Galwegkanker
maandag 25 februari 2013 om 18:26
Nikiet, mijn symtomen begonnen een jaar voor de diagnose. Ik kon geen vette producten en zoete producten na elkaar verdragen. Een half jaar later kon ik geen melkproducten verdragen en vooral geen ijs. Dan kreeg ik krampen in mijn buik. De dokter zij dat ik waarschijnlijk allergisch was geworden voor melk producten. Ik moest soja producten gaan gebruiken. Dit vond ik niet lekker, dus de klachten namen af. Waar is niet bij stil stond. Ik dacht dus ook dat ik allergisch was voor melkproducten. Totdat ook niet meer opging. Naar de dokter, hij liet mijn bloed nakijken, leverwaarde hoog, ik werd doorgestuurd naar de maag/darm en lever arts. Er zat geen spoed achter, ruim een maand doorgelopen met mijn klachten. Toevallig werd in de week na bezoek mdl arts de klachten ineens zeer ernstig. Toen ging alles in een snel tempo en wist ik wat er mij aan de hand was. Maar ik was te laat, de tumor was al te groot om nog geopereerd te worden. Ze kunnen zonodig een groot gedeelte verwijderen van de lever incl. de galwegen. De lever groeit gewoon weer aan. Er is wel een grote kans dat de nieuwe galwegen gelijk weer aangetast zijn door de kanker.
maandag 25 februari 2013 om 19:47
@Ida. Dank voor je openhartige reactie. Jee zeg wat heftig allemaal. Je hoort het helaas zo vaak bij kanker dat het te laat wordt ontdekt. Helaas is er een oom van mij overleden aan Alvleesklierkanker. Toen hij enorme pijnaanvallen kreeg werd hij pas serieus genomen en toen was het te laat. Als het eerder was ontdekt..... Tja... Als.... Daar heb je dan helaas niets meer aan. Soms denk ik wel dat het beter is als er sneller scans e.d. gedaan worden bij dat soort vage klachten. Vooral omdat klachten langere tijd 'vaag' kunnen zijn of aan iets verkeerds worden toegeschreven. Mag ik vragen hoe oud je bent? Morgen dus een spannende dag voor je! Gaan ze ook aangeven of ze nog een behandeling gaan starten om de tumor(en) evt. te vertragen of te verkleinen?
Sterkte weer!
Sterkte weer!
Pluk de dag!
dinsdag 26 februari 2013 om 12:29
Allereerst een dikke virtuele knuffel!! Wat ben jij dapper en stoer meid!!! Gewoon op vakantie en je laten voortduwen... Goed zo. Vier jaar geleden is mijn man overleden aan galgangkanker de dokters noemden het cholangio carcinoom. Bij hem uitte het in geel zien en zwarte urine en witte ontlasting. Hij is na een half jaar geopereerd en er zou een deel van zijn aangetaste lever worden weggehaald. Want wat je zegt: lever is het enige orgaan wat weer aangroeit. Maar andere helft van de lever vonden ze een uitzaaiing van 2 mm , dus operatie gestaakt. De tumor aan de andere kant van zijn lever zat een jaar of 5 gezien de grootte.
Maar wat een vorige forummer al zei: ze gaan pas onderzoeken als het vaak al te laat is. Hij kon iig niet meer behandeld worden . Deze ziekte komt ook heeeeel weinig voor, nou ja deze variant ...
Ik wens jou alle sterkte!!!!!
Maar wat een vorige forummer al zei: ze gaan pas onderzoeken als het vaak al te laat is. Hij kon iig niet meer behandeld worden . Deze ziekte komt ook heeeeel weinig voor, nou ja deze variant ...
Ik wens jou alle sterkte!!!!!
maandag 15 april 2013 om 00:29
Essie bedankt voor je reactie. Het gaat nog steeds goed met mij. De tumor is wel minimaal gegroeid, maar ook de lymfe in de buik. Mijn cholesterol waarde is 10. Daar mag niets aangedaan worden. De medicatie daarvoor is weer niet goed voor mijn lever. Maar ik heb niet te klagen. Vandaag zelfs motor gereden, dat ik dat nog steeds zelf kan, daar ben ik super blij mee. Het was genieten van mijn eerste rit dit jaar. Over een week al weer voor de zevende keer een ERCP om de stents te wisselen. Ik zit niet zoveel meer op deze site. Ik probeer zo weinig mogelijk met mijn ziekte bezig te zijn. Maar dat lukt mij niet.
woensdag 17 april 2013 om 13:21
Ida. Veel sterkte met alles! Goed en lekker zeg dat je motor hebt kunnen rijden. Fijn ook dat het weer eindelijk wat beter is zodat je er op uit kan gaan. Heb je eventueel ook een lotgenoten vereniging o.i.d. Of heb je daar ook geen behoefte aan wat ik me ook kan voorstellen. En je kunt hier ook over andere dingen schrijven hoor. Wat je maar kwijt wilt!
Ik hoop echt dat je de goede energie en moed blijft houden om dingen te ondernemen waar je blij van wordt.
Ik hoop echt dat je de goede energie en moed blijft houden om dingen te ondernemen waar je blij van wordt.
Pluk de dag!
woensdag 17 april 2013 om 16:51
Hallo ida, fijn van je te vernemen dat je zo geniet van het motorrijden omdat het best goed met je gaat!
Voel je niet verplicht om hier te posten, maar kom gewoon eens binnenwippen hier wanneer he maar wilt. Zoals een poster hierboven al schreef kan dat over van alles en nog wat hoor.
Hang in there and leef zolang je is gegeven, met volle teugen!
Voel je niet verplicht om hier te posten, maar kom gewoon eens binnenwippen hier wanneer he maar wilt. Zoals een poster hierboven al schreef kan dat over van alles en nog wat hoor.
Hang in there and leef zolang je is gegeven, met volle teugen!
maandag 21 oktober 2013 om 21:33
Het is al weer een tijdje geleden dat ik reageerde op mijn eigen verhaal. Met mij gaat het nog steeds goed, ondertussen zijn de 2 stents 10 maal vernieuwd. Ik heb de laatste tijd wel steeds meer buikpijn. Maar ik geniet nog volop van het leven. Ik volg salsa en bachata lessen. Een keer per maand ga ik naar een bachata/ salsa avond in hoofddorp. Daar geniet ik van het dansen. Helaas ben ik de week erna een stuk minder vitaal. Meer buik en rugpijn en ben ik vermoeider. Maar dat heb ik er wel voor over. Mijn medicatie is wel verhoogt in de tussentijd. Ik plak nu ook een morfinepleister 1 x per 3 dagen. Morgen heb ik een gesprek met een arts over de medicatie niet meer voldoende werkt voor de pijn. Maar ik heb niet te klagen, ik leef nu al 1 jaar en 10 maanden sinds de diagnose. Dus ik doe het goed.
woensdag 23 oktober 2013 om 01:20
quote:ida62 schreef op 21 oktober 2013 @ 21:33:
Het is al weer een tijdje geleden dat ik reageerde op mijn eigen verhaal. Met mij gaat het nog steeds goed, ondertussen zijn de 2 stents 10 maal vernieuwd. Ik heb de laatste tijd wel steeds meer buikpijn. Maar ik geniet nog volop van het leven. Ik volg salsa en bachata lessen. Een keer per maand ga ik naar een bachata/ salsa avond in hoofddorp. Daar geniet ik van het dansen. Helaas ben ik de week erna een stuk minder vitaal. Meer buik en rugpijn en ben ik vermoeider. Maar dat heb ik er wel voor over. Mijn medicatie is wel verhoogt in de tussentijd. Ik plak nu ook een morfinepleister 1 x per 3 dagen. Morgen heb ik een gesprek met een arts over de medicatie niet meer voldoende werkt voor de pijn. Maar ik heb niet te klagen, ik leef nu al 1 jaar en 10 maanden sinds de diagnose. Dus ik doe het goed.Ida! wat een bikkel ben je! Goed dat je uit je leven haalt wat er in zit.
Het is al weer een tijdje geleden dat ik reageerde op mijn eigen verhaal. Met mij gaat het nog steeds goed, ondertussen zijn de 2 stents 10 maal vernieuwd. Ik heb de laatste tijd wel steeds meer buikpijn. Maar ik geniet nog volop van het leven. Ik volg salsa en bachata lessen. Een keer per maand ga ik naar een bachata/ salsa avond in hoofddorp. Daar geniet ik van het dansen. Helaas ben ik de week erna een stuk minder vitaal. Meer buik en rugpijn en ben ik vermoeider. Maar dat heb ik er wel voor over. Mijn medicatie is wel verhoogt in de tussentijd. Ik plak nu ook een morfinepleister 1 x per 3 dagen. Morgen heb ik een gesprek met een arts over de medicatie niet meer voldoende werkt voor de pijn. Maar ik heb niet te klagen, ik leef nu al 1 jaar en 10 maanden sinds de diagnose. Dus ik doe het goed.Ida! wat een bikkel ben je! Goed dat je uit je leven haalt wat er in zit.