Lijf & Lijn alle pijlers

Voor iedereen die kilo's kwijt wil versie 2013

03-01-2013 17:36 2247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hierbij het nieuwe topic, na ons oude topic Voor iedereen die kilo's kwijt wil versie 2012. We hopen hier weer wat nieuwe mensen te gaan vinden die met ons mee willen doen, en wij gaan natuurlijk met zijn alleen weer verder!

Het is moeilijk om af te vallen, niet te gaan snoepen, wel te gaan sporten, soms ben je de motivatie even kwijt en zit e in een dip of wil je even je verhaal kwijt, iedereen is hier van harte welkom!

naam leeftijd lengte start streef huidig er af 2012 er af 2013 Mai 31 72.0 kg 63kg 68.5kg -kg -3.5 kg titike81 1.64m 65 kg 60 kg 61.5 kg - kg - 3.8kg jersey77 36 1.83m 92.0kg 82.0kg 89.7kg - kg -2.3kg sasky35 1.67m 80.0kg kg 66.0 kg -11.2 kg -2.8kg strawberry 26 1.67m 76.0kg 66kg 73.8kg - kg -2.2 kg Beelicious 30 1.65m 90kg 70kg 83.7 kg -8.5kg -0.8 kg mootje 27 1.71m 69kg 62kg 68.5kg - 1.7kg -0.7 kg miss daylan 28 1.71m 76kg 66/67 kg 74.5 kg -kg - 1.5kg just me 26 1.71m 71.8kg 65kg 70.8 kg kg - 1 kg marisje 25 1.65m 94kg 70kg 93.6 kg - 4.0 kg - 0 kg [/quote]
He allemaal, ik wil even laten weten dat ik wel uit de lijst mag. Merk dat ik te weinig langs kom, dus dan is het eerlijker om er uit te stappen. Wel gaat het afvalproces nog gewoon door. Ik ben nu 5,5 kg kwijt, ga braaf twee maal per week naar de sportschool. Gaat lekker dus. Nog een paar maanden en ik ben op mijn streefgewicht.

@marisje: ik zag jouw overzicht met kcal. Nu valt me op dat je je eten aftrekt van je gegeten kcal. Maar wat ik bij je beweging mis is alle energie die nodig is om je lichaam in werking te houden en je dagelijkse handelingen uit te voeren. Want ik ben bang dat je daarmee op een veel groter tekort (lees: ongezond) te kort uit komt dan je nu berekent. Misschien heb je het elders al uitgelegd, maar kijk anders eens of dat wel klopt.
ja, ik weet het ook niet, ik eet gewoon normaal, rond de 1500 cal, en blijkbaar door werk en 1,5 sporten verbrand ik al zoveel calorieën. volgens valtaf.nl.

O: Brinta met honing, koffie

T: 500 ml slimpie ( geen tijd voor tussendoortje gehad )

L: 3 boterhammen, 2 honing, 1 halvajam, milk&fruit

T: thee, 3 chocolade munten, plakje ontbijtkoek

D: aardappels, witlof, slavink, magere yoghurt met honing.

T: koffie, crystal clear, komkommer, 1 hapje gevulde speculaas.

------------------------------------------

Consumpties: 1623.95 kcal

Beetje veel honing zie ik, haha. Maar vind het erg lekker, weet niet of het echt gezond is.

Erg druk op het werk, ook een uur overgewerkt. Helaas geen tijd gehad voor tussendoortje, maar dat ga ik nu anders doen:)

Ik neem een plakje ontbijtkoek mee in mijn tablettas die ik mee moet nemen naar de cliënten. En drinken doe ik wel bij een cliënt dan, gewoon water.
Ik denk dat honing wel een natuurlijke zoetstof is en dus niet heel erg ongezond

O: Griekse yoghurt met honing

T: 3 kleine koffiekoekjes

L: bruin stokbroodje fricandeau met tomaat komkommer en sla

T: 5 muntdropjes

D: 2 wraps met crème fraiche gehakt sla komkommer en tomaat

***uurtje tennis***

T: 3 celebrations

Niet heel erg veel gegeten ofzo maar de tussendoortjes zijn in principe niet gezond. Ik had beter een appel kunnen nemen!
@Joyce

Inderdaad onhandig de vergadering op die tijd. Lijstje ziet er wel redelijk uit. Want je tussendoortjes waren minder gezond maar de andere maaltijden juist wel gezond en erg veel groete..dus het compenseert wel wat.

@Marisje

Tja, ik denk dat jij op zoveel calorien zit vanwege het op en neer met werk, daar verbrand je natuurlijk ook een hoop mee ongemerkt.

Je lijstje ziet er goed uit hoor!

En voor zover ik weet is honing juist behoorlijk gezond. Ja het heeft calorieen maar het is heel veel maal gezonder dan normale suiker en of chocola.

@hier

druk dagje gehad, hoefde uiteindelijk niet de hele dag op te passen omdat de moeder eerder weg kon van werk omdat de oudste(4 jaar) naar de tandarts moest dus de kleine(2jaar) waar ik op pas mocht mee.

Dus maar gaan sporten ongeveer 1,5 uur bezig geweest. En weer 30 minuten interval op de loopband gedaan.

En gewogen, en het blijkt dat ik volgens de weegschaal op de sportschool op de 74Kg zat. Alleen is mijn lichaamsvet dan weer gestegen naar 41 van 37.

Maar ik word binnenkort ongesteld dus heeft waarschijnlijk invloed.

Morgen van half 9 tot 4 les en 's avonds een studentenfeest om het begin van de vakantie te vieren..
quote:Marisje6 schreef op 16 oktober 2013 @ 18:53:

ja, ik weet het ook niet, ik eet gewoon normaal, rond de 1500 cal, en blijkbaar door werk en 1,5 sporten verbrand ik al zoveel calorieën. volgens valtaf.nl.

Ik bedoel juist eigenlijk te zeggen dat jij te weinig kcal telt voor je beweging. Je lijf gebruikt al zo'n 1200 kcal als je de hele dag zou slapen. Het moet je hart in werking houden, je lichaamstemperatuur regelen, etc. Dat kost al energie. Maar we slapen niet de hele dag, dus het gaat verder: De dagelijkse handelingen komen er bij zoals je aankleden, jezelf wassen, eten, naar de auto/fiets lopen. Dan zit je al op zo'n 1600 kcal en heb je nog niks bijzonders gedaan. Stel je hebt een baan met aardig wat beweging, zit je al gauw op zo'n 2000 kcal. Stel je sport die dag ook nog een uur, dan zit je makkelijk aan de 2300 tot 2500 kcal.

Als je wil afvallen, moet je zorgen dat het verschil tussen verbruikte kcal en gegeten kcal zo'n 400 kcal is. Geen groter verschil, want je lichaam komt dan beduidend te kort en moet dan ergens gaan compenseren, bijv. bij dat stuk lichaamstemperatuur behouden of andere energie afgeven. Ook denkt je lijf dan dat we in een soort hongerwinter zijn belandt: het gaat de reserves extra opslaan. In eerste instantie val je er wel mee af, maar je doet je lijf er geen goed mee en komt na verloop van tijd het zogenaamde plateau tegen. Terwijl met een kleiner verschil (die 400kcal) ga je door met afvallen. Je moet dan wel rekenen op een rustig (gezond) tempo van ongeveer 1,5kg per maand. Maar wel veel kans dat ze er dan ook netjes vanaf blijven.
Hoi meiden,

Pfff wat frustrerend, ik eet echt heel netjes en gezond, en toch....nog steeds tussen de 69 en de 70!!! het kan komen dat ik gister erg zout heb gegeten...ik houd misschien vocht vast. Dus ik zal morgen weer even wegen.

Voorheen als ik zo at als nu, dan viel ik wel af....maar nu dus nauwelijks iets. Ik merk ook niet aan mijn broeken dat ik slanker wordt, dus het zijn ook geen spieren. Dit weekend weer een weekendje weg, ik ga me netjes gedragen en dan zien we wel weer!!

@Strawberry: je vetpercentage is wel goed gedaald!!

@Livine: Jammer dat je niet meer mee kunt schrijven!

@Joyce: Griekse yoghurt, lekker! Dat ga ik misschien volgende week ook weer kopen.

@Marisje: Je voelt je wel weer goed op je werk?

Hoe gaat het met de rest??
Nog wel een uurtje hardgelopen net!!
Mootje, het is nog moeilijk te zeggen hoe het op het werk gaat.

Werk 50% maar volgens mij is er nog niets veranderd. Maar we zien het wel. Dinsdag 100% beginnen.

O, brinta met honing, cappuccino

T, thee

L, 3 boterhammen, 1 havajam, 2 honing, milk&fruit

T, capuccino, ontbijtkoek

D, aardappels, tuinbonen, gorden blue, vanille yoghurt

T, koffie, crystal clear, komkommer

Was lekker weer hier vandaag!
Dubbel
Vraag me echt af waar maimai is!

Frustrerend mootje!

Jammer livine!

Vandaag:

O: mandarijn

T: drie celebrations en mandarijn

L: twee bruine bolletjes brie (bij symposium)

T: 1 koekje

D: salade met walnoten tomaat komkommer en geitenkaas in spek met een balsamico stroopje

***Ga zo weer een uurtje tennissen***
Indd, maimai is al een tijdje niet op het forum.

Hoop dat er niets ergs is en ze binnekort weer langs komt
Hoi iedereen,

de stress is wat minder gelukkig maar deze avond en morgen moet ik weer naar de schoonfamilie. Ze willen straks kebab eten en morgen frietjes. Ik heb toch maar heel beleefd gevraagd of het stoorde dat ik iets anders zou eten. Dat begrepen ze, eindelijk!

Voor vandaag:

O: havermoutpap met 1/2 banaan en kiwi, groene thee

T: druiven

L: soep met beschuit

T: 2 mandarijntjes

D: weet ik nog niet

T: hapjes bij een demo

Zo, ik hoop dat ik zondag even de tijd zal hebben om de berichtjes te lezen
vandaag weer gewerkt, pff wat een ochtend.

Het loopt echt nog voor geen meter! Balen.

O: Brinta met honing, thee

T: koffie, ontbijtkoek, 500 ml water

L: 3 boterhammen, 2 met honing, 1 met halvajam, milk & fruit

T: koffie, 1/4 oliebol rum rozijnen, druiven, thee

D: indonees ( ik neem een beetje nasi, beetje vlees en wat groenten )

T: koffie, crystal clear, komkommer.
ohja, ben deze week 0,5 kilo afgevallen.
Goedenmiddag..

@Mootje

Ik vind bij mij belangerijker dan gewicht vetverbranding, heb teveel lichaamsvet en ook een te "groot" buikje. Dus probeer zoveel mogelijk vet te verbranden en ook spieren te versterken. En tussendoor zo veel mogelijk gewicht verliezen maar daar zit echt amper verandering in.

En goed van je dat je gisteren een uurtje hebt hardgelopen!

@Joyce

Lijstje ziet er goed uit. En tennisen is ook een heel goede training zeggen ze.

@Marisje

Zo, 0.5K in 1 week is neit verkeerd. Lijstje ziet er goed uit.

@titteke

wat fijn dat je familie begrijpt dat je liever iets anders eet..dat helpt heel erg

@hier

Vandaag rustig dagje ben een beetje uit mijn ritme.Gisterenavond op stap geweest na een lange dag. En was 4 uur thuis en vanmorgen tot 11 uur geslapen, maar tussendoor wakker geworden van 8 tot 9.

Wel net dagje/avondje gehad, gewoon normaal gegeten en heb het qua alcohol ook netjes gehouden met 3 bier en 1 jagermeister. qua voeding gisteren overdag 2 boterhammen met huten kase en 1 boerenyogurt met muesli en dan gewoon gestoofd vlees als avondeten met een beetje rijst en worteltjes.

Vandaag niet sporten moest mijn fiets gaan ophalen omdat vannacht maar taxi terug heb genomen en later naar de tandarts ter controle.

Dus doe lekker rustig aan en dan hopelijk morgen wel sporten.
Knap dat je na 1/4 deel oliebol kunt stoppen!

O: Griekse yoghurt met honing

T: pruim

T: kleine banaan

L: 2 donkerbruine ah pistolets met Philadelphia light

T: 1 biscuitje

T: pruim

D: krieltjes met vissticks en een mix van geroerbakte groente

***korfbaltraining***
Ja, de rest vd oliebol aan manlief gegeven, haha.

O, brinta met honing, thee

T, cappuccino, ontbijtkoek

L, 3 boterhammen, 2 leverkaas, 1 honing, milk en fruit

T, koffie, rijstewafel

D, aardappels, broccoli, corden blue, tomatenketchup, crystal clear, magere yoghurt met honing

T, koffie, tompouche, cola zero
Ik heb net opgezocht hoe ' gezond ' honing is.... opzich wel gezond maar heel.veel suikers! DuS maar even minderen met de honing, haha!
even kort berichtje voor het slapengaan. Hier een enorm ongezond dagje gehad, om het kort samen te vatten, chocolade en chips op naar normale voeding. Ook niet gesport ben vandaag niet 100% door mijn periode die op gang komt.

Dus vandaag lekker luierdagje gehad, veel geslapen.

Morgen wel sporten, denk dat ik krachtraining ga doen & wat cardio, waarschijnlijk loopband. En ga kijken of coolmax sokken helpen want ik krijg veel te snel zweetvoeten + blaren..
Toch blijf ik lekker honing eten bij m'n ontbijt! Dat maakt het echt een stuk lekkerder!

Vandaag een heerlijk maar niet erg gezond ontbijt/lunch gehad

O/L: drie van die danerolles croissants gevuld met kaas, hard gekookt ei en een glas melk

D: vooraf een kom zelfgemaakte maissoep en een bordje zelfgemaakte kip tikka massala met zilvervliesrijst

T: klein stukje appeltaart met slagroom
hier vandaag wezen sporten. Heb krachttraining gedaan ben ongeveer 1 uur bezig geweest.

en verder beetje niks gedaan... de ideale vakantiedag.

Lijstje:

O: bbh philadephia met extra kruiden/knoflook, thee met melk & boterbroodje met boter

T: -

L: bbh met chocopasta & bbh philadelphia & thee met melk

T:-

D: pasta uit de oven met sla

T: magere yogurt met muesli
Hoi allemaal,

Afgelopen weekend een weekendje weg geweest. Op zich wel netjes gegeten, maar je eet altijd meer in zo'n weekend. Vanaf nu tot kerst ga ik goed mijn best doen, gezond eten en lekker sporten.

@Joyce: Lekker lijstje, het valt op zich best mee.

@Strawberry: Klinkt inderdaad als een lekkere vakantie dag!! En je mag best een keer een ongezonde dag hebben!!

@Marisje: Goed naar je lichaam blijven luisteren he, mbt werk! Goed dat je alweer bent afgevallen!

@Sasky: Hoe gaat het met jou?

@Titike: Hoe gaat het? het weekend gezond doorgekomen?

Vanaf nu maar weer ff lijstjes posten...ik was het een beetje zat, maar het werkt wel!
Hallo meiden!

Ik doe ook een lepel honing in de havermout of brinta, anders is het niet lekker!

Gister avond ongezond gegeten, kapsalon.

Vandaag ga ik weer voor een goede dag!

Morgenavond kan ik niet karate helaas, heb avonddienst.

O, shake, koffie

T, ontbijtkoek, milk en fruit

L, 3 boterhammen, 2 met appelstroop en 1 met honing, milk en fruit

T, thee, rijstwafel

D, aardappels, spruitjes, kipburger, tomaten ketchup, magere yoghurt,

t, koffie, crystal clear, komkommer
He dames!

Daar ben ik ook weer eens, het houdt hier niet op met de chaos. Volgende week organiseren we een congres en zoals gewoonlijk wordt het op het laatst nog spannend...

vorige week ook nog ziek geweest en flink gesnoept, maar toch niet aangekomen. Ik weeg nu 66.1. Ik snap niet helemaal hoe maar toch... Van de week ga ik weer erg gezond eten zodat ik misschien nu eens echt onder de 66 kom (en blijf)

Vanochtend eerst maar 40 minuten gefietst (naar werk), vanavond nog half uurtje hardlopen, dan laat ik de fiets staan, dat wordt teveel.

Hier geen honig-fan, te zoet

Qua eten:

Gisteren:

O: yoghurt met havervlokken, appel, banaan en kiwi;

L: patat met hamburger (verjaardag petekind (vier jaar), taart)

D: boterham met pindakaas.

Was niet echt om over naar huis te schrijven, gelukkig wel aardig bewogen bij het spelen met meerdere vierjarigen en zaterdag uurtje in de tuin gewerkt..Ik heb best spierpijn vandaag....

Vandaag:

O: porridge van gierst met banaan

T: twee wortels, kwart komkommer

L: Salade met walnoten, geitenkaas, druiven en twee schijven brood

T: smoothie avocado, appel + lime

D: iets van kipschnitzel met courgette en feta ofzo.. (man kookt)

Ga toch ook eens op valtaf.nl kijken...
I could go into detail...but I won't.
Vandaag

O:sojamelk + brinta

T: appel

L: 1bbh osseworst, 1bbh kipfilet

T: 1bbh kipfilet

straks

Gehakt met rode saus, roerbakgroenten, penne

Ik neem zo misschien nog wel een appel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven