Tip camping Bretagne gezin

03-06-2026 09:26 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha mede forummers,
Zoek naar campings in Bretagne voor deze zomervakantie en kan advies gebruiken. En ik weet dat we laat zijn. We reizen met de eigen tent mer gezin van 4 en zoeken voor een week.
Onze wensen:
- standplaats voor tent.
- wandelafstand zee/strand
- zwembad, glijbanen is een plus
- Nederlandse leeftijdgenootjes
- voetbal en speeltuin
- winkeltje en restaurant +
- Geen feest nachtelijke lawaai camping.
Best wat wensen dus. Wie heeft tips?
Dank! Groet Calabria
Waar ongeveer in Bretagne? Het scheelt zo 2 tot 3 uur rijden of je aan de westkant of oostkant zit.
Ja het is enorm. Ook dat hebben we nog niet beslist. Houden van een natuurlijke omgeving
Phlox24 schreef:
03-06-2026 09:54
Waar ongeveer in Bretagne? Het scheelt zo 2 tot 3 uur rijden of je aan de westkant of oostkant zit.
Ik vermoed de westkant. Aan de oostkant is het immers wel heel ver wandelen naar het strand.
Graftak!
Ik ben ook zelf aan het zoeken, maar zoek juist de ervaringen van jullie op het forum, die het leuk maken voor kinderen van 8 en 11, voldoende NL kinderen (maar hoeft niet alleen maar), gezellige sfeer etc. Dank!
Misschien camping Sauvage bij Quiberon? Toen wij er waren was het nog Domisilami en had het geen zwembad, maar dat heeft het nu wel, zie ik (geen glijbanen). Speelterreinen waren toen groot, als ik nu op de plattegrond klik, kom ik er niet helemaal uit of die er nog zijn, maar verder voldoet het denk ik aan je wensen. Is op wandelafstand van het strand (even de weg oversteken), restaurant en winkel naast de camping, erg rustig (toen wij er waren althans). Quiberon is een mooie plaats en je kunt er mooi wandelen en fietsen.
Lady*Voldemort schreef:
03-06-2026 10:22
Ik vermoed de westkant. Aan de oostkant is het immers wel heel ver wandelen naar het strand.
Aan de oostkant heb je mooie stranden, bijvoorbeeld de Smaragdkust. Saint-Melo heeft ook mooie stranden.
Phlox24 schreef:
03-06-2026 10:44
Aan de oostkant heb je mooie stranden, bijvoorbeeld de Smaragdkust. Saint-Melo heeft ook mooie stranden.
Oh haha, je hebt gelijk. In mijn hoofd stak Bretagne een stuk minder uit :lol: Maar het was sowieso maar een grapje hoor.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
03-06-2026 10:49
Oh haha, je hebt gelijk. In mijn hoofd stak Bretagne een stuk minder uit :lol: Maar het was sowieso maar een grapje hoor.
Dat het een grapje was had ik wel door ;-). Dat Bretagne echt langgerekt is realiseren mensen zich vaak niet.
Deze camping heeft wat jullie zoeken. Groot voordeel is ook een leuk dorpje op loopafstand langs de zee waar je 's avonds een ijsje kan halen:https://www.flowercampings.com/camping- ... ande-plage
Die grande plage ziet er inderdaad leuk uit, dank! Heb ze een mail gestuurd. Bedankt voor de reacties zover. Krijg er zin van
calabria schreef:
03-06-2026 11:04
Die grande plage ziet er inderdaad leuk uit, dank! Heb ze een mail gestuurd. Bedankt voor de reacties zover. Krijg er zin van
Hoop dat het lukt! Het is een heerlijke camping, rustig en op loopafstand van het strand. Veel Nederlandse kinderen ook (toen wij er waren).
Ziet er inderdaad heel mooi uit MissJoose! Goede tip :daisy:
Wij zijn een paar jaar geleden bij RCN Port l'Épine geweest. Ik vond het een heel fijne plek! Checkt de meeste boxjes van je wensenlijst ook mooi af (enkel het zwembad, dat is rechttoe rechtaan).
https://www.rcn.nl/nl/campings/frankrij ... rt-l-epine
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
Tussen Plouha en Paimpol ligt deze camping: https://www.eden-villages.fr/campings/capdebrehat/

De camping zelf ken ik niet, wel de omgeving die heerlijk is. Veel natuur, mooie kust en leuke stadjes in de buurt.
https://www.lechatelet.com/nl/

Hele mooie camping, niet ver van St. Malo aan de noordkust. Geen glijbanen, verder alles wat jullie wensen. Bovendien direct toegang tot een strandje via een paar steile trappen. Ook veel stranden in de buurt.
Phlox24 schreef:
03-06-2026 10:52
Dat het een grapje was had ik wel door ;-). Dat Bretagne echt langgerekt is realiseren mensen zich vaak niet.
Ja het lijkt een bestemming redelijk dichtbij . Ik schrok van de afstanden tot in de punt van Bretagne. Das op zich net zo ver als ver de Dordogne in of richting de Ardèche.
Domaine des Ormes is een topcamping.
Supergrote plaatsen.

Meerdere zwembaden, met glijbanen, ook een overdekt zwembad met glijbanen.
Twee grote voetbalvelden met speeltuin ernaast. Elke avond heel veel NL kinderen. Onze jongens hadden toen nog geen tijd om te eten ‘‘s avonds want ze moesten naar het voetbalveld :)
Indoor gameshal.
En tig van activiteiten zoals klimparcours, tokkelen, waterskiën, paardrijden, boogschieten, midgetgolf.

In de omgeving kun je de invasiestranden bezoeken en naar St. Malo en Le Mont Sint Michel.

Het ligt alleen niet direct aan het strand op loopafstand. Maar er is zoveel te doen, heb de kinderen amper gezien, zo goed vermaakten ze zich daar.
Hele fijne vakantie gehad destijds. Het weer kan nogal wisselend zijn, wij hadden alleen maar topweer gelukkig. Bloedheet zelfs, het was daar heter dan in NL toen. Maar omdat het zelfs een binnenbad met glijbanen heeft kun je je er ook bij minder weer vermaken.
Wij zijn een paar jaar geleden naar camping Du Pouldu geweest.
Geen glijbaan, maar ik denk verder alles wat je zoekt.
Heel gezellig en gemoedelijk. Wij hadden dikke pech met een volle week regen, maar de eigenaren hebben echt geprobeerd er een feestje van te maken. Een grote puzzeltafel, film middagen voor de kinderen enz. Stranden mooi dichtbij en een leuke omgeving.
Sfinx schreef:
03-06-2026 12:18
Wij zijn een paar jaar geleden bij RCN Port l'Épine geweest. Ik vond het een heel fijne plek! Checkt de meeste boxjes van je wensenlijst ook mooi af (enkel het zwembad, dat is rechttoe rechtaan).
https://www.rcn.nl/nl/campings/frankrij ... rt-l-epine
Waren wij ook erg tevreden over!
mamaonbekend schreef:
03-06-2026 16:16
Domaine des Ormes is een topcamping.
Supergrote plaatsen.

Meerdere zwembaden, met glijbanen, ook een overdekt zwembad met glijbanen.
Twee grote voetbalvelden met speeltuin ernaast. Elke avond heel veel NL kinderen. Onze jongens hadden toen nog geen tijd om te eten ‘‘s avonds want ze moesten naar het voetbalveld :)
Indoor gameshal.
En tig van activiteiten zoals klimparcours, tokkelen, waterskiën, paardrijden, boogschieten, midgetgolf.

In de omgeving kun je de invasiestranden bezoeken en naar St. Malo en Le Mont Sint Michel.

Het ligt alleen niet direct aan het strand op loopafstand. Maar er is zoveel te doen, heb de kinderen amper gezien, zo goed vermaakten ze zich daar.
Hele fijne vakantie gehad destijds. Het weer kan nogal wisselend zijn, wij hadden alleen maar topweer gelukkig. Bloedheet zelfs, het was daar heter dan in NL toen. Maar omdat het zelfs een binnenbad met glijbanen heeft kun je je er ook bij minder weer vermaken.
Erg leuke camping inderdaad, wij zijn daar ook geweest. Maar ik had het idee dat dit voor TO’s voorkeur iets te groots is. Hoewel het een echt grote camping is vond ik overigens dat het niet heel massaal aanvoelde op de plek waar we zaten.
Erg veel leuke dingen te doen voor de kinderen.
Dus wie weet toch iets voor TO.
Ik vind de tips super en grote campings zijn geen probleem. Die hebben juist veel faciliteiten en kunnen ook fijn zijn.
Kijk eens bij yelloh village of sandaya die hebben diverse campings in die regio.
Dank nogmaals voor de tips.
Zoals verwacht is veel al vol,
Heeft er iemand ervaring met camping Le Letty https://www.campingduletty.com/nl?
En die camping du poldou ziet er ook leuk uit. Wordt daar ook gevoetbald?
calabria schreef:
04-06-2026 09:20
Dank nogmaals voor de tips.
Zoals verwacht is veel al vol,
Heeft er iemand ervaring met camping Le Letty https://www.campingduletty.com/nl?
En die camping du poldou ziet er ook leuk uit. Wordt daar ook gevoetbald?
Het voetballen bij du Pouldu weet ik niet meer. Ik had toen nog geen voetbal liefhebber mee. Sorry!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven