalen samen! En?Sticker? Bloemetje?
Alle reacties Link kopieren
PM'en?

Instellingen?
Niet belangrijk Sven...nogal offtopic.
Alle reacties Link kopieren
Hoe pm je?

Ik kan niet echt volgen...

Ligt aan mij denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ok,,heb het pm'en al ontdekt, stuurde je wat Suzanne.

Maar weet niet wat je bedoelde met instellingen in mijn account. Suzanne? Of iemand anders?
sven_ heeft het mooi voor elkaar Slim!
quote:Enjoy73 schreef op 20 oktober 2013 @ 22:48:

Niet belangrijk Sven...nogal offtopic.



Haha ik lees het net ff terug, maar ze vraagt idd of je haar ff wil pm'en omdat ze ja dan kan helpen aan een adres?dokter?medicijn?

Volgens mij is ze zelf uroloog...of zoiets?

Nou ja..niet geschoten is altijd mis Sven!



Nu het topic maar sluiten dan? Als alles via pm moet is het immers overbodig!
Alle reacties Link kopieren
Dames: dames
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
In elk geval bedankt voor je advies Suzanne.



Indien nodig gaan we zeker verder. Voorlopig hou ik het even bij wat ik nu weet...

Zolang ik het op deze manier oplossen kan, liever geen medicatie of zware ingrepen.
quote:SuzanneSuus schreef op 21 oktober 2013 @ 07:19:

Dames: dames



Ah

Je hebt jezelf aangeboden via PM...
Alle reacties Link kopieren
Suzanne adviseerde me om toch verder medische hulp te zoeken...

Hoewel ik het nu even gehad heb met onderzoeken, waarschijnlijk een goed idee als er zich niet snel verbetering voordoet...
Alle reacties Link kopieren
Ach, zal ik dan maar even?



Ik heb hier een hele poos last van gehad, en ben ook hiervoor naar het ziekenhuis geweest. Echt een behandeling is er niet, buiten wat jij beschrijft, een injectie met bloedverdunners of, more common, bloed verwijderen met een naald uit de zwellichamen. Beiden heb ik nog nooit hoeven meemaken gelukkig.



Bij mij is het sinds een jaar of wat ook spontaan verdwenen, ik sluit niet uit dat het ooit terugkomt maar so far so good. Bij mij deed het overigens wel enorme helse pijn. In het begin wist ik niet wat ik er mee moest, en wachtte maar af tot het over ging. Klaarkomen was geen optie, daarna moet ik vaak na een minuut of wat plassen en dat maakte het alleen maar erger, los van het feit dat je als man in erecte toestand niet meer kunt mikken of zittend plassen, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen.



Anyways, wat voor mij enorm hielp, en het heeft even geduurd voor ik hierachter kwam: Fysieke inspanning! Op een gegeven moment ben ik gewoon zo hard mogelijk trap op en af gaan rennen met de gedachte dat het bloed dan wel ergens anders nodig zou zijn. Houdt dit 5-10 minuten vol en bij mij is dat dan inderdaad het geval.



Na dat ik dit ontdekt heb bne ik pas eens naar het ziekenhuis geweest en de beste man (gelukkig geen vrouw) vond dit knap gevonden van mij en bevestigde dat dit zou kunnen werken.



Nou ja, dat wist ik inmiddels zelf ook wel



Verder kunnen ze er weinig mee maar misschien heb je er iets aan!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip,

Tof te horen dat het nog voorkomt.

Hoela g heeft het bijou geduurd , de periode dat je er regelmatig last van had?

En hoe lang duurde een erectie ongeveer?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er toch zeker al tijdens mijn relatie met ex, last van gekregen, en nog een tijd toen ik met scharrel was. Dus toch wel rond de 3 jaar.



Dat duurde dan vaak ergens van 3-5 uur.



Sinds ik het "trucje" ondekte hielp dat gelukkig elke keer en was het dus geen echt probleem meer. Ik schat dat dat na een jaar was.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt,

Dan heb ik nog een jaar te gaan... Fijn om te horen dat t toch ook weer over gaat...

Wat je trucje betreft, ga zeker zoiets proberen, maar sit-ups of zo lijken me toch makkelijker dan de trap op en af lopen met een erectie... Dat zo heen en weer slaan vind ik maar niks...



Nog eens bedankt voor je eerlijke reactie
Alle reacties Link kopieren
Onderbox aanhouden helpt... lol



Toen ik het aan het typen was zag ik ook voor me hoe debiel het eruit moet zien, gelukkig heb ik het nooit in front of iemand moeten doen.



Ik weet ook niet of het bij iedereen over gaat hoor.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Zal laten weten of t helpt, nu even alternatief, want anders staan de kinderen zo weer aan de deur van hun kamer. Haha.



Papa, wat doe je nu?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gelul dit. Een gast met priapisme die dit op tafel legt op een vrouwenforum

Is het nou hemel of hel voor je sven?

Laat me niet lachen.
Alle reacties Link kopieren
En hip hoi, terug naar af...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven